Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä varasti lapsemme nimen omalle lapselleen..

Vierailija
05.07.2017 |

Oltiin ystävän kanssa samaan aikaan raskaana. Tai no minä olen vieläkin, mutta ystävä synnytti n. viikko sitten. Hän kertoi tulevan lapsensa nimen, joka oli sama nimi, jonka olin itse sanonut, että annan omalleni. Kysyin sitten kohteliaasti, että eikö hän muista, että vastaikään sanoin, että ajattelin antaa saman nimen omalle tulevalle lapselleni. Ystävä totesi, että hän nyt tykästyi samaan nimeen. Kai etsitään sitten meidän lapselle uusi nimi, mutta kyllä tämä nyt vähän harmittaa...

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uusi nimi? En tiennyt, että nimiä voi varata itselleen saati varastaa... Ei se nimi mikään uniikki kuitenkaan ole!  

Lähinnä siksi, että ajattelin olla ystäväni kanssa tekemisissä paljon ja jotenkin tuntuu hassulta, jos on kaksi samannimistä sitten. Tosin en tiedä olenko kuitenkaan tämän jälkeen.

Ap

Ystäväsi kohtelee sinua kuin lattiamattoa ja aiot silti jatkaa ystävinä? Hanki jestas sentään uusi ystävä joka arvostaa sinua eikä varasta sinulta!

Vierailija
42/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan tuttua.

Minun poikani on Ville. Läheinen sukulainen antoi tyttärensä nimeksi Villa.

Nyt sit oot, kun kummallakin on samat sukunimet. Toinen on poika ja tämä toinen on tyttö.

🤢🤢🤢

Onko tämä mielikuvituksen puutetta, vai täytyykö alkaa miettimään psyykkisesti asioita.

Minun Villeni syntyi paljon aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uusi nimi? En tiennyt, että nimiä voi varata itselleen saati varastaa... Ei se nimi mikään uniikki kuitenkaan ole!  

Varata tai varastaa...niinpä, voisko ehkä kuitenkin ajatella asiaa vaikka samoin kuin, että "exiin ei kosketa", vaikka he täysin vapaata riistaa (sinkkuina) ovatkin? Fiksuus ei aina perustu lakiin, vaan (kuten tässä tapauksessa olisi pitänyt) ystävän kunnioitukseen. Noin härski tyyppi voi vaikka "varastaa" ap:n miehenkin, koska "Hyvään parisuhteeseen ei kolmatta mahdu"-periaatteella. Kieroa. Mä sanoisin good bye.

Vierailija
44/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ärsyttävää tai sitten kun oot ristinyt niin annetaan lähes sama nimi, ja pöllitään lempinimikin toiselta lapselta.

Vierailija
45/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

suku on AINA pahin kirjoitti:

Minun sisko risti tyttärensä Sara-Sofia Josefina, kun olin itse moneen otteeseen sanonut, että jos saan tyttären, hänen nimekseen tulee Sara Sofia Cecilia.

"Kaverista" pääsee eroon, sukulaisesta ei koskaan.

Sisaruksilla on usein samanlaisia mieltymiä. Harrastetaan samoja lajeja, samoja lempiruokia ja halutaan asuakkin saman tyylisesti. Me oli mietitty samoja nimiä, kun alettiin verrata mitä on lapsille nimiksi ajateltu. Kukaan meistä ei niistä onneksi ole toisilleen mitään puhunut ennen lasten saantia. Tuollainen nimien varailu on sieltä ja syvältä, kun muutkin voi mieltyä samoihin.

Vierailija
46/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville ja Villa kirjoitti:

Tuo on ihan tuttua.

Minun poikani on Ville. Läheinen sukulainen antoi tyttärensä nimeksi Villa.

Nyt sit oot, kun kummallakin on samat sukunimet. Toinen on poika ja tämä toinen on tyttö.

🤢🤢🤢

Onko tämä mielikuvituksen puutetta, vai täytyykö alkaa miettimään psyykkisesti asioita.

Minun Villeni syntyi paljon aiemmin.

Ööh...? En ymmärrä kitinääsi.

Vierailija
47/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijjaa naiset... mitä sitten? Antakaa sama nimi ja get over it. Kukaan ei edes ajattele asiaa kun lapset kasvaa.

Kukaan ei voi varata nimiä itselleen. Tässä asiassa ei päde mikään "nopeat syö hitaat"-laki. Joskus se nimi vaan loksahtaa kohdalleen kun vauva syntyy, eikä sitten enää voi edes ajatella muita nimiä. Itse en ainakaan ala tekemään omien lasteni nimien kanssa kompromisseja siksi, että joku on varannut syntyvälle tai haavevauvalleen nimen + vielä kaksi seuraavaakin nimeä.

Ja oottakaa kun pääsette tähän vaiheeseen missä ootatte kolmatta ja kaikilla kavereilla ja sukulaisillakin alkaa olla väh. 2 kakaraa. Kyllä ne kaikki hyvät nimet on siinä kohtaa jo varattu. Enkä ajatellut antaa omalleni mitään jämänimiä, vaan just sen kauniin nimen minkä ikinä haluan!!

Vierailija
48/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi niin mahtavan harvinainen nimi, että kaverisi tulee siniseksi kateudesta.

Vierailija
49/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInusta on paljon karmeampaa, että kun muutimme uudelle paikkakunnalle, niin perhekerhossa oli peräti 2 lasta, joilla oli sama nimi kuin minun lapsellani. Yritin hienovaraisesti kertoa näille äideille, että nimi on minun varaamani, heidän pitäisi vaihtaa lastensa nimet, mutta nämä itsekkäät ihmiset eivät suostuneet! He väittivät, että lapsen nimeä ei tarvitse vaihtaa, vaikka joku olisi nimen aikaa sitten varannut.

En nähnyt muuta mahdollisuutta kuin muuton muualle.

Vierailija
50/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N28 kirjoitti:

Itse en ainakaan ala tekemään omien lasteni nimien kanssa kompromisseja siksi, että joku on varannut syntyvälle tai haavevauvalleen nimen + vielä kaksi seuraavaakin nimeä.

Ja oottakaa kun pääsette tähän vaiheeseen missä ootatte kolmatta ja kaikilla kavereilla ja sukulaisillakin alkaa olla väh. 2 kakaraa. Kyllä ne kaikki hyvät nimet on siinä kohtaa jo varattu. Enkä ajatellut antaa omalleni mitään jämänimiä, vaan just sen kauniin nimen minkä ikinä haluan!!

Olet kyllä vähän huvittava. Vai että ihan jämänimiä on nimet joita kaverit ja sukulaiset eivät ole lapsilleen valinneet. Suomenkielisessä nimipäiväkalenterissa on tällä hetkellä 873 nimeä. Kaikki eivät tietysti jokaista miellytä mutta kyllä toi on aika suuri määrä nimiä. Suomenruotsalaisessa kalenterissa on nimiä 714. No näissä on tietysti yhteneväisyyksiä, mutta varmastikin puolet näistä on sellaisia jotka eivät suomenkielisessä kalenterissa esiinny. Eli yhteensä 1230 erilaista nimeä. Näidenkin kalenterissa olevien nimien lisäksi on käytössä aika paljon nimiä jotka ovat vierasperäisiä tai itse muunneltuja siten, että niitä ei kalenterista löydy. Mutta jos nyt oletataan, että sulla on ystävä- ja sukulaispiireissä 40 pariskuntaa, joilla on kaikilla jopa se 3 lasta. 1230 kalenterista löytyvästä nimestä on käytetty 120 olettaen, että jokaisella on eri nimi :D Kyllä olet oikessa _kaikki hyvät nimet on jo varattu!!!!!_. Loput 1110 nimeä ovat kyllä aivan täyttä kuraa!!!!!

Noh. Jokainen tietysti valitsee omalle lapselleen juuri sen nimen kun haluaa, mutta jotai suhteellisuuden tajua olis hyvä olla. Hyvän ystävän valitsemaa nimeä ei ole tarvetta varastaa sillä perusteella, että "hyvät nimet on loppu"

Vierailija
51/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkistat nimen jo nyt kaikille tuttaville ja tuntemattomille. Pistät sosiaaliseen mediaan ja jokaiseen keskusteluun änget nimen mukaan. Nimipaperit vetämään ennen ristiäisiä. Ei se sun kaveris sit enää kehtaa samaa nimeä pistää. Ja jos pistää, se on sen häpeä.

Vierailija
52/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, anna sama nimi. Olethan sinäkin siihen tykästynyt. Saman nimisiä kavereita kyllä on ja tulee olemaan, ei se mikään syy ole jättää lasta nimeämättä haluamallaan tavalla. :)

Vierailija
53/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olimme päättäneet poikamme nimet jo hyvissä ajoin, mutta hänen synnyttyään ei hän "näyttänyt" ollenkaan siltä, että ne nimet olisivat olleet oikeat. Niinpä hän sai nimekseen ihan jotain muuta kuin suuniteltu.

Vierailija
54/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä nimeä ei nyt muka voi sille teidän lapselle antaa?

:jackiechanconfused

Vierailija
55/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin ystävän kanssa samaan aikaan raskaana. Tai no minä olen vieläkin, mutta ystävä synnytti n. viikko sitten. Hän kertoi tulevan lapsensa nimen, joka oli sama nimi, jonka olin itse sanonut, että annan omalleni. Kysyin sitten kohteliaasti, että eikö hän muista, että vastaikään sanoin, että ajattelin antaa saman nimen omalle tulevalle lapselleni. Ystävä totesi, että hän nyt tykästyi samaan nimeen. Kai etsitään sitten meidän lapselle uusi nimi, mutta kyllä tämä nyt vähän harmittaa...

Eihän suomalaiseen "kulttuuriin" kuulu kertoa kenellekään lapsen nimeä etukäteen?

Mitä tiedän ja itsekin olen kokenut, nimi tulee yllätyksenä kaikille vasta kun pappi kastaa lapsen ja on sitä ennen kuullut nimen.

Kuninkaalliset julkistavat nimen kaikelle kansalle, pian kuninkaallisen lapsen syntymän jälkeen, ei rahvas.

Provo taas tehty.

Vierailija
56/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se vauva syntyy, niin pistät nimipaperit jo heti menemään maistraattiin. Naurettavaa kyl koko nimen "varastaminen", miksi sitä huutelee ympäriinsä jos se on niin pyhä nimi? Ristiäisissä ei anneta nimeä, se on uskontokuntaan liittäminen. En muutenkaan ymmärrä tätä suomalaista tyyliä salailla nimeä ja keksiä kauheita "tekonimiä". Meillä oli aina puheessa vauva ja kun vauva syntyi, niin heti asiasta kerrottiin että "Esko on syntynyt". Heti kun kotiin päästiin sairaalasta, niin nimipaperit pistettiin menemään sairaalaan.

Vierailija
57/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita omallesi nimeksi Jax, soon nyt muotia.

Vierailija
58/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iät ajat on käytetty samoja nimiä. Kuninkaalliset käyttää samoja nimiä: montakohan esim. Carl ja Victoria nimistä löytyykään eri kuningassuvuista?

Omassa suvussani mummo ja isoeno (sisaruksia siis) laittoivat samoja nimiä lapsilleen: molemmilla on Pekka ja Veikko ja Katri ja Sinikka. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa vuosien tai vuosikymmenten aikana.

Vierailija
59/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin joskus muinoin että tyttäreni nimeksi tulisi Noora Emilia ei tullut kun lapsi ei näyttänyt yhtään Noora Emilialta. Jos joskus saamme lapsen pojan nimeksi tulee kunto eeneli ja tytön Lumi muita nimiä ei olla viel päätetty tosin nuo voivat vielä vaihtua moneen kertaan

Vierailija
60/139 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin nimivalinnastani kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän