Tapailin miestä maaliskuussa. Nyt lähetti viestin, miksen enää halua tavata. Mitä vastaan?
Tapailin ihan mukavaa miestä tammikuusta maaliskuuhun, mutta meillä ei ollut mitään yhteistä ja lopetin yhteydenpidon. Mies ei sen enempää kysellyt perääni kun en yhteen viestiin vastannut ja en asiaa sen koommin ajatellut. Nyt sain pitkän viestin, jossa mies kyselee, mikä hänessä on vikana, miksi en vastannut ja että hän on pahoillaan jos on tehnyt jotain väärin. Kirjoitti, että hänestä meillä oli hauskaa yhdessä ja hänellä on ikävä minua. Halusi tavatakin...
Tämä tuli aivan puskan takaa. Emme edes tapailleet niin montaa kertaa, emme menneet sänkyyn, emme olleet pari, tms. Mitä ihmettä vastaan hänelle?
Kommentit (41)
Kannattaa vastata jotain, ja mielellään ystävällisesti jos tyyppi ei ollut mikää sika. Hyvä kuitenkin käyttäytyä asiallisesti, koska et ikinä tiedä jos jossain vaiheessa myöhemmin törmäisit. Voisi olla ikävä juttu jossain työkokouksessa kun pitäisi myydä iso diili ja ostajana joku jonka dumppasit törkeesti.
Vierailija kirjoitti:
No jotain pitää vastata koska pelkkä katoaminen tuntuu tosi kurjalta. Ghostaaminen sattuu, vaikka ei oliis ollut edes superihastunut. Joten jämäkästi, mutta nätisti, että "Vaikutit kivalta, mutta olimme kiinnostuneet liian erilaisista asioista, joten tuli olo, että meidän juttu ei voisi toimia. Mukavaa kesänjatkoa".
Minä taidan olla vähän outo, kun haluaisin mieluummin pakit ghostaamalla kuin suoraan sanomalla. Minua suututtaisi kyllä enemmän, jos minulle sanottaisiin, että meillä ei ole mitään yhteistä ja tekisi vain mieli puolustautua ja kysyä, miten toinen voi sanoa niin, kun ei edes tunne minua. Mutta jos toinen antaa sellaiset lempeämmät pakit, että nyt ei oikein ole aikaa ja jättää vastaamatta, niin siinä vaiheessa tulisi kyllä selväksi, että häntä ei vain kiinnostanut tarpeeksi ja se riittäisi minulle.
Mutta tietysti nämä, jotka itse kysyvät selitystä, varmasti arvostavat enemmän sitä suoraan sanomista. Eri tavalla näköjään ihmiset ajattelevat.
Itse kokenut vahän samanlaisen "jättämisen" . Oltiin tapailtu 3 kk ja nainen kertoi ettei hän halua jatkaa tapailua.
Kummallista siinä oli, että tulimme hyvin toimeen, meillä oli paljon yhteistä myös hänen mielestään. Ja seksi oli loistavaa kummankin mielestä.
Kun hän ilmoitti ettei halua jatkaa tapailua, niin koitin kysellä vastausta siihen miksei homma toimi hänen mielestään. Ei mitään vastausta.
Tässä nyt olen muutaman kuukauden pyöritellyt mielessäni tätä hommaa ja enkä ole saanut siitä rauhaa.
Tällä haluan vaan kertoa sitä, että meitä on erillaisia ihmisiä. Toiset haluat saada selviä vastauksia saadaksen mielenrauhan ja jatkaakseen eteen päin.
Toiset vaan pystyy unohtamaan asiat siirtämällä sivuun mitään ajattelematta ja unohtaa ne.
Tämä mies on varmasti tälläinen joka haluaa vastauksia kuukausia mietittyään asiaa. Ja nyt rohkaistui kysymään miksi.
Älä sitä virhettä tee, että alat tommoselle vastailemaan. Noille pitää olla kovana. Ajattele se niin, että työelämässä ja muutenkin pitää olla joskus kova, niin tää on hyvää harjotusta. Oo kova ja älä vastaa, koska muuten se saa vaan toivoa. Sillä on varmasti muutenki jo useampi muu lämmityksessä, tai jos ei oo, niin aina vaan huonompi, koska ei oo kelvannu muillekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jotain pitää vastata koska pelkkä katoaminen tuntuu tosi kurjalta. Ghostaaminen sattuu, vaikka ei oliis ollut edes superihastunut. Joten jämäkästi, mutta nätisti, että "Vaikutit kivalta, mutta olimme kiinnostuneet liian erilaisista asioista, joten tuli olo, että meidän juttu ei voisi toimia. Mukavaa kesänjatkoa".
Minä taidan olla vähän outo, kun haluaisin mieluummin pakit ghostaamalla kuin suoraan sanomalla. Minua suututtaisi kyllä enemmän, jos minulle sanottaisiin, että meillä ei ole mitään yhteistä ja tekisi vain mieli puolustautua ja kysyä, miten toinen voi sanoa niin, kun ei edes tunne minua. Mutta jos toinen antaa sellaiset lempeämmät pakit, että nyt ei oikein ole aikaa ja jättää vastaamatta, niin siinä vaiheessa tulisi kyllä selväksi, että häntä ei vain kiinnostanut tarpeeksi ja se riittäisi minulle.
Mutta tietysti nämä, jotka itse kysyvät selitystä, varmasti arvostavat enemmän sitä suoraan sanomista. Eri tavalla näköjään ihmiset ajattelevat.
Sinä et kysy selitystä etkä kysele perään, joten sinulle ghostaaminen on ok, sinä tavallaan yrität mahdollistaa sen ghostaamisen. Mutta jos joku kyselee viestillä perään tai jopa kysyy suoraan selitystä, että mitä tapahtui, niin hän ansaitsee kyllä rehellisen vastauksen. Minä ainakin haluan mahdollisimman suoraan mahdollisimman rehellisen syyn, vaikka se olisi kuinka "ikävä" syy ikinä. Hyväksyn sen syyn kyllä, en jankkaa enkä kysele enää perään sen jälkeen. Unohdan tyypin heti, kun hän on sanonut minulle vaikka että "et ollut riittävän hyvännäköinen makuuni" tai että "en vain ihastunut sinuun" tms.
Tunnen erään miehen, joka tapaili yhtä naista pari kuukautta. Siis treffaili, mutta ei vielä seurustelleet tms, homma oli vielä tutustumisasteella. Oli kuulemma ollut kivaa ja paljon juteltavaa ja ainakin se tuttu mies koki että heillä synkkasi (sitä naista en tunne). Se nainen sitten katosi. Molemmilla taisi olla kiireistä myös työelämässä ym muutakin pohdittavaa, niin yhteydenpito ei muutenkaan ollut jokapäiväistä. Mutta kun tämä mies, joka oli jo aika ihastunut tuohon naiseen, laitteli sitten jonkin ajan päästä viestiä, niin nainen ei ikinä vastannut mitään enää. Mies sitten laittoi vielä muutaman viestin perään että "mitä kävi" ja yritti kysellä että haluaako nainen lopettaa yhteydenpidon ja mitä hän teki väärin, mutta ei kuullut siitä naisesta enää ikinä mitään, tuli siis ghostatuksi. Ja vielä kaksi vuotta myöhemmin se mies pohti että miksi se nainen katosi ja mitä hän teki väärin, mietti jopa että sattuiko sille naiselle jotain esim vakava sairastuminen tms kun hävisi vain. Kyllä hän olisi ansainnut edes lyhyen viestin, että "en halua tavata enää".
Miehellä on ilmiselvästi ollut joku nainen tällä välin, nyt ovat eronneet, eli haluaa sinusta vain pussientyhjennysreiän.
Tuossa yllä on jo monta hyvää viestiä. Esim jossa sanotaan että et tehnyt mitään väärin mutta ei vaan kiinnosta. Tuosta naputtelet ap viestin ja toivotat hyvää jatkoa etkä vastaa enää jos jatkoa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on ilmiselvästi ollut joku nainen tällä välin, nyt ovat eronneet, eli haluaa sinusta vain pussientyhjennysreiän.
No empä usko, jos noin olisi niin miehen viestin sävy ja sisältö olisi ollut ihan toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tietysti nämä, jotka itse kysyvät selitystä, varmasti arvostavat enemmän sitä suoraan sanomista. Eri tavalla näköjään ihmiset ajattelevat.Sinä et kysy selitystä etkä kysele perään, joten sinulle ghostaaminen on ok, sinä tavallaan yrität mahdollistaa sen ghostaamisen. Mutta jos joku kyselee viestillä perään tai jopa kysyy suoraan selitystä, että mitä tapahtui, niin hän ansaitsee kyllä rehellisen vastauksen. Minä ainakin haluan mahdollisimman suoraan mahdollisimman rehellisen syyn, vaikka se olisi kuinka "ikävä" syy ikinä. Hyväksyn sen syyn kyllä, en jankkaa enkä kysele enää perään sen jälkeen. Unohdan tyypin heti, kun hän on sanonut minulle vaikka että "et ollut riittävän hyvännäköinen makuuni" tai että "en vain ihastunut sinuun" tms.
Niin, sitä juuri tarkoitinkin, että minähän en tietenkään itse selityksiä kyselekään, joten ihan selkeästi esim tässä aloituksessa kyse oli erilaisesta ihmisestä kuin minä. Ihan vain halusin kommentoida tuohon ghostaamiseen, että joissakin tapauksissa se on ihan ok. Siis silloin, kun ei kysellä syitä. Näinhän ap:llakin oli kai ensin mennyt, kun eivät pitkään aikaan olleet yhteydessä.
Minä olen tapaillut muutamaa miestä eron jälkeen ja kaikki nämä tapaukset ovat päättyneet ghostaamiseen. Mistään ei ole itselleni sen takia erityisen pahaa mieltä jäänyt. Ainoastaan harhaanjohtamisesta ja valehtelemisesta. Yksikin tapaus ensin kysyi tapaamista, sitten blokkasi fb:sta ja sitten taas soitti ja kysyi haluaisinko tavata. Sitten tavattiin vielä kerran ja oli ehkä maailman kiusallisimmat treffit. Tästä jäi tosi paha mieli. En ymmärrä, miksi itse kysyi treffeille, kun ilmiselvästi ei kiinnostanut pätkääkään.
Musta on niin kiusallista vastata tälle miehelle. Hän on lähettänyt tänä aamuna jo kaksi viestiä lisää. :( En halua pahoittaa hänen mieltään, oikeastaan haluan vain unohtaa koko jutun.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Musta on niin kiusallista vastata tälle miehelle. Hän on lähettänyt tänä aamuna jo kaksi viestiä lisää. :( En halua pahoittaa hänen mieltään, oikeastaan haluan vain unohtaa koko jutun.
-ap
No kyllä nyt vähän täytyy kantaa vastuuta siitä, että deittailee. Se vastuu sisältää sen, että sanoo toiselle, jos ei kiinnosta. Et sinä voi poimia asioista vain hyviä puolia (deittailun hauskuus) ja törkeästi jättää vastuun kantamatta (vältellä ikävän ei:n sanomista). Jokainen ihminen antaa itsestään jotain kun tutustuu toiseen, ja silloin ansaitsee saada myös vastauksen, jos toista ei kiinnosta.
Kasvata hyvä nainen nyt munat ja anna ne pakit, se on kaikille paras kuitenkin niin.
Ei se pakkien antaminen koskaan kivaa ole, mutta sen verran pitää kunnoittaa ja arvostaa kanssaihmisiä, että tarvittaessa antaa pakit eikä jätä hiljaisuuteen kuvittelemaan vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kokenut vahän samanlaisen "jättämisen" . Oltiin tapailtu 3 kk ja nainen kertoi ettei hän halua jatkaa tapailua.
Kummallista siinä oli, että tulimme hyvin toimeen, meillä oli paljon yhteistä myös hänen mielestään. Ja seksi oli loistavaa kummankin mielestä.
Kun hän ilmoitti ettei halua jatkaa tapailua, niin koitin kysellä vastausta siihen miksei homma toimi hänen mielestään. Ei mitään vastausta.
Tässä nyt olen muutaman kuukauden pyöritellyt mielessäni tätä hommaa ja enkä ole saanut siitä rauhaa.
Tällä haluan vaan kertoa sitä, että meitä on erillaisia ihmisiä. Toiset haluat saada selviä vastauksia saadaksen mielenrauhan ja jatkaakseen eteen päin.
Toiset vaan pystyy unohtamaan asiat siirtämällä sivuun mitään ajattelematta ja unohtaa ne.
Tämä mies on varmasti tälläinen joka haluaa vastauksia kuukausia mietittyään asiaa. Ja nyt rohkaistui kysymään miksi.
Olisiko sinusta sitten ollut mukavaa kuulla, että olet hänen mielestään lapsellinen tai itsekäs tai ehkä vaikutat hieman epäluotettavalta? Nämä ovat minulla olleet syitä, miksi olen miehiä dumpannut, mutta ei olisi kyllä tullut mieleenikään sanoa näitä kenellekään päin naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se pakkien antaminen koskaan kivaa ole, mutta sen verran pitää kunnoittaa ja arvostaa kanssaihmisiä, että tarvittaessa antaa pakit eikä jätä hiljaisuuteen kuvittelemaan vaikka mitä.
Mitä sinä sitten kuvittelet? Eikö ne yleisimmät kuvitelmat ja ajatukset aika pitkälti ole se lopullinen totuus? Hän ei ollut kiinnostunut sinusta, sinussa oli jotain vikaa, et ollut tarpeeksi hyvä, hänellä oli joku toinen, sanoit jotain tyhmää jne. Miksi nämä asiat kuviteltuna ovat kammottavia, mutta suoraan sanottuna ne olisivatkin ihan fine?
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ei sinun tarvitse sanoa pahasti. Sanot vain selkeästi. Näköjään et pääse tästä nyt ohi, ennen kuin vastaat jotain. Vastaa lyhyesti vaan: "en ole suuttunut, mutta meidän juttumme ei toiminut".
Sano, että et ollut kiinnostunut/teillä ei ollut yhteistä. Lisää vielä, että seurustelet tällä hetkellä. Hyvää kesää. :)
Jos kehtaa inttää tuon jälkeen, niin sitten vaan estät numeron.
APUA!!! Vastasin äsken että olen ollut kiireinen eikä sovittu mielestäni hyvin yhteen. Mies vastasi kahdessa minuutissa: "Kiva kuulla sinusta. Ei haittaa, voidaan olla vaan kavereita, sekin on hienoa! Milloin nähdään?"
....onko minun pakko vaan vääntää rautalangasta etten halua nähdä häntä? Kiltti luonteeni ei haluaisi tehdä niin mutta mies ei tunnu tajuavan.
Annoit vastauksen, nyt estä numero ja unohda koko mies.
"Hei. Et ole suututtanut minua mitenkään tai ollut muutenkaan epäkohtelias. En vain koe, että meillä olisi tarpeeksi yhteistä, eikä tapailua siksi mielestäni kannata jatkaa. Toivon sinulle hyvää jatkoa ja mukavaa kesää."