Petteri Järvinen ei pyydä lihavilta anteeksi
Vaan jatkaa turhia päivityksiään facebookkiin ja yrittää unohduttaa koko postauksen.
Kommentit (170)
Olin pitänyt tätä jäpikkää aikaisemmin aika fiksuna tyyppinä, mutta enpä pidä enää. Lihavuus voi johtua myös sairaudesta, tietääkö tämä petteri sen.
Vierailija kirjoitti:
Kysehän tässä kohusta on siitä, että Järvisen Facebook-profiilissa on useita hänen ottamiaan kuvia lihavista naisista. Hän on myös kommentoinut näitä kuviaan ilkeästi. Profiilista löytyy myös kuvia lihavista miehistä, mutta näistä Petterillä ei ole ollut näköjään negatiivista sanottavaa. Hänellä on siis selvästi jotain vastaan lihavia naisia. Onko Petteri jopa misogynisti, herää kysymys?
Lihavat ihmiset ja lihavuus on taakka koko yhteiskunnalle. Lihavuus maksaa satoja miljoonia vuosittain ja se ei ole pois pelkästään sen läskin pussista vaan sen maksaa kaikki veronmaksajat monessa eri muodossa.
Lihavuudessa ei ole mitään hyvää eikä mitään kehuttavaa.
Lihavuus (mikäli se ei johdu sairaudesta) on aina ihmisen oma valinta ja erittäin huono valinta onkin.
Vierailija kirjoitti:
Olin pitänyt tätä jäpikkää aikaisemmin aika fiksuna tyyppinä, mutta enpä pidä enää. Lihavuus voi johtua myös sairaudesta, tietääkö tämä petteri sen.
Ihaks totta?
lihavuus johtuu useimmiten huonoista elämäntavoista kuten ahmimisesta, ylensyönnistä, vääristä ruokatottumuksista, liikunnan puutteesta, laiskuudesta.
Syödään enemmän kuin kulutetaan... siitä lihavuus yleensä johtuu. Ne sairaudetkin tulevat yleensä sen lihavuuden seurauksena eivätkä välttämättä aiheuta sitä lihavuutta.
Sinä varmaan tiesit tämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokone EI ole julkinen paikka!
Salakatselusääntelyn näkökulmasta reittikone on julkinen paikka samalla tavalla kuin paikallisliikenteen bussi. Lipulla pääsee yleisö kyytiin. Sillä, että lentolippu usein maksaa enemmän kuin bussilippu, ei ole merkitystä, jos sitä ajattelit.
Lentokone on eri juttu, se on suljettu tila, josta ei kesken kaiken pääse pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Petteri Järvisen pitäisi pyytää lihavilta anteeksi?
Oli kuvannut lentokoneessa selfien, jossa vieruskaveri ylilihava, ja laittanut kuvatekstiksi: "tulossa pitkä lento..."
Eli viitasi epämukavuuteen istua kahden ihmisen kokoisen tyypin vieressä.Ovatko suomalaiset erityisen taitavia näkemään kaksoistarkoituksia asiassa kuin asiassa? Sanallakaan ei mainittu naisen olemuksesta mitään!
Tässähän pitää alkaa sensuroimaan itseään joka ikisen sanan kohdalla, jospa siitä joku taas saa aiheen vetää herneen nenään!
Olen muuten itse joutunut istumaan pitkän lennon KAHDEN ylileveän välissä, ja voin kertoa että se oli tuskaa. No se siitä.
Toinen juttu taas on se, että onko Suomessa julistettu joku läskinsuojelu laki? Läski on pyhää. Läskiä pitää sakon ja vankeuden uhalla palvoa ja ihannoida? Uskallapa olla laiha, se on murhaan tai vähintään raiskaukseen verrattava rikos! Nimim. omissa nahoissani tuntenut.
Vai että kaksoismerkityksiä... Voinhan ottaa kuvan suuresta nenästäsi ja laittaa tekstiksi "nyt tulee kulumaan paljon nenäliinoja". Minähän puhuin omasta flunssastani? Tai ottaa takapuolestasi kuvan ravintolassa ja laittaa "nyt tulee pitkä vessareissu". Minähän puhuin vain oman vatsani chilinsietokyvystä. Ihan turhaan tulkitset vaikka kuvassa olikin sinun ruumiinosasi.
Tässä ei ole kaksoismerkitystä. Oli vain yksi merkitys jonka Petteri itse myönsi. Ja muitenkin haukkuu lihavia naisia. Ei asia voi tämän selvempi olla.
Vertauksesi on yhtä ontuva kuin Petterin syyttelykin.
Iso nenäisillä ei mene nenäliinoja flunssassa yhtään enempää kuin pieni nenäisilläkään. Iso takapuoli hoitaa kuonat ulos yhtä nopeasti kuin pienikin takapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän Petterillä olisi ollut valittamista, jos edellä istuva olisi romauttanut penkkinsä Petterin syliin. Siitä kuva ja valitus someen ja olisin puolustanut häntä estoitta - penkinkaataja on elävänä olentona jossain tappajaetanan ja napanöhdän välimaastossa.
Siksi niissä penkeissä varmaan on se selkänojan kaltevuussäätö, ettei sitä käytettäisi.
Ja koska niissä penkeissä ei ole väliseiniä, naapuri saa pursuta toisen puolelle.
Sen kun alapeukutatte. Ei se nyt vaan käy niin, että pelkästään sijsi koska joku asia on mahdollista, se on hyväksytty ilman muuta. Tällöin on hyväksyttävä myös muut vastaavat tilanteet.
Petteri Järvinen on sitä ikäluokkaa, jolloin ylipaino ei vielä ollut yleinen ongelma. Ravitsemustottumusten ja ruokateollisuuden myötä olemme päässeet kohta jenkkien tasolle. Järvinenkään ei ehkä tiedä, että aineenvaihdunta voi mennä niin sekaisin, että lihomisen pysäyttäminen ei ole enää mahdollista tyyliin "lopeta karkit ja sipsit".
Kuvassa näkyy erilliset istuimet eli reilusti tilaa välissä. Samalla penkillä eivät istu. Millä tavalla nainen mahtoi tehdä lennon erityisen pitkäksi? Jollain tavoin kuitenkin, koska hän kuvassa näkyy. Kokiko Petteri , että lihava nainen häiritsi esteettisesti? Olisi voinut olla katsomatta tai katsella peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Kuvassa näkyy erilliset istuimet eli reilusti tilaa välissä. Samalla penkillä eivät istu. Millä tavalla nainen mahtoi tehdä lennon erityisen pitkäksi? Jollain tavoin kuitenkin, koska hän kuvassa näkyy. Kokiko Petteri , että lihava nainen häiritsi esteettisesti? Olisi voinut olla katsomatta tai katsella peiliin.
Moon joskus istunut kahden läskin välissä pienessä koneessa jolloin jotakuinkin sai happea kun kävi kusella.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Petteri Järvinen on sitä ikäluokkaa, jolloin ylipaino ei vielä ollut yleinen ongelma. Ravitsemustottumusten ja ruokateollisuuden myötä olemme päässeet kohta jenkkien tasolle. Järvinenkään ei ehkä tiedä, että aineenvaihdunta voi mennä niin sekaisin, että lihomisen pysäyttäminen ei ole enää mahdollista tyyliin "lopeta karkit ja sipsit".
Ravitsemustottumukset jokainen päättää ihan itse, siitä on vastuussa syöjä itse. Turha yrittää vierittää syytä jonkun muun niskoille.
Jos syö enemmän kuin kuluttaa niin tuloksena on läski.
Luultavasti, se nainen vaan leikki nukkuvaa, koska ei tahtonut kuulla enää yhtään tietokoneen käyttövinkkiä 90-luvulta. Hyvä keino, käyttäisin itsekin, jos Järvinen tulisi viereen istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravitsemustottumukset jokainen päättää ihan itse, siitä on vastuussa syöjä itse. Turha yrittää vierittää syytä jonkun muun niskoille.
Jos syö enemmän kuin kuluttaa niin tuloksena on läski.
Täytyy myös ymmärtää miten eri aikakausilta tulemme. Nykyaikana Petteri tuskin olisi edes poistanut postaustaan.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti, se nainen vaan leikki nukkuvaa, koska ei tahtonut kuulla enää yhtään tietokoneen käyttövinkkiä 90-luvulta. Hyvä keino, käyttäisin itsekin, jos Järvinen tulisi viereen istumaan.
Olisit kysynyt miten D.O.S Sammutetaan.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän Petterillä olisi ollut valittamista, jos edellä istuva olisi romauttanut penkkinsä Petterin syliin. Siitä kuva ja valitus someen ja olisin puolustanut häntä estoitta - penkinkaataja on elävänä olentona jossain tappajaetanan ja napanöhdän välimaastossa.
Siksi niissä penkeissä varmaan on se selkänojan kaltevuussäätö, ettei sitä käytettäisi.
Ja koska niissä penkeissä ei ole väliseiniä, naapuri saa pursuta toisen puolelle.
Sen kun alapeukutatte. Ei se nyt vaan käy niin, että pelkästään sijsi koska joku asia on mahdollista, se on hyväksytty ilman muuta. Tällöin on hyväksyttävä myös muut vastaavat tilanteet.
Alapeukutamme. Mitään et voi.
Mitähän Petterin pitäisi pyytää anteeksi? Viereisen henkilön pitäisi sen sijaan pahoitella aiheuttamaansa liikkumishaittaa ja hiestymistään.
Minä kyllä ihan täysin ymmärrän jos penkistä pursuavan lihavan vieressä istuminen jurppii. Silloin voi esimerkiksi:
- pyytää kohteliaasti vieressä istuvaa muuttamaan asentoa suotuisammaksi, mikäli se on mahdollista
- kysyä lentoemännältä onko muualla vapaita paikkoja
- lähettää lentoyhtiölle valituksen / kehitysehdotuksen
- murmuttaa estottomasti lähipiirilleen (ei julkisesti)
- herätellä yhteiskunnallista keskustelua julkisella kirjoituksella mutta ilman kuvia tai yksilöön yhdistettäviä tietoja
Tää oli vain ilkeää ja loukkaavaa.
Mainittakoon vielä, että olen istunut sattumoisin Petterin vieressä Finnairin Hel-Jklä-lennolla 80-luvun alkupuoliskolla. Olen normaalipainoinen ja mielenkiintoinen, valaiseva keskustelumme koski hypertekstiä yms. webin pioneeriajan aiheita.
Vierailija kirjoitti:
Aika kaukaa haettua ja oikein ikävää asettelua mitä yleensäkin somessa näkee. Luultavasti oli esteettistä haittaa isompi haitta.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että Petteri Järvisellä on jotain "issueita" naisten suhteen eli siis jotain psykologisia ongelmia. Projisoi sitten näitä ongelmiaan olemalla vihamielinen lihavia naisia kohtaan. Tähän viittaa hänen FB-profiilinsa muutenkin. Terv. Mies
Petteri on hyvin pienikokoinen mies. Se riittää monilla selitykseksi. Ja minun huomio kuvassa kiinnittyi heti Petterin ryppyihin, ei naiseen taka-alalla.
Eiköhän se ole ainoastaan positiivista että tuo nainen on edes nyt tietoinen ylipainostaan.