Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso osti matkan tietämättäni

Tyhmäätouhua
01.07.2017 |

Ärsyttää enkä oikein tiedä miten suhtautua. Näin taustana: Minulla ja puolisolla on omat rahat. Olen ollut nyt jonkin aikaa työttömänä, joskin aloitan taas hommat elokuussa, hän työssä. Minulla kuitenkin on vanhastaan enemmän säästöjä kuin hänellä.

Nyt oli idea ostaa kesälomareissu äkilähtönä, budjettina joku 600-800 hlö mielellään all inclusivena. Katselimme kohteita ja huomasimme matkojen tietenkin vähenevän lomien lähestyessä. Yhtäkkiä hän ilmoitti ostaneensa meille matkat, tuplahinnalla budjetin yläreunaan verrattuna ja pelkillä aamiaisilla.

Seuraavaksi hän suuttui kun en varauksetta innostunutkaan omavaltaisesta toiminnasta. Periaatteessahan peli olisi selvä, hän tarjotkoon kalliin reissun jos haluaa, mutta tiedän miten tässä käy. Jossain välissä keskustelu siirtyy siihen että miksi hän maksaisi enemmän omista vähistään kun minulla on säästöjä, ja miksen itse osallistunut enempää matkan valintaan (löytämissäni kohteissani tuntui olevan huono hotelli tai väärä maa tms vikaa).

Koen että a) minulta ei kysytty koska olisin pitänyt kohdetta liian kalliina ja b) että perusteella "saan käyttää omia rahojani kuten haluan" lopulta käytetään myös minun rahojani kuten halutaan, enkä saanut osallistua päätöksentekoon.

Ehkä muuten asia vielä menisi mutta sitten minut haukutaan pihiksi, joka kehtaa pilata hänen matkanodotuksensa vaikken edes ole maksanut mitään, ja pihi lienen myös jos en halua osallistua. Sinälläänhän kohde ja hotelli ovat kivat, hintaa vaan liikaa ja minut sivuutettiin päätöksenteosta.

Mitä mieltä olette tilanteesta? Nyt minä olen ikävä tyyppi kun en ollut innoissani ostoksesta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne maksaa valmismatkat 1600 euroa per nuppi?

Vaikka minne! Eikä välttämättä riitäkään!

Vierailija
22/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne maksaa valmismatkat 1600 euroa per nuppi?

Kysytä tosissasi!? Katso huviksesi joltain äkkilähtö sivustolta (esimerkiksi Napsu) vaikka nyt ihan heinäkuun viikon etelänmatkojen hintoja. Tuo 1600€ ei ole vielä mitään! Löytyy vielä paljon paljon kalliimpiakin reissuja!

Kotona makaava työtön olisi voinut kuukausi, puolitoista sitten katsella omatoimimatkoja kotona maatessaan, ja päässyt tuolla hinnalla vaikka kolmeksi viikoksi Kiinaan. Mutta kun ei ehdi, ja mikään ei kelpaa? Trolli mikä trolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko vasta tutustuneet toisiinne, vai miksi kommunikaatio ei suju? Yleensä kun suunnitellaan matkaa yhdessä, sovitaan, että se, jolla on enemmän kokemusta matkoista, halpojen matkojen etsimisestä ym. hoitaa etsimisen. Silloinkin ensin katsotaan matkoja, sitten ehdotetaan toiselle, ja sitten vasta varataan. Ja jos sovitaan etukäteen matkan hinta, siitä ei poiketa noin paljon.

Siksi itsekin epäilen, että tämä on trolli, ei kukaan oikeasti toimi tolla tavalla, etenkin jos on ollut jo jonkun aikaa parisuhteessa.

Vierailija
24/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä kiittelee kaikista kommenteista ja jatkaa hieman: Matkaa ei taida voida perua kun on äkkilähtö, ja kohde on 4 -tähden hotelli baleaareilla, joten ei tuo edes ole kalleimmasta päästä valmisvaihtoehtoehtoja. Löysimme edullisempiakin kohteita, vieläkin niitä on tarjolla ja hotelleja jotka olisivat kelvanneet minulle, mutteivät hänelle. Siis itse en nirsoillut. Hinta ja omavaltainen päätöksenteko, sekä se että minä olenkin nytriidanhaastaja ja kiittämätön tässä kaihertavat, ei niinkään kohde tai matkalle lähtö.

Rahaa on reissuun, muttei tässä kylvetä euroissa. Toisella opintolainaa, itse olen työtön. Olen hyvän hinta-laatusuhteen perään, en mielestäni missään nimessä pihi.

Hyvä vinkki tuo tilien saldon omana tietona pitäminen, niin itsekin tekisin nyt jos tekisin päätöstä.

Vierailija
25/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen saattaa vielä pystyä perumaan, jos varauksesta ei ole mennyt kauaa, tsekkaa ehdot.

Ap on tietysti kärsinyt veristä vääryyttä ja puoliso on aivan kammottava kun osti heille matkan. Eropaperit vetämään, oitis!

Mutta mikä on ap:n vaihtoehto lomalle? Roikutaan netissä odottamassa all inclusive -lomaa ap:n hyväksymässä maassa ja hänen hyväksymällään hinnalla? Jos sellaista ei tulekaan eteen, niin kököttääkö ap puolisoineen kotona koko loman? Ja molemmilla paha mieli. Tosi kivaa. Riitaahan siitäkin tulee. 

Minusta ap on pikkumainen. Mitä varten hän niitä säästöjään panttaa? Käärinlinojen taskujako varten, joita tunnetusti ei ole? Ehkä ap:tä pelottaa jokin matkustamisessa, kun ei saa itse valita kohdetta ja kun huoneen hintaan sisältyy pelkkä aamiainen. On siis pakko tutustua vieraaseen ympäristöön, on otettava riskejä ja ehkä puhuttavakin jonkun paikallisen kanssa (jos vaikka eksyy). Vai oletko kontrollifriikki, ap?  

All inclusive on loistava keksintö perheille joissa on pieniä lapsia, tai vanhuksille, jotka eivät ole tottuneita matkustamaan ja joille terveys saattaa aiheuttaa rajotteita liikkumiselle. Kahdelle itsenäiselle aikuiselle AI on kyllä erittäin tylsä vaihtoehto. 

Vierailija
26/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä on jo useampi vuosi oltu yhdessä. Kuvailemallasi tavalla itsekin luulin eiliseen asti matkanhankinnan etenevän, muuten en toisen varauksesta olisikaan ylättyny.

Kommunikaatio on tosiaan välillä yllättävän haasteellista puolison kanssa, vieläkin.

En koe olevani tyyppi jolle mikään ei kelpaa, saati kontrollifriikki. Ongelman ydin on edelleen siinä että toinen tekee molempia koskevan päätöksen konsultoimatta lainkaan minua ja minä ennenpitkää joudun maksamaan siitä, ja enemmän kuin sovittua.

Kuten sanottua etsin itsekin reissuja suurpiirteisen budjettimme rajoissa, ja ehdotin monia kohteita jotka eivät koskaa käyneet (hotellissa vikaa tms), joten ajattelin että etsiköön itse hänelle kelpaavan, mutta oletin toki minulta kysyttävän ennen kauppaa. Ja se tässä ärsyttääkin että tuolla rahalla tekisi paljon pidemmän reissun tai kauemmas kuin nyt.

Olen samaa mieltä AI:stä noin yleisesti, lähinnä sen valitessa matkakustannuksen voi arvioida melko tarkkaan. Nyt kustannus oli tuplat jo ilman ruokia, ja hintavamman kustannustason kohteessa eväisiin uppoaa vielä satanen jos toinenkin. Toki ruokapaikoissa saa itse valita mutta matkabudjetti paisuu.