Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun kaveri ajoittaa näkemiset päiväuniaikaan ja heti kun lapset herää, hän lähtee.

Vierailija
05.07.2017 |

Hän varmaan inhoaa kahta poikaani, kun hän ei suostu tulemaan kun yhden aikaan tai illalla iltateelle. Asutaan parin talon päästä toisistamme, ja usein kun lapset herää niin muistaakin että karjalanpaisti on uunissa tai on muuta menoa että tarvitsee lähteä.

Hänen kanssa on kiva kahvitella ja päivitellä kuulumisia muistakin asioista kun lapsista, mutta kun puhun jotain pojista, kuten että nuorempi oli aamulla tunnin ilman vaippaa, niin puheenaihe vaihtuu taas muuhun.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi asia on sinulle ongelma? Kaverisi ei ehkä vain ole sellainen, joka tykkää kyläillä "lasten ehdoilla". Monet äidit muuttuvat lastensa ollessa paikalla hössöttäjiksi, eikä normaali keskustelu muista aiheista kuin lapsen puuhista onnistu. Kertomasi vaippaesimerkki viittaa juuri tähän. Ihmiselle, jolla ei itsellään ole vaippaikäisiä lapsia, "tunti ilman vaippaa" ei ole kovinkaan kiinnostava tai merkityksellinen keskustelunaihe. Olisit iloinen, että kaverisi haluaa viettää aikaa kanssasi, vaikka elämäntilanteenne ovat nyt kovin erilaiset, sen sijaan että odotat hänen osoittavan suurta mielenkiintoa lapsiasi kohtaan.

"Olisit iloinen...", aivan kuin äitiressukan pitäisi olla tyytyväinen että se lapseton ihminen jaksaa äitipolon luona käydä.

...

Aika paljon sitä kuulee kuinka (varsinkin pienten lasten) kotiäidit valittavat, kun ei ole päivisin tekemisissä aikuisten ihmisten kanssa. Joten tällä perusteella AP:n voisi olettaa olevansa iloinen ystävänsä vierailusta. 

Vierailija
22/29 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se soseista tai vaippamerkeistä puhuminen on tylsää, mutta monen ko keskustelun sisään/alle peittyy se "itsejuttu", mkkä tulee esille kun jutellaan aiheesta pidempään.

Vaikka nyt kuivaksi opettelu. Kuulostaa tylsältä, mutta samalla aiheeseen liittyy äidin omaa henkistä kasvua, kuulostaa jo paremmalta. Mutta mitä yhteistä näillä on?

Mm paineita mennä tietyn kaavan mukaan. Luottaako omiin tuntemuksiin vai meneekö ympäristön tahdissa. Miten jaksaa ja kehittää omaa kärsivällisyyttään kun asia ei etene, sotkua tulee, kaupoista lähdetään kesken kaiken etsimään vessaa (keskeneräisyyden sietäminen, tekemisten katkeamisen sietäminen) jne....hyvin yleismaallisia pohdintoja.

Ymmärsikö kukaan?

En. Enkä ymmärrä miksi naiset tekevät kaikesta niin uskomattoman vaikeaa. Oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se soseista tai vaippamerkeistä puhuminen on tylsää, mutta monen ko keskustelun sisään/alle peittyy se "itsejuttu", mkkä tulee esille kun jutellaan aiheesta pidempään.

Vaikka nyt kuivaksi opettelu. Kuulostaa tylsältä, mutta samalla aiheeseen liittyy äidin omaa henkistä kasvua, kuulostaa jo paremmalta. Mutta mitä yhteistä näillä on?

Mm paineita mennä tietyn kaavan mukaan. Luottaako omiin tuntemuksiin vai meneekö ympäristön tahdissa. Miten jaksaa ja kehittää omaa kärsivällisyyttään kun asia ei etene, sotkua tulee, kaupoista lähdetään kesken kaiken etsimään vessaa (keskeneräisyyden sietäminen, tekemisten katkeamisen sietäminen) jne....hyvin yleismaallisia pohdintoja.

Ymmärsikö kukaan?

En. Enkä ymmärrä miksi naiset tekevät kaikesta niin uskomattoman vaikeaa. Oikeasti.

Ei tässä ollut mitään vaikeaa. Samoja asioita pohditaan mm työelämässä. Tai työelämän kautta.

Ai niin tämä on vauva.fi...eihän täällä kukaan pohdi mitään. Kaikki on vain halki poikki ja pinoon.

Muuten miksi tässä esimerkissä äidiksi tulleen ihmisen pitää vain sopeutua ja jatkaa entisistä aiheista? Minun ystävyyteeni kuuluu myös se että se vanha ystävä on kiinnostunut myös minun uuden elämäntilanteen vaiheista. Puolim ja toisin.

Jos siitä lapsettomasta ihmisestä tulisi vaikka yllättäin puolisonsa omaishoitaja ja kertoisi miten ärsyttää kun vaipat falskaa niin pitäisikö silti vain pysyä niissä keskustelun aiheissa missä ennenkin, vaikkapa kymmenen vuotta sitten kun oltiin samassa elämäntilantessa

Vierailija
24/29 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipat ei vain ole normaali puheenaihe, ei lasten eikä aikuisten.

Vierailija
25/29 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse kahden äiti. Nyt jo ohi vaippaiän kumpikin.

Ja kyllä, kun he olivat pieniä, halusin kahvitella rauhassa toisen äiti-ystäväni kanssa kun lapset oli päikkäreillä. Oli ihanaa saada puhua kaikesta muusta kuin vaipoista ja imettämisestä ja korvatulehduskierteestä ja ja.... 

Ei se, että on äiti tarkoita sitä, että maailma pyörii vain sen pienen ihmeen ympärillä. Milloin se pissasi ja milloin tuli kakka ja niin edespäin. Kyllä äitikin tarvitsee tuulettumista vaippa-maailmasta! Ei se tarkoita etteikö voisi rakastaa lapsia niin perusteellisesti, ne puheenaiheet ainoana kiinnostuksen kohteena tekee kyllä pöpiksi! 

Vierailija
26/29 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on lapsi, kohta 17, enkä ole koskaan välittänyt puhua lapsijutuista. En silloin, kun omani oli pieni - silloin, kun oli kerrankin aikuista seuraa ja mahdollisuus ajatella jotain muuta kuin vaippoja, soseita ja neuvolajuttuja, ei niitä todella halunnut miettiä - enkä myöhemminkään. En myöskään ole kiinnostunut muiden lapsista enempää kuin kohtelias jutustelu edellyttää.

Vierailija
27/29 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapsia ja pidän muidenkin lapsista, mutta en kyllä sekuntiakaan jaksa keskustella vaipoista, pottaharjoitteluista tms. En omien lapsienikaan vastaavista halunnut keskustella muiden kuin mieheni kanssa, ei vaan kiinnosta tuo puheenaihe vaikka lapset kuinka rakkaita ovatkin. Haluan keskustella tieteestä, politiikasta, yhteiskunnasta, välillä vaikka äidiksi tulemisen psykologisista haasteista eli lähinnä tuollaisista abstrakteista asioista. Jos joku alkaa puhumaan jotain konkreettista lapsensa vaipoista niin vaihdan aina puheenaihetta. Joidenkin mielestä olen ehkä tylsä mutta olenkin valinnut kaltaistani seuraa itselleni joten ongelmaa ei ole.

Onneksi oma ystäväpiiri kestää myös ne jutut kuivaksi opettelusta eikä tökerösti ingooraa jos joku asiasta aloittaisikin keskustelun. Vaikkei joku aihe kiinnostakaan, voi siitä hetken jutella siitäkin huolimatta.

En minuakaan aina kaikki aiheet kiinnosta mutta se aihe voi olla ystävälleni tärkeä enkä halua osoittaa että keskustellaan vaan aiheista jotka itseä kiinnostaa.

On kahdenlaista sivistystä, on kirjaviisautta ja sitten on sitä sydämen sivistystä. Arvaat varmaan kumpaa ominaisuutta arvostan itse enemmän ystävissä.

Vierailija
28/29 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en halua ketään kylään kun lapset nukkuu. Saa edes hetken olla yksin.

Vierailija
29/29 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä hän ei pysty saamaan lapsia tai on saanut keskenmenon, silloin lapsijuttusi on vähän kuin kaivelisi silleen kivasti veistä haavassa. Mikäs niitä kuunnellessa.