Tajusin vasta oltuamme 10 vuotta yhdessä, että mies ei osaa riidellä
Olen olettanut hänen hyväksyvän käytökseni, kun ei ole alkanut vääntää siitä, mutta nyt alkaa käydä ilmeiseksi, että ei vain tiedä miten sanoa asioista, jotka ei miellytä tai jotka ovat suorastaan vastenmielisiä.
Harmittaa, en haluaisi olla kenenkään kanssa, joka kokee käytökseni vastenmielisenä. Itse sanon aina heti, jos jokin ei miellytä, jotta toinen voi halutessaan muuttaa käytöstään.
Miehen mukaan en ole vain häntä varten tässä maailmassa. Minulla on kuulemma muka omakin elämäni. Jaa missähän se oikein on, minä luulin, että on me. Minusta tuntuu, etten ole ollenkaan häntä varten, kun häntä ei kiinnosta kertoa mikä kiusaa tai harmittaa minussa häntä. Aivan kuin se olisi hänelle ihan sama.
Kommentit (24)
Itse sanon kyllä suoraan jos joku asia häiritsee, mutta on myös asioita, jotka jätän mainitsematta. Kukaan ei ole täydellinen, niin ei jaksa kaikesta valittaa. Joo taas ne tiskit jäi pöydälle, mutta äkkiäkös ne laitan samalla kuin omani tms.
Me ei myöskään riidellä. Näin niinkuin perinteisellä tavalla, huutamista yms mitä kaverini harrastavat. Heidän mielestään olisi pitänyt miehelleni huutaa, kun oli koko yön jossain seikkailemassa.. Mieluummin puhun asioista, ja selvisi että oli vain ollut kavereitten kanssa jatkoilla, ja ilta venähtänyt aamuun. (Ja ei, en epäile miestäni pettämisestä, luottamus löytyy. Mutta jos sen kerran menettää pettämisen takia niin suhde oli siinä)
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua, että minua arvostellaan tyytymättömänä mielessään.
ap
Eh, mikäs aivopieru tuo on? Et sinä voi kontrolloida sitä mitä toisen ajattelee sinusta.
Minun mielestäni veljeni vaimo on idiootti, mutta en minäkään meni sitä hänelle sanomaan päin naamaa.
Olen nelikymppinen mies, ja vältän riitelyä viimeiseen asti. Minun on vaikea antaa anteeksi vihapäissä sanottuja loukkauksia, samoin on erittäin vaikea kunnioittaa ihmistä, joka menettää malttinsa. Ylipäätään konfliktitilanteista jää pitkäksi aikaa ikävä fiilis, ja mieluummin poistun tilanteesta kuin jään ottamaan niitä aggressioita vastaan. Tämä onkin johtanut eroon räiskähtelevämmästä naisesta, joka kyllä muilta osin oli hyvä kumppani.
Käämit palaa vaikka keskusteltaisiin ja asioista riideltäisiin miten paljon tahansa jos toinen ei kuitenkaan ymmärrä erilaisuutta eikä sitä voi hyväksyä että kaikista asioista ei ajatella samallatavalla. Ymmärtäminen ja hyväksyminen on erityisen tärkeää riideltäessä. Toinen ei ehkä uskalla sanoa ärsyttäviä asioita vaikka hauaisikin jos huomaa että sitä ei hyväksytä ja/tai toinen yrittää esim. vain mielistelläkseen muuttaa jonkun mielipiteen vastaamaan sitä mikä on suhteessa hyväksyttyä.