Pyysin ystävääni kaasoksi; hän pyysi palkaa?!?
Eli ensi vuonna olisi tiedossa minun ja mieheni häät ja kysyin viikonloppuna mökillä parasta ystävääni kaasoksi ja hän suostui. Nyt kun laadin vähän listaa siitä, että mitä tässä vuoden aikana olisi tehtävää, niin ystäväni kysyi, että paljon maksan palkkaa kaikesta tästä vaivannäöstä? Palkkaa? Pitääkö nykyisin maksaa palkkaa kaasolle?! Olen niin järkyttynyt, että en nyt tiedä mitä vastaisin hänen viestiinsä... Enhän minäkään mitään palkkaa ole vaatinut kun olen ollut siskoni häissä kaasona, vaan ilomielin olen hoitanut minulle osoitettuja tehtäviä :D
Kommentit (39)
Sehän on kunniatehtävä! Irti vaan tuollaisista kaikessa ja kaikesta vain rahaa ajattelevista "ystävistä"...
Ilmeisesti kaason hommista om ystävälle niin paljon vaivaa, että tuntuu enemmän työltä kuin ystävänpalvelukselta. Oliko siis millainen tehtävälista?
Ei kultaseni, ei nykyään, mutta ennen ihan oikeasti kaasolle maksettiin palkkaa kaasona olemisesta. Tämä on fakta. Jos olet antanut kaasollesi oikein työlistan, hän ei ole enää kaaso, vaan häittesi järjestelijä osaltaan ja silloin sinun tulisikin maksaa hänelle palkkaa ;)
Pistäpäs kaason tehtävälista tähän, niin arvioidaan, onko kaaso kohtuuton.
Ymmärrän ystävääsi. Monet morsiammet pistää kaasonsa tosi koville. Kaasot on joutunut omista varoistaan maksaan jopa polttareita ja hääkoristeita.
No en usko, että olen ollut kohtuutoton. Ihan normi juttuja, mihin tarvitsen apua! Eli:
- hääkutsujen tekeminen
- hääjuomien hakeminen Virosta
- koristeiden ja nimikylttien tekeminen hääpaikalle
- hääpuvun etsimisessä makutuomarina oleminen
- ruokalistan, kampauksen, hääkimpun ja pöytäjärjestyksen suunnittelu
- catering-firman/bändin/hääpaikan/floristin/hääkuvaajan kilpailuttaminen
ap
Huono provo. Yrittäkää naamioida vähän paremmin. On jo aika keksiä Makaroonilaatikkoa häissä 2.0.
Kaipa se on kaasosi asia sanoa ja kokea, jos tuntuu työltä eikä huvita. Olen tapahtumajärjestäjä. Jos joku minun kaverini tulee tekemiin juhliin askartelemaan nimikylttejä, niin kyllä sitä palkka maksetaan
Vierailija kirjoitti:
No en usko, että olen ollut kohtuutoton. Ihan normi juttuja, mihin tarvitsen apua! Eli:
- hääkutsujen tekeminen
ap
Kyllä tuosta jo saakin palkkaa pyytääkin. Vähintään 1000 € + puku ja hääpäivän meikki ja kampaus. Tuollakaan ei juuri pääse ns. tuntipalkoille, jos on isot häät kyseessä.
Kyllä nuo hommat nykyään morsian hoitaa ihan itse, ainakin sanattomien hyvien tapojen mukaan. Kaason harteille noita ei kaadeta, ellei ole bridezilla kyseessä. Korkeintaan jos on sisko kyseessä, niin autellaan ehkä enemmän, koska ollaan sukulaisia ja läheisempiä. Kaaso avustaa hääpäivänä olemalla henkisenä tukena, seisoo siellä alttarin sivussa pitäen kukkapuskaa, juontaa ehkä niitä ohjelmia bestmanin kanssa ja sen sellaista pientä.
Jos nuo hommat on niin pieniä mielestäsi, niin mikset hoida niitä itse? Kaaso ei ole sama kuin ilmainen häiden järjestäjä ja orja. Palkkaa sellainen, jos et noita itse halua tehdä.
(OT: Nykypäivänä muuten kun verottaja puuttuu kaikkeen, niin kas kun näihin ei muuten ole puututtu. Miksei näitä kaasojen ja bestamanien töitä pistetä oikeasti verolle? Noista hommistahan kertyisi paljon oikeita töitä jollekin ammattilaiselle.)
Vierailija kirjoitti:
- hääkutsujen tekeminen
ap
LOL. Järjestä ite hääs, sulla on vuosi aikaa. Ei kaasona oleminen tarkoita sitä, että muut hoitaa sun hommat. En haluaisi olla ystäväsi - vaikutat itsekeskeiseltä ja rasittavalta.
Omalla kustannuksella hääjuomat Tallinnasta? Kyllä olisin minäkin pyytänyt. Hääpari laatii itse hääkutsut ja kyltit sekä suunnittelee ruokalistat yms. sekä kilpailuttaa palveluntarjoajat. Ajattelitko itse istua perse homeessa, kun kaaso hoitaa SINUN hommasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- hääkutsujen tekeminen
ap
Kyllä tuosta jo saakin palkkaa pyytääkin. Vähintään 1000 € + puku ja hääpäivän meikki ja kampaus. Tuollakaan ei juuri pääse ns. tuntipalkoille, jos on isot häät kyseessä.
1000 euroa?! Kutsujen ja koristeiden teossa menee ehkä kaksi iltaa, Virossa käy päiväreissun ja samoin hääpukuliikkeissä käy yhden päivän aikana. Samoin noihin muihin suunnitteluihin menee max. pari tehokasta iltaa ja kilpailuttamiseen muutama sähköpostin vaihto. Ei näitä kaikkia oo tarkoitus päivässä tehdä vaan pitkin vuotta silloin tällöin!
Ja miksi ihmeessä puku ja kampaus, kyllähän kaaso nyt nämä itse hankkii niinkuin muutkin vieraat! Ja kyllä kaaso voi ihan hyvin käyttää jotain vanhaa mekkoaan eikä niitä hiuksia tarvitse laittaa kampaajalla + meikinkin hän osaa tehdä itse...
ap
Itse heivaisin välittömästi sellaisen kaverin, joka haluaisi hommasta palkkaa. Ei ystävyyttä voi alkaa laskuttaa "minä tarjosin sinulle kupin kahvia meillä kotona ja joit lasin vettä, olet nyt minulle velkaa!"
Tosin minun häissäni kaason tehtäviin tuleekin kuulumaan käsilaukun kantaminen, juomien täydennys kaappiin sekä laittautuminen yhdessä kanssani aamulla skumppaa maistellen.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kustannuksella hääjuomat Tallinnasta? Kyllä olisin minäkin pyytänyt. Hääpari laatii itse hääkutsut ja kyltit sekä suunnittelee ruokalistat yms. sekä kilpailuttaa palveluntarjoajat. Ajattelitko itse istua perse homeessa, kun kaaso hoitaa SINUN hommasi?
Mmmmitä? :D Nyt tässä on joku väärinkäsitys, mähän sanoin tuossa listan yhteydessä että ihan normijuttuja, joihin tarvitsen APUA. En sanonut, että kaaso hoitaa ne itse :D Eihän kaaso voi tietää mitä mä ja mun mies halutaan syödä häissä tai ketä sinne tulee vieraaksi (pöytäjärjestys) tai minkälaisen kampauksen ja kukkapuskan mä haluan :D Ihan yhdessä tehdään nää kaikki, mutta kun mun mies on antanut täysin vapaat kädet, niin haluan jonkun kanssa näistä keskustella ja saada mielipiteitä, niin siksi pyysin kaasoa mukaan kaikkeen :D
ap
Vierailija kirjoitti:
- hääkutsujen tekeminen
ap
Kannattaa itse hoitaa suunnittelut, niin saat itsesi näköiset häät. Vai meneekö kaaso miehesi kanssa naimisiin?
Itse en kyllä edes uskaltaisi antaa mitään kilpailuttamisia ja valintoja muiden vastuulle! Entä jos kaaso ryssii ne ja saat kallista kuraa?
Ap on nyt kyllä pihallanäistä jutuista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- hääkutsujen tekeminen
ap
1000 euroa?! Kutsujen ja koristeiden teossa menee ehkä kaksi iltaa, Virossa käy päiväreissun ja samoin hääpukuliikkeissä käy yhden päivän aikana. Samoin noihin muihin suunnitteluihin menee max. pari tehokasta iltaa ja kilpailuttamiseen muutama sähköpostin vaihto. Ei näitä kaikkia oo tarkoitus päivässä tehdä vaan pitkin vuotta silloin tällöin!
Ja miksi ihmeessä puku ja kampaus, kyllähän kaaso nyt nämä itse hankkii niinkuin muutkin vieraat! Ja kyllä kaaso voi ihan hyvin käyttää jotain vanhaa mekkoaan eikä niitä hiuksia tarvitse laittaa kampaajalla + meikinkin hän osaa tehdä itse...
ap
Varmaan osannet hoitaa nuo pikkuhommat itsekin.
Ja tuo loppu nyt todisti että tämä on provo joten en tuhlaa aikaani enempää
Mitä siinä listassa oli?