Lapsi 1v2kk saattaa huutaa puoli tuntiakin yksin huoneessaan ennen nukahtamistaan
Lapsi on nukkunut nyt useita kuukausia omassa huoneessa pinnasängyssä. Aiemmin yöt ovat menneet hyvin, hän on jäänyt maitopullon kanssa sänkyyn ja nukahtanut itsekseen. Nyt noin kuukauden verran on joka ilta ollut hirveä huuto.
Vien hänet sänkyyn kun on väsynyt (hieroo silmiään, itkeskelee) mutta ei enää nukahda itsekseen. Kun hän maitopullon juotuaan alkaa itkemään, menen huoneeseen mutta hän innostuu, hyppii sängyssään ja kiljahtelee innosta. Kun poistun huoneesta, alkaa armoton huuto. Eräs ilta hän itki puoli tuntia ennen nukahtamistaan, kun itsellä tuli mitta täyteen ja päätin katsoa kellosta kuinka kauan hän jaksaa huutaa.
Teenkö täysin väärin kun annan hänen huutaa yksin? En saa häntä mitenkään itse nukutettua, innostuu vain kun olen läsnä. Olen yrittäny silittelyt, sylittelyt, leikkinyt itse nukkuvaa nojatuolissa, iltasadut, laulut sun muut. Tuntuu ettei mikään auta. Tuntuu vain niin pahalta antaa hänen yksin itkeä itsensä uneen. Yöt hän nukkuu kuitenkin hyvin ja herää aamulla tyytyväisenä.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin? 1v heitetään sänkyyn maitopullon kanssa ja odotetaan nukkuvan? Kuinka laiska voi olla jos ei voi maitoa antaa ennen nukkumaanmenoa? Mistä lapsi maidon juo itse, tuttipullosta? Ei jessus. Oletko tietoinen että vauvan hampaat pestään, tahnalla, ennen nukkumaan menoa? Miten tämä teillä toteutuu? Mistä lapsi saa läheisyyttä kun ei edes iltamaidon ajaksi pääse syliin tai muuten lähelle?
Tämän on pakko olla provo, ei kukaan ole näin tyhmä.
Oliko liian vaikeaa vastata asiallisesti, kun toinen kaipaa apua?Vauvojen ja taaperoiden nukuttamisongelmat ovat yleisiä, ja monilla pinna väsymyksestä kireä. Syyttämisen sijaan voisi neuvoa asiallisesti tai sitten olla hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Ota se kainaloon. Lapset on tehty rakastettaviksi. Ei niitä pidä hylätä yksin huutamaan omaan sänkyyn. nukahtaa äidin kainaloon.
Ajatuksena kaunis mutta erittäin vaikea toteuttaa. Käytännössä äidin&lapsen pitäisi mennä aina samaan aikaan nukkumaan, ellei lapsi ole niin sikeäuninen ettei herää kun äiti poistuu viereltä. Miten isän ja äidin välinen hellyys, läheisyys, seksi? Jos lapsi nukkuu vieressä niin ei tulisi itsellä mieleenikään harrastaa seksiä.
Lapselle ei ole mitään haittaa/vahinkoa vaikka nukkuisi omassa sängyssä pienestä pitäen, tai peräti omassa huoneessa. Jos lapsi itse on siihen valmis, niin en näe syytä lapsen kannalta aateltuna, miksi pitäisi nukuttaa äidin kainaloon.
Ja Ap, minusta tuo 5min sääntö kuulostaa järkevältä, muistaakseni just tota neuvottiin itselle neuvolassa kun painin samojen ongelmien kanssa. Kyllä se siitä iloksi vielä muuttuu, tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama tuossa iässä.
Uhmalla on osuutta.
Itse annoin huutaa ja väheni itsestään ja lopulta loppui täysin.
Sen jälkeen on nukkunut kun vaan käskee omaan sänkyyn.
Herranen aika. Oletko tosissasi? Ei ihmekään, että joka toisella lapsella on turvaton kiintymyssuhde, kun pikkulapsen annetaan huutaa pitkään aivan yksikseen omassa huoneessaan. Järkyttävää.
Älkää nyt hyvänen aika vanhemmat tehkö noin. Lapsi oppii peittämään tunteensa kun huomaa, ettei sillä ole väliä, että tuo omaa pahaa oloaan ilmi. Lasta tulee aina lohduttaa, eikä jättää yksin vaikeiden tunteidensa kanssa.
Käy niin sääliksi pientä ihmistä: huutanut hädissään ja peloissaan yksin, kun vanhempi on kadonnut. Oppinut sitten hiljenemään lopulta, kun huomannut että hätään ei vastata. Lopulta jokainen aikuinenkin luovuttaa ja lakkaa pyytämästä toiselta ihmiseltä mitään, jos ei saa apua sitä pyytäessään eikä lohduteta surullisena.
Eroahdistuskin tulee kaikille lapsille tietyssä iässä. Silloin pitää olla läsnä, koska aiemmin hyvin nukkunut lapsi on hädissään kun pelkää että vanhempi voi kadota ollessaan muualla!!
Älkää jättäkö pieniä yksin itkemään. Koskaan. Pliis. Aikuisena tulee myös paaaaljon ongelmia ihmissuhteissa jos toimitaan noin, että itkuun ei reagoida. Lapsella voi olla kipuja tulevista hampaista, eroahdistusta tms. Psyykelle tulee valtavan isoja ongelmia, jos lapselle opetetaan että lohdutusta tai läheisyyttä tai aikuisen tukea ei tule huutoon.
24: tämä lapsi on jo kouluikäinen. Miksi ihmeessä sinä nyt tähän pitkän tarinasi kirjoitit?
1 vuotiaan ei kuulu nukkua yksin. Sadisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota se kainaloon. Lapset on tehty rakastettaviksi. Ei niitä pidä hylätä yksin huutamaan omaan sänkyyn. nukahtaa äidin kainaloon.
Ajatuksena kaunis mutta erittäin vaikea toteuttaa. Käytännössä äidin&lapsen pitäisi mennä aina samaan aikaan nukkumaan, ellei lapsi ole niin sikeäuninen ettei herää kun äiti poistuu viereltä. Miten isän ja äidin välinen hellyys, läheisyys, seksi? Jos lapsi nukkuu vieressä niin ei tulisi itsellä mieleenikään harrastaa seksiä.
Lapselle ei ole mitään haittaa/vahinkoa vaikka nukkuisi omassa sängyssä pienestä pitäen, tai peräti omassa huoneessa. Jos lapsi itse on siihen valmis, niin en näe syytä lapsen kannalta aateltuna, miksi pitäisi nukuttaa äidin kainaloon.Ja Ap, minusta tuo 5min sääntö kuulostaa järkevältä, muistaakseni just tota neuvottiin itselle neuvolassa kun painin samojen ongelmien kanssa. Kyllä s
Ja mikä onglma tässä on? Ajattelitko, että se lapsi on vaan joku robotti joka menee napita painamalla pois päältä, eikä omaa mitään biologisia tarpeita?
Miehen jatkuva siittäminen EI ole luonnollista eikä siitospakkomielle ja naisen seksuaalinen hyväksikäyttö saa ajaa lapsen emotionaalisen kasvun edelle. Sairasta dumpata lapset pois tieltä, jotta isä ja äiti pääsevät siittämään lisää. Oksu-aaaaaaaaaaaaaaaaa
No, vaikka tämä onkin jo vanha ketju, niin olipa taas paljon syyllistäviä vastauksia. Jokaisella vanhemmalla on varmasti ollut hetkensä, kun ei tiedä miten toimia ja jokainen on varmasti joskus niissä myös jälkikäteen ajateltuna valinnut väärin.
Kultainen keskitie lienee tässäkin paras. Ei se lapsen jokailtainen nukuttaminenkaan ole pitkällä tähtäimellä hyvä ratkaisu. Tiedän paljon kouluiän kynnyksellä olevia lapsia, jotka eivät edelleenkään suostu nukkumaan, jos vanhempi ei istu tuntia vieressä. Se onkin sitten taiteen laji, että missä iässä ja miten isolla taistelulla lapsi opetetaan nukahtamaan myös itse välttäen ne pahimmat itkut.
Vierailija kirjoitti:
No, vaikka tämä onkin jo vanha ketju, niin olipa taas paljon syyllistäviä vastauksia. Jokaisella vanhemmalla on varmasti ollut hetkensä, kun ei tiedä miten toimia ja jokainen on varmasti joskus niissä myös jälkikäteen ajateltuna valinnut väärin.
Kultainen keskitie lienee tässäkin paras. Ei se lapsen jokailtainen nukuttaminenkaan ole pitkällä tähtäimellä hyvä ratkaisu. Tiedän paljon kouluiän kynnyksellä olevia lapsia, jotka eivät edelleenkään suostu nukkumaan, jos vanhempi ei istu tuntia vieressä. Se onkin sitten taiteen laji, että missä iässä ja miten isolla taistelulla lapsi opetetaan nukahtamaan myös itse välttäen ne pahimmat itkut.
Mutta ihan oikeasti nyt laitetaan VAUVA yksin huutamaan huoneeseen jotta aikuinen mies pääsee siittämään ja saa vauvan äidin "läheisyyttä". Ihan sairastahan tuo nyt on, ei se syyllistäminen siis, vaan tuo käytös missä miehen pipuli on se perheen tärkein asia.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä jättäisi lastani yksin toiseen huoneeseen huutamaan. Huono asia minun mielestäni jatkoa ajatelellen, että lapsen tarpeet ja hätä sivuutetaan ja lapsi oppii henkisesti ja emotionaalisesti "itkemään itsensä uneen".
Omilla lapsilla oli pitkään sänky samassa huoneessa aikuisten kanssa. Istuin tai pötköttelin samassa huoneessa sängyllä kunnes nukahtivat. En kommunikoinut mitenkään lapsen kanssa, mutta olin lähellä. Joskus meni pitkäänkin, että nukahtivat, ja se on tietenkin pois vanhemman ilta-ajasta, mutta kuten sanoin, en usko lasten huudattamiseen.
Tässähän voi itse vaikka kuunnella äänikirjaa kuulokkeilla samalla. Eli on läsnä, mutta saa "omaa aikaa". En minäkään jätä lasta huutamaan yksin. Tuo on ikävä kehitysvaihe, mutta menee aikanaan ohi
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin hampaat on kohta entiset jos juo maitoa viime töikseen. Toisekseen, missä läheisyys?
Tämä. Miksi ihmeessä ton ikäinen hylätään "omaan huoneeseen"? Tarttee vielä äidin vierelleen että tuntisi olonsa turvalliseksi. Onko tämä joku TVstä tuttu ameriikkalainen villitys?
Ihmistä ei pidä opettaa luottamaan siihen, että hänestä pidetään huolta. Mitä aiemmin oppii, ettei kukaan pelasta, sitä vähemmän tulee ikäviä yllätyksiä jatkossa.
Jokainen vaikenee ennen pitkää. Emme ole selkärangattomia, vaikka näin 2020-luvulla siltä saattaa vaikuttaakin.
Ehkä maltillinen annos fyysistä kipua ohjaisi pilttiä oikeaan suuntaan. Tuskan universaalia kieltä ymmärtävät kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ihan oikeasti nyt laitetaan VAUVA yksin huutamaan huoneeseen jotta aikuinen mies pääsee siittämään ja saa vauvan äidin "läheisyyttä". Ihan sairastahan tuo nyt on, ei se syyllistäminen siis, vaan tuo käytös missä mie
1,2 vuotias ei ole vauva!
Vierailija kirjoitti:
Ihmistä ei pidä opettaa luottamaan siihen, että hänestä pidetään huolta. Mitä aiemmin oppii, ettei kukaan pelasta, sitä vähemmän tulee ikäviä yllätyksiä jatkossa.
Jokainen vaikenee ennen pitkää. Emme ole selkärangattomia, vaikka näin 2020-luvulla siltä saattaa vaikuttaakin.
Oikein! Lässyttämällä kasvaa vain luusereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä jättäisi lastani yksin toiseen huoneeseen huutamaan. Huono asia minun mielestäni jatkoa ajatelellen, että lapsen tarpeet ja hätä sivuutetaan ja lapsi oppii henkisesti ja emotionaalisesti "itkemään itsensä uneen".
Omilla lapsilla oli pitkään sänky samassa huoneessa aikuisten kanssa. Istuin tai pötköttelin samassa huoneessa sängyllä kunnes nukahtivat. En kommunikoinut mitenkään lapsen kanssa, mutta olin lähellä. Joskus meni pitkäänkin, että nukahtivat, ja se on tietenkin pois vanhemman ilta-ajasta, mutta kuten sanoin, en usko lasten huudattamiseen.
Tässähän voi itse vaikka kuunnella äänikirjaa kuulokkeilla samalla. Eli on läsnä, mutta saa "omaa aikaa". En minäkään jätä lasta huutamaan yksin. Tuo on ikävä kehitysvaihe, mutta menee aikanaan ohi
Oletteko te uuvatit tietoisia, että oikein kasvatetut lapset eivät huuda yhtään missään vaiheessa? Huh huh, toivottavasti pääsette itse tällaiseen psykoperheeseen seuraavassa elämässänne, missä teidän huudattaminen ja kiduttaminen on aikuisille "kivaa omaa aikaa", kun on nämä peltorit xD Ja voihan sitä lasta vähän hakatakin, kun laittaa aurinkolasit päähän ja valot kiinni, niin ei edes nää sitä lapsen kärsimystä! Ajatella, vitsi miten neropatti olet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ihan oikeasti nyt laitetaan VAUVA yksin huutamaan huoneeseen jotta aikuinen mies pääsee siittämään ja saa vauvan äidin "läheisyyttä". Ihan sairastahan tuo nyt on, ei s
Niin, hän on ollut jo ainakin 2kk aikuinen ja ansaitsee asua yksiössä ilman imettävää emoaan - toisin kuin perheen MIES joka tarvitsee tätä imetävää emoa joka yö.
Haloo, kyllä se 1,2-vuotias on se perheen vauva, ei se ejakuloiva aikunen mies. Tai pitäsii olla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin hampaat on kohta entiset jos juo maitoa viime töikseen. Toisekseen, missä läheisyys?
Tämä. Miksi ihmeessä ton ikäinen hylätään "omaan huoneeseen"? Tarttee vielä äidin vierelleen että tuntisi olonsa turvalliseksi. Onko tämä joku TVstä tuttu ameriikkalainen villitys?
Ei vaan lääketiede opettaa tähän ja kannustaa naisia myös imemään maidon tissistä rintapumpulla ja paskatamaan sen, jotta mieskin voi ruokkia vauvaa tässä eri tilassa emostaan.
Tämä on ihan puhdasta seksuaalista väkivaltaa ja äitiyden häirintää. Oletettavasti taustalla se, että miesvauva saa raivarit jos ei ole kaiken huomion ja suurimman nautinnon keskipiste, ja aiheuttaa ongelmia. Siksi kidutetaan naista ja vauvaa, sekä häiritään lapsen kasvua.
Vierailija kirjoitti:
No miksi se mies sitten nukkuu naisen vieressä? Nukkukoot jossain koirankopissa. Ei se mitään naisen lämpöä tarvitse.
Sairasta on . Koko ihmiskunnan historiassa ei ole ollut aikakautta jolloin pieni lapsi jätetään yksin nukkumaan eristettyyn tilaan. Lapset ovat aina nukkuneet ja oleskelleet muiden seurassa 24h.