Otatko häistä tai hautajaisista jääneet ruuat mukaan
Eikö pitopalvelu muuten syö ne? Sinähän ne maksoit.
Siis tietysti omat järjestämäsi
Kommentit (38)
Meillä oli isällä suurehkot hautajaiset ja pitopalvelu nimenomaan jo varatessa käski tuoda astiat ylijääviä ruokia varten. He söivät paikan päällä, siitä sovittiin erikseen, sillä olisivat olleet kutsuvieraita isän tuttuina, elleivät olisi olleet töissä. Eivät he jaksa syödä niitä ruokia mitä jää yli ja usein se on muutama vaihtoehto, mitä tehdään. Ko. pitopalvelulla on vielä kahvilakin, heillä on ylijäämiä tarpeeksi. Ei pitopalvelu niitä syö tai vie, vaan roskiin menee, ellei omaiset ota. Näin ainakin siinä kotikylässäni, missä isän hautajaiset oli.
Ihan yleinen tapa. Mutta kannattaa sopia siitä jo kun sovitte hautajaisten tarjoilua.
Meillä pitopalvelu pakkasi ruuat mummon hautajaisten jälkeen. Jaettiin sitten mummon sisarusten ja meidän muiden lähisukulaisten kesken.
Luulin saavani häistäni loput ruuat mukaan. En saanut yhtään mitään muuta kuin minikakun. En siis edes sitä hääkakun ylintä kerrosta saanut. Olin ottamassa ruokia mukaan ja sanoivat, että mitään ei saa ottaa.
En käsitä, mihin he loput veivät sitten tarjolle. Kuka joutui ostamaan kauan esillä ollutta ruokaa.
Paikallinen setlementti syöttää pitopalvelukeikoistaan jääneet ruoat seuraavalla viikolla ruokalassaan uusina ruokina. (Jos ei muuten, niin kermaisina sosekeittoina.)
Vaarin karjalaiset hautajaiset olivat ruokatarjoilultaan ylenpalttiset. Lihakeitto ja karjalanpiirakat menivät aika tarkalleen, mutta lettivehnäsistä kotona kuivattuja korppuja riitti sitten kolmeksi vuodeksi.
Laitan jääkaappiin tai pakastimeen samantien. Meillä on juhlittu häät ja hautajaiset kotona, ruokaa jää aina yli, vaikka väkeä olisi 200 paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Luulin saavani häistäni loput ruuat mukaan. En saanut yhtään mitään muuta kuin minikakun. En siis edes sitä hääkakun ylintä kerrosta saanut. Olin ottamassa ruokia mukaan ja sanoivat, että mitään ei saa ottaa.
En käsitä, mihin he loput veivät sitten tarjolle. Kuka joutui ostamaan kauan esillä ollutta ruokaa.
Yleinen käytäntö on että jos maksoitte lautaskaupalla hinnan niin loppu ruoka jää pitopalvelulle.
Terveystarkastaja ei hyväksy ruoan pois antamista, hiukan on eri käytäntöjä.
Kaikissa tilaisuuksissa, missä olen ollut ( esim. häät ja hautajaiset) loput ruoat on pakattu mukaan. Missään ei ole jääneet pitopalvelulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleinen käytäntö on että jos maksoitte lautaskaupalla hinnan niin loppu ruoka jää pitopalvelulle.
Terveystarkastaja ei hyväksy ruoan pois antamista, hiukan on eri käytäntöjä.
Höpöhöpö. Mukaan lähtee ja jos ei halua mukaan kaikkea, niin pitopalvelun kautta menee esim. kakkuja vanhainkoteihin, tai vaikka työttömien tms. ruokailujärjestäjille.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei niitä syö! Ne menee roskiin juuri sen vuoksi, että ovat olleet kauan esillä. Toisekseen, sinä olet maksanut vain siitä minkä olet tilannut, jos pitop on varannut enemmän ruokaa varmuuden vuoksi, eivät ne ole sinun omaisuuttasi! Ole tyytyväinen että ruoka riitti kaikille, on niitäkin pitop jotka laskevat tarkkaan ja silloin ruoka saattaa loppua kesken. Sekös vasta noloa olisi!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveystarkastaja ei hyväksy ruoan pois antamista, hiukan on eri käytäntöjä.Höpöhöpö. Mukaan lähtee ja jos ei halua mukaan kaikkea, niin pitopalvelun kautta menee esim. kakkuja vanhainkoteihin, tai vaikka työttömien tms. ruokailujärjestäjille.
Pitopalvelu on elikeinoyrittämistä siinä missä muukin yrittäminen. Se ei ole hyväntekeväisyyttä ja ruokia ei jaella ympäriinsä. Katteiden vuoksi lasketaan tarkkaan miten paljon ruokaa tarvitaan. Vai luuletko että sellainen yrittäjä kauan yrittää jolla on varaa lahjoitella ruokaa ympäriinsä jokaisen keikan jälkeen?
Vain siinä tapauksessa, että asiakas maksaa AINA todella korkean hinnan. Ei tule tapahtumaan tässä maassa, missä aina yritetään saada halvemmalla, jos vähän itse leivon kuivakakkua tms.....
On kyllä niin todellisuudesta vieraantunutta porukkaa täällä, että oikein hävettää teidän puolesta!
Olen ollut vähän aikaa sitten kaksissa suurissa hautajaisissa. Ruokaa, kakkuja jne. jäi runsaasti yli. Kaikki pakattiin mukaan hautajaisten järjestäjille. Olin itse (molempien) hautajaisten lopuksi keittiössä pakkaamassa ruokia kuljetusta varten. Jaettiin ylijäämät lähellä asuvien sukulaisten kesken.
Sehän riippuu, miten on sovittu. Jos tarjoilut on tilattu pitopalvelusta, ne on maksettu jo etukäteen ja niinpä ylijääneet ruuat pakataan ilman erillistä sopimusta kotiin vietäväksi. Jos taas tilaisuus on pidetty esim. palvelutalon juhlatilassa, tilataan summittaisesti arvioiden tarjoilun määrä ja henkilökunta laskuttaa osallistujien määrän mukaan. Ylijäänyt ruoka tarjotaan palvelutalon iltaruualla emmekä me maksa siitä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveystarkastaja ei hyväksy ruoan pois antamista, hiukan on eri käytäntöjä.Höpöhöpö. Mukaan lähtee ja jos ei halua mukaan kaikkea, niin pitopalvelun kautta menee esim. kakkuja vanhainkoteihin, tai vaikka työttömien tms. ruokailujärjestäjille.
Pitopalvelu on elikeinoyrittämistä siinä missä muukin yrittäminen. Se ei ole hyväntekeväisyyttä ja ruokia ei jaella ympäriinsä. Katteiden vuoksi lasketaan tarkkaan miten paljon ruokaa tarvitaan. Vai luuletko että sellainen yrittäjä kauan yrittää jolla on varaa lahjoitella ruokaa ympäriinsä jokaisen keikan jälkeen?
Vain siinä tapauksessa, että asiakas maksaa AINA todella korkean hinnan. Ei tule tapahtumaan tässä maassa, missä aina yritetään saada halvemmalla, jos vähän itse leivon kuivakakkua tms.....
Sinä voit jankata agendaasi vaikka ylimmälle portinvartijalle asti, mutta se ei muuta käytäntöä. Mukaan on aina lähtenyt ja vähän aikaa sitten kuolleen mummini hautajaisista esim. yksi iso täytekakku lähti vanhainkotiin ja tämä ihan pitopalvelun ehdotuksesta, kun emme halunneet niin isoa kakkua mukaan. Kylmässä se oli koko ajan ollut, ei niitä kaikkia ruokia kerralla pöytään tuotu. Muut ruoat otimme mukaan.
Tietty otan mukaan jos olen ne maksanutkin.
Itse olen ollut useammassa catering-firmassa töissä 15 vuoden aikana ympäri Suomea. Asiakkaille kyllä tarjotaan ylijäänyttä ruokaa mukaan, jos ei huoli, niin sitten tarjotaan työntekijöille. Jos ei työntekijätkään ota, niin ruoat menee roskiin. Parissa firmassa ylijääneet yksityiskeikan ruoat pistettiin lounaspöytään tarjolle.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut useammassa catering-firmassa töissä 15 vuoden aikana ympäri Suomea. Asiakkaille kyllä tarjotaan ylijäänyttä ruokaa mukaan, jos ei huoli, niin sitten tarjotaan työntekijöille. Jos ei työntekijätkään ota, niin ruoat menee roskiin. Parissa firmassa ylijääneet yksityiskeikan ruoat pistettiin lounaspöytään tarjolle.
Sangen laadukasta toimintaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain siinä tapauksessa, että asiakas maksaa AINA todella korkean hinnan. Ei tule tapahtumaan tässä maassa, missä aina yritetään saada halvemmalla, jos vähän itse leivon kuivakakkua tms.....Sinä voit jankata agendaasi vaikka ylimmälle portinvartijalle asti, mutta se ei muuta käytäntöä. Mukaan on aina lähtenyt ja vähän aikaa sitten kuolleen mummini hautajaisista esim. yksi iso täytekakku lähti vanhainkotiin ja tämä ihan pitopalvelun ehdotuksesta, kun emme halunneet niin isoa kakkua mukaan. Kylmässä se oli koko ajan ollut, ei niitä kaikkia ruokia kerralla pöytään tuotu. Muut ruoat otimme mukaan.
Niin, jos on oikeasti jäänyt jotain yli siitä mitä teille on varattu. Mutta mikään tapa/käytäntö tuo ei ole.
Häissä tietty bändille ja muulle henkilökunnalle iltapalaksi, kun jäävät roudaamaan ja siistimään paikkoja. Jos vielä jää yli siitäkin niin sitten mukaan ja pakkaseen. Hautajaisissa tilanteen mukaan.