Petteri Järvinen ei pyydä lihavilta anteeksi
Vaan jatkaa turhia päivityksiään facebookkiin ja yrittää unohduttaa koko postauksen.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri Järvinen on sitä ikäluokkaa, jolloin ylipaino ei vielä ollut yleinen ongelma. Ravitsemustottumusten ja ruokateollisuuden myötä olemme päässeet kohta jenkkien tasolle. Järvinenkään ei ehkä tiedä, että aineenvaihdunta voi mennä niin sekaisin, että lihomisen pysäyttäminen ei ole enää mahdollista tyyliin "lopeta karkit ja sipsit".
Ravitsemustottumukset jokainen päättää ihan itse, siitä on vastuussa syöjä itse. Turha yrittää vierittää syytä jonkun muun niskoille.
Jos syö enemmän kuin kuluttaa niin tuloksena on läski.Valinta se on vain silloin jos ihmisellä on todelliset resurssit valita toisinkin. Tieto, taito, tuki, voimavarat... miksi KUKAAN valitsisi olla sairaalloisen lihava jos hänellä olisi todellinen mahdollisuus valita toisinkin? Keksitkö yhtään syytä? Minä en.
Tää on vähän samaa kategoriaa kuin että masentuneelle sanoisi että sen kun vaan alat ajatella positiivisemmin. Terveelle, toimivalle ihmiselle se toimii, niille masentuneille ei.
Olen itse laihduttanut sairaalloisesta lihavuudesta lievään ylipainoon. Enkä siksi että "vain valitsin", totta hitossa olisin valinnut sen jo kymmenen vuotta aiemmin jos se olisi ollut niin simppeliä. Kyllä se vaati oikeaa (!!!) tietoa, riittävää tukea ja psyykkisiä voimavaroja joita ei vain aiemmin ollut. Ja se oikea tieto ei ole kaloreita tai ravintoarvoja vaan ymmärrystä esim. kylläisyyden tunteesta ja mielen ja ruuan yhteydestä.
99% lihavista on lihavia omaa syytään. Ihan samoin kuin huono kunto on omaa syytä (poislukien oikeasti sairaat ihmiset).
Lihavuus ja huono kunto on ihan omaa syytä. Se ei muuksi muutu vaikka miten siitä jankutat
Ei ihan. 5- 10% lihavista on lihomisen taustalla selkeä syy. Muu kuin ylensyönti.
Yritätkö selittää, että ihminen lihoo siitäkin huolimatta vaikka syö saman verran kun keho kuluttaa?
Lihominen ilman, että ihminen tankkaa energiaa enemmän kuin mitä kuluttaa on fysiologinen mahdottomuus.
Jos et ymmärrä mikä väittämässäsi on väärin, niin et ole tainnut vielä ymmärtää, että ylensyöntiä on kaikki yksilön oman kulutuksen yli menevä syöminen ja juominen, josta hän saa energiaa.Syitä siihen, miksi ihminen syö enemmän kuin mitä kuluttaa on varmasti monia, siitä tässä ei nyt ole kysymys vaan siitä että lihoa ei voi jollei ylensyö. Ylensyöntiin johtavat syyt on sitten toinen erillinen asia.
Tässä on hassu juttu, jonka jo Painonvartijat Suomessa toimiessaan osasi opettaa: jos et syö ns. oikein ja tarpeeksi, et laihdu. Moni taisi yllättyä siitä, että vaakalukema junnasi paikallaan, vaikka syömistä oli reippaasti vähennetty. Keho reagoi varastoimalla - ja nopeat hiilihydraatit varastoituvat rasvaksi. Näitä tuotteita on nyt muuten mm. EU:n ruokakassit pullollaan. Vähävaraiset lihovat, vaikka vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri Järvinen on sitä ikäluokkaa, jolloin ylipaino ei vielä ollut yleinen ongelma. Ravitsemustottumusten ja ruokateollisuuden myötä olemme päässeet kohta jenkkien tasolle. Järvinenkään ei ehkä tiedä, että aineenvaihdunta voi mennä niin sekaisin, että lihomisen pysäyttäminen ei ole enää mahdollista tyyliin "lopeta karkit ja sipsit".
Ravitsemustottumukset jokainen päättää ihan itse, siitä on vastuussa syöjä itse. Turha yrittää vierittää syytä jonkun muun niskoille.
Jos syö enemmän kuin kuluttaa niin tuloksena on läski.Valinta se on vain silloin jos ihmisellä on todelliset resurssit valita toisinkin. Tieto, taito, tuki, voimavarat... miksi KUKAAN valitsisi olla sairaalloisen lihava jos hänellä olisi todellinen mahdollisuus valita toisinkin? Keksitkö yhtään syytä? Minä en.
Tää on vähän samaa kategoriaa kuin että masentuneelle sanoisi että sen kun vaan alat ajatella positiivisemmin. Terveelle, toimivalle ihmiselle se toimii, niille masentuneille ei.
Olen itse laihduttanut sairaalloisesta lihavuudesta lievään ylipainoon. Enkä siksi että "vain valitsin", totta hitossa olisin valinnut sen jo kymmenen vuotta aiemmin jos se olisi ollut niin simppeliä. Kyllä se vaati oikeaa (!!!) tietoa, riittävää tukea ja psyykkisiä voimavaroja joita ei vain aiemmin ollut. Ja se oikea tieto ei ole kaloreita tai ravintoarvoja vaan ymmärrystä esim. kylläisyyden tunteesta ja mielen ja ruuan yhteydestä.
99% lihavista on lihavia omaa syytään. Ihan samoin kuin huono kunto on omaa syytä (poislukien oikeasti sairaat ihmiset).
Lihavuus ja huono kunto on ihan omaa syytä. Se ei muuksi muutu vaikka miten siitä jankutat
Ei ihan. 5- 10% lihavista on lihomisen taustalla selkeä syy. Muu kuin ylensyönti.
Yritätkö selittää, että ihminen lihoo siitäkin huolimatta vaikka syö saman verran kun keho kuluttaa?
Lihominen ilman, että ihminen tankkaa energiaa enemmän kuin mitä kuluttaa on fysiologinen mahdottomuus.
Jos et ymmärrä mikä väittämässäsi on väärin, niin et ole tainnut vielä ymmärtää, että ylensyöntiä on kaikki yksilön oman kulutuksen yli menevä syöminen ja juominen, josta hän saa energiaa.Syitä siihen, miksi ihminen syö enemmän kuin mitä kuluttaa on varmasti monia, siitä tässä ei nyt ole kysymys vaan siitä että lihoa ei voi jollei ylensyö. Ylensyöntiin johtavat syyt on sitten toinen erillinen asia.
Ei ole minun selityksistäni kyse. Kyse on siitä, että joissakin tapauksissa ihminen lihoo niukasta energiamäärästä huolimatta. Tietenkin siinä on kyse siitäkin, että jokin sairaus elimistössä saa aikaan ilmiön, jossa henkilö pakostakin saa liikaa energiaa. Kuluttamisella ei näissä suurta merkitystä ole, koska ihminen ei voi jatkuvasti syödä muutama sata kaloria vuorokaudessa ja kävellä lähes sama aika. Nämä tapaukset ovat harvinaisia, mutta niitä on enemmän kuin prosentti ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen reilusti ylipainoinen, mutta ymmärrän todella hyvin sen ärsytyksen, mikä hoikemmilla kanssaeläjillä on kun läski tulee viereen istumaan. Itse en ole näin läskinä lentokoneessa vielä ollut, mut esim bussissa sen huomaa, että mä olen ihan yksi viimeisimpiä kenen viereen tullaan istumaan, vaikka kuinka yrittäisin olla litistynyt kiinni ikkunaan.
Pilkkaaminen ei tietenkään ole oikein, mutta saa olla ärsyyntynyt ja vihainenkin. Ja kyllä todella lihavan pitäisi lentää jossain business-luokassa tai varata se kaksi paikkaa, varsinkin pitkillä lennoilla. Itse jos en ehdi laihtumaan ennen seuraavaa lentoa, saan viereeni omat lapseni, joten läskiyteni ei tule muita haittaamaan.
Miksi ihmeessä saa ärsyyntyä, jos lihava ihminen istuu viereisessä tuolissa? Tuossa Petterin tapauksessa nainen ei istunut hänessä kiinni vaan ihan reilun välimatkan päässä olevassa istuimessa. Kummallakin oma istuin. Miten tämän saisi rautalangasta väännettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syö enemmän kuin kuluttaa niin tuloksena on läski.
Aamen! Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun selityksistäni kyse. Kyse on siitä, että joissakin tapauksissa ihminen lihoo niukasta energiamäärästä huolimatta. Tietenkin siinä on kyse siitäkin, että jokin sairaus elimistössä saa aikaan ilmiön, jossa henkilö pakostakin saa liikaa energiaa. Kuluttamisella ei näissä suurta merkitystä ole, koska ihminen ei voi jatkuvasti syödä muutama sata kaloria vuorokaudessa ja kävellä lähes sama aika. Nämä tapaukset ovat harvinaisia, mutta niitä on enemmän kuin prosentti ihmisistä.
Seli seli sun jutuillesi.
Ihminen lihoo vain mikäli hän tankkaa energiaa enemmän kuin kuluttaa. Se on fysiologinen fakta eikä siitä pääse eroon sen enempää kuin yrittämällä kieltää painovoimaa sen vaikutus vähenisi.
Selitys sille miksi joku muka lihoo vaikka syö vähemmän kuin kuluttaa on se, että hän valehtelee eikä kerro kaikkea mitä on syönyt ja/tai juonut.
Mikäli ihminen joka väittää tuollaista vietäisiin vankilanomaisiin olosuhteisiin, jossa hänen energiansaantinsa voidaan 100% laskea ja energiankulutus mitata niin helposti voisi todentaa, että hän ei todellakaan liho kun ei pääse syömään tai juomaan salaa.
Väitteet että lihominen ilman että syö enemmän kuin kuluttaa on selkeästi huuhaata siinä kuin Reiki ja Enkelihoidotkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen reilusti ylipainoinen, mutta ymmärrän todella hyvin sen ärsytyksen, mikä hoikemmilla kanssaeläjillä on kun läski tulee viereen istumaan. Itse en ole näin läskinä lentokoneessa vielä ollut, mut esim bussissa sen huomaa, että mä olen ihan yksi viimeisimpiä kenen viereen tullaan istumaan, vaikka kuinka yrittäisin olla litistynyt kiinni ikkunaan.
Pilkkaaminen ei tietenkään ole oikein, mutta saa olla ärsyyntynyt ja vihainenkin. Ja kyllä todella lihavan pitäisi lentää jossain business-luokassa tai varata se kaksi paikkaa, varsinkin pitkillä lennoilla. Itse jos en ehdi laihtumaan ennen seuraavaa lentoa, saan viereeni omat lapseni, joten läskiyteni ei tule muita haittaamaan.
Miksi ihmeessä saa ärsyyntyä, jos lihava ihminen istuu viereisessä tuolissa? Tuossa Petterin tapauksessa nainen ei istunut hänessä kiinni vaan ihan reilun välimatkan päässä olevassa istuimessa. Kummallakin oma istuin. Miten tämän saisi rautalangasta väännettyä.
Ihan sama asia, jos olohuoneessa ihmiset istuvat nojatuoleissa, jotka eivät ole edes kiinni toisissaan. Ei mitään syytä ärsyyntyä toisen ihmisen koosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että Petteri Järvisellä on jotain "issueita" naisten suhteen eli siis jotain psykologisia ongelmia. Projisoi sitten näitä ongelmiaan olemalla vihamielinen lihavia naisia kohtaan. Tähän viittaa hänen FB-profiilinsa muutenkin. Terv. Mies
Petteri on hyvin pienikokoinen mies. Se riittää monilla selitykseksi. Ja minun huomio kuvassa kiinnittyi heti Petterin ryppyihin, ei naiseen taka-alalla.
Sinä puutut ihmisen synnynnäiseen olemukseen eli pituuteen, se on verrattavissa rasismiiin.
Lihavuus on miltei aina läskin oma valinta. Lihaville ei ryppyjä tule vaan poimuja tai ehkä jopa aaltoja sekä muhkuroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tietoa, taitoa ja voimavaroja se vaatii että ihminen on mussuttamatta sipsejä ja karkkia ja juomatta sokerilitkuja. Ei mitään. Senkun kieltäytyy ja syö terveellisemmin ja päälle liikuntaa... mutta kun on laiska ja mukavuudenhaluinen niin mussuttaa vaan ja lihoo sohvalla... sitten ihmetellään kun ollaankin superlihavia "yhtäkkiä".
Kaikki ihmiset tietää että ne on epäterveellisiä ja lihottavia.
Täytyy vaan laihduttaa jos on liian lihavahko. Ruokavalio ja liikunta, siinä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein, ettei pyydä. Se ihravuori vei hänen matkustusmukavuuttaan, hyvä, jos se itsekin saa tajuta sen. Samoin sinä, lihava marisijamme. Tuollaisia päivityksiä ei tule, jos menet laivalla, tai ostat suosiolla kaksi matkalippua lentokoneeseen. Nih! Ajatelkaa muitakin kuin vain itseänne!
Ymmärrän hyvin, että ihminen, joka usein ajattelee muita kuin itseään hermostuu, kuin tuollainen ihminen, joka ei ajattele muita, istuu siihen viereen.Näytä mulle kuva missä tämä "ihravuori" oli hänen puolellaan? Nätisti omalla puolellaan oli läskiensä kanssa..
No sä voit uskotella toki itsellesi niin.
Ei nyt uskotella mtn vaan faktaa pöytään. Voitko laittaa nyt sen kuvan? Vai olisiko tämä nainen tiedostanut kokonsa ja siksi ostanut isomman paikan bisness puolelta juuri sen takia että ei pursuile toisen puolelle.
Järvisen mukaan tursuilu toisen puolelle ei näy selvästi kuvassa, mutta sanoi kuitenkin näin tapahtuneen. Voin uskoa sen kuvaa katsoessa ellei makkara sitten tee mutkaa siinä kohtaa kuvaa, joka jää Järvisen taakse.
Epähienoa käytöstä kuvan julkaisu joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo jankkaaminen. Se että siinä kuvassa ei näy, ei todista yhtään mitään muuta kuin että juuri sillä kuvanoton hetkellä tilanne oli se, eikä mitään muuta.
Todellisuudessa sen kokoinen virtahepo ei pysy tuolissa kääntyilemättä ja levittäytymättä välillä myös naapuripenkin puolelle. Minulla on ihan tarpeeksi kokemuksia asiasta, niin että voin kertoa sen olevan hyvin tavallista.
Joten voi aivan hyvin lopettaa ja olla tarttumatta yhteen yhtä hetkeä kuvaavaan yksityiskohtaan. Kyse on matkakokonaisuudesta joka kestää 10h, sinä aikana ylileveä kerkiää levittää ulokkeensa moneen kertaan naapurin penkin puolelle.
Ai meinaat, että kuvan mukaan ihan reilun matkan päässä olevasta tuolista ( jossa on käsinojat), tuon naisen keho pukkaa Petterin tuolin nojien yli tämän tuoliin? Taitaisi olla ihan kaikkien luonnonlakien vastainen ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein, ettei pyydä. Se ihravuori vei hänen matkustusmukavuuttaan, hyvä, jos se itsekin saa tajuta sen. Samoin sinä, lihava marisijamme. Tuollaisia päivityksiä ei tule, jos menet laivalla, tai ostat suosiolla kaksi matkalippua lentokoneeseen. Nih! Ajatelkaa muitakin kuin vain itseänne!
Ymmärrän hyvin, että ihminen, joka usein ajattelee muita kuin itseään hermostuu, kuin tuollainen ihminen, joka ei ajattele muita, istuu siihen viereen.Näytä mulle kuva missä tämä "ihravuori" oli hänen puolellaan? Nätisti omalla puolellaan oli läskiensä kanssa..
No sä voit uskotella toki itsellesi niin.
Ei nyt uskotella mtn vaan faktaa pöytään. Voitko laittaa nyt sen kuvan? Vai olisiko tämä nainen tiedostanut kokonsa ja siksi ostanut isomman paikan bisness puolelta juuri sen takia että ei pursuile toisen puolelle.
Järvisen mukaan tursuilu toisen puolelle ei näy selvästi kuvassa, mutta sanoi kuitenkin näin tapahtuneen. Voin uskoa sen kuvaa katsoessa ellei makkara sitten tee mutkaa siinä kohtaa kuvaa, joka jää Järvisen taakse.
Epähienoa käytöstä kuvan julkaisu joka tapauksessa.
Tuolit eivät olleet vierekkäin tai kiinni toisissaan, joten mahdotonta .
Vierailija kirjoitti:
Täytyy vaan laihduttaa jos on liian lihavahko. Ruokavalio ja liikunta, siinä se on.
Ruokavalio 90%, liikunta 10%
Vierailija kirjoitti:
Hei te Petterin sheimaajat ja anteeksipyynnön jankkaajat hakeutukaa hoitoon, teillä ei ole selvästikään kaikki muumit laaksossa, mutta yrittäisitte nyt edes päästä asian yli.
Aivan turhanpäiväinen jankkaaminen ei tee oloanne lopultakaan yhtään paremmaksi, vaan päin vastoin se lisää pahaa oloanne entisestään.
Moi Petteri
Omasta mielestäni Järvisen toiminta oli väärin. Vaikkei homma menisikään oikeuteen asti (niin kuin ei todennäköisesti varmaan mene) niin olihan hänen käytöksensä silti tökeröä ja epäkunnioittavaa. Hassua, miten jotkut nykyään ajattelevat, että kaikki mikä ei ole erikseen laissa kiellettyä on ihan ok... Mieleeni tulee lukuisia asioita, joita ei ole laissa kielletty mutta joita en silti tekisi sillä osaa tuntea empatiaa ja kunnioitusta kanssa eläjiä kohtaan.
Se, että onko lihavuus puolestaan itse aiheutettua on ikuisuus kysymys. Vaikka jokainen päättäkin näin yleisesti ottaen itse mitä sinne suuhunsa pistää, ei homma ole niin mustaa ja valkoista. Joillakin on oikeasti sairauksia/lääkityksiä, jotka tuovat lisäpainoa helposti kehoon/vaikeuttaa ylipainosta eroon pääsemistä. Fakta on myös se, että esim. eteenkin Yhdysvalloissa usein se epäterveellinen vaihtoehto on terveellistä valintaa halvempi, jolloin vähävaraiset (joiden pitää muuten myös saada ravintoa säännöllisesti) turvautuvat pikaruokaan yms. Myös lapsesta opitut tavat ja muut vastaavat seikat vaikuttavat enemmän kuin jotkut voivat ymmärtääkään. Oli syy mikä tahansa, en silti usko, että ketään ylipainoista auttaa ja kannustaa se, että häntä haukutaan läskiksi julkisesti ja hänestä postataan internetiin kuvia ilman lupaansa, ainoana tarkoituksena tuoda esille hänen ylipainonsa. Monia ylipainoisia voisi auttaa jo muiden ihmisten ajatusmallin ja lähestymistavan muutos.
Jotenkin tuntuu, että ihmisten on koko ajan vaikeampi tulla toimeen muiden kanssa. (Toki sosiaalinen media yms. auttavat ja helpottavat ihmisiä tuomaan julki mielipiteensä aivan toisella tavalla kuin ennen älylaitteita.) Silti en koe, että minun pitäisi vieläkin olla pahoillaan ja valittaa esimerkiksi siitä, että vuosia sitten jouduin istumaan kahden kehonrakennusta tmv. harrastavan miehen välissä lentokoneessa 6h paikallaan, koska molempien hartiat tunkeutuivat väkisin oman penkkini puolelle. Helpompi vain antaa olla, tiedostaa ja hyväksyä, että jos menee "ihmisten ilmoille", siellä saattaa kohdata vaikka minkälaista kulkijaa...
Vierailija kirjoitti:
Kommentteja häipyy... :D Ilmeisestikin tässä yhteiskunnassa on ok kiusata läskit itsemurhan partaalle, mutta rehellisen mielipiteen ilmaiseminen tästä sairaasta traditiosta ja sen harjoittajista on kiellettyä? Mielenkiintoista. Vauva.fi ja Sanoma liputtaa siis tietyn ihmisryhmän vainoamisen puolesta ja kannattaa myös "vääränlaisten" mielipiteiden poistamista, mielipiteenmuokkausta ja sananvapauden rajoittamista. Onnitelkaa itseänne! Kaikki on otettu talteen, jo puolen vuoden ajan, ja tullaan laittamaan myös ylös erinäisille kävijämäärältään suurille foorumeille niin kauan, että kaikki halukkaat ovat saaneet lukea ne vaikka useammankin kerran läpi. Odottakaa vain, kaikki mädänneisyys tulee paljastumaan.
Sensuuri! Valtamedia! Suomi on kuin Pohjois-Korea!
...eiku hetkinen, Pohjois-Koreassa ei ole lihavia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Petteri Järvisen pitäisi pyytää lihavilta anteeksi?
Oli kuvannut lentokoneessa selfien, jossa vieruskaveri ylilihava, ja laittanut kuvatekstiksi: "tulossa pitkä lento..."
Eli viitasi epämukavuuteen istua kahden ihmisen kokoisen tyypin vieressä.Ovatko suomalaiset erityisen taitavia näkemään kaksoistarkoituksia asiassa kuin asiassa? Sanallakaan ei mainittu naisen olemuksesta mitään!
Tässähän pitää alkaa sensuroimaan itseään joka ikisen sanan kohdalla, jospa siitä joku taas saa aiheen vetää herneen nenään!
Olen muuten itse joutunut istumaan pitkän lennon KAHDEN ylileveän välissä, ja voin kertoa että se oli tuskaa. No se siitä.
Toinen juttu taas on se, että onko Suomessa julistettu joku läskinsuojelu laki? Läski on pyhää. Läskiä pitää sakon ja vankeuden uhalla palvoa ja ihannoida? Uskallapa olla laiha, se on murhaan tai vähintään raiskaukseen verrattava rikos! Nimim. omissa nahoissani tuntenut.
Vai että kaksoismerkityksiä... Voinhan ottaa kuvan suuresta nenästäsi ja laittaa tekstiksi "nyt tulee kulumaan paljon nenäliinoja". Minähän puhuin omasta flunssastani? Tai ottaa takapuolestasi kuvan ravintolassa ja laittaa "nyt tulee pitkä vessareissu". Minähän puhuin vain oman vatsani chilinsietokyvystä. Ihan turhaan tulkitset vaikka kuvassa olikin sinun ruumiinosasi.
Tässä ei ole kaksoismerkitystä. Oli vain yksi merkitys jonka Petteri itse myönsi. Ja muitenkin haukkuu lihavia naisia. Ei asia voi tämän selvempi olla.
Vertauksesi on yhtä ontuva kuin Petterin syyttelykin.
Iso nenäisillä ei mene nenäliinoja flunssassa yhtään enempää kuin pieni nenäisilläkään. Iso takapuoli hoitaa kuonat ulos yhtä nopeasti kuin pienikin takapuoli.
Hyvä, tajusit jo puolet pointista. Katsos kun lentomatkakaan ei ole ison vieressä yhtään pitempi kuin laihan vieressä.
Kuva ja teksti pilkkaavat lihavaa ihmistä. Ei se sun kommenteista muutu yhtään miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te Petterin sheimaajat ja anteeksipyynnön jankkaajat hakeutukaa hoitoon, teillä ei ole selvästikään kaikki muumit laaksossa, mutta yrittäisitte nyt edes päästä asian yli.
Aivan turhanpäiväinen jankkaaminen ei tee oloanne lopultakaan yhtään paremmaksi, vaan päin vastoin se lisää pahaa oloanne entisestään.
Moi Petteri
Moi ylipainoinen.
Käytöstavat ovat mukava asia Miehellä. Kaikilla ei ole alkeellisiakaan.