Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso osti matkan tietämättäni

Tyhmäätouhua
01.07.2017 |

Ärsyttää enkä oikein tiedä miten suhtautua. Näin taustana: Minulla ja puolisolla on omat rahat. Olen ollut nyt jonkin aikaa työttömänä, joskin aloitan taas hommat elokuussa, hän työssä. Minulla kuitenkin on vanhastaan enemmän säästöjä kuin hänellä.

Nyt oli idea ostaa kesälomareissu äkilähtönä, budjettina joku 600-800 hlö mielellään all inclusivena. Katselimme kohteita ja huomasimme matkojen tietenkin vähenevän lomien lähestyessä. Yhtäkkiä hän ilmoitti ostaneensa meille matkat, tuplahinnalla budjetin yläreunaan verrattuna ja pelkillä aamiaisilla.

Seuraavaksi hän suuttui kun en varauksetta innostunutkaan omavaltaisesta toiminnasta. Periaatteessahan peli olisi selvä, hän tarjotkoon kalliin reissun jos haluaa, mutta tiedän miten tässä käy. Jossain välissä keskustelu siirtyy siihen että miksi hän maksaisi enemmän omista vähistään kun minulla on säästöjä, ja miksen itse osallistunut enempää matkan valintaan (löytämissäni kohteissani tuntui olevan huono hotelli tai väärä maa tms vikaa).

Koen että a) minulta ei kysytty koska olisin pitänyt kohdetta liian kalliina ja b) että perusteella "saan käyttää omia rahojani kuten haluan" lopulta käytetään myös minun rahojani kuten halutaan, enkä saanut osallistua päätöksentekoon.

Ehkä muuten asia vielä menisi mutta sitten minut haukutaan pihiksi, joka kehtaa pilata hänen matkanodotuksensa vaikken edes ole maksanut mitään, ja pihi lienen myös jos en halua osallistua. Sinälläänhän kohde ja hotelli ovat kivat, hintaa vaan liikaa ja minut sivuutettiin päätöksenteosta.

Mitä mieltä olette tilanteesta? Nyt minä olen ikävä tyyppi kun en ollut innoissani ostoksesta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että ei käy ja sinä et käytä varojasi tähän. Tiedän jo nyt mikä on homman nimi ja se on se, että iilimato haluaa imeä sinun säästöjäsi.

Vierailija
2/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka itse selän takana valitsee vertailematta, maksaa omasta pussista tai peruu matkan. Sinä et osallistu koska matka varattiin selkäsi takana.

Suosittelen että mietit kannattaako suhdetta jatkaa jos tuollaisesta tulee kinaa koska siitä tulee kinaa jatkossakin ja sekä  tunteet että luottamus kärsivät tuosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selität hänelle saman kuin meille täällä. Näytä vaikka kirjoituksesi. Ihme jos ei ymmärrä pointtia. Jos budjetti oli sovittu max 800€ niin tarjoudu maksamaan sen verran. Hän maksakoon loput kun kerran päätti että siihen on varaa ja on sen arvoista.

Vierailija
4/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen saattaa vielä pystyä perumaan, jos varauksesta ei ole mennyt kauaa, tsekkaa ehdot.

Vierailija
5/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ainakin se, ettei oo all inclusive -reissu, joka en ymmärrä ollenkaan. Kökötetään hotellissa syömässä kaikki sapuskat, kun kannattaa käydä paikallisissa ravintoloissa syömässä. Fiksu mies.

Vierailija
6/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa kannattaa muuten pitää omat säästöt ja tilien saldot omana tietona. Ihan vinkiksi muillekin. Jos mies ei tiedä, niin hän ei voi "kärsiä".

Vierailija
7/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu kuinka niuho olet. Täällä on tunnetusti ihan todella niuhoa porukkaa. Mitä väliä? Vaikka matka on varattu? Tekstin mukaan mies kuitenkin maksaa, joten homma selvä!

Vierailija
8/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... Ei nyt kokonaisuudessaan kuulosta kauheen terveeltä jos jo Tiedät mihin venymiseen ja kärvistelyyn homma lopulta kääntyy. Tuossa tilanteessa varaaja kyllä hoitaa budjetin ylimääräiset menot, eikä voi alkaa niitä ominpäin vähentelemään prosentuaalisesti kummankin säästömääristä.

Vierailija
9/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää saada tietoon aloittajan ja puolison sukupuolet, että osaamme vastata tähän mammapalstan linjauksen mukaisesti. av-mamma

Vierailija
10/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne maksaa valmismatkat 1600 euroa per nuppi?

Vierailija
11/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit, että olitte jo katselleet aiemmin matkoja. Miten on, löytyikö sieltä ylipäätänsä all-inclusive matkoja tänä kesänä tuolla hinnalla millä olit suunnitellut? Suomessa on ollut kylmä kesä, ehkä halvimmat matkat on jo myyty loppuun?

Entäpä matkakohde, oliko se mieluisa?

Jos ette olisi löytäneet mainitsemallasi hinnalla tänä kesänä matkoja; olisiko reissu jäänyt kokonaan tekemättä?

Miksi puoliso ei ollut yhteydessä sinuun matkaa varatessasi, jos olet kerran tällä hetkellä työtön, ja sinut tavoittaa?

Ja usein matkaa varatessa voi tehdä alustavan varauksen, joka pitää esim.maksaa seuraavana päivänä, ja näin ollen on aikaa miettiä seuraavaan päivään asti.

Vierailija
12/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi ainakin se, ettei oo all inclusive -reissu, joka en ymmärrä ollenkaan. Kökötetään hotellissa syömässä kaikki sapuskat, kun kannattaa käydä paikallisissa ravintoloissa syömässä. Fiksu mies.

Se voi olla sinun mielipiteesi. Se voi vaikka olla ap:n puolisonkin mielipide, mutta pointti on että ap:lla on oikeus itse päättää omien rahojensa käytöstä.

Vierailija
13/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyse siitä, että sinä halusit 2-tähden hotelliin ja puoliso varasi 4-tähden hotellin? Muuten en kyllä ymmärrä miten matka voi maksaa tupasti enemmän. Ei noilla äkkilähdöillä yleensä saa 50% alennuksia!

Vierailija
14/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit, että olit kovin ronkeli matkakohteen vuoksi. Ehkä se oli juuri ongelma. Luin netistä äkkilähdön määritelmän:

Äkkilähdöt ovat loistava tapa matkustaa edullisesti. Äkkilähdöt sopivat niille, joita ei haittaa matkalle lähtö lyhyellä varoitusajalla, ja jotka ovat avoimia matkakohteen suhteen eli tärkeintä on päästä matkaan eikä määränpäällä ole niin väliä.

Vierailija
15/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu kuinka niuho olet. Täällä on tunnetusti ihan todella niuhoa porukkaa. Mitä väliä? Vaikka matka on varattu? Tekstin mukaan mies kuitenkin maksaa, joten homma selvä!

Miksi oletat automaattisesti että ap on nainen ja puoliso mies? Sitä ei ole missään mainittu. Sitäpaitsi ap perusteli selkeästi mitä ongelmia on odotettavissa vaikka puoliso maksaisikin. Mä ymmärrän hyvin ap:ta. Vetäisin itsekin herneen nenään jos mulle tehtäis noin.

Vierailija
16/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli taisi kosahtaa. BOOM.

Vierailija
17/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa puolet ja sovi, että jatkossa pysytään budjetissa ja sovitaan yhdessä ennen varausta. Jos niitä matkoja ei kerta löytynyt halvemmalla mieluisia, niin mikä on ongelma? Kohde ja hotelli on ok ja rahastakaan ei oo puutetta niin kannattaako alkaa tappalemaan?

Vierailija
18/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissuun lähtö on aina mukavaa, en niuhottaisi tuosta vaan lähtisin iloisena mukaan.Tosin meillä ei ole ikinä ollut omia rahoja,se maksanut kellä rahaa on.

Vierailija
19/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu vaan, että jos maksatkin sen 800 euroa ja on ok puolisollesi. Se kärttäminen alkaa sitten kohteessa. Sun odotetaan maksavan sitä sun tätä ja vedotaan että kuinka on itse maksanut enemmän itse matkasta. Mä tein tollasen yhden, samalla myös ensimmäisen ja viimeisen matkan silloisen avomieheni kanssa. Matkan jälkeen erottiin. Yksi suuri syy oli miehen sairaalloinen piheys (tästä kirjoitinkin aikanaan useamman esimerkin aiheesta olevaan ketjuun).

Vierailija
20/26 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytä tosissasi!? Katso huviksesi joltain äkkilähtö sivustolta (esimerkiksi Napsu) vaikka nyt ihan heinäkuun viikon etelänmatkojen hintoja. Tuo 1600€ ei ole vielä mitään! Löytyy vielä paljon paljon kalliimpiakin reissuja!