Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä varasti lapsemme nimen omalle lapselleen..

Vierailija
05.07.2017 |

Oltiin ystävän kanssa samaan aikaan raskaana. Tai no minä olen vieläkin, mutta ystävä synnytti n. viikko sitten. Hän kertoi tulevan lapsensa nimen, joka oli sama nimi, jonka olin itse sanonut, että annan omalleni. Kysyin sitten kohteliaasti, että eikö hän muista, että vastaikään sanoin, että ajattelin antaa saman nimen omalle tulevalle lapselleni. Ystävä totesi, että hän nyt tykästyi samaan nimeen. Kai etsitään sitten meidän lapselle uusi nimi, mutta kyllä tämä nyt vähän harmittaa...

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin laittaisin kaikki välit poikki tuollaiseen "ystävään"!

Vierailija
22/139 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ongelma. Miksi ei voi antaa samaa nimeä. Ei se nimi siitä huonone, että on useammalla lapsella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini teki tuon saman tempun äidilleni. Ei voi kuin ihmetellä. Anna vaan se nimi, minkä ajattelitkin.

Vierailija
24/139 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä tahallaan valinnut samaa nimeä. Nimeä valitessa niitä vaan pyörii päässä niin paljon ettei sitä enää muista mistä minkäkin niistä on kuullut.

Minä keksin mielestäni lapselle todella hyvän nimen, mutta pari päivää mietittyäni sitä ja siihen sopivaa toista nimeä muistin että ai joo, sehän oli kaverin kissan nimi. Ap:n lapsi ei vielä ole edes syntynyt joten voi olla että ei vain jäänyt mieleen että minkä se sanoi.

Vierailija
25/139 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sama nimi muuten, mutta muuta Koot ja Ässät Ceeksi - Jessika:sta tulee Jeccica. Näin helppoa se on....

Vierailija
26/139 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta tuo! Sain vauvan, kerroin tutulle, että oltiin ajateltu mm. Akia pojalle; tytölle Susanna Mariaa. Nainen sai tytön, nimeksi tuli Susanna Mariana ja sitten pojan, kuinka ollakaan, nimeksi annettiin Aki. Minua vain nauratti.

Vierailija
27/139 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmasti tuhannes provo aiheesta.

Vierailija
28/139 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna alkuperäinen haluamasi nimi ja laita välit poikki ystävään. Ei tarvitse mitään raivokasta vihanpitoa ja selän takana haukkumista sekä tervehtimättömyyttä aloittaa, mutta lopetat kaikenlaisten aloitteiden teon etkä enää vastaa myöntävästi hänen kutsuihinsa. En sillä, ettäkö se olisi niin vakavaa, jos ystävysten lapsilla on samat nimet, mutta tuo on eleenä ystävältäsi suoranainen loukkaus ja hirvittävän itsekeskeisyyden osoitus. Jotkut ämmät luulevat raskaus/imetyshormonipäissään olevansa maailman keskipisteitä, jonka edessä muiden on joustettava ja tehtävä kompromisseja.

Sinänsä pidän kyllä tuollaista nimien "varaamista" lapsellisena. Paras on, kun ei huutele mitään nimi-ideoitaan ääneen. Se "saa" nimen, joka ensimmäisenä ehtii, jos kaksi kaverusta sattuu spontaanisti tykkäämään samasta nimestä.

Vierailija
29/139 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa nimen? Voidaan tääl keksiä uus nimi tai lisätä esim. yks nimi 😄

Vittumaistahan tollainen on, vaikka ei maailmanloppu olekaan.

Vierailija
30/139 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee rikosilmoitus.

Vierailija
31/139 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai annat saman nimen! Ei nyt tuollaisen pösilön takia valittua nimeä vaihdeta.

Vierailija
32/139 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä joku suosikkinimi, joka on joka kolmannella? Jos oli, niin keksi joku uusi nimi. Muussa tapauksessa anna alkuperäinen nimi, jos haluat.

Vierailija
33/139 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvitä, milloin hän pitää ristiäiset, ja järjestä omanne hieman aikaisemmin.

Ei ristiäisillä ja nimenannolla ole mitään tekemistä keskenään.

Aloittaja voi ilmoittaa haluamansa nimen väestörekisteriin milloin tahansa. Ei tarvitse mitään ristiäisiä odotella. Kaveri tietysti on voinut jo ehtiä ensin.

Aloittajan lapsen pitäisi vain syntyä ennen kuin hänelle voidaan rekisteröidä nimi...

Vierailija
34/139 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että tämä on taas näitä tarinoita, joissa teininä keksitty jokin nimi ja se on sitten ikuisesti varattuna tälle henkilölle, saipa sitten ikinä lapsia tai ei.

Mutta on toi nyt vähän tökeröä, jos olette ns. jo nimen päättäneet. Itse puhuisin naureskellen ystävälle, että onpas hauskaa, kuinka molempien lapsilla on sitten samat nimet. Ehkä ystävä vähän hämmästyy tätä, veikkaan siis, että olettaa, että päädyt itse vaihtamaan nimeä. Luulisi kuitenkin olevan hieman noloa, jos hän oikeasti päätyy samaan, kun varmasti ulkopuoliset ihmettelee tilannetta niin sitten, kun muille kerrotaan, että hän matki nimen. Mutta en kyllä itse vaihtaisi nimeä, sitähän varmasti juuri haluaa.

Vierailija
35/139 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en ikinä kerro tällaisia ystävilleni. Jos sitten sattuvat antamaan 'mun' nimen omalle vauvalleen niin se on puhdas sattuma. Ja se sattuma ei harmita ollenkaan niin kovasti.

Se, että kertoo tärkeän nimensä kamulleen , nostaa sitä todennäköisyyttä, että antavat kyseisen nimen omalle mukulalleen varmaan 10-kertaiseksi.

Vierailija
36/139 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nimesi Monica ja ystäväsi Rachel?

Vierailija
37/139 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ärsyttävää tollanen prkl!

Vierailija
38/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sisko risti tyttärensä Sara-Sofia Josefina, kun olin itse moneen otteeseen sanonut, että jos saan tyttären, hänen nimekseen tulee Sara Sofia Cecilia.

"Kaverista" pääsee eroon, sukulaisesta ei koskaan.

Vierailija
39/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä niitä nimisuunnitelmia pitää toitottaa jo kauan etukäteen ennen lapsen syntymää?

Vierailija
40/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää antaisin tollasen kaverin mennä menojaan ja ottaisin just sen nimen minkä haluaa, röyhkee paskiainen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi