Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petteri Järvinen ei pyydä lihavilta anteeksi

Vierailija
08.07.2017 |

Vaan jatkaa turhia päivityksiään facebookkiin ja yrittää unohduttaa koko postauksen.

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tehän ette ole istuneet läskin vieressä koneessa. Suosittelen kokemusta vaikka 8 h lennolla. Tulkaa jakamaan kokemuksia sen jälkeen.

Olen ollut autossa, takapenkillä, toisella puolella 150 kg täti ja toisella puolella jonkin verran ylipainoinen. Mutta kun itse olen pieni, ei ongelmaa. 

Vierailija
162/170 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysehän tässä kohusta on siitä, että Järvisen Facebook-profiilissa on useita hänen ottamiaan kuvia lihavista naisista. Hän on myös kommentoinut näitä kuviaan ilkeästi. Profiilista löytyy myös kuvia lihavista miehistä, mutta näistä Petterillä ei ole ollut näköjään negatiivista sanottavaa. Hänellä on siis selvästi jotain vastaan lihavia naisia. Onko Petteri jopa misogynisti, herää kysymys?

Idioottimaista jeesustelua koko ketju. Jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiinsä. Ne eivät ole rikoksia. Olivat ne kuinka outoja tai typeriä tahansa. On oikeus olla pitämättä lyhyistä miehistä, pienistä lapsista tai lihavista naisista. Omia mielipiteitä ei tarvitse selitellä ulkopuolisille. Eikä pyytää anteeksi koko maailmalta. Anteeksi voi pyytää siltä jota on loukannut. Se kuuluu hyviin käytöstapoihin. Tässä ei ole loukattu ketään, eikä asianomaista ihmishahmoa voi tunnistaa. Kuitenkin kaikki kilpaa tuomitsevat, korostaakseen omaa erinomaisuuttaan. Pelle ei tässä ole Järvinen, vaan te kaikki mielemsäpahoittajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvinen toimii just fiksusti. Ei tällaista mätäkuun someraivoa vastaan voi puolustautua. On vaan hiljaa ja odottaa, että ulina laantuu.

Vierailija
164/170 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se nainen poliisille sanoisi? "Lentokoneessa vieruskaverini otti meistä molemmista kuvan, julkaisi sen fb:ssä ja kommentoi, että pitkä lento luvassa." Aika lyhyeksi taitaisi moisen ilmoituksen elinkaari jäädä. Eri asia ehkä, jos Järvinen olisi jollain tavalla maininnut tuon naisen lihavuuden, mutta sitähän hän ei tehnyt. Järvinen ei ole vastuussa somemaailman tekemistä tulkinnoista.

Jos et ole nähnyt kuvaa, niin siinä oli täysin vastapuoli, ja about otsalohko kuvaajasta. Näytti lisäksi siltä, että matkustajat olivat 1.luokassa ja isompi osapuoli ei millään muotoa levinnyt kuvaajan 'alueelle' asti.

Vierailija
165/170 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille, jotka eivät ymmärrä, miksi kuva on halventava ja puolustelette sitä:

Joo, voi olla, että runsaasti ylipainoisen henkilön vieressä istuminen on hankalaa. Jos ei ole tarpeeksi tilaa, tai jos ei esim. pysty käymään vessassa koska ko. henkilö ei pysty väistämään.

Voi olla, että teitäkin harmittaisi samassa tilanteessa. Mutta ottaisitteko silti henkilöstä kuvan, ja jakaisitte sen sosiaaliseen mediaan kaikkien nähtäville? En minäkään.

Jokainen voi ajatella omassa päässään mitä ikinä haluaa, mutta mölyt voi pitää mahassa.

On ehkä laillista ottaa kuvia julkisella paikalla ja "lihava on lihava, mitäs sitä hyssyttelemään. Ei ole tarkoitus loukata, nämä vain ovat faktoja ja ihan käytännön asioita" ym.

Mutta ei se nyt herranjumala ole silti asiallista ottaa toisesta henkilöstä kuvia pilkkaamis/arvostelemistarkoituksessa, varsinkin kun Järvinen tiesi, että julkaisu ei näy pelkästään hänen lähipiirilleen, vaan myös hänen monille seuraajilleen ja oikeastaan kelle tahansa. Julkaisu oli julkinen, jopa minä, vaikka en ollut edes kirjautunut Facebookkiin, pystyin näkemään sen.

Tuollainen toiminta muistuttaa jo kiusaamista.

Julkaisun jakaminen ei ole ensinnäkään millään tavalla tarpeellista, ja toisekseen ei ole asiallista arvostella ja huomautella tuollaisesta asiasta. Kyseinen henkilö kun ei itsekään mahda asialle mitään. Henkilö varmasti tietää itsekin olevansa ylipainoinen ja vievänsä tilaa.

Käsittämätöntä, aikuinen ihminen.

Vierailija
166/170 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuo edes voinut olla selfie, koska yhtään duckfacea ei näkynyt. 

167/170 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran Petteri J:tä on tullut seurattua että ei hän takuulla halunnut loukata ketään mukaan lukien viereisin istuimen lihava nainen. (en ole nähnyt kuvaa, joten en tiedä oliko kyseessä mies vai nainen, muuta kohusta päätellen kyseessä on lihava nainen, ei lihava mies)

Petteri yksinkertaisesti valitteli pitkää lentoa eikä vain tullut ajatelleeksi kaikkia mielensäpahoitusmahdollisuuksia. Siinä se

Vierailija
168/170 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikke kirjoitti:

Sen verran Petteri J:tä on tullut seurattua että ei hän takuulla halunnut loukata ketään mukaan lukien viereisin istuimen lihava nainen. (en ole nähnyt kuvaa, joten en tiedä oliko kyseessä mies vai nainen, muuta kohusta päätellen kyseessä on lihava nainen, ei lihava mies)

Petteri yksinkertaisesti valitteli pitkää lentoa eikä vain tullut ajatelleeksi kaikkia mielensäpahoitusmahdollisuuksia. Siinä se

Paitsi että Petteri itse on kertonut toisin 😃😃😃.

Vierailija
169/170 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ketjun lukeminen on kyllä ollut jotain niin turhauttavaa. Lihavuus voi johtua niin monesta eri tekijästä, että tuntuu jokseenkin pahalta lukea joidenkin kaikkitietäväisiä mielipiteitä siitä kuinka lihavuus on oma valinta ja laiskuudesta johtuvaa. Hyvähän tuollaisia on huudella, jos ei itse ole joutunut jo lapsuudestaan lähtien ehdollistumaan epäterveelliseen mäkkäriruokavalioon, kuten yhä useampi lapsi nykyaikana joutuu. Moni lihava kärsii myös riippuvuussairaudesta, siitä samasta mistä esim. päihderiippuvaiset kärsivät, riippuvuuden kohde lihavilla vain on eri, mutta irti pääseminen aivan yhtä hankalaa.

Toki jos itsellä ei ole kokemusta tällaisista asioista, on muut ihmiset hirmuisen helppo tuomita. Olen itse ollut koukussa sokeriin ja syömiseen lapsesta asti, teininä olin näiden lisäksi koukussa vielä internetiin ja arvatenkin tuohon aikaan varsin paksussa kunnossa. Tänä päivänä olen normaalipainoinen, mutta se taas johtuu tasan siitä, että myöhemmin jäin koukkuun myös päihteisiin (amfetamiini, buprenorfiini jne.) Olenkin todistanut monen päihdekuntoutujan lihomisen normaalipainosta reiluun ylipainoon, kun riippuvuus on vaihdettu johonkin toiseen, tässä tapauksessa syömiseen. Kumpi näistä sitten on kenenkin mielestä pienempi paha.

Vierailija
170/170 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nättikin olevan entuudestaan jo keskustelua. Poistettiinkohan se varsin asiallinen postaus tämän vuoksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi