Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojelu - päättäjät ja veronmaksajat!

NummikoskiSunmuut
07.07.2017 |

Luin tänään lokakuunliike.com sivustolta että sijaishuoltopaikat täynnä. Syynä se että lapset sijoitetaan ilman perusteltua syytä, pidetään laitoksessa vuosia ja sosiaalityöntekijät päättävät hallinto-oikeudessa asioista. Kyllä taas menee rahaa hukkaan kun ei osata auttaa oikeassa kohdassa.
Varmaan jollain on vähän parempi laitoksessa jos iskä tai äiskä käyttää huumeita tai hakkaa viikottain.
Tämmönen.
Mitä mieltä? Koska joku tekee tälle jotain?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en tiedä, jos jossain on muunlaista, mutta ihan kentällä, ei-sossuna, asioita seuraavana jokainen työpäivä sanoisin, että huostaanottokynnys on itkettävän korkealla. Kunnat säästää, ei haluta huostaanottaa, vaikka pitäisi. Tilanne on aivan katastrofi, nuori ihminen on käytännössä menetetty, vanhempi myöntää suoraan, ettei enää jaksa ja sossu vaan maanitteleen "vielä jaksamaan", vaikka 13-vuotias on lopettanut koulunkin jo 9-vuotiaana, vetää päihteitä sekaisin, varastelee yms. Tai 15-vuotias asuu viikonloput päihdeasunnoissa, rötöstelee ja karkailee. Peruskoulu jää käymättä, seksuaalista holtittomuutta/hyväksikäyttöä yms.. Silti pidetään vaan kotona. Vain kaksi huostaanottoa olen nähnyt viiden vuoden aikana ja kummassakin tilanne oli ollut jo pitkään aivan katastrofi. Sitten laitetaan jotain perhetyötä kerran viikossa niin kuin se pelastaisi jotain, että joku vähän juttelee siellä mukavia kerran viikossa.

Rikkaassa kunnassa kuten omassani tulee vastaan jatkuvasti näitä, että on tehty huostaanotto liian myöhään, että sijaishuollossa oikeasti enää voitaisiin asioita paikata. Köyhissä pikkukunnissa sen sijaan ei tehdä huostaanottoja, vaikka laki vaatisi, koska se yksi sijoitus maksaa koko kunnan sosiaalibudjetin. Sitten kun siellä on se viiden lapsen perhe, jossa aikuiset juo ja käyttää väkivaltaa ja rahaa ei ole ottaa ainuttakaan lasta pois.

Vierailija
62/69 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www. lokakuunliike .com/ll-uutiset/perusturvakuntayhtyma-akselille-taytantoonpanomaarays-avilta-pidennetty-oppivelvollisuus-ei-siirra-perusopetuksen-aloittamista-vuodella

Oliko tästä myös blogi missä enemmän kerrottu?

Jylynlaitonhuostaanotto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www. lokakuunliike .com/ll-uutiset/perusturvakuntayhtyma-akselille-taytantoonpanomaarays-avilta-pidennetty-oppivelvollisuus-ei-siirra-perusopetuksen-aloittamista-vuodella

Ex johtava, vaikuttaa Turussa

Varokaa

Vierailija
64/69 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex johtava, vaikuttaa Turussa

Samoin jutun perhetyöntekijä samassa paikassa.

Vierailija
65/69 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäjät tietää tietämättömille Profiam

Vierailija
66/69 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 19 vuotta lastensuojelua. Olen ollut pidetty vanhempien ja lasten mielestä. Olen myös arvostettu ja ammattitaitoinen yhteistyökumppaneiden mielestä. Täydellinen en ole, ja jos virheitä teen, myönnän ne, korjaan ja pyydän anteeksi.

Mutta enää en jaksa. En jaksa haukkumista, mitätöintiä, uhkailua ja asioiden vääristelyä nettipalstoilla ja muualla mediassa. Eikä minun tarvitse jaksaa. Onneksi.

Minulle ei tulisi mieleenkään kertoa miten putkimiehen/ kirurgin/kampaajan ym. työ pitää tehdä. Minulla ei ole näiden alojen koulutusta eikä työkokemusta.

Mutta moni kansalainen osaa kyllä neuvoa miten lastensuojelutyö pitää tehdä.

Minun työpaikkani jää kohta vapaaksi. Halukkaat voivat pestiä hakea.

Vierailija
67/69 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko systeemi täytyisi uusia. Sosiaalityöntekijöillä liikaa valtaa, eikä heitä valvota riittävästi. Eivät myöskään joudu vastuuseen.

Niin tämä

Vierailija
68/69 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko systeemi täytyisi uusia. Sosiaalityöntekijöillä liikaa valtaa, eikä heitä valvota riittävästi. Eivät myöskään joudu vastuuseen.

Pinnalle

Vierailija
69/69 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä