Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä varasti lapsemme nimen omalle lapselleen..

Vierailija
05.07.2017 |

Oltiin ystävän kanssa samaan aikaan raskaana. Tai no minä olen vieläkin, mutta ystävä synnytti n. viikko sitten. Hän kertoi tulevan lapsensa nimen, joka oli sama nimi, jonka olin itse sanonut, että annan omalleni. Kysyin sitten kohteliaasti, että eikö hän muista, että vastaikään sanoin, että ajattelin antaa saman nimen omalle tulevalle lapselleni. Ystävä totesi, että hän nyt tykästyi samaan nimeen. Kai etsitään sitten meidän lapselle uusi nimi, mutta kyllä tämä nyt vähän harmittaa...

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin laittaisin kaikki välit poikki tuollaiseen "ystävään"!

Jos ystävä on todella hyvä, ei tuo ole mikään syy rikkoa välejä. Hyviä ystäviä ei koskaan ole liikaa. Mitä se haittaa, vaikka ystävysten lapsilla on sama nimi. Voihan olla, että nämä lapset eivät koskaan tule juurikan olemaan yhdessä vaikka vanhemmat kavereita keskenään ovatkin. Joten ei haittaa, vaikka heillä sama nimi onkin. Lapset ovat lapsia vain vähän aikaa ja lentävät sitten maailmalle, ja yhtään ei haittaa, jos äidin ystävällä on saman niminen lapsi kuin mitä itse on. Meillä naapurilla/ystävälllä saman niminen lapsi kuin meillä. Ei ole haitannut ketään. Lapsillakin on enimmäkseen olleet omat kaveripiirit, mitä nyt alle kouluikäisinä leikkivät yhdessä. Kun menivät kouluun, molemmat löysivät uutta seuraa. Mitään haittaa ei kenellekään ole siitä ollut, että lapset ovat olleet saman nimisiä. Anna vain lapsellesi se nimi minkä aijoitkin.  Lapsia ei haitta vaikka kaveri saman niminen onkin.

Vierailija
62/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne. Kerroin raskausaikana ystävälle että lapsesta tulee Jutta niin sain tietää että hän antaa saman nimen kuin minä kun luin vauvan rannekkeen.

Totesi vain että vaiva näytti ihan Jutalta niin me annamme sen.

Postasin kiukkupäissäni faceen kuvan mahasta ja laitoin tekstiksi vielä X viikkoa niin meidän Jutta Näkee päivän valon.

Ystäväni suuttui niin paljon että katkaisi ihan itse välit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä, naureskelisin ystävälleni että onpa hauskaa että tulevilla kaveruksilla on sama nimi. Sinähän olet tuon nimen ensin päättänyt, saa ystäväsi nyt päättää että haluaako sen sitten oikeasti. Vai kuvitteleeko että valitset jonkun toisen nimen ihan vain koska hän "varasti" sen.

Vierailija
64/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on vain kätevää jatkossa kun olette yksissä. Lapset pahanteossa: komennatte: Jessica! Ja molemmat tottelee...

Vierailija
65/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle Jeccica Cacconen ja pojalle Cimi Nico II

Vierailija
66/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä sama keskustelu ollut joskus vuosia sitten täällä palstalla??

Vierailija
67/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa todella ystävyyttä koetteleva ongelma! Samaa nimeä ei pitäisi olla tietenkään kenelläkään muulla tuttavapiirissä. Asuin 50-luvulla maaseutukylässä, jossa ei ollut aluksi yhtään samannimistä. Parin vuoden päästä meitä oli kai 7, osa vanhemmista kysyi kyllä vanhemmiltani luvan nimeni käyttöön. Suomessa meitä on kai yli 30 000 ja kymmeniä kuuluu tuttavapiiriini!

Vierailija
68/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

suku on AINA pahin kirjoitti:

Minun sisko risti tyttärensä Sara-Sofia Josefina, kun olin itse moneen otteeseen sanonut, että jos saan tyttären, hänen nimekseen tulee Sara Sofia Cecilia.

"Kaverista" pääsee eroon, sukulaisesta ei koskaan.

No saitko koskaan tytärtä?

Vierailija
69/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Jenna Ellinoora Alexandra Camilla

Vierailija
70/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä nimeä miettiville vinkkiä. Nimi voi paljastaa paljon. Syntyperää , varallisuutta jne...mutta silti ei pidä laittaa naurettavia hienoja etunimiä, jos sukunimi on perisuomalainen, varsinkin nen-päätteinen.

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005280836.html

71/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän on kaimoja keskenään jos on oikeesti hyvä nimi, en näe tässä mitään ongelmaa.

Vierailija
72/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nyt taas ketuttaa ja maailma kaatuu. Kun just se sama nimi on jollain muullakin lapsella minkä aattelit omalle lapselle.

Vierailija
73/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N28 kirjoitti:

Itse en ainakaan ala tekemään omien lasteni nimien kanssa kompromisseja siksi, että joku on varannut syntyvälle tai haavevauvalleen nimen + vielä kaksi seuraavaakin nimeä.

Ja oottakaa kun pääsette tähän vaiheeseen missä ootatte kolmatta ja kaikilla kavereilla ja sukulaisillakin alkaa olla väh. 2 kakaraa. Kyllä ne kaikki hyvät nimet on siinä kohtaa jo varattu. Enkä ajatellut antaa omalleni mitään jämänimiä, vaan just sen kauniin nimen minkä ikinä haluan!!

Olet kyllä vähän huvittava. Vai että ihan jämänimiä on nimet joita kaverit ja sukulaiset eivät ole lapsilleen valinneet. Suomenkielisessä nimipäiväkalenterissa on tällä hetkellä 873 nimeä. Kaikki eivät tietysti jokaista miellytä mutta kyllä toi on aika suuri määrä nimiä. Suomenruotsalaisessa kalenterissa on nimiä 714. No näissä on tietysti yhteneväisyyksiä, mutta varmastikin puolet näistä on sellaisia jotka eivät suomenkielisessä kalenterissa esiinny. Eli yhteensä 1230 erilaista nimeä. Näidenkin kalenterissa olevien nimien lisäksi on käytössä aika paljon nimiä jotka ovat vierasperäisiä tai itse muunneltuja siten, että niitä ei kalenterista löydy. Mutta jos nyt oletataan, että sulla on ystävä- ja sukulaispiireissä 40 pariskuntaa, joilla on kaikilla jopa se 3 lasta. 1230 kalenterista löytyvästä nimestä on käytetty 120 olettaen, että jokaisella on eri nimi :D Kyllä olet oikessa _kaikki hyvät nimet on jo varattu!!!!!_. Loput 1110 nimeä ovat kyllä aivan täyttä kuraa!!!!!

Noh. Jokainen tietysti valitsee omalle lapselleen juuri sen nimen kun haluaa, mutta jotai suhteellisuuden tajua olis hyvä olla. Hyvän ystävän valitsemaa nimeä ei ole tarvetta varastaa sillä perusteella, että "hyvät nimet on loppu"

Haluan suomalaisen. 843. Siitä sanotaan että vaikka puolet on naisten, puolet miesten nimiä. Jää jäljelle reilu 400 nimeä. En halua oman ikäluokan nimiä, en vanhempieni ikäluokan nimiä. Haluan vanhan nimen, en ns. uutta/ keksittyä nimeä. Nimi ei kuitenkaan saa olla outo, oli se sitten vanha tai uusi. Ja haluan että siinä on paljon vokaalia ja se äännetään pehmeästi -> sointuu hyvin sukunimeen.

Ei niitä suomalaisia nimiä - jotka sopii omaan makuun - ihan oikeasti loppupeleissä ole paljoakaan. Ja ne kauneimmat yleensä roikkuu suosittujen nimien listalla. Ei niitä voi kuvitella varaavansa 😂

Vähän paremmin voin ymmärtää tuohtumuksen, jos vanhemmat kaivamalla on kaivaneet / keksineet lapselleen jonkun uppo-oudon friikkinimen, ja paras kaveri haluaa just sen saman. Tusinanimet / kalenterinimet on vapaata riistaa.

Vierailija
74/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat todellakin nimen jonka sinä päätit ensin!

Vierailija
75/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks kaveri johon tutustuin raskausaikana yhessä vauvaryhmässä. Asutaan samalla paikkakunnalla ja tytöillä on 10 päivää ikäeroa. Meidän tytöille tuli sama nimi eikä kumpikaan tienny etukäteen toisen nimivalinnasta. Minusta se on vain hauska sattuma. Toki tässä oli eriasia kyseessä kun tahallaan "varastetaan" mutta periaatteessa mitä se nyt haittaa vaikka olisi sama nimi?

Toinen juttu :

Miehen ex oli kertonut miehen veljen vaimolle minkä nimen laittaisi tytölleen jos sellaisen joskus saisi. No eikös vain kun tämä veljen vaimo sai tytön niin tämän kolmas nimi oli tämä kyseinen nimi. Nimi on erittäin harvinainen joten mikään sattuma se ei ollut. Siitä syntyi vuosisadan riitä. Oon joskus tältä veljen vaimolta kysyny tästä nimiriidasta (kun itse otti puheeksi) että miten se homma meni. Ei myöntänyt tahallaan varastaneensa nimeä. Oli kuulemma jossain nimen kuullut ja tykästynyt mutta ei muistanut että mistä oli kuullut ;)

Vierailija
76/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuelämässähän oli kanssa tapaus kun Charlotten vauvanimi varastettiin.

Vierailija
77/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kummasti mieleen sinkkuelämästä kohtaus jossa Charloten nimi varastetaan ja Samantha tulee paikalle "you bitch!".

Voit kuitenkin huoletta antaa saman nimen, tuskin lapsenne edes tutustuvat toisiinsa kun dumppaat sen nykyisen ystäväsi tuon tempun takia.

Vierailija
78/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin päätettiin miehen kanssa jo ennen häitämme (yli 5 vuotta sitten) että jos joskus saataisiin poika niin mikä sen nimeksi tulisi. Silloin osa kavereista jo sai lapsia, ja nimistä kun oli puhe niin ihan suoraa sanoin sen nimen kaikille, että meilläkin on jo mahdollisesti poikalapselle nimi päätetty, kun löydettiin tälläinen nimi mistä molemmat tykätään!

Naureskelin vaan kavereille ihan suoraa, että mulle on ihan sama vaikka jokainen teistä saa pojan ja laittaa tämän  nimen pojalleen, mutta jos joskus me saadaan poika niin silti laitetaan sen nimeksi tämä mikä on päätetty... No nyt ootetaan ensimmäistä lasta, ja poika tulossa!

Nimeksi tulee just se, mikä ollaan silloin yli 5 vuotta sitten päätetty.

Ja ei muuten ole kenelläkään kaverilla sitä nimeä poikalapsellaan. Ehkä meillä on parempia kavereita? Tai kertakaikkiaan tuuria, että on erilainen nimimaku kavereiden kanssa? :)

Vierailija
79/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä kaveri ei oikeasti muistanut että olit puhunut ko. nimestä. Tiine nainen yleensä puhuu niin paljon eri nimivaihtoehdoista että ne ei mitenkään voi jäädä KENELLEKÄÄN mieleen.

Vierailija
80/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna se alkuperäisesti suunniteltu nimi omallesi, ja lisää siihen vielä Sir tai Lady eteen. Että kaikki varmasti tietää, että se sun nimesi on paras ja alkuperäinen! Tai liitteeksi Sr. tai Jr! Tatuoi raskausmahaasi se nimi ja hakaristejä, sekä päivämäärä, milloin olet nimen varannut! Postaa kaikki tämä tietenkin mahdollisimman moneen eri someen.

Siinäpähän oppii kaverikin olemaan varastelematta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi