Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyysin ystävääni kaasoksi; hän pyysi palkaa?!?

Vierailija
04.07.2017 |

Eli ensi vuonna olisi tiedossa minun ja mieheni häät ja kysyin viikonloppuna mökillä parasta ystävääni kaasoksi ja hän suostui. Nyt kun laadin vähän listaa siitä, että mitä tässä vuoden aikana olisi tehtävää, niin ystäväni kysyi, että paljon maksan palkkaa kaikesta tästä vaivannäöstä? Palkkaa? Pitääkö nykyisin maksaa palkkaa kaasolle?! Olen niin järkyttynyt, että en nyt tiedä mitä vastaisin hänen viestiinsä... Enhän minäkään mitään palkkaa ole vaatinut kun olen ollut siskoni häissä kaasona, vaan ilomielin olen hoitanut minulle osoitettuja tehtäviä :D

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko maksaa kaason matkan viroon syömisineen jne.?

Vierailija
22/39 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en usko, että olen ollut kohtuutoton. Ihan normi juttuja, mihin tarvitsen apua! Eli:

1. hääkutsujen tekeminen

2. hääjuomien hakeminen Virosta

3. koristeiden ja nimikylttien tekeminen hääpaikalle

4. hääpuvun etsimisessä makutuomarina oleminen

5. ruokalistan, kampauksen, hääkimpun ja pöytäjärjestyksen suunnittelu

6. catering-firman/bändin/hääpaikan/floristin/hääkuvaajan kilpailuttaminen

ap

Näistä nelonen olisi sopiva, normaali homma kaasolle. Shoppailuseura ja makutuomarina olo on ok.

Kakkosen hääpari yleensä hoitaa ihan keskenään. Tai sulhanen ja kustantaa jonkin kaverin/kaverit apumiehiksi ja pitävät samalla poikien reissun.

Ykkönen ja kolmonen: hääpari itse, tai morsian järkkää tyttöjen illan, ruokaa, juomaa, musiikkia. Teette samalla vähän noita. Kaason ei tarvi kaikkia saada aikaiseksi, etenkään jos on jumalattoman kokoiset pirskeet mut voi vähän avustaa sua, jos haluaa.

Vitonen ja kutonen: te itse. Ihmettelen muutenkin, mikset itse halua suunnitella noita? Teidän omat häät. Ei kaason...

12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap:n kannattaa ulkoistaa homma ammattilauselle tai tosiaan maksaa ystävälle jos on liian laiska järjestääkseen itse häänsä.

Jos tuossa on muutama pikkujuttu,minkälainen lista ap:n mieslestä olisikaan sellaiben, joka vaatii vaivannäköä? 😕

Vierailija
24/39 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaa noiden palveluiden kilpailuttamisen?ootko tosissasi? Se nyt ei ainakaan mikään kaason homma ole. Mitä meinasit itse tehdä häittesi eteen?

Vierailija
25/39 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaason niskaan kaadeta hääjärjestelyjä!

Vierailija
26/39 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts, johan provon pukkasit.

Ei kukaan oleta että joku toinen roudaa Virosta viinat omiin häihinsä eikä myöskään kilpailuta pitopalveluita. Tässä kohtaa meni yli.

Tarjoilut sopii yleensä morsian ja sulhanen sekä morsiamen äiti ja isä jos osallistuvat kustannuksiin.

työkseni olen tarjouksia tehnyt ja niistä neuvotellut

Vierailija
27/39 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelitko maksaa kaason matkan viroon syömisineen jne.?

Aion, koska tarkoitus on mennä yhdessä :) Minun autolla ja minun bensoilla (asutaan kylläkin Helsingissä) ja minun rahoilla maksetaan juomat; tietenkin. Tarvitsen kaasoa vain juomien lastaamiseen autoon sekä matkaseuraksi.

ap

Vierailija
28/39 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaisin itse pitopalveluyrittäjän kilpailuttamisen ja valinnan. Ja luultavasti käyttäisin heidän ammattiatitoaan ruokalistan tekemisessä.

Kaason apua hääpuvun valintaan ja jonkun kanssa Viroon juomia hakemaan. Palkaksi maksaisin reissun ja ruokailun laivalla.

Kimput ja kampaukset valitsen itse.

Apua koristeiden tekoon.. Mun häissä oli useampikin tyttöystäväni tekemässä pieniä koriste juttuja.  Meillä oli oikein hauska ilta niitä väsätessä. Ja tasan yksi ilta siihen kulutettiin. 

Mun kaaso kyllä ihan innoissaan juoksenteli kaupoissa katsomassa hääpukua ja muutenkin oli hengessä mukana. Mutta meillä oli pienet häät, joita ei hössötettykään edes kuukausi tolkulla.

Vierailija
29/39 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kulta pieni :D Jos olisit muu kuin provo ja oikeasti järkkäämässä häitä, niin tietäisit ettei enää Virosta juomia roudata, kun Viro nosti 1.7.2017 alkoholiveroprosenttiaan 70%.. Hääviinat haetaan Latviasta, ei Virosta..

Vierailija
30/39 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kulta pieni :D Jos olisit muu kuin provo ja oikeasti järkkäämässä häitä, niin tietäisit ettei enää Virosta juomia roudata, kun Viro nosti 1.7.2017 alkoholiveroprosenttiaan 70%.. Hääviinat haetaan Latviasta, ei Virosta..

Täh?! :D Mä oon elänyt näköjään tynnyrissä.. no pitää sitten suunnitella reissu Latviaan!

ap

Vierailija
31/39 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholivero nousee 2020....

Vierailija
32/39 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän pitopalvelussa mietitään, kun sieltä tulee random-Annelilta viesti, että hän tahtoisi tarjousta EI omiinsa VAAN kaverinsa häihin...

Jos kaaso viestittelee pitopalvelun kanssa ja morsian päättää ottaa sen pitopalvelun, niin sitten morsiamen täytyy laittaa uusi esittelyviesti/soittaa/käydä paikan päällä treffaamassa nämä pitopalvelun tyypit. Menee kyllä liian monimutkaisen kuuloiseksi.

Vierailija
33/39 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholivero nousee 2020....

Missäs tynnyrissä sinä asut? Vero nousi 1.7.2017.

Vierailija
34/39 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meillä WT-morsian. Provon viihdervo tosin vähäinen. Kyllästyttää.

Vierailija
35/39 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaaso pelkkä seremoniamestari vai häiden ammattimainen järjestäjä? Jos jälkimmäinen, niin ihan hyvin voi palkkaa maksaa.

Vierailija
36/39 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut pyydettiin morsiuksneidoksi sukulaisen häihin. Päätin alusta asti että en järjestele tai hoida mitään ilmaiseksi omalla vapa-aikana. Polttarit järjesti morsiamen sisko, maksoin osani ja tulin paikalle mutta en todellakaan suunnitellut tekemistä tai kilpailuttanut hintoja. Viikko sitten tuli FB ryhmään viesti että kuka neidoista hoitaa pöytäkoristeet. No ei todellakaan minä koska tiedän jo että juhlien jälkeen joudun ne kuitenkin siivoamaan pois.

Kaikesta pitää säästää ja tehdä itse halvemmalla kun kukkakauppias olisi ne tehnyt parilla sadalla. Ja ystävät sekä sukulaiset ovat tottakai ilmaista työvoimaa. En aio stressata jonkun toisen hääpäivän takia, prinsessahäät on oma valinta ja työvoimaa saa maksamalla.

Vierailija
37/39 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla palkataan usein häille erikseen ammattimainen järjestäjä. Ei kuulu välttämättä lainkaan kaason tehtäviin.

Vierailija
38/39 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö oikein, että tuo laittamasi lista koskee kaason osalta vain makutuomarina/keskustelukumppanina/seuraneitinä/neuvoa-antavana osapuolena olemista? Eli itse kuitenkin teet varsinaisen työn? Jos näin, niin on kieltämättä aika kummallista jos pyytää palkkaa...

Me kyllä lahjottiin meidän häiden apulaiset (kaaso x 2, bm ja seremoniamestari joka tuli vähän viime tipassa tuohon hommaan) festarilipuilla/ravintola- ja hotellilahjakortilla sekä viinillä/skumpalla. Nämä kiitokset saivat siis häiden jälkeen ja olivat jokainen iloisesti yllättyneitä.

Vierailija
39/39 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en usko, että olen ollut kohtuutoton. Ihan normi juttuja, mihin tarvitsen apua! Eli:

- hääkutsujen tekeminen

- hääjuomien hakeminen Virosta

- koristeiden ja nimikylttien tekeminen hääpaikalle

- hääpuvun etsimisessä makutuomarina oleminen

- ruokalistan, kampauksen, hääkimpun ja pöytäjärjestyksen suunnittelu

- catering-firman/bändin/hääpaikan/floristin/hääkuvaajan kilpailuttaminen

ap

kun lähetään virosta hakemaan juomia, niin olisi hyvä jos hakija olisi hääpari. hääpari voisi tullissa kertoa että juomat on tulossa heitän häihin. muuten olisitko antanut kaverille rahat juomien ostoa varten?

morsiamet voivat olla tarkkoja sen suhteen että minkänlainen pitää mekon olla. vaikka olisit antanut tarkat ohjeet, niin siitä huolimatta et välttämättä olisi tyydyväinen toisen löytämiin mekkoihin.

hääpari on häitten keskipiste, joten olisi omituista, jos joku muu suunnittelisi ruokalista.