Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei jaksa lähteä kesätöihin. Hävettää ja vituttaa niin ettei veri kierrä.

Vierailija
03.07.2017 |

Ollut siellä nyt 3vko ja tänä aamuna "ei vaan jaksa nousta".

Menetin hermoni, myönnän. Karjuin ettei työelämässä noin vaan voi toimia. Se on mentävä. Mutta siellä se vaan makaa. En tiedä mitä teen, tiedän että pitäs antaa itse selvitellä ja kärsiä seuraukset mutta nyt vaan ärsyttää ihan liikaa.

Kommentit (323)

Vierailija
221/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lapsi on tullut tietoiseksi elämän arvoista ja ettei työ olekaan tärkein ihmistä määrittävä tekijä ja ettei elämää ole tartkoitettu työntekoon, vaan elämäntarkoitus on muu. Ihmiset on saatu 99%:sti vain uskomaan, että työ on se juttu, miksi täällä ollaan, mutta kyse on vain yhdestä näkemyksestä.  Onnittelut lapselle tästä oivalluksesta!

Suurin osa ihmisistä on täysin lampaita. He eivät pysty päättelemään sellaista asiaa, että ei voi olla niin, että elämän tartkoitus on työ. Sen on pakko olla jokin muu sen sijaan. Kuitenkin valtaosa uskoo siihen, koska työstä maksetaan heille palkkaa. Tarkoitus olla on siis se, että saa asioita rahalla. Tätähän suurin osa ei kykene tunnistamaan itsessään, koska ajattelu on liian vaikeaa. Jotkut miljonääritkin tosin ovat hylänneet kaiken ja antaneet kaiken pois, kun herääminen asioihin on tapahtunut.

Näin vihervassut huutaa ja vinkuu rahaa sossusta. Ihan vapaasti minun puolestani saat toteuttaa itseäsi mutta älä ole vinkumassa rahaa minun taskustani.

Vierailija
222/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan ap on elatusvelvollinen, ellet huolehdi lapsesta, niin sosiaaliviranomaiset puuttuvat asiaan. Tyttö voi itse tehdä ilmoituksen. Saa ainakin ruoan, vaatteita ja katon pään päälle+ turvallisen ympäristön.

Teinillä pitää olla 50-100 euron ruokabudjetti päivää kohti, muuten on kyseessä lastensuojeluasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean ankaraa. Mun mielestä 16 vuotias, lukiolainen tai amis, on kesäloman ansainnut. Ei silloin tarvii töihin mennä, jos ei halua. JOS HOITAA KOULUNSA. Ite menin töihin 19 vuotiaana ja välillä vitutti mennä töihin 6.30/7.15/8.00, mut se oli vähän eri jo ku oli amkissa. Toki, jos ite halunnut töihin niin ihmetyttää miksei kiinnosta, mutta ootko pakottanut ap?! kyllä vastuu on vanhemmalla antaa lapsen lomalla olla, jos koulun suorittaa.

Ap:han sanoi että teini itse halusi töihin koska haluaa käydä päivittäin sushilla ja shoppailemassa kauppakeskuksessa.

Vierailija
224/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisessa työpaikassa teini on? Työnantajalla rekrytointi osunut kohdilleen.

Vierailija
225/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan ap on elatusvelvollinen, ellet huolehdi lapsesta, niin sosiaaliviranomaiset puuttuvat asiaan. Tyttö voi itse tehdä ilmoituksen. Saa ainakin ruoan, vaatteita ja katon pään päälle+ turvallisen ympäristön.

Joo, sosiaaliviranomaiset kyllä kustantaa teiniparalle päivittäiset sushilounaat, merkkifarkut ja uusimman iphonen. Starbucksissakin on lastensuojelun piikki auki kunhan vähän itkeä tirauttaa.

Vierailija
226/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

koska pienpääoma ei tarjoa työpaikkoja.

Vierailija
227/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskoni 22-vuotias, lorvailee kotona äidin hyysättävänä. Irtisanonut itsensä kolmesta työpaikasta ja nyt viimeisen puolivuotta makoillut sängyssä. Äiti siivoaa ja ostaa tarpeelliset asiat. Vie siskolle sänkyyn voikkuleipää ja suklaata.

Olen todella onnellinen että 14-vuotta vanhempana siskona sain erilaisen kasvatuksen. Työtä on tehty 16-vuotiaasta asti ja nyt on talo ja autot pihassa.

Vierailija
228/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat asian noin henkilökohtaisesti?

Se ei ole sulta mitään pois vaan lapselta itseltään.

Sinuna selvittäisin nyt ensin että mikä mättää,  ymmärtääkseni kuitenkin hakenut  oma aloitteisesti töitä?

Jos syynä  vain yleinen laiskuus niin siinä tapauksessa pieni perseelle potkeminen on ihan tervettä.  Kannattaisi ainakin mainita että luuserina oleminen on ilmaista.                                             

Harrastamastasi naamaapäin karjumisesta ja henkilökohtaisesta loukkaantumisesta ei sen sijaan ole hyötyä kenellekkään, ei se lapsia siellä töissä sua varten käy, ja motivaatioita ei varmasti myöskään paranna.

Vierailija
229/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt maailman loppu ole. Eikö nyt kesätöistä mitään mainetta saa, hyvää tai huonoa, ellei nyt jo oma ala ja tosi pienet piirit. Eli tuskin vaikuttaa mihinkään. Relaa.

Haluan sanoa kuitenkin että itsellä ton ikäisenä ekat merkit alkavasta masennuksesta pukkas. Se että on vaikea tehdä asioita, toimintakyky alenee, voi olla oire. Väsymys myös. Mut sai pakottaa kesäduuniin ja yksinkertaiset tehtävät stressasi. Pari vuotta myöhemmin selvisi syy. Ehkä teillä ei näin mutta laiskuus ei oo aina syy. Joskus valvominenkin liittyy tähän kun nukkuminen vaikeaa.

Kannattaa myös kysyä onko kaikki ok työpaikassa. Voi olla että jotain pielessä eikä viitsi kertoa. Ei olisi eka kerta kun kesätyöntekijää pannaan halvalla. Esim liian iso vastuu, ei vessataukoja tai muuta outoa. Nuori ei ehkä tajua mikä vialla.

Tsemppiä. Ei maailma tähän kaadu. Teinit on teinejä.

Vierailija
230/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapset/nuoret saa nauttia hyvin ansaitusta lomasta vaan työnnetään töihin heti kun siihen kykenee ?!?

Aivan varmasti siihen työ oravan pyörään ehtii sittekin kun koulut on käyty.Eikä voi olla edes rahasta kiinni,koska minäkin 3 lapsen pätkä työläis yksinhuoltaja olen pystynyt lapseni elättämään ilman lasten työ panosta!

Vierailija
231/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, katos veikö kissa kielen. Arvaan,että asut Vantaalla, kunnan vuokrakämpässä kurjalla alueella. Kehtaatkin valittaa. Kyllä siihen työoravanpyörään ehtii vanhempana. Minä en tehnyt hanttihommia, ensimmäinen työpaikka oli 23-vuotiaana toimistoapulaisena. Olen tehnyt pitkän virkauran ja jäin hienosti sanottuna virkaeläkkeelle 40-vuoden palveluksesta. Ei ole tarvinnut nöyristellä pikkupomoja. Katsos eläkekin tuli tienattua. Tänään tuli Kevan eläke, vaikken tee muuta kuin lorvailen.

Vierailija
232/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, katos veikö kissa kielen. Arvaan,että asut Vantaalla, kunnan vuokrakämpässä kurjalla alueella. Kehtaatkin valittaa. Kyllä siihen työoravanpyörään ehtii vanhempana. Minä en tehnyt hanttihommia, ensimmäinen työpaikka oli 23-vuotiaana toimistoapulaisena. Olen tehnyt pitkän virkauran ja jäin hienosti sanottuna virkaeläkkeelle 40-vuoden palveluksesta. Ei ole tarvinnut nöyristellä pikkupomoja. Katsos eläkekin tuli tienattua. Tänään tuli Kevan eläke, vaikken tee muuta kuin lorvailen.

Mummomuru, homma ei toimi 2010-luvulla enää samoin kuin kultaisella 70-luvulla eaa. Nykyään täytyy hankkia kokemusta nuorena, jotta saa myöhemmin edes jotakin palkkatyötä. Nykyajan työnantajat ovat jatkuvasti vaativampaan päin. Valitettavasti.

Vierailija
233/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemusta pitää todellakin alkaa hankkia mahdollisimman nuorena. Muuten joutuu työkokeilusta työkokeiluun valmistumisen jälkeen kun ei ole tarpeeksi työkokemusta... Moni joutuu hyvistä papereista ja työkokemuksesta huolimattakin tuohon ruljanssiin. Jos onnistuu jotenkin alaikäisenä itselleen työpaikan hankkimaan niin siitä kannattaa todellakin kynsin hampain pitää kiinni. Muutenkin nuoret tulevat saamaan aivan surkeaa eläkettä joten kaikki palkkatyö auttaa sen kertymisessä.

Vierailija
234/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle Valkoisen Ruusun suurristi tästä uroteosta, jolla höllätään kapitalistin otetta vapaaherran niskasta.

Kaikukoon jyrisevä kuorsaus yli maiden ja vaviskoon lampaat aina kehäteiltä merelle.

Vierailija
235/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansankapitalisti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

koska pienpääoma ei tarjoa työpaikkoja.

Ideanana tässä on kyllä se, ettei mene töihin ollenkaan.

Vierailija
236/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokemusta pitää todellakin alkaa hankkia mahdollisimman nuorena. Muuten joutuu työkokeilusta työkokeiluun valmistumisen jälkeen kun ei ole tarpeeksi työkokemusta... Moni joutuu hyvistä papereista ja työkokemuksesta huolimattakin tuohon ruljanssiin. Jos onnistuu jotenkin alaikäisenä itselleen työpaikan hankkimaan niin siitä kannattaa todellakin kynsin hampain pitää kiinni. Muutenkin nuoret tulevat saamaan aivan surkeaa eläkettä joten kaikki palkkatyö auttaa sen kertymisessä.

Eläke alkaa kertyä vasta 17/18 vuotiaana eikä työkokeiluihin vaikuta kesä työt tai niiden puute vaan työpaikan puute .Harvassa taitaa olla ne nuoret jotka kesätöistä itselleen oikean työpaikan nappaa,toki on niitäkin joille on pedattu jo paikka sinne isukin tai jonkun muun sukulaisen firmaan ja joilla kesätyön palkkakin on aivan eri kuin tavallisella tonni-nuorella.Eikä mitään eläke järjestelmää ole enää olemassa kun nämä 16 kesäset olisivat siinä iässä.

Vierailija
237/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ihmettele, että suomessa joudutaan kaikenmaailman kikyihin kun asenne porukalla tämä.. Ennen meni jo 14-vuotiaat töihin ja oli ihan kunnon töissä.. Ja miten ne teidän laoset koulun hoitaa kun jos väsyttää niin ei tarvitse? Mulle on kyllä kesätyöt olleet ihan todella hyviä kokemuksia, ja ihan siellä siivoojan tehtävissäkin olen oppinut paljon. Olen todella iloinen, että olen päässyt kesätöihin joskus 15v sitten. Silloin kyllä kaikki halusivatkin kesätöitä ja oli hienoa jos niitä oli. Nykyään ilmeisesti ei..

Vierailija
238/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummomuru, homma ei toimi 2010-luvulla enää samoin kuin kultaisella 70-luvulla eaa. Nykyään täytyy hankkia kokemusta nuorena, jotta saa myöhemmin edes jotakin palkkatyötä. Nykyajan työnantajat ovat jatkuvasti vaativampaan päin. Valitettavasti.

Juuri näin. Yritin vasta tässä itse vääntää yhdelle vanhempaa sukupolvea olevalle sukulaiselleni rautalangasta miksi olen ollut pätkätöissä ja joudun kouluttautumaan uudelle alalle. Ei muuten tajunnut vieläkään, ihmetteli vaan miten en saa vakipaikkaa.

Vierailija
239/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ihmettele, että suomessa joudutaan kaikenmaailman kikyihin kun asenne porukalla tämä.. Ennen meni jo 14-vuotiaat töihin ja oli ihan kunnon töissä.. Ja miten ne teidän laoset koulun hoitaa kun jos väsyttää niin ei tarvitse? Mulle on kyllä kesätyöt olleet ihan todella hyviä kokemuksia, ja ihan siellä siivoojan tehtävissäkin olen oppinut paljon. Olen todella iloinen, että olen päässyt kesätöihin joskus 15v sitten. Silloin kyllä kaikki halusivatkin kesätöitä ja oli hienoa jos niitä oli. Nykyään ilmeisesti ei..

Koska näin tehtiin 50 vuotta, näin pitäisi tehdä edelleen? Se, että vanhat kurpat menevät töihin ei tarkoita sitä, että nuorempienkin ihmisten pitäisi mennä.

Vierailija
240/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lapsi! Jyrkkä ei kapitalismin eriarvoisuudelle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän