Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soittaisitko lastensuojeluun kun asunnossa ryypätään ja pienet lapset nukkumassa

Vierailija
07.07.2017 |

Tekevätkö asialle mitään? Äiti ryyppää kavereiden kanssa, alottaneet jo ennenkuin lapset menee nukkumaan ja jatkavat kunnolla kun lapset nukkumassa.

Hakeeko ne lapset pois vai mitä tapahtuu jos soitan? Ei nyt vielä ainakaan missään änkyräkännissä, mutta ilta on vasta nuori...

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä taas trolli kun ap ei ole oikein vastaillut aloituksen jälkeen mitään :( vastauksia ja päivitystä tilanteesta kaipaillaan. Ollaanko siellä nyt sitten räkäkännissä ja teitkö ilmoituksen?

Vierailija
42/48 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kotona ollaan hiprakassa se ei tosiaan yksinään ole peruste "lasulle" eikä myöskään poliisin häiritsemiselle. Riippuu aivan täysin tilanteesta. Ja minä tosiaan viran puolesta tämän tiedän.

Minäkin tiedän virkani puolesta, että lasten läsnäollessa ei saa ottaa paria olutta enempää alkoholia. Ei vaikka lapset nukkuisivatkin. Eli todellakin on aihe lasuun tuo ap:n kuvailema tilanne.

Tällaista ohjeistusta ei ole missään tai saisimme tehdä "lasuja" 100 kertaisen määrän nykyiseen joka viikko eikä poliisi muuta ehtisi tehdäkään.

On muuten vastuutonta pelotella ihmisiä väitteellä, että poliisi vie lapset. Kutsu aina poliisi jos todella koet sen tarpeelliseksi. Silloin asiat järjestyvät parhain päin.

T: Se jolle vastasit

Poliisi ei vie lapsia minnekään vaan tekee virka-apu pyynnön lastensuojelun päivystykseen josta lapset kyllä noudetaan kriisiluonteisesti sijoitukseen. Jos muuta välität et todellakaan tiedä yhtään mistä puhut. Joka kerta kun poliisin tietoon tulee tapaus jossa paikalla on lapsia eikä kukaan aikuisista ole selvinpäin toimitaan näin.

Mikä se tällainen sijoitus sitten on, olen aina miettinyt? Onko se joku laitos jossain metsän keskellä, vai viedäänkö lapset suoraan jonnekkin varaperheisiin vai mihin kellariin heidät sijoitetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kotona ollaan hiprakassa se ei tosiaan yksinään ole peruste "lasulle" eikä myöskään poliisin häiritsemiselle. Riippuu aivan täysin tilanteesta. Ja minä tosiaan viran puolesta tämän tiedän.

Minäkin tiedän virkani puolesta, että lasten läsnäollessa ei saa ottaa paria olutta enempää alkoholia. Ei vaikka lapset nukkuisivatkin. Eli todellakin on aihe lasuun tuo ap:n kuvailema tilanne.

Tällaista ohjeistusta ei ole missään tai saisimme tehdä "lasuja" 100 kertaisen määrän nykyiseen joka viikko eikä poliisi muuta ehtisi tehdäkään.

On muuten vastuutonta pelotella ihmisiä väitteellä, että poliisi vie lapset. Kutsu aina poliisi jos todella koet sen tarpeelliseksi. Silloin asiat järjestyvät parhain päin.

Poliisi ei vie lapsia minnekään vaan tekee virka-apu pyynnön lastensuojelun päivystykseen josta lapset kyllä noudetaan kriisiluonteisesti sijoitukseen. Jos muuta välität et todellakaan tiedä yhtään mistä puhut. Joka kerta kun poliisin tietoon tulee tapaus jossa paikalla on lapsia eikä kukaan aikuisista ole selvinpäin toimitaan näin.

Mikä se tällainen sijoitus sitten on, olen aina miettinyt? Onko se joku laitos jossain metsän keskellä, vai viedäänkö lapset suoraan jonnekkin varaperheisiin vai mihin kellariin heidät sijoitetaan?

Riippuu kunnasta, kellonajasta ja vapaista paikoista mihin heidät sijoitetaan. Lastenkotiin tai vastaanottoperheeseen. 

Vierailija
44/48 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on tällainen ohjeistus sosiaalitoimessa. Jos aikuiset ovat humalassa, se on aihe lasulle.

Ai siis että kaksi kaljaa saa olla vanhempi juonut, niin kaikki ok, siitä enempi niin lasun asiakkaaksi, tämäkö on sossuilla ohjeistus?

No miten vain, minä olin juonut kahdeksan kaljaa, sitä ei huomannut edes poliisi.

Älä esitä tyhmempää kuin oot. Ei tietenkään mitään määrää määritellä vaan kyse on siitä ettei saa olla humalassa! Kai tiedät mitä se tarkoittaa? Joku on humalassa jo pienestäkin määrästä ja silloin se on liikaa. Joku kestää vähän enemmän humaltumatta. Kai nyt aikuinen ihminen tunnistaa itse koska alkaa mennä humalan puolelle ja on aika lopettaa?

Vierailija
45/48 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan paikkatilanteesta kyseisen kunnan lastensuojelulaitoksissa. Jos paikkoja ei ole voidaan sijoittaa toisen kunnan alueelle. Lasta ei kuitenkaan missään tapauksessa jätetä sinne humalaisten keskelle siksi ettei vapaata paikkaa olisi.

Vierailija
46/48 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Älä esitä tyhmempää kuin oot. Ei tietenkään mitään määrää määritellä vaan kyse on siitä ettei saa olla humalassa! Kai tiedät mitä se tarkoittaa? Joku on humalassa jo pienestäkin määrästä ja silloin se on liikaa. Joku kestää vähän enemmän humaltumatta. Kai nyt aikuinen ihminen tunnistaa itse koska alkaa mennä humalan puolelle ja on aika lopettaa? [/quote]

Kyllä se yleensä täytyy jokin arvo määritellä, jotta saa tasapuolisen kohtelun kaikille. Itse olen ollut useissakin illanistujaisissa, joissa perheen lapset ovat jo nukkumassa ja molemmat vanhemmat ovat nauttineet alkholia. On saattanut mennä pidemmällä aikavälillä yli tuon mainitun 3 kaljaa, mutta siitä huolimatta ovat olleet varsin kykeneväisiä reagoimaan _jos_ jälkikasvulle sattuisi jotain.

Vierailija
47/48 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole mistään naapurista vaan siskostani.

Aiemminkin kertonut että ryyppäsivät kun lapset meni nukkumaan, ihan kunnon kännit.

Nyt siellä juotiin jo päivällä, musiikkikin kuului pihalle asti.

En soittanut poliisille, vaan hain illalla lapset sieltä pois ja kerroin, että ensikerralla soitan sossut hakemaan lapset. Vielä ei ole tullut niitä hakemaan :(

Alkuun ryyppäsi vain kun sai lapsille hoitajan, nyt on "hoksannut" näemmä, että kotonakin voi ryypätä kun lapset saatu nukkumaan.

Ap

Vierailija
48/48 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole mistään naapurista vaan siskostani.

Aiemminkin kertonut että ryyppäsivät kun lapset meni nukkumaan, ihan kunnon kännit.

Nyt siellä juotiin jo päivällä, musiikkikin kuului pihalle asti.

En soittanut poliisille, vaan hain illalla lapset sieltä pois ja kerroin, että ensikerralla soitan sossut hakemaan lapset. Vielä ei ole tullut niitä hakemaan :(

Alkuun ryyppäsi vain kun sai lapsille hoitajan, nyt on "hoksannut" näemmä, että kotonakin voi ryypätä kun lapset saatu nukkumaan.

Ap

Kyllä sä tiedät, että ei toi tule kun pahenemaan. Kaikkien etu on se, että asiaan puututaan mahdollisimman nopeasti: ennenkun lapset alkaa reagoimaan, siskosi on syvällä alkoholiongelmissa, talous on juotu kuralle, kaveripiiri on supistunut ryyppääjiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi