Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit, jos saisit tietää että odottamasi lapsi on kehitysvammainen?

Vierailija
02.07.2017 |

?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asteesta.

Vierailija
2/45 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin abortin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin 

Vierailija
4/45 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti. En voisi antaa surkeaa elämää kenellekään. Miten oman lapsen  kärsimyksen voisi kestää...

Vierailija
5/45 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin. Helppo huudella, kun tuollaiseen ikävään tilanteeseen emme ole joutuneet, mutta miehen kanssa ennen raskauksia jo "sovittiin" päätyvämme aborttiin jos seuloissa jotain hälyyttävää olisi. Miehen siskolla on sen laadun kehitysvamma, että on lapsen tasolla. Hän ei tule ikinä muuttamaan omilleen, ei voi yksin jättää kotiin edes päiväksi jne. Hänen vammansa ei tosin ole synnynnäinen mutta tietentahtoen emme kehitysvammaista lasta olisi halunneet.

Vierailija
6/45 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvamma on lahja, jote te ette ansaitse.

Vierailija
7/45 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti. Mies, mutta puolison kanssa sovittu näin.

Vierailija
8/45 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kykenisi omaa lastani tuomitsemaan.

Tämä tietenkin on jokaisen oma valinta.

Ei mene kauaa ajassa enää että näitä ongelmia voidaan hoitaa.

Ehkäpä en ole näkemässä mutta lapseni mahdollisesti ovat.

Eihän kysymys tarvitse olla kuin kaadut ja lyöt pääsi tai saat aivoinfarktin yht'äkkiä olet siinä tilassa että voisi sanoa 'kehitysvammainen' kuvailisin vanhentuneeksi sanaksi totuus on vain sairaus joka voi parantua.

Vierailija
9/45 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kykenisi varmaan sellaista lasta hoitamaan joten hyvin todennäköisenä pitäisin aborttia.

Vierailija
10/45 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin tein downista.

Vierailija
11/45 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti, miksi synnyttäisin tietentahtoen lapsen joka ei välttämättä koskaan pärjäisi itsenäisesti ei vanhemmat ole täällä ikuisesti

Vierailija
12/45 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, kehitysvammaiset ovat yleensä varsin tyytyväisiä elämäänsä, jos puitteet ovat kunnossa eli abortilla ei niinkään vaikuteta kehitysvammaisen elämänlaatuun vaan abortoijan.

Vierailija
13/45 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin. En tajua, miksi joku ei tekisi.

Vierailija
14/45 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ot, kehitysvammaiset ovat yleensä varsin tyytyväisiä elämäänsä, jos puitteet ovat kunnossa eli abortilla ei niinkään vaikuteta kehitysvammaisen elämänlaatuun vaan abortoijan.

Niin ja mä ainakin välitän omasta elämänlaadustani.

Vierailija
15/45 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin tekisin. Vaikka kuinka olisi tunne, että rakastaisin lasta, oli sitten vammainen tai terve, niin se vammainen joutuu ihan itse sen elämänsä elämään. Ei siinä kärsimyksessä rakkaus auta.

Vierailija
16/45 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asteesta. Jos olisi hyvin lievä, luultavasti pitäisin. Jos taas joutuisi elämään koko ikänsä pyörätuolissa puhumattomana ja täysin toisten avin alaisena, niin tekisin abortin.

Vierailija
17/45 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin. Sanokaa hulluksi, mutta armeliaampaa se minusta on kuin se että oma lapsi joutuisi elämään enemmän tai vähemmän kärsien.

Vierailija
18/45 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopeutuisin ajatukseen ja pitäisin lapsen. Kehitysvammainen voi elää hyvää elämää ja "itsenäistyä" eli muuttaa omaan kotiin nuorena siinä missä muutkin. Myös opiskelu ja koulunkäynti onnistuu. Kehitysvammaiset elää noin yleensä hyvää ja onnellista elämää, he eivät määrittele onneaan ns. terveiden kriteereillä. He opiskelevat, käyvät (tuetussa) työssä, seurustelevat, juhlivat jne.  Eli se, mikä ns. terveestä voi tuntua kärsimykseltä, ei todennäköisesti vammaisesta ole sitä.

Totta kai vammainen lapsi hankaloittaisi minun elämääni jonkun verran. Mutta antaisi todennäköisesti myös hyvin paljon. Kasvatustyö olisi erilaista, mutta haloo, niinhän se on jokaisen lapsen kohdalla. Mulla on kaksi tervettä lasta, ja ovat niin erilaisia kuin olla ja voi. Toista kasvatetaan sensitiivisesti, hieman erityisherkkä ja komentamisesta lukkoon menevä lapsi. Toinen on rohkea rämäpää, aika itsepäinen ja jullikka, vaatii suoraa puhetta, selkeitä ohjeita ja tiukasti sanomista. No eipä nuo periaatteet sinänsä eroa kehitysvammaisen kasvattamisesta mitenkään.

Mä molempien lasteni kohdalla kieltäydyin niskapussiturvotusultrista. Kun sillä asialla ei oikeasti olisi ollut minulle merkitystä tuossa vaiheessa, en olisi aborttia kuitenkaan tehnyt.

Vierailija
19/45 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me keskustelimme miehen kanssa asiasta pitkään ja päädyimme siihen, että abortin tekisin, jos lapsi on jotenkin vammainen. En mä halua antaa lapselle sellaista elämää, jossa on aina riippuvainen muista eikä pysty elämään kunnolla ihan normaalia elämää.

Tänään selviää, odotan esikoistamme ja päivällä olisi seulonta. Jännittää, pelottaa..

Vierailija
20/45 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortin. Sanokaa hulluksi, mutta armeliaampaa se minusta on kuin se että oma lapsi joutuisi elämään enemmän tai vähemmän kärsien.

Tuolla asenteella suosittelen, ettet hanki koskaan lapsia. Ja jos sulla jo on sellaisia, niin koska jälkiabortoiminen ei ole laillista, niin suosittelen työstämään sitä ajatusta, että omat lapset, oli ne vammaisia tai ei, joutuvat elämään enemmän tai vähemmän kärsien.