Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko pyytää häävieraita tuomaan n. 35 euroa per nenä?

Vierailija
04.07.2017 |

Olen laatinut alustavaa listaa siitä, mitä ensi vuoden häihimme tulee, ja ollaan sinänsä onnekkaassa asemassa, että suurin osa hääelementeistä tulee meille ilmaiseksi:

hääkutsut – lähetetään sähköisesti
sormukset – isäni tekee meille toiveidemme mukaiset sormukset
hääpuvut – mies käytää vanhaa pukuaan ja itse käytän äitini vanhaa hääpukua, jota olen tuunannut
kampaamo – siskoni hoitaa hiukset ja meikin
hääkimppu – äitini tekee (muita kukkia ei juhlaan tule)
hääpaikka – miehen vanhempien sukukartano
hääkuvaus – miehen siskon mies hoitaa
kakku – miehen sisko tekee
bändi – miehen kaverit soittaa 3 x 45 min setin
hääauto – siskon miehen auto + hän toimii myös kuskina
ruuat 80 hengelle – 2400 euroa

Eli ainoa rahallinen panostus on tuo ruokien kustantaminen 80 hengelle. Jos tästä 80 hengestä lasketaan minä ja mieheni pois sekä häihin enemmän panostavat edellä mainitut henkilöt (äitini joka tekee hääkimpun ja antaa hääpukunsa minulle, isäni joka tekee sormukset, miehen vanhemmat jotka antavat pitää häät kartanollaan, siskoni joka toimii kampaajana ja siskon mies joka toimii kuskina, miehen sisko joka tekee kakun ja miehen siskon mies joka kuvaa häät sekä miehen kaverit (4 kpl) jotka soittavat bändissä), niin jäljelle jää 66 vierasta, joiden voisi olettaa tuovan häälahjan (joukossa myös muutamia lapsiperheitä), joten olisiko ihan mahdoton olettaa, että vieraat maksaisivat vähintään noin 36 euroa per nenä, eli esim. pariskunnat maksaisivat vähintään 70 euroa meidän häätilille ja 2 lapsen lapsiperheet maksaisivat 150 euroa? Silloin tilanne olisi ikään kuin plusmiinusnolla, joten ei tarvitsisi stressata tuota rahanmenoa, kun meille 2400 euroakin on aika paljon.. mitenköhän tämän voisi muotoilla kutsuun kaikkein parhaiten? Voisiko suoraan pyytää vieraita tuomaan noin 35 euroa per nenä?

Kommentit (252)

Vierailija
41/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kirjoittako toivovanne häämatkalle rahaa, jos ette ole lähdössä koko häämatkalle! Kahden tällaisen pariskunnan häissä olleena olen jälkikäteen miettinyt mihin ovat lahjarahansa käyttäneet. Itse ainakin halusin antaa heille rahaa jotta tekisivät jotain ihanaa yhdessä eivätkä vaikka maksa sähkölaskua. Olisi pitänyt antaa vaikka lahjakortti, mutta kun erikseen pyysivät häämatkaan ajattelin olla pariskunnille mieliksi.

Vierailija
42/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt ymmärtänyt kaiken oikein? Äitisi ostaa kukat kimppuun? Kakuntekijä ostaa aineet, koristeet? Valokuvaaja maksaa omasta pussistaan kuvien teon? Jne. Minäkin olen tarjoutunut leipomaan siskon juhliin. Sisko maksaa (tietysti, kysymättä selvä) aineet.

Juuri näin :) Asianomaiset ovat itse ehdottaneet näin, ja se on heidän tapansa antaa häälahja. Arvostamme tätä kovasti, koska rahat on tällä hetkellä aika tiukilla.

ap

Tilillä on 0 euroa ja järjestätte häät isolle porukalle :D Voi vi**u mitä loisia!!

Kyllä meillä on tilillä vähän rahaa, pakkohan meidän on ne ruuatkin etukäteen maksaa ;)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerjäämään meinaat ruveta niin pyydä nyt ainakin satanen per nuppi että jää jotain humputteluunkin :D

Vierailija
44/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt ymmärtänyt kaiken oikein? Äitisi ostaa kukat kimppuun? Kakuntekijä ostaa aineet, koristeet? Valokuvaaja maksaa omasta pussistaan kuvien teon? Jne. Minäkin olen tarjoutunut leipomaan siskon juhliin. Sisko maksaa (tietysti, kysymättä selvä) aineet.

Juuri näin :) Asianomaiset ovat itse ehdottaneet näin, ja se on heidän tapansa antaa häälahja. Arvostamme tätä kovasti, koska rahat on tällä hetkellä aika tiukilla.

ap

Tilillä on 0 euroa ja järjestätte häät isolle porukalle :D Voi vi**u mitä loisia!!

Kyllä meillä on tilillä vähän rahaa, pakkohan meidän on ne ruuatkin etukäteen maksaa ;)

ap

Tai korjaa vähän tuota..siis sun ja sun miehen vanhemmat maksaa sen etukäteen.

Vierailija
45/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla ihan väärällä planeetalla. Tai ainakin palstalla. Siis oikeesti?

Vierailija
46/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan saatu pari sellaista hääkutsua joissa toivottu vain rahaa koska kaikkea tavaraa jo on.

Mutta se pitäis muotoilla jotenkin että "toivomme mahdolliset lahjat rahana" tms.

Ei silleen voi laittaa että haluaisimme lahjaksi vähintään 35e ja mielellään 150e....hyvänen aika..

Vierailija
47/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koko ketjua lukenut, mutta ap - ei oikein sovi niin tehdä. Mielestäni häät maksavat, muuten kannattaa maistraattiin mennä. Miten olet ajatellut koko jengiä kiittää joka auttaa noin paljon? Kuuluuhan niitäkin kiittää esim aterialla myöhemmin, VAIKKA sanoisivat ettei tarvitse. Entäs alkoholit? Teille kuuluu maksaa vieraille juomia. Tai tarjoatteko vain maitoa ja mehua?

Vierailija
48/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koko ketjua lukenut, mutta ap - ei oikein sovi niin tehdä. Mielestäni häät maksavat, muuten kannattaa maistraattiin mennä. Miten olet ajatellut koko jengiä kiittää joka auttaa noin paljon? Kuuluuhan niitäkin kiittää esim aterialla myöhemmin, VAIKKA sanoisivat ettei tarvitse. Entäs alkoholit? Teille kuuluu maksaa vieraille juomia. Tai tarjoatteko vain maitoa ja mehua?

Meidän läheiset ovat sanoneet, että he voivat antaa osaamisiaan ja palveluitaan häälahjana, jotta voimme järjestää häät ja kivan päivän kaikille vieraille, koska he tietävät että meillä on rahasta tiukkaa :) He eivät siis anna meille mitään rahahäälahjaa, joten miksi meidän pitäisi "kiittää" heitä aterian muodossa tms? Eihän vieraitakaan viedä aterialle kiitokseksi häälahjasta? Toki järjestämme illanistujaisia ja kokkailen perheelle aterioita, mutta se nyt on ihan tavallista kanssakäymistä meidän ja miehen perheessä :)

Ja sanoinkin jo tuolla aiemmassa kommentissa, että hankimme juomat omasta pussista.

ap

Vierailija
49/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän läheiset ovat sanoneet, että he voivat antaa osaamisiaan ja palveluitaan häälahjana, jotta voimme järjestää häät ja kivan päivän kaikille vieraille, koska he tietävät että meillä on rahasta tiukkaa :) He eivät siis anna meille mitään rahahäälahjaa, joten miksi meidän pitäisi "kiittää" heitä aterian muodossa tms? Eihän vieraitakaan viedä aterialle kiitokseksi häälahjasta? Toki järjestämme illanistujaisia ja kokkailen perheelle aterioita, mutta se nyt on ihan tavallista kanssakäymistä meidän ja miehen perheessä :)

Ja sanoinkin jo tuolla aiemmassa kommentissa, että hankimme juomat omasta pussista.

ap

Tai korjaa vähän..sun vanhemmat ja sun miehen vanhemmat maksaa noi juomat..

Vierailija
50/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka taukki menee nykyää naimisii. Ja jos menee kuka luulee että niihin ei menis rahaa. 5000e on must ok summa "hukata" häihin

Vierailija
51/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti näitä nykyajan häitä!!!

Täällä pitäisi vieraiden kustantaa häät ja toisessa keskustelussa vinkutaan kortista, kun ystävä ei sitä älynnyt tuoda.

Hohhoijaa...

Vierailija
52/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 35€ per nenä, kuulostaa vähäiseltä, perheelliseltä se olisi vain 150€.

Ehkä se riittää juuri kutsuvieraiden ruokaan, mutta kait jotain pitäisi laskea myös hääparin ajan menetyksestä, kun hääpari joutuu viihdyttämään kutsuvieraita ja jos tuntipalkka on 35€/h x 2= 70€ ja sen kun kertoo 3 h

Ihan hyvin voitte pyytää perheeltä (2 lasta) 360€. Se tuntuu vielä kohtuulliselta.

Vierailija
53/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsukaa sen verran vieraita mihin on varaa, tai menkää naimisiin sitten kun on varaa. Minä menin naimisiin maistraatissa. Piti valita. Halusin naimisiin enemmän kuin pitää hääjuhlat.

Vierailija
54/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP pyydä että vieraat tuovat omat ruat mukanaan, problem solved.

55/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinta on että kohteliaasti pyytää osallistumaan tapahtuman kustannuksiin mutta sen johdosta toivotte että lahjat osoitetaan lahjatilille. Riskinä on että lapsiperheet ei maksa kuin aikuisista mutta fiksut lyö den 50€ per nenä.

Vierailija
56/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä sen verran halvat häät, että selviät itse maksuista. Vieraat sitten tuovat mitä tuovat.

Vierailija
57/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai sitten voi koettaa tehdä tiliä häillään! Vaikka pyytää tonnin per nenä tai auton tai yksiön häälahjaksi!

Vierailija
58/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei kai tuo nyt iso raha ole niille vieraille, joiden rahatilanne on ok ja jotka tietävät teidän tilanteenne. Voisin maksaa läheisen ja meille tärkeän ihmisen häistä, jos oma rahatilanne sallisi. Tällä hetkellä tekisi kyllä tiukkaa, etenkin jos päälle tulee vielä matkakuluja ja viikonlopputöiden eli tienestien menetys.

Vierailija
59/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nelihenkinen perhe menee häihin. Panostamme matkaan bensaa n. 50€, pysäköinti ja muu kulkeminen pääkaupunkiseudulla n. 30€(?), lasten juhlavaatteet, jotka eivät ole seuraavissa juhlissa enää sopivat 50€ (alesta) = 130€+ häälahja 50€. Lahjaraha ei todellakaan kata osallistumistamme, mutta annamme ilolla sen, minkä pystymme, otamme kutsun kunnialla vastaan.

Lähemmäs 200€ osallistumisesta, jonkun muun häihin on paljon rahaa perheellemme.

Ap voisi kunnioittaa sitä, että vieraat ovat varanneet aikaa kalentereistaan ja panostavat myös rahallisesti siihen, että pääsevät paikalle. Jos tulee kaukaa, voi joutua yöpymään jossain.

Vierailija
60/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,nyt keksin! Vieraathan voisi tehdä itse ne ruoat jo aiemmin aamulla,ni vieraille ei jäisi kuin ruoka-ainekset maksettaviksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme