Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos, kun pilasitte hääjuhlamme!

Vierailija
07.07.2017 |

- Bestman saapui paikalle kesken vihkimisen, ollen näin siis reilusti myöhässä. Lisäksi hän oli päissään, haiskahti voimakkaasti alkoholilta ja käveli horjuvin askelin.

- Meillä piti olla hääkakun leikkaus, kun kaaso kosi pitkäaikaista seurustelukumppaniaan. Maistissa hänkin, ei tosin tarjoiluistamme (meillä ei alkoholia tarjolla) vaan jo valmiiksi. Ehkäpä tuon rohkaisemana sitten vei päätökseen jatkuvan, aihetta koskeneen pähkäilyn. Kosittava osapuoli suostui, mutta oliko se kosinta tosiaan pakko toteuttaa just tuossa tilanteessa ja niin näkyvästi?

- Appivanhemmat ovat vanhoillislestadiolaisisia ja ihmisinä todella ihania. Mieheni itse ei usko kuten he, enkä minäkään. Heistä johtuen päätimme pitää alkoholittomat häät, ja vasta myöhemmin illan edetessä järjestää tanssia ym. ohjelmaa joka ei heille ole sopivaa. Tähän järjestelyyn he olivat tyytyväisiä. Kesken hääjuhlan (ruokailun jälkeen) appikset kuitenkin päätti alkaa pitämään uskonnollista ohjelmaa. Appi piti uskonnollissävyisen puheen (onneksi edes suht. lyhyen) ja anoppi ehdotti laulettavaksi virsiä sekä Siionin lauluja. Eräs miehen siskoista astui pianon ääreen ja säesti. Me ei osattu sanoa mitään ja suurin osa vieraista oli aivan ällikällä lyötyjä, kuten mekin. Me ei edes osattu sanoa mitään!

- Anoppi alkoi myös tuomitsevaan sävyyn kertoa, miten hyvä om, kun olemme nyt sentään naimisissa ja jatkossa lapsemme saavat syntyä avioliittoon, niitä kun ei ole tarkoitettu avioliiton ulkopuolelle. Meillä siis on yksi lapsi, joka on jo muutaman vuoden ikäinen. Tähän mennessä anoppi ei ole sanonut aiheesta mitään. Miehen sisarukset (ne, jotka ovat uskovaisia) nyökyttelivät tälle hyväksyvästi.

- Miehen yksi sisar kyseli (hiljaisella äänellä) oliko pukuni oltava valkoinen, miksi minut oli meikattu (hillitty meikki) kun heidän äitinsä on siitä niin pahoillaan. Lähellä istuvat vieraat pyöritteli silmiään.

- Eräs miehen sisaruksista moitti tarjottaviamme kovaan ääneen. Ei siis ruokaa, mutta lähinnä sitä että meillä oli salaattipöytä, karkkibuffa sekä useita erilaisia kakkuja. Lisäksi kuulemma liian hienoa ja koreilevaa, vähempikin olisi riittänyt.

...Ehkä näille vielä joskus nauretaan, mutta just nyt tuntuu siltä että hääjuhlasta katosi sen hohto näiden asioiden myötä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anti olla jämpti vaan.

Vierailija
2/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehes sukuineen valitset että ime siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihanat häät, vieraita tuli 25 ja jokainen maksoi oman ruokansa. Puvun tilasin jostain Halensilta. Aikaa tuosta on kohta 16v ja onnellisia edelleen.

Vierailija
4/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä, huonostikäyttäytyvä suku ja huonosti valittu bestman ja kaaso. No, jatkossa kannattaa viettää aikaa fiksumpien ystävien kanssa.

Onnea tuoreelle hääparille, loppu hyvin kaikki hyvin :-)

Vierailija
5/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on yhtä tyrmistynyt kuin minäkin. Että näin.

Ap.

Vierailija
6/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä tiesit, mihin sukuun itsesi liitit ja jollet tiennyt, niin miksi et?

Vierailija
7/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näin.

Vierailija
8/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äläs nyt AP, eihän tuo vielä mitään. Mä sain tietää päivä ennen häitä, että mun mies on pettänyt mua toisen naisen kanssa jo pitemmän aikaa. Tämä toinen nainen otti yhteyttä ja näytti ihan selviä todisteita asiasta, että ei jäänyt epäilystä.

Selitäpä siinä vieraille päivää ennen, että häät on peruttu. 

Tästä aikaa nyt 10vuotta. 

Vierailija
9/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä häät tuppaa olemaan tylsiä joten ole iloinen että teidän häät poikkesivat normista.

Vierailija
10/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tässäkin niin, että nuttu nurin - onni oikein. Eli huonot häät - hyvä liitto. Onnea teille joka tapauksessa. Tyhmille sukulaisille ja kavereille ette voi mitään, mutta sille voitte kuinka omaa parisuhdettanne hoidatte. Keskittykää omaan perheeseenne, niin se oikea onni on siellä! ❤️

Vierailija
11/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, ettei muutamaa tuntia pärjää selvinpäin?

Siskon tyttö menee naimisiin parin viikon päästä ja niistä tulee alkottomat häät. Siskon nykyinen mies ei tunnu tätä hyväksyvän. Kyllähän ainakin taskumatti pitää olla. :(

Vierailija
12/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit mutkin kutsunut. Oisin ottanut popparit mukaan.

Sinkkumies

Vierailija
13/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole teidän hääjuhlia pilannut. En ollut edes paikalla. Miksi syytät?

Vierailija
14/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelitko oikeasti ettei miehesi vl-perhe yritä sinulle ja lapsillesi väkisin tuputtaa uskontoaan? Tietysti ensin näyttelivät etteivät sitä tee kunnes saivat sinut avioliittoon mutta se näyttely on nyt ohi. Onnea vaan.

Vierailija
15/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin pilannut, muttet kutsunut!

Sinkkumies

Vierailija
16/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut huonosti käyttäytyviä vieraita!

Ihmettelen kyllä, minkälaiset bestmanin ja kaason olitte itse valinneet! Vanhempiaan ei voi valita, mutta tuonkin epämiellyttävän hetken olisi ajan tasalla ollut bestman/kaaso pystynyt estämään ilmoittamalla, että ohjelmassa on nyt juuri tätä eikä Siionin virsiä. Sen sijaan molemmat olivat humalassa ja se kertoo sitten enemmänkin jostain muusta.

Häät ovat kyllä harvoin täydelliset johtuen siitä, että niihin ladataan aivan hirveästi odotuksia, ja jos kaikki ei mene täydellisesti - niin kuin harvoin menee - niin sitten sitä vatvotaan pitkään. Tunsin itseni ja tiesin, että olen juuri sellainen odotuksia lataava vatvoja, joten pidin häät niin pienellä budjetilla, ettei odotuksia voinut olla. Jälkeenpäin mietittynä moni asia meni pieleen: kampaaja pilasi kampaukseni ja häämeikin, pappi ei saanut ainuttakaan sanaa ulos änkyttämättä ja unohti meidän kummankin nimet siinä tärkeässä kysymyksessä ja eräs läheinen sukulainen osoitti mieltään koko juhlan ja toinen läheinen käytti tilaisuuden hyväkseen omien tärkeiden uutisten kertomiseen , mutta itse juhlan olin päättänyt vain nauttia ja onnistuin. Jälkeenpäin sitten tuli mieleen niitä asioita, jotka olisivat voineet mennä toisinkin.

Kenenkään häät eivät ole täydelliset. Pitää vain osata suhtautua niihin oikein.

Ystäväni häissä oli ankea tunnelma, kun läheinen sukulainen oli juuri kuollut pari päivää aiemmin ja kaikki yrittivät olla väkisin iloisia, etteivät latistaisi tunnelmaa. Morsiamen äiti joi itsensä pöydän alle ja sulhasen isä sai raivokohtauksen pitopalvelulle. Siihen nähden sinun hääsi olivat loppupeleissä sentään ihan onnistuneet.

Vierailija
17/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa, tähän provoon on kerätty vanhoja provoja av:lta.

Vierailija
18/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli alkoholittomat häät, vaikka ei olla uskovaisia. Kummankin puolella on alkoholisteja eikä haluttu sen pilaavan häitämme.

Sukua ei voi valita, besmanin ja kaason voi. Se oli ihan teidän oma vikanne. Kai te nyt tiesitte, millaisista ihmisistä on kyse. Miehen sukulaiset käyttäytyivät tosi tökerösti, ymmärrän, että pahoitit mielesi. Olisi ollut kuitenkin miehesi asia sanoa kovaan ääneen äidilleen, että uskonnollinen osuus saa nyt riittää, ja vastattava serkulleen, että jos ei tarjoilu kelpaa, voi jättää syömättä.

Minäkin olen sitä mieltä, että lasten on parempi syntyä avioliittoon. Silti on anopilta outoa alkaa kommentoida asiaa häissä tai ylipäänsä olettaa, että teille tulee lisää lapsia. Minä olisin tuossa tilanteessa sanonut, että halusin etukäteen tietää, millainen muna pojallasi on, koska minun sisäänihän sitä munaa tungetaan vastedes ja tuli siinä sitten raskauskin mutta muut raskaudet on torpattu tehokkaasti ehkäisyn ja abortin avulla - mites teillä.

Vierailija
19/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä provo, en jaksa lukea.

Vierailija
20/27 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin esikoistanne, jos teette myöhemmin lisää lapsia, saa vanhin varmaan kuulla äpärä/avioton lapsi kommentteja ja nuorempia sisaruksia palvotaan.