Onko Z-sukupolven (vm. 1995-2000) nuoret keskimäärin pidempiä kuin edeltäjänsä?
Olen ennenkin ajatellut samaa mutta tänään mm. kauppakeskuksessa nuorten liikkeissä pyöriessä kiinnitin huomioita, että n. alle 20- vuotiaan näköiset (tytöt) ovat todella pitkiä. Siis moni näytti yli 175 senttiseltä mutta suurin osa varmasti n. 167+ tennarit jalassa.
En nyt sentään mittanauha kädessä pyörinyt liikkeissä mutta itse olen n. 163 senttinen ja 29-vuotias ja muutaman sentin eroa ei edes huomaa mutta itselläni oli suorastaan lyhyt olo.
Oliko tämä vain omaa tulkintaa vai ovatko muut huomanneet samaa, että "nykynuoret" voisivat olla keskimäärin pidempiä kuin esim. 10-15 vuotta vanhemmat?
Kommentit (43)
Olen alle 165-senttiseksi jääneenä ollut aina luokkani lyhyimpiä (70-luvulla olen syntynyt). Moni nuori nainen on minua selvästi lyhyempi käppänä, mikä on ollut yllättävä havainto. Ehkä osa on pitkiä ja osa tosi lyhyitä?
Paras miehen pituus on 175-185cm
Paras voima kestävyys suhde. Näin kuulemma oli papalleni sanottu armeijassa kun värvättiin kestäviä tyyppejä joilta löytyy voiman lisäksi kestävyyttä. Pitkillä miehillä tulee pituuden myötä painoa ja se voi alkaa syömään jaksamista ja liian lyhyt on myös usein keveämpi tai sitten puntilla saatu lihasta ja kestävyys puuttuu. TOKI poikkeuksia on, mut noin keskimäärin
On ja lihavampia.