Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulisiko (avio)miehellä olla oikeus aina isyystestiin kun lapsi on syntynyt avioliitossa?

Vierailija
01.07.2017 |

Tällä hetkellä käsittääkseni mies on automaattisesti avioliitossa syntyneen lapsen isä eikä isyystestejä voi vaatia. Jotkut saattavat selvittää isyytensä salaa.

Kommentit (336)

Vierailija
41/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tulisi olla oikeus miehellä vaatia tätä, jos kokee sen tarpeelliseksi.

Täytyy kuitenkin omalta kohdaltani myöntää, että loukkaantuisin todella syvästi, jos oma mies tuota vaatisi. Tuo kuitenkin kertoo, ettei sillä toisella ole luottoa minuun käytännössä ollenkaan. Päälle vielä tuossa tilanteessa vaikuttava hormonimyllerys niin avot.

Minulla ei ole mitään salattavaa eli tietenkin hyväksyisin miehen pyynnön, mutta tuosta loukkauksesta ja epäluottamuksen esiintuomisesta ylipääseminen voisi kestää ja pitkään.

Eli herkän mimosankukan loukkaantumismahdollisuus siis kävelee miehen oikeuksien ylitse.

Sillä lailla. Aletaan jakamaan niitä lapsia randomisti synnytyslaitoksilla, kun eihän sen lapsen perimällä ole niin väliä.

Mies voi kertoa jo aikaisessa tapailuvaiheessa haluaako lapsia ja haluaako joka tapauksessa selvittää lasten isyyden. Asia on naiselle selvä jo alun alkaen. Onhan se kuin isku palleaan, jos 10 vuoden seurustelun jälkeen mies ilmoittaa loppuraskauden aikana, että haluaa isyystestin. Voiko yhtään selvemmin sanoa, että mies epäilee naista pettämisestä?

Mikä ihme miehiä vaivaa, kun jokaisessa asiassa pitää vedättää naista aina? Ensin valehdellaan, että juu, totta kai haluan naimisiin ja lapsia, sitten selviää, että p*mperon perässä vaan ollaan. Oli asia kuin asia, niin mitään ei uskalleta sanoa suoraan ja reilusti vaan vingutaan jälkeenpäin.

Se joka toista epäilee pettämisestä pettää itse. Sen vuoksi olisikin hyvä että mies kertoo heti ensikättelyssä että haluaa dna-testin jos lapsia tulee niin nainen voi heti sanoa pettäjälle että heippa. Nainen haluaa järjeltään aikuisen ja mieleltään terveen miehen kumppaniksi.

Miten muuten jos vaimo alkaa epäillä että oma mies on naapurin lapsen isä niin tehdäänhän silloinkin dna-testi? Niinpä ei tehdä vaan hankitaan vaimolle apua.

Höpö höpö. Nyt ei ole kyse pelkästä pettämisestä, vaan pahimmasta mahdollisesta asiasta, mitä nainen voi tehdä miehelle, lain puitteissa. Minulle testi on itsestäänselvyys, ja se päätös on tehty nuorena jo, kun minulle selvisi kuinka moni mies huijataan "isäksi". Pariskunnan toisista lapsista melkein viidennes, ensimmäisistä 5%.

Vierailija
42/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ymmärtänyt väärin. Oikeus isyystestiin on jo nyt, sitä pitää vaan itse pyytää. Sen sijaan näitä isyystestiä pakolliseksi vaativia en jaksaisi ollenkaan. Jos te ette tiedä missä teidän emäntänne juoksee, niin se ei ihan oikeasti ole meidän muiden ongelma. Monissa perheissä isyys ei ole epäselvä, eikä kumpaakaan kiinnosta nähdä ylimääräistä vaivaa ja maksaa kustannuksia itsestään selvän asian vahvistamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tulisi olla oikeus miehellä vaatia tätä, jos kokee sen tarpeelliseksi.

Täytyy kuitenkin omalta kohdaltani myöntää, että loukkaantuisin todella syvästi, jos oma mies tuota vaatisi. Tuo kuitenkin kertoo, ettei sillä toisella ole luottoa minuun käytännössä ollenkaan. Päälle vielä tuossa tilanteessa vaikuttava hormonimyllerys niin avot.

Minulla ei ole mitään salattavaa eli tietenkin hyväksyisin miehen pyynnön, mutta tuosta loukkauksesta ja epäluottamuksen esiintuomisesta ylipääseminen voisi kestää ja pitkään.

Olen siitä samaa mieltä, että tämä ei ole leikin asia. Täytyy omalta osalta myöntää, että jos testi tulisi takaisin väärin tuloksin, todennäköisesti tappaisin vaimoni ja itseni.

Tuohan kuulostaa terveeltä ja tasapainoiselta. 

Ei sinänsä, että pitäisi pettävän puolisonkaan toimintaa hyväksyttävänä, mutta kyllä tuollaiset tappouhkaukset on kuitenkin vielä asteen pahempi juttu. Sano nyt pliis, ettei sulla ole oikeasti naista olemassakaan. On nimittäin aika vaarallista kelle vaan naiselle olla tuollaisen kanssa yhdessä.

Vierailija
44/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vattua sä taas selität. Kaikilla on oikeus testiin. Olen monta kertaa palstalle linkannut isyyslain. Käy nyt viimeinkin lukemassa.

No selitä meille sitten lainaus joka on viestissä #41

Vierailija
45/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos epäilee niin mikäs siinä. Tosin taitaa olla aika kallista.

Tietenkin miesten oikeuksien ajaminen on aina "kallista".

Naisten miljardien eurojen terveydenhoitokustannukset ja naisjärjestöjen saamat valtiotuet eivät tietenkään ole "kalliita".

Kannattaa pitäytyä selibaatissa tai jossain muussa 100 % varmassa ehkäisykeinossa, jos ei ole varaa maksaa itse isyystestiä. Lapsi tulee huomattavasti kalliimmaksi.

Mies maksakoon, miehen vikaa.

Koska te naiset oikeasti alkaisitte kantamaan vastuuta , edes jostain?

Nainen kantaa yksin vastuun ehkäisystä. Miehestä ei ole siihenkään.

Nainen kantaa vastuun lapsista ja kodista mies hyvä jos itsestään.

Mutta se isyystesti olisi hyvä niin miehetkin joutuisivat tilille paneskelustaan. Nainenhan joutuu aina. Saattaisi kondomikin alkaa iloista panijaa kiinnostamaan.

Vierailija
46/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku siis tällä hetkellä estää jos mies haluaa tehdä isyystestin omalla kustannuksellaan?

Ei voi estää edes silloin kun haluaa tehdä sen lastenedunvalvojan kautta ilmaiseksi.

Vierailija
47/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten miljardien eurojen terveydenhoitokustannukset ja naisjärjestöjen saamat valtiotuet eivät tietenkään ole "kalliita".

Ilman naista ja hänen saamaa hoitoa ei sinuakin olisi. Ääliö!

Vierailija
48/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitäytyä selibaatissa tai jossain muussa 100 % varmassa ehkäisykeinossa, jos ei ole varaa maksaa itse isyystestiä. Lapsi tulee huomattavasti kalliimmaksi.

Koska te naiset oikeasti alkaisitte kantamaan vastuuta , edes jostain?

Jaa naistenko se vastuu pitäisi kantaa teidän epäilyksistänne? Meidän uskollistenkin, ja meitähän on kuitenkin suurin osa? Miten helkkarissa edes luomakunnan suurin vastuunpakoilijaliero eli mies voi vyöryttää tämän asian puolison syyksi?

Vierailija
49/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vattua sä taas selität. Kaikilla on oikeus testiin. Olen monta kertaa palstalle linkannut isyyslain. Käy nyt viimeinkin lukemassa.

No selitä meille sitten lainaus joka on viestissä #41

Neuvottelu isyyden selvittämiseksi

Saatuaan tiedon seikasta, jonka vuoksi isyys on selvitettävä, lastenvalvojan on neuvoteltava äidin, 15 vuotta täyttäneen lapsen ja, jos mahdollista, sen miehen kanssa, joka saattaa olla lapsen isä. Jos isyys selvitetään 4 §:n 2 momentin 3 tai 4 kohdan nojalla, neuvotteluun on kutsuttava myös mies, jonka isyys on todettu 2 §:n nojalla.

Vierailija
50/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta täysi avoimuus olisi tässäkin asiassa paras kaikkien kannalta:

Lapselle tehdään automaattisesti dna-testi heti synnyttyään. Tulos ilmoitetaan paitsi biologisille vanhemmille, myös heidän avio-/avopuolisoilleen ja lapselle itselleen viimeistään kun hän täyttää 18v.

Kaikki voittavat: lapset saavat tietää omat sukujuurensa, vanhemmat tietävät 100% varmuudella omat lapsensa ja kukaan ei voi enää pettää miten huvittaa ja tuhota ihmisiä pitämällä kaksoiselämää. Ainostaan pettäjät ja huijaajat joutuvat tiukille, ja se tuskin ketään haittaa?

Ja rahat tähän saadaan helposti siitä, kun yhteiskunnan ei tarvitse enää maksaa tuntemattomien isien elatusmaksuja, vaan ne voidaan kerätä suoraan todellisilta elatusvelvollisilta.

Vierailija
51/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun aviomieheni syyttäisi minua pettämisestä ja vaatisi testiä niin saisi seuraavaksi alkaa vaatimaan itselleen edes jonkinlaista tapaamisoikeutta omaan lapseensa.

Vierailija
52/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa voi sanoa naiselle. Jos ei ole varaa ITSE maksaa neuvolakäyntejä ja synnytyskuluja niin kannattaa pitä jalat ristissä.

Vierailija
53/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi hyvä, että testaus olisi automaattista. Tällöin pariskunnan välille ei tulisi skismaa luottamuspulasta, sillä testaus tehtäisiin aina.

Vierailija
54/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli herkän mimosankukan loukkaantumismahdollisuus siis kävelee miehen oikeuksien ylitse.

Sillä lailla. Aletaan jakamaan niitä lapsia randomisti synnytyslaitoksilla, kun eihän sen lapsen perimällä ole niin väliä.

Mies voi kertoa jo aikaisessa tapailuvaiheessa haluaako lapsia ja haluaako joka tapauksessa selvittää lasten isyyden. Asia on naiselle selvä jo alun alkaen. Onhan se kuin isku palleaan, jos 10 vuoden seurustelun jälkeen mies ilmoittaa loppuraskauden aikana, että haluaa isyystestin. Voiko yhtään selvemmin sanoa, että mies epäilee naista pettämisestä?

Mikä ihme miehiä vaivaa, kun jokaisessa asiassa pitää vedättää naista aina? Ensin valehdellaan, että juu, totta kai haluan naimisiin ja lapsia, sitten selviää, että p*mperon perässä vaan ollaan. Oli asia kuin asia, niin mitään ei uskalleta sanoa suoraan ja reilusti vaan vingutaan jälkeenpäin.

Se joka toista epäilee pettämisestä pettää itse. Sen vuoksi olisikin hyvä että mies kertoo heti ensikättelyssä että haluaa dna-testin jos lapsia tulee niin nainen voi heti sanoa pettäjälle että heippa. Nainen haluaa järjeltään aikuisen ja mieleltään terveen miehen kumppaniksi.

Miten muuten jos vaimo alkaa epäillä että oma mies on naapurin lapsen isä niin tehdäänhän silloinkin dna-testi? Niinpä ei tehdä vaan hankitaan vaimolle apua.

Höpö höpö. Nyt ei ole kyse pelkästä pettämisestä, vaan pahimmasta mahdollisesta asiasta, mitä nainen voi tehdä miehelle, lain puitteissa. Minulle testi on itsestäänselvyys, ja se päätös on tehty nuorena jo, kun minulle selvisi kuinka moni mies huijataan "isäksi". Pariskunnan toisista lapsista melkein viidennes, ensimmäisistä 5%.

Selitä tuo "lain puitteissa".

Vierailija
55/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rutiinina, mutta totta kai jos mies vaatii. On hyvin tärkeä asia sekä miehen, että lapsen kannalta. Jopa kymmenen prosenttia syntyvistä lapsista isä ei ole se jonka sen luullaan olevan. Uskon, että näitä paljastuu muutenkin ikäänkuin vahingossa tulevaisuudessa kun erilaiset geenitestit yleistyvät.

Tai voitaisiinhan ne rutiininakin tehdä. Ei mies usein osaa edes epäillä mitään.

Vierailija
56/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä samasta asiasta jauhetaan koko ajan? Minkä ihmeen takia te miehet teette lapsia sellaisten kumppanien kanssa joihin ette luota pätkääkään?

Ei normaalissa parisuhteessa tule mieleenkään alkaa miettiä että onkohan tuo lapsi minun vai naapurin penan.

Järkevä ihminen EI IKINÄ luota toiseen ihmiseen 100%.

Vierailija
57/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta täysi avoimuus olisi tässäkin asiassa paras kaikkien kannalta:

Lapselle tehdään automaattisesti dna-testi heti synnyttyään. Tulos ilmoitetaan paitsi biologisille vanhemmille, myös heidän avio-/avopuolisoilleen ja lapselle itselleen viimeistään kun hän täyttää 18v.

Kaikki voittavat: lapset saavat tietää omat sukujuurensa, vanhemmat tietävät 100% varmuudella omat lapsensa ja kukaan ei voi enää pettää miten huvittaa ja tuhota ihmisiä pitämällä kaksoiselämää. Ainostaan pettäjät ja huijaajat joutuvat tiukille, ja se tuskin ketään haittaa?

Ja rahat tähän saadaan helposti siitä, kun yhteiskunnan ei tarvitse enää maksaa tuntemattomien isien elatusmaksuja, vaan ne voidaan kerätä suoraan todellisilta elatusvelvollisilta.

Eli haluat kaikki ihmiset johonkin dna-pankkiin jotta nämä tuntemattomat isät saadaan kiinni? Aika isot kulut tulee, ei taida riitä elatusmaksut.

Minä en ala veroista maksamaan muiden parisuhdeongelmia.

Vierailija
58/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän kävele. Kirjoitin, että ilman muuta pitää hyväksyä pyyntö ja antaa miehelle oikeus testiin. Itsekin sen hyväksyisin, mutta kyllä tuota tuosta aiheutuvaa loukkaantumista on vaikea välttää. Kuitenkin itse luotan mieheeni 100%, niin olisi se aika kova isku palleaan, kun tajuaisi tämän luoton olevan yksipuolista ja näin ollen koko meidän suhteen pohjan todella horjuva.

Kuten joku jo sanoikin, juuri siksi sen pitäisi olla automaatio AINA.

Silloin sinullakaan ei olisi asiassa mitään nokan koputtamista.

Olikos se niin, että joka 25:s lapsi ei ole isäksi kuvitellun miehen biologinen lapsi?

Mutta eihän miehet mitään oikeuksia tarvitse, turhaa hommaa. Mies maksakoon, miehen vikaa.

Joka 25. ei riitä alkuunkaan. Tarkkaa lukua ei ole julkisesti saatavilla, koska asiaa ei saa tutkia julkisesti, rikkoisi perheitä joka haittaa yhteiskuntaa jne. Synnytys-sairaaloiden labroissa kyllä tiedetään, mutta ei siitä tehdä juttua lääkärilehteen.

Vierailija
59/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/kotikunta_ja_vaestotiedot/Isyyden-tunnustamisen-vahvistaminen/

.

Aviomiehen isyyden kumoaminen

...

2. -tapauksessa avioparin tulee 6 kuukauden kuluessa lapsen syntymästä olla yhteydessä äidin kotikunnan lastenvalvojaan ja pyytää tältä isyyden selvittämistä.  Mikäli lastenvalvojan kautta hankittu DNA-tutkimus osoittaa, että aviomies ei voi olla lapsen isä, avioparilla on yhdessä mahdollisuus hakea aviomiehen isyyden kumoamista maistraatilta ennen kuin 1 vuosi on kulunut lapsen syntymästä. Lastenvalvoja ei tee hakemusta, vaan hakemus on avioparin tehtävä itse yhdessä.

Eli jos vaimo vastustaa isyyden kumoamista, miten sitten toimitaan?

Silloin isyyttä EI kumota. 

Se on sitä Suomen tasa-arvoa. Nainen saa päättää onko mies lapsen isä vai ei. Naisen ei tarvitse kertoa miehelle että hänellä on lapsi. Nainen saa tehdä lapsen toisen miehen kanssa ja sysätä sen oman aviomiehen harteille jos niin haluaa.

Vierailija
60/336 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos liitto on niin huonolla pohjalla, että epäilee isyyttä, niin tietenkin pitäisi tehdä isyystesti. Mitään tulevaisuutta sellaisessa suhteessa ei tietenkään ole.

Toi on samanlaista paskaa kuin valittaa siitä jos toinen haluaa avioehdon.

On erittäin naiivia ja tyhmää luottaa toiseen ihmiseen noin isoissa asioissa. 

Parisuhde perustuu luottamukseen. Jos ei luota kumppaniinsa niin parempi erota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän