Elämäntapamuutos onnistumassa! Jiihaa!
Olen vihdoinkin löytänyt oman tapani laihtua ja motivoitua liikunnasta. Kesäkuun alusta alkaen olen syönyt säännöllisesti, välttänyt mahdollisimman paljon herkkuja (silti melkein joka päivään on mahtunut joku pieni herkku) ja vähentänyt alkoholin juontia. Lisäksi olen löytänyt omia tapoja liikkua: metsälenkkejä, fribaa ja pyöräilynkin löysin uudelleen monen vuoden jälkeen. Olo on hyvä ja keventynyt!
Kommentit (43)
Itse olen elämäntapa remppaa suunnitellut monesti mutta alkoholin nauttiminen on tullut esteeksi.
Toivotan AP:lle paljon onnea elämäntavan muutoksen johdosta ja toivon sen olevan pysyvä. :)
Kiitos kaikille monista vastauksista ja mielenkiintoisesta keskustelusta. Ensimmäistä kertaa elämässäni minulla on ns. varma olo, että onnistun. Olen syönyt paljon entistä vähemmän, mutta en ole ehdottomasti kieltäytynyt mistään, koska niin en loppuelämääni aio olla. Päivän tukevin ateria on ollut joka päivä ruokaisa salaatti ja siihen muutama pienempi välipala lisäksi, tänään aamupalan ja ison kana-fetasalaatin lisäksi mansikoita ja herneitä. Nyt lasissa "välipalana" punaviiniä ja illalla ajattelin vielä syödä ehkä jopa makkaraakin. t. ap
Etsi käsiisi ihan mikä tahansa pitkittäistutkimus painonpudotuksesta, ja saat saman tuloksen. Yksikään ei kerro muuta.
Ja lihava saa todellakin olla. Se ei kuulu kenellekään muulle. Laihduttaakin saa, mutta olisi vaan hyvä, että ihmiset pikkuhiljaa oppisivat ja ymmärtäisivät nämä painonpudotuksen ja -hallinnan perusasiat. Silloin niitä pysyviä tuloksia voisi alkaa syntyäkin.
Itse en ikinä haluaisi kannustaa ihmisiä juoksemaan pää edellä seinään, ja juuri sitä laihdutuskuureissa kannustaminen on. Ihan oikea elämänmuutos on asia erikseen, mutta selkeästi ap. Ei sellaista nyt ole tekemässä. Voisin lyödä vaikka asiasta vetoa, että 1-5v päästä ap on samassa jamassa, ja manaa itsekuriaan, vaikka siitä ei koskaan edes ollut kysymys.