Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi 1v2kk saattaa huutaa puoli tuntiakin yksin huoneessaan ennen nukahtamistaan

Vierailija
04.07.2017 |

Lapsi on nukkunut nyt useita kuukausia omassa huoneessa pinnasängyssä. Aiemmin yöt ovat menneet hyvin, hän on jäänyt maitopullon kanssa sänkyyn ja nukahtanut itsekseen. Nyt noin kuukauden verran on joka ilta ollut hirveä huuto.
Vien hänet sänkyyn kun on väsynyt (hieroo silmiään, itkeskelee) mutta ei enää nukahda itsekseen. Kun hän maitopullon juotuaan alkaa itkemään, menen huoneeseen mutta hän innostuu, hyppii sängyssään ja kiljahtelee innosta. Kun poistun huoneesta, alkaa armoton huuto. Eräs ilta hän itki puoli tuntia ennen nukahtamistaan, kun itsellä tuli mitta täyteen ja päätin katsoa kellosta kuinka kauan hän jaksaa huutaa.
Teenkö täysin väärin kun annan hänen huutaa yksin? En saa häntä mitenkään itse nukutettua, innostuu vain kun olen läsnä. Olen yrittäny silittelyt, sylittelyt, leikkinyt itse nukkuvaa nojatuolissa, iltasadut, laulut sun muut. Tuntuu ettei mikään auta. Tuntuu vain niin pahalta antaa hänen yksin itkeä itsensä uneen. Yöt hän nukkuu kuitenkin hyvin ja herää aamulla tyytyväisenä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmistä ei pidä opettaa luottamaan siihen, että hänestä pidetään huolta. Mitä aiemmin oppii, ettei kukaan pelasta, sitä vähemmän tulee ikäviä yllätyksiä jatkossa.

Jokainen vaikenee ennen pitkää. Emme ole selkärangattomia, vaikka näin 2020-luvulla siltä saattaa vaikuttaakin.

No miksi se mies sitten nukkuu naisen vieressä? Nukkukoot jossain koirankopissa. Ei se mitään naisen lämpöä tarvitse.

Korjaus: kukaan ei tarvitse lämpöä. Jokainen on parhaimmillaan omillaan. Vähän kulmahammasta, kiitos.

Vierailija
42/42 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna läheisyyttä, lue hetki ja silittele rauhalliseksi. Älä jätä huutamaan, se tuo tuon ikäiselle valtavan turvattomuuden tunteen ja nukkumaanmenosta alkaa muodostua pelottava ja ahdistava tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan