Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain mieheni on tervetullut anopin ruokapöytään

Vierailija
07.07.2017 |

Kylläpä loukkaa taas kerran. Olemme kesämökillä lähellä anopin ja appiukon kotia. Ollaan toki ostettu omat ruuat. Meillä on 3-vuotias ja 6kk ikäinen vauva. Kuitenkin mieheni saa lähes päivittäin viestejä, että "täällä on sinulle kalakeittoa jos maistuu". Minulle anoppi on esittänyt kutsun syömään, että "voin tarjota yhden ruuan maanantaina". Minusta tämä on ihan absurdia. Anopin luona olen aina auttanut, kiittänyt ja autan tiskeissä ym... en odota täysihoitoa mutta minusta on erikoista, että mieheni on tervetullut syömään mutta minä ja lapset ei :(.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anoppi käynyt teillä syömässä?

Vierailija
22/33 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tosiaan se vanhempi lapsi isänsä matkassa syömään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kovasti miehesi asennetta. Hänen ei pitäisi yksin mennä syömään äitinsä luokse. Hänellä on nyt oma perhe, jonka puolesta hänen tulee toimia. Todella outoa käytöstä anopilta ja mieheltäsi. Puhu asiasta suoraan anoppisi kanssa ja kerro, että tällainen järjestely kiusaa ja ihmetyttää sinua. Ei ole luonnollista toimintaa.

Vierailija
24/33 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ole heidän lapsensa

Vierailija
25/33 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi lapsi pitäisi tunkea sinne mukaan, jos ei ole pyydetty. Anopille kiusaksi? Tosi reilua lasta kohtaan olla pelinappulana. Ole vain tyytyväinen, mitä vähemmän olet tekemisissä anopinkääkän kans, ite ainaki oisin. :)

Vierailija
26/33 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten voit ilmoittaa miehelle että siirtyy anoppilaan kokonaan. Tietenkään mies ei mene jos perhettä ei kutsuta!

Oikeastiko mies ei ole enää liitossa muuta kuin isä ja puoliso, ei enää oma itsensä ollenkaan? Aika kamalaa, jos teillä ei miehet saa mennä kavereitten kanssa kisoihin tai työporukalla syömään, kun aina pitää ottaa perhe mukaan. Miten te muuten rajoitatte miehen elämää - lenkille ei saa lähteä, jos ei ole vaimo ja lapset matkassa?

Vierailija
27/33 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kehdannut ottaa asiaa puheeksi. Olen pyytänyt miestäni sanomaan asiasta , mutta mieheni ei koskaan uskalla "puolustaa" minua anopille. Anoppi näkee poikaansa useasti viikossa ilman minua, joten en usko, että on kyse jostain tietystä asiasta mistä haluaa puhua kahden kesken poikansa kanssa. Ap

On vuosi 2017. Nainen ei tarvitse ketään puolustamaan itseään, nainen avaa suunsa ja sanoo mielipiteensä rauhallisesti ja perustellen. Vai onko sinulla burkha, jonka suojassa elät miehen hoitaessa yhteyden ulkomaailmaan?

Jos meillä poika sanoisi, että vaimo ei halua, että pyydät kalasopalle, niin kieltämättä ihmetyttäisi, miksi se ei itse sano sitä ääneen. Samalla kyllä ihmetyttäisi sekin, että miksi minua voidaan pyytää lapsenvahdiksi, miksi asiaa ei esitetä miehelleni, joka sitten puolustaisi minua...

Vierailija
28/33 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kehdannut ottaa asiaa puheeksi. Olen pyytänyt miestäni sanomaan asiasta , mutta mieheni ei koskaan uskalla "puolustaa" minua anopille. Anoppi näkee poikaansa useasti viikossa ilman minua, joten en usko, että on kyse jostain tietystä asiasta mistä haluaa puhua kahden kesken poikansa kanssa. Ap

Mua ei haittaisi miehen vierailut äidillään, mutta tällaista tossua en katselisi. En ala kilpailemaan mieheni suosiosta kenenkään kanssa, enkä koe mitään kilpailuasetelmaa edes olevan. Mieheni on äitinsä rakas lapsi, vaikka jo aikuinenkin, heidän väliinsä en mene koskaan. Mutta jos anoppi minua dissaisi niin mieheni tehtävä on tehdä selväksi missä menee hyvänmaun raja, ja että hän on valinnut minut itseään varten, ei perhettään varten.

Siis niin tämä!

Ap mä todella toivon ettei tämä ole todellisuutta sulle, aivan kaameaa!

En tiedä kumpi olisi inhottavampaa sietää, anopin vähättelyt vai miehen lapatossuisuus...

Vierailija
29/33 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten voit ilmoittaa miehelle että siirtyy anoppilaan kokonaan. Tietenkään mies ei mene jos perhettä ei kutsuta!

Oikeastiko mies ei ole enää liitossa muuta kuin isä ja puoliso, ei enää oma itsensä ollenkaan? Aika kamalaa, jos teillä ei miehet saa mennä kavereitten kanssa kisoihin tai työporukalla syömään, kun aina pitää ottaa perhe mukaan. Miten te muuten rajoitatte miehen elämää - lenkille ei saa lähteä, jos ei ole vaimo ja lapset matkassa?

Sulta meni pointti ohi niin että vilahti nähtävästi. Siis et itse kokisi yhtään ihmeelliseksi, jos sulle tulee viesti, et tuleppa syömään, keitto on valmiina. Kutsu ei kuules muutes sitten puolisolles eikä lapselles.

Aika törkeää oman roolinsa korostamista ja apn ja yhteisen lapsen syrjään sysäämistä.

Vierailija
30/33 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vuosi 2017. Nainen ei tarvitse ketään puolustamaan itseään, nainen avaa suunsa ja sanoo mielipiteensä rauhallisesti ja perustellen. Vai onko sinulla burkha, jonka suojassa elät miehen hoitaessa yhteyden ulkomaailmaan?

Jos meillä poika sanoisi, että vaimo ei halua, että pyydät kalasopalle, niin kieltämättä ihmetyttäisi, miksi se ei itse sano sitä ääneen. Samalla kyllä ihmetyttäisi sekin, että miksi minua voidaan pyytää lapsenvahdiksi, miksi asiaa ei esitetä miehelleni, joka sitten puolustaisi minua...

Kylläpä taas kasasit hienon olkiukon. Ei tässä sukupuolesta ole kysymys vaan siitä että se puoliso jonka vanhempi käyttäytyy epäasiallisesti on se joka asian ottaa oman vanhempansa kanssa puheeksi. Eikä todellakaan kertoisi mitä vaimo sanoo vaan itse suoraselkäisesti toteaisi että hänen vaimoaan ei edes oma äiti saa halveerata. Tosin puheistasi päätellen olet itsekin tuollainen painajaisanoppi ja poikasi sellainen vellihousu joka ei edes omaa perhettään puolusta kun mamma käyttäytyy kakaramaisesti omaa puolisoa kohtaan.

Vierailija
31/33 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä taas kasasit hienon olkiukon. Ei tässä sukupuolesta ole kysymys vaan siitä että se puoliso jonka vanhempi käyttäytyy epäasiallisesti on se joka asian ottaa oman vanhempansa kanssa puheeksi. Eikä todellakaan kertoisi mitä vaimo sanoo vaan itse suoraselkäisesti toteaisi että hänen vaimoaan ei edes oma äiti saa halveerata. Tosin puheistasi päätellen olet itsekin tuollainen painajaisanoppi ja poikasi sellainen vellihousu joka ei edes omaa perhettään puolusta kun mamma käyttäytyy kakaramaisesti omaa puolisoa kohtaan.

Eli sinusta edelleenkin naisen puolesta puhuu mies? Mitä ihmeen vaimon puolustamista tarvitaan tilenteessa, jossa kaveri soittaa miehelle ja kysyy, mennääkö kalaan - siinäkö miehen tulee ottaa uhriasenne ja ryhtyä selittämään, että ei käy, koska pyyntösi loukkaa vaimoani. Ihan sama juttu tuossa kalasopassa, miksi ihmeessä miehen tulee ryhtyä selittämään naisen tunteita sen sijaan että nainen itse sanoisi ääneen sen, että hänen miestään ei saa pyytää syömään. Eikä kalasopalle pyytäminen ole vaimon halveeraamista, ellei se vaimo päätä vetää asiasta herneitä nenään.

En ymmärrä, miksi miehen pitää puolustaa vaimoa tilanteessa, jossa ei ole edes hyökätty ja ainoa tappio on vaimon omassa mielessään kehittämä.

Vierailija
32/33 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä erikoista. Minäkin olen anoppi, mutta en ole ikinä kutsunut lastani ja hänen puolisoaan erikseen syömään. Laitan vain kutsun omalle lapselleni ja se aina tarkoittaa koko lapseni perhettä. 

Vierailija
33/33 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä erikoista. Minäkin olen anoppi, mutta en ole ikinä kutsunut lastani ja hänen puolisoaan erikseen syömään. Laitan vain kutsun omalle lapselleni ja se aina tarkoittaa koko lapseni perhettä. 

Näin meilläkin. Äitini lähettää viestin minulle ja anoppi miehelleni, eikä ole tullut mieleen vetää hernettä nenään tai rakennella erilaisia teorioita vanhempiamme vastaan, vaikka kutsusta puuttuu henkilöiden nimet, kelle se on tarkoitettu. Koko porukalla on aina menty. Äitini tosiaan laittaa hyvin usein "maistuisko sulle kalakeitto"

Ehkä kysymys ei ole ruokailusta, vaan etsimällä etsitään vikoja, mistä anoppia voisi syyllistää. Tämähän on nykyään yleinen ilmiö, teki anoppi mitä tahansa. Jopa anopin ystävät miniät haluavat määrätä, ketä voi tavata ja ketä ei, niin kuin tuossa toisessa keskustelussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan