Anoppi ja appiukko eivät suostu kustantamaan edes pientä osuutta häistämme.-Harmittaa.
Anoppi ja appiukko eivät suostu osallistumaan meidän hääkuluihimme. Ehdotimme,jos he olisivat voineet hiukan auttaa. 1000€tai 2000€ olisi ollut kiva saada avustusta,koska hääbudjettimme on melkein 10000€. Olemme aina halunneet isoja häitä- se on ollut meidän unelmamme,joten vieraita on kutsuttu 200.
Tietenkin olemme säästäneet häihin,mutta valitettavasti tuo pieni summa,johon meillä ei ole varaa harmittaa hirveästi.
Häät tulee olemaan unelmamme. Kirkkohäät,limusiini,unelmatarjoilut ,upea hääpaikka,mekko tietysti vuokrattu,musiikkia,mukavaa yhdessäoloa ym.
Auttakaa,mitä tekisitte tässä tilanteessa? Emme haluaisi luopua mistään?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää se, kun ihmiset eivät osaa kirjoittaa.
Ja vastauksena ongelmaasi, ihmettelen, että suomessa joku edes kuvittelee, että kukaan muu kuin hääpari itse maksaa omat häänsä.
Ongelma on sinun, ei tulevien appivanhempiesi. Järjestätte sellaiset häät - ja sellaisen elämän - johon teillä on varaa.
Ja vastauksena ongelmaasi: Ihmettelen, että Suomessa joku edes...
Justiin siskon häihin vanhemmat laitto nelisen tonnia, ja sulhasen vanhemmat toisen mokoman. Hääpari sitten omistaan loput, ja reilulla sadalla henkee jo meni se yli kymppikilo. En nyt nää alottajan toiveessa mitään niin ihmeellistä, harmi tietty jos eivät halua osallistua, pakottaa tietty ei voi. oma päätöksensä.
Kiinassa lapsille ostetaan häälahjaks asunto niin ei tää juhlissa auttaminen niin kummallista mielestäni oo.
Onnea hääparille!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lapsiakin on jo väännetty vähintäin kaksi - mihin niitä prinsessahäitä enää tarvitaan? Kai sulla on huntukin? Naurettavaa. Ja tuohon vielä vingutaan rahaa viattomilta sivullisilta.
Tosin minäkin alan olla vahvasti sitä mieltä, että provohan tämä on. Noin tyhmä ei kukaan voi olla.Elämme vain kerran,joten haluan että meidän perhe on onnellinen ja saa sen,mitä haluaa . Lspsemmekin saavat kaiken ,koska meillä on periaate,että mistään ei tingitä.
Kirjoittamaan opettelusta olette näemmä kuitenkin tinkineet. :-D
Toivottavasti tämä on provo.
Muutoin appivanhempasi ovat vain viisaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että on myös sulhasesi unelma kymppitonnin häistä?
Kyllä. Olisimme saaneet maksettua,mutta jouduimme kustantamaan lapsiemme uudet puhelimet,jotka tulivat maksamaan yhteensä yli 1000€.Kyseessä siis kalleimmat puhelimet,mitä löytyy. Lupasimme ne lapsillemme,kun saivat molemmat yli 9 keskiarvon.
Voi voi lapsiparkoja, eivät todellakaan ole saaneet kalleimpia puhelimia mitä löytyy. Vähän yli tonnilla ei saa edes yhtä markkinoiden kalleimmista puhelimista...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mielestäni on velvollisuus osittain maksaa häät.
AP.
Perusteletko, miksi appivanhemmilla on velvollisuus maksaa iso osa teidän häistä?
Vierailija kirjoitti:
AP.
Vanhempien velvollisuus on kustantaa lasten elämä täysi-ikäiseksi asti ja lisäksi kustantaa ne vahingot ja niiden seuraukset, joita he ovat aiheuttaneet (mm. sikiöajan vauriot esim. tupakoinnista johtuen, yksipuolisen ravinnon ongelmat, traumaterapiat jne.). Kaikki muu on vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin ankeat häät tulossa jos vieraita on 200 ja budjetti 10000€. Minulta meni vastaava summa tavallisiin häihin vuonna 1993 ja vieraita oli noin 70. Aiotko tarjota vieraille hernekeittoa soppatykistä huvilateltassa vai mikä on suunnitelma?
Meniköhän sulla eurot ja markat sekaisin? Minä menin naimisiin vuonna 1996. Vieraita 100, oli pitopalvelu ja bändi, budjetti oli muistaakseni jotain 10 000 markkaa.
Sivusta, mutta etkö ole ikinä kuullut että rahan arvo muuttuu? Vuoden 1996 markka ei ole muutettavissa suhteessa 1:1 vuoden 2017 teoreettiseksi markaksi. Hatusta vetämällä sanoisin, että v. 1996 markka on lähempänä v. 2017 euroa.
"Justiina" taas. Mut kaikkea, mitä täällä väitetään provoksi, tapahtuu oikeassakin elämässä. Mun ihan tavallista tosijuttua ei kerran kukaan uskonut, muistaakseni siitä, kun mieheni takasi veljensä lainan. Nyt tiedän, että veli ei ole maksanut sitä miehen takaamaa osuutta vieläkään, kun omaan uuteen asuntoon haetaan täällä lisälainaa. Provoksi väitettiin siksi, kun oltiin sitä mieltä, ettei voi taata, jos on omaa lainaa, mutta kyllä vaan pystyi. Ohis. mut se oli täysin tosi juttu. Siitä on nyt muistaakseni kaksi tai kolme vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ja appiukko eivät suostu osallistumaan meidän hääkuluihimme. Ehdotimme,jos he olisivat voineet hiukan auttaa. 1000€tai 2000€ olisi ollut kiva saada avustusta,koska hääbudjettimme on melkein 10000€. Olemme aina halunneet isoja häitä- se on ollut meidän unelmamme,joten vieraita on kutsuttu 200.
Tietenkin olemme säästäneet häihin,mutta valitettavasti tuo pieni summa,johon meillä ei ole varaa harmittaa hirveästi.
Häät tulee olemaan unelmamme. Kirkkohäät,limusiini,unelmatarjoilut ,upea hääpaikka,mekko tietysti vuokrattu,musiikkia,mukavaa yhdessäoloa ym.
Auttakaa,mitä tekisitte tässä tilanteessa? Emme haluaisi luopua mistään?
Hulluutta laittaa kymppitonni häihin, kun kohta kuitenkin erotaan. En minäkään antaisi!
Pakkokos järjestää mitään Kaanaan häitä. Pidä semmoiset turnajaiset mihin on varaa.
karsikaa vieraslistaa tai jättäkää edes limusiini pois
Maksaisitko itse poikasi ja vinksahtaneen miniäsi häät?
Me olemme tottuneet tasoon.Opetamme lapsille,että rahasta ei tingintä. Tulemme maksamaan lapsemme autot,matkat ,häät ym. Viimeksi maksoi tyttären hienot kulta korvakorut jotka hän meinaa laittaa häihimme,poika sai uudet merkkikengät puhelimien lisäksi.
Joopa joo, tuskinpa koulutuksesi taso on kummoinen, ainakin kirjoitusvirheistäsi päätellen. Mutta eipä se estä näköjään haaveilemasta jos mielikuvitusta vaan riittää =)
Perjantaiprovolle aplodit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP.MIK - SI??
Anna vaan tulla perustelut, MIKSI tulevien appivanhempien pitäisi maksella tulevan ex miniän prinsessaleikkejä?
Mikseivät voisi osallistua POIKANSA häihin 1000e
Ei paha minusta ollenkaan. Jos nyt oletetaan että ovat ihan keskitaso vahemmat.
Harva asia suomessa on oikeasti ilmaista; naimisiinmeno on. Vihkiminen ei maksa mitään (todistukset esteettömyydestä voivat maksaa, jos toinen puoliso on ulkomaalainen tmv.) ja kaikki ylimääräinen on omaa mielihalua.
Itse haluatte kalliit häät - saatte ne myös itse maksaa.
Minä ja mieheni emme edes harkinneet, että olisimme vanhempiemme kukkarolla käyneet. Itse naimisiin haluttiin ja bonuksena se, kun maksoi juhlat itse sai myös itse päättää, ketä sinne kutsui.
Olette idiootteja.
Ohannäitähäitä kirjoitti:
Justiin siskon häihin vanhemmat laitto nelisen tonnia, ja sulhasen vanhemmat toisen mokoman. Hääpari sitten omistaan loput, ja reilulla sadalla henkee jo meni se yli kymppikilo. En nyt nää alottajan toiveessa mitään niin ihmeellistä, harmi tietty jos eivät halua osallistua, pakottaa tietty ei voi. oma päätöksensä.
Kiinassa lapsille ostetaan häälahjaks asunto niin ei tää juhlissa auttaminen niin kummallista mielestäni oo.
Onnea hääparille!!
Ei Kiinassa lapsille osteta häälahjaksi asuntoa ainakaan mitenkään yleisesti. Kaiken lisäksi kiinalaisissa häissä lahjat annetaan vieraille eikä hääparille ja hääpari saa punaisessa kirjekuoressa hieman rahaa sukulaisilta.
Kummankaan vanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta maksaa häitä.
Minulla vanhempani maksoivat ensimmäiset häät. He sanoivat, kun menimme kihloihin, että kertokaa kun menette naimisiin, niin he maksavat häät. Mutta he päättivät ketä häihin tulee. Häissä oli toistasataa ihmistä.
Edullisemminkin saa isot häät, jos ostaa 50kg perunoita ja tekee karjalanpaistia, perunoita, salaattia, leipiää ja sämpylöitä, juustoa ja leikkeleitä ja kiisseliä ja kermavaahtoa. Tekee itse kermakakut ja leipoo muita kakkuja ja pikkuleipiä. Häät kirkossa ja seurakuntatalolla.
Tai toiset häät kustansimme itse. Meillä oli pitopalvelu joka teki kaiken 20-30 henkeä 600e ruokineen ja kakkuineen. Juhlat komeassa kirkossa ja pappilassa joen rannalla. Rantasaunakin olisi ollut käytössä pappilassa.
Tai menkää vihkihetkeen,jossa vuorotellen vihitään parit, kahdestaan tai parin tärkeän ihmisen kanssa, seurakunta tarjoaa kakkukahvit ja sitten vaikka ulkomaanmatkalle.
Mukavien häiden ei tarvitse olla kalliit :)
En minäkään osallistus nykyisen naiskaverin ja poikani häihin.
Sen verran ikävä nainen.
Menin naimisiin vuonna 1990 ja vanhempani kustansivat häämme. Jonkinlainen perinne se silloin kyllä oli.