Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on elämäsi järkyttävin vakava tapahtuma jota olet joutunut todistamaan?

Vierailija
05.07.2017 |

Esim. onnettomuus, kuolema, paha pahoinpitely, ammuskelu, kaikki sellaiset jota ei tule kuin muutaman kerran elämässä omin silmin todistettua jos edes kertaakaan (ellei toimi jollain alalla jossa "järkyttävät" tapahtumat ovat arkea). Sellainen mikä on järkyttänyt sinua syvästi eniten ja vieläkin käy mielessä.

Kuinka vanha olit? Kuinka pääsit yli jos pääsit? Vaikuttaako näkemäsi nykyisessä elämässäsi mitenkään?

Ihan tosi, ei nyt mitään naapurin Teuvo alasti suihkussa -juttuja tai vastaavia. Haluaisin kuulla jotain ihan oikeita kokemuksia, mitä muut ovat kohdanneet.

Kommentit (421)

Vierailija
41/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä pahoinpitely, sosiaalityöntekijöiden vähättelevä käyttäytyminen ja oikean avun epääminen.

Oikeustoimi ja lääkärit ymmärtävät paremmin kuin kukkahattutätit.

Vierailija
42/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 13-vuotias ja ystäväni luona yökylässä, kun tämän ystäväni äidin miesystävä käyttäytyi asunnossa agressiivisesti (huusi, paiskoi tavaraa, töni jne).

Ahdistuksissani laitoin ystäväni soittamaan poliisit paikalle, kun meno vaan yltyi.

Siitäkös tämä ukko pillastui kun tajusi että pollarit on alaovella!

Kävi näille vakuuttelemassa kaiken olevan ok ja ryntäsi kaverini huoneeseen järjetön puukko kädessään.

Olin täysin shokissa hiljaa paikallani, mies huusi hullun kiilto silmissään kaverilleni ja syytteli tätä vaikka mistä, enkä koskaan unohda sitä pelkoa ystäväni kasvoilla.

Sitten se tapahtui, ukko hyökkäsi puukon kanssa kimppuun. Luojan kiitos kaverini tajusi ottaa hyökkäyksen vastaan käsillään. Vasta tässä vaiheessa vuoden äiti könyää paikalle kännissä ölisemään että hänen tytärtä et puukota. Tilanne rauhoittuu, ovi sulkeutuu, jäämme huoneeseen kaksin.

Kaverini toisessa kädessä on syvä, pitkä vekki, takuulla tikkausta vaativa tapaus. Jotenkin tajuan kaivaa vaatekaapista jotain, millä sitoa haava tiukasti. Emme uskalla nukahtaa tai liikkua, joskus aamulla asunto viimein hiljeni.

Hipsin vähin äänin kotiin enkä koskaan kertonut kellekkään, enkä ikinä enää kyläillyt siinä osoitteessa. Tuskin on yllätys, että kaverini otettiin myöhemmän huostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun jäin 11 -vuotiaana kevarin alle. Bussikuski pysähtyi suojatielle ja viittilöi että voin mennä. Yhtäkkiä se juuri ja juuri täysi-ikäinen kevarikuski tuli bussin takaa ja ajoi yli. Vaatteet ja lasit menivät rikki, vasen jalkani murtui ja sain vasempaan kylkeen pahat naarmut asfaltista ja hiekasta. Se poika oli ilmeisen säikähtänyt ja pahoillaan ja pyysi anteeksi kun mua vietiin lanssiin. Äitiä ärsytti että se jolppi joutui maksamaan korvauksia vajaat 300€.

Vierailija
44/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipalo, jossa kuoli yksi ihminen.

Kolaripaikalle osuminen, siellä oli kuollut kolme ihmistä.

Vierailija
45/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avomiehensä itsemurha ampumalla. Olin paikalla, samoin kuin pienet lapsemme, joista pidin huolta.

Vierailija
46/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen, sattumanvaraisesti valikoituneen naisen ampuminen ravintolan eteen :-( Ei missään vaiheessa tullut tosin kunnon shokkia, vaan jotenkin epätodellinen olo.

Vierailija
47/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutama kesä sitten rannalla ottamassa aurinkoa. Yhtäkkiä vierestäni muutaman metrin päästä viuhahti ohi jokin - rannan parkkipaikalla ollut auto valui rantaa pitkin alas jokeen. Sen jälkeen kuului kiljuntaa, ja huomasin takanani miehen, jonka päältä auto oli kulkenut. Mies oli pahasti ruhjeilla ja vääntynyt, häntä ei pystytty elvyttämään. Mies kuoli vammoihinsa.

Vierailija
48/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisen kuoleminen keuhkosyöpään. Ei ole kaunista katseltavaa.

Vierailija
49/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 16, kun automme ohitti moottoripyörä loivassa kaarteessa.pyörä alkoi siinä minun silmieni vieressä pomppia ja ajoikin suoraan ns mutkan suoraksi. Molemmat miehet lensivät kymmeniä metrejä. Isäni pelasti toisen miehen hukkumadta (pää ojassa). Toinen kuoli heti ja toinen matkalla sairaalaan. Kamalaa oli. Moottoripyörä = not for me.

Toinen kerta oli, kun lapseni (aikuinen) soitti ja käski tilaamaan ambulanssi koska oli yrittämässä itsaria. Olimme itse 200 km päässä. En toivo kenellekään samaa kokemusta!

Vierailija
50/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävipä sattuma:)

Juuri tänään ajellessani kotia kohti hiiri/rotta juoksi autoni editse ja yritti hypätä altani pois, mutta hyppäsikin onnettomuudekseen toiseen suuntaan ajaneen auton kylkeen ja kaput. Ei ole kovin kiva näky, kun joutuu todistamaan jotain tuollaista. Onneksi ei ollut siimahäntää isompi olento:(

Vierailija
51/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun jouduin antamaan rakkaalle lemmikilleni hätäeutanasian paljain käsin.

Vierailija
52/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Vähättelee vaikutustani.

Vierailija
53/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikainen lemmikkini kuoli syliini kamalasti koristen ja kouristellen. Eläinlääkäri arveli, että oli sydänkohtaus. Mitään ei ollut enää tehtävissä. Olisin toivonut tuolle parhaalle ystävälleni helpompaa lähtöä.

:(.........

Vierailija
54/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena vuotena olin siilitien metroasemalla, astuin ulos sieltä ja näin kun auto ajoi ihmisjoukkoon.

Kauhea näky, mä melkein pyörryin kun teki niin pahaa.

Vierailija
55/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurannut terveyskeskuksen vuodeosastolla molempien vanhempieni viimeisiä elinpäiviä, kuolinhetkeen saakka. Kummankaan lähtö ei ole ollut helppo ja kivuton.

Vierailija
56/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä, että onko tämä etsimäsi tapaus, mutta minulle parhaiten mieleen jäänyt vakava tapaus on ollut ne muutamat kerrat, kun olen nähnyt isäni makaamassa sammuneena hänen juotuaan kerralla liikaa alkoholijuomia liian nopeasti. Useimmiten hän sentään makasi sängyssä, mutta kerran sukulaisperheen mökin lattialla. Kerran hän makasi sängyssä alasti sammuneena. Jostain syystä mökin lattialle sammuminen ja sänkyyn alasti sammuminen ovat jääneet erityisen tarkkaan mieleen. Tuollaista tilannetta kun ajattelee, niin en toivoisi kenenkään lapsen enää koskaan joutuvan näkemään vastaavaa näkyä, sillä sen verran ahdistavat muistot niistä on jäänyt. Ei liene myöskään ihme, että olen itse ollut vuosikausia absolutisti, varsinkin kun isän suvussa on todella paljon alkoholisteja ja olen itse riippuvuuksille altis persoona, jään siis helposti riippuvaiseksi asioista, joista voi jäädä riippuvaiseksi.

Vierailija
57/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ala-asteella ja olimme olleet kaupungissa muistaakseni museovierailulla luokkalaisteni sekä rinnakkaisluokkalaisteni kanssa. Lähdimme kaikki bussilla yhtä matkaa kotiinpäin. Tulomatkalla rinnakkaisluokkalainen poika jäi bussista pois kotipysäkillään. Hän kiersi bussin takaa pois ja vastaan tulevien kaistalla tuli auto kovaa vauhtia ja törmäsi poikaan. En nähnyt itse törmäystä, mutta näin pojan makaamassa verisenä maassa. Oli sydänta raastavaa kuulla, kun pojan paras ystävä tajusin tilanteen ja alkoi itkemään. Sitä hetkeä en unohda ikinä. Lopulta poika kuoli vammoihinsa sairaalassa.

Vierailija
58/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometalo loukkuun jääminen

Vierailija
59/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen kuolema.

Vierailija
60/421 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa, olisikohan luun sojottaminen jalasta, jota oli juuri vähän sahattu moottorisahalla. Se ei oikeastaan ollut järkyttävää, vaan enemmänkin muiden ihmisten käyttäytyminen. Olin lapsi enkä saanut mitään traumoja. Ja tuo jalan omistaja jäi henkiin.