Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6. heinäkuuta ja Helsingissä on ollut nolla (0) hellepäivää!

Vierailija
06.07.2017 |

Sairasta.. :( Kuinkahan moni tappaa itsensä jos koko kesäloma menee pilalle huonon sään vuoksi?

Ei retkeilyä, grillaamista, kalastamista, veneilyä.. pelkkää 4 seinän sisällä tietokoneen parissa ja puolison kanssa tapellen.

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/537517-mika-tassa-oikein-matta…

Suomesta on tullut säähelvetti!

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tässä on kaikkein käsittämättömintä että miten on edes mahdollista että kuukausi kuukauden perään lyödään miltei kaikki ennätykset kylmyydessä. Huhtikuu oli niin kylmä että sellainen nähdään keskimäärin pari kertaa vuosisadassa. Toukokuu oli lähes samanlainen. Kesäkuu oli kylmin sitten vuoden 2003. Nyt heinäkuukin näyttää jäävän poikkeuksellisen kylmäksi. Tämä tietysti johtuu siitä että kylmä ilmamassa työntyy jäämereltä Suomeen, mutta miten voi olla että se voi kokoajan poikkeuksetta tulla sieltä? Todennäköisyys tälle pitäisi olla lottovoiton luokkaa. Pientä lohtua tuo kuitenkin se että myös kaikkien aikojen parhaat kestä on nähty tällä vuosikymmenellä. 2010 ja 2014 olivat nimittäin kaksi kaikkien aikojen kuuminta kesää, jolloin lyötiin kaikki ennätykset lämpätiloissa ja hellepäivien määrissä.

Niinpä. Kyllä ilmasto on selvästi muuttunut, mutta ilmastouskovaiset eivät halua myöntää sitä.

Vierailija
42/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei henkilökohtaisesti helteettömyys haittaa, sillä kuumuus vain pahentaa terveysongelmiani. Olen kyllä pahoillani kesä- ja heinäkuussa lomailevien puolesta. Toivottavasti edes sade lakkaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me lomailemme Lapin suunnalla ja olemme huvittuneena seuranneet näitä uutisia "koko Suomen kylmästä säästä". Täällä kun oli yhtenäistä lämpöä pe-ti joista ihan hellettä la-ti.

Sai nauttia auringosta ja lämmöstä. Tänään sataa muttei haittaa kun alkoi mökki olla liian kuuma.

Kerrankin näin päin. Mutta eihän uutisten ja säätiedotusten mukaan Suomea ole Helsingin ulkopuolella.

Suurin osa Suomen ihmisistä asuu pääkaupunkiseudulla joten totta kai sen sää kiinnostaa.

No ei asu suurin osa Suomen ihmisistä, vaan viidesosa.

Vierailija
44/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne helteet saada syyskuulla ;)

Vierailija
45/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te olette purkaneet jokaisen käskyn, jonka Minä olen antanut. Kun Minä sanon, älä tee huorin, te teette huorin kaikilla alueilla. Kun Minä sanon, älä tapa, te tapatte viattomia syntymättömiä lapsia kaksikymmentäviisituhatta vuodessa. Kun Minä sanon, älä varasta, te varastatte toisiltanne, te varastatte yhteiskunnalta ja valtiolta ja valtio varastaa teiltä. Kaikki te varastatte toisiltanne, toinen toiseltanne. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi, te todistatte systemaattisesti, joka päivä väärin teidän lähimmäisistänne. Kun Minä sanon, älä himoitse lähimmäisesi huonetta, te himoitsette lähimmäisenne huonetta. Kun Minä sanon, muista pyhittää lepopäivä, te ette pyhitä lepopäivää. Vaikka teillä on aika levätä, te käytätte pyhäpäiväni ja sapattini riettauden ja haureuden harjoittamiseen. Se on noussut Minun eteeni kuin löyhkä.

Tänä päivänä te häpäisette sitä Jumalan viljaa, joka kasvaa teidän pelloillanne, mutta huomenna te maksatte koiniks-mitasta nisuja denarin ja kolmesta koiniksesta ohria denarin. Denari on noin sata markkaa. Köyhillä ei tule teidän keskuudessanne olemaan leipää, sillä rikkaat piilottavat sen. Mutta ne, jotka ovat Messiaassa Jeshuassa, heille katetaan pöytä ahdingon keskellä, sanoo Herra Herra.

http://www.kolumbus.fi/gematria/profetia.htm

En tiennytkään että Jumala on av-mamma

Vierailija
46/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tässä on kaikkein käsittämättömintä että miten on edes mahdollista että kuukausi kuukauden perään lyödään miltei kaikki ennätykset kylmyydessä. Huhtikuu oli niin kylmä että sellainen nähdään keskimäärin pari kertaa vuosisadassa. Toukokuu oli lähes samanlainen. Kesäkuu oli kylmin sitten vuoden 2003. Nyt heinäkuukin näyttää jäävän poikkeuksellisen kylmäksi. Tämä tietysti johtuu siitä että kylmä ilmamassa työntyy jäämereltä Suomeen, mutta miten voi olla että se voi kokoajan poikkeuksetta tulla sieltä? Todennäköisyys tälle pitäisi olla lottovoiton luokkaa. Pientä lohtua tuo kuitenkin se että myös kaikkien aikojen parhaat kestä on nähty tällä vuosikymmenellä. 2010 ja 2014 olivat nimittäin kaksi kaikkien aikojen kuuminta kesää, jolloin lyötiin kaikki ennätykset lämpätiloissa ja hellepäivien määrissä.

Niinpä. Kyllä ilmasto on selvästi muuttunut, mutta ilmastouskovaiset eivät halua myöntää sitä.

Tarkoitatko siis global warming-uskovaisia? Se liikehän joutui muuttamaan nimensä global change/ilmastonmuutokseksi...

Vierailija
47/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Espanjasta! 😀

Vierailija
48/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärtänyt, että miksi pitäisi istua sisällä ja tapella puolison kanssa? Voi sinne ulos mennä, vaikkei olisi +25. Vai istutko koko talvenkin sisällä? Sään mukainen pukeutuminen, ja hyvin pärjää. Vaatteita saa kaupasta.

Jos talvella on lunta, niin silloin liikun talvella. Nyt on p*ska sää kesät talvet. Minä haluan nauttia ulkoilusta, se ei ole minulle mikään selviytymisreissu. Talvella kun on pakkasta riittää kun laittaa vaatetta tarpeeksi, mutta jos sataa vettä ei siellä liiku kuin hullut. Kesällä jos on lämmintä, niin ei sade haittaa, mutta 10-15 astetta ja sade tappaa ulkoiluhalut. :(

Vierailija
49/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten omaa syytä, luonto on omaa ahneuttamme tuhottu tällaiseksi.

Vierailija
50/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei henkilökohtaisesti helteettömyys haittaa, sillä kuumuus vain pahentaa terveysongelmiani. Olen kyllä pahoillani kesä- ja heinäkuussa lomailevien puolesta. Toivottavasti edes sade lakkaisi.

Mitä v**un terveysongelmia helle muka aiheuttaa?

Vierailija
51/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi, joka ei edes tiedä mitä ilmastonmuutos tarkoittaa. Aika noloa.

Vierailija
52/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 10 astetta kyllä mikään heinäkuun lämpötila ole. Juuri katsoin, että kohta ollaan jo Grönlannin lukemissa, kun Nuukissa on 8 astetta nyt. Ei tällainen kesä ole mistään kotoisin. Rusketus jää saamatta ja lihassäryt ainakin itsellä pahenee. Varmaan surkein kesä tähän mennessä. Vanha koiranikin kaipaa lämpimämpiä kelejä, kun ei se tarkene edes pihalla nukkua vaan alkaa lihakset täristä. Puhumattakaan, että se voisi uimassa käydä. Yhtenä päivänä oli mutta sen jälkeen tärisi koko loppupäivän. Eli meillä ainakin jopa koira toivoisi lämpimämpää säätä.

Vierailija
53/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me lomailemme Lapin suunnalla ja olemme huvittuneena seuranneet näitä uutisia "koko Suomen kylmästä säästä". Täällä kun oli yhtenäistä lämpöä pe-ti joista ihan hellettä la-ti.

Sai nauttia auringosta ja lämmöstä. Tänään sataa muttei haittaa kun alkoi mökki olla liian kuuma.

Kerrankin näin päin. Mutta eihän uutisten ja säätiedotusten mukaan Suomea ole Helsingin ulkopuolella.

Kas. Mekin lomaillaan Lapin suunnalla. Täällä on lämpöä alle 10 astetta + sataa ja tuulee. Lämpöä ja aurinkoa ei ole näkynyt pitkään aikaan.

Vierailija
54/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa omistaa shortseja ja kesämekkoja tässä maassa, kun kesän parhaaseen aikaan kelit ovat kuin lokakuussa.

Huhtikuusta asti ollut sää ihan uskomaton. Pari yksittäistä lämmintä ja aurinkoista päivää ollut välissä, muuten ollut säät ihan syvältä. Miten ihmeessä jaksaa taas pimeän ajan, kun oikeaa kesää ei ehkä tule ollenkaan?

Vierailija
55/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kelin puolesta nykyään koko ajan poikkeustila päällä. Joko kylmään tai leutoon, mutta normaalit odotukset ei enää päde. Tämä juuri lienee sitä ilmastonmuutosta. Golf-virta on heikentynyt 15-20 prosenttia and we are fucked.

Vierailija
56/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä loukkaannut, jos joku ei kestä hellettä? Kuumuus pahentaa mm. sydänsairaiden ja neurologisista sairauksista kärsivien kuten ms-potilaiden olotilaa. -ohis

Vierailija
57/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten hoksanneet, että 70- ja 90-lukujen lamojen aikaan oli myös paskat kesäsäät?

Vierailija
58/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson kateudella facebookista kreikassa asuvia ystäviäni kun viikottain tulee kuvia rannalta ja ihania kesävaatteita ja ulkona grillailuja. En toki +40 astetta kaipaa mut perkele olis edes +19. Ei tämä ole kesää, meitä on huijattu.

Lidl sentään osaa ottaa huumorin irti mainoksillaan, taitaa myynti käydä hyvin tänä kesänä kun mainonta niin osuvaa

Vierailija
59/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mielen

Vierailija
60/97 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas. Mekin lomaillaan Lapin suunnalla. Täällä on lämpöä alle 10 astetta + sataa ja tuulee. Lämpöä ja aurinkoa ei ole näkynyt pitkään aikaan.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201707062200249376_u0.shtml

Ainakaan eivät taida olla Enontekiöllä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä