Mirena yli nelikymppisellä?
Kokemuksia varmasti löytyy, joten avauduthan!
Runsaat kuukautiset ja nyt kohdun limakalvon lievää liikakasvua havaittu, gyne suosittelee Mirenaa. Olen kovasti kahden vaiheilla. Oi jakakaa kokemuksianne, hyvät siskot.
Kiitos.
Kommentit (107)
Ei ollut Mirenaa vaan toinen hormonikierukka (Kyleena). Hiuksista lähti yli puolet, karvaa kasvaa reisissä, navan alla, rinnassa, perseessä, ihan JOKA PAIKASSA ja alapääkarvoituskin levinnyt joka suuntaan. Edelleen kipuaa napaa kohti, hitaasti mutta varmasti. Kasvotkin täynnä vaaleaa nukkaa poskia myöten. Kierukka poistettiin marraskuussa.
Ei enää ikinä kierukkaa!
Minulle laitettiin Mirena samasta syystä kaksi vuotta sitten. Olin silloin 48-vuotias. Laitto ei sattunut, muutaman kuukauden tiputteli. Nyt on todella niukat kuukautiset noin neljä kertaa vuodessa. Ei kaduta mikään muu kuin, että miksi en ottanut aikaisemmin.
Mulle laitettiin ekaa kertaa 45-vuotiaana. Sen koommin ei ole menkkojen aikana tarvinnut särkylääkettä ja vuotokin vähentyi heti. Ei mitään sivuoireita. Saispa vielä sukupuolitaudeilta suojaavan lisäosan, niin olis täydellinen!
En tykännyt. Olen herkkä aistimaan ylimääräiset…. Ja nyt sen huomaan, sen eron, todellakin.
Pidin ihan liian kauan. Nyt, kun se on pois, niin alan olla oma itseni. Oli siis kolmannen lapsen jälkeen …kai 10vuotta.
On ollut parempi oli. Kuukautiset palautuneet. Olen nyt 55 ja runsaat kuukautiset. Enää ei niin kivuliaat, mitä silloin aiemmin.
Toisille hyvä toisille ei ja mihin tarpeeseen..
Mulla on myöskin runsaat kuukautiset ja kivuliaat nyt 37 vuotiaana tuli pahoinvointikin mukaan. Tänää kävin ottas kierrukan nyt tiputtelee kuin huonosti suljettu hana. Loppuu ajallaa sitä en pelkää vaan sitä jos tuleekin pahoinvointi takas.
Kyllä joku linkki on. https://www.aboutlawsuits.com/mirena-iud-class-action-lawsuit-breast-ca…
Hehe... ihan luomusti onnistui minulla 43-vuotiaana, gynen mukaan vielä erittäin viriili munasolutoiminta päällä ja loistavasti meni kaikki.