Olenko ainoa, jolla menee kaikki toiminta ihan sekaisin muiden ihmisten läsnäollessa?
Muuten olen ihan osaava ja taitava, mutta kun joku muu ihminen on paikalla, niin en yhtäkkiä osaa suunnilleen edes kävellä.
Kommentit (15)
Sellasten ihmisten kanssa, jotka itsekkäästi keskeyttelevät ja vaativat viihdyttämistä ja jatkuvaa huomiota.
Joo, siihen liittynee se kun "todistajien" läsnäolo luo tiedostamatta suorituspaineita, mikä sitten sotkee asiat.
Jos lähistöllä on joka suuntaan sinkoileva sählä, tai useampi, jonka suu ei pysy hetkeäkään kiinni, niin pakkohan sen touhuja on valvoa. Siinä valitettavasti oma toimintaa vähän viivästyy.
Jep. Menee täysin pasmat sekaisin enkä pysty keskittymään, jos joku tuijottaa.
Kyllä on etenkin nuorempana ollut sellaista mutta se on vain mentävä ja tehtävä niin sitten se alkoi vähenemään. Vieläkin kyllä tuntuu ne sellaiset tuntosarvet aktiivisena jos joku on samassa tilassa ja onhan se vähän kuluttavaa mutta minulla se ainakin riippuu aika paljon kuka samassa tilassa on ja joudunko pienentämään itseäni. Auktoriteettien kanssa tämä ilmiö näkyy selkeämmin.
Ärsyttävää on. Kutsun mielelläni ystäviä ja tuttavia syömään kun tykkään kokata. Ennen oli paremmin kun mieheni oli vielä elossa ja huvitti sen aikaa vieraita, että sain viimeistelyt ruoan laitossa tehtyä. Nyt on sitten yks stana kun vieraat tuppaavat keittiöön keskelle lattiaa seisomaan ja pälpättämään kaiken maailman asioita. Eivät osaa 10 min. tai varttia istua keskenään olohuoneessa... Taitaa olla, etten kutsu enää ketään syömään, on se niin ärsyttävää.
Mulla sama juttu. En osaa oikein edes puhua kunnolla varsinkin vieraampien ihmisten kanssa kun jännittää niin paljon.
Minulla oli samaa nuorempana. En voinut edes puhua puhelimessa jos joku kuuli. Töiden myötä on sitten ollut pakko oppia.
Samoin jos on vieraita, nykyään Katan pöydän ja yritän tehdä kaiken valmiiksi, koska en osaa yhtään keskittyä enää, kun vieraat tulevat. Unohdan laittaa pöytään jotakin esim maidon tai jonkun tarjottavan jääkaapista. Keskittymiskyky hajoaa kokonaan.
Minusta tulee kuin päätön kana. Jotenkin muutun ihan kömpelöksi ja liikun omituisesti, en osaa puhua kuin töksäytellen ym ym.
En oo huomannut että kenellekään muulle kävis näin kun muut on aina niin rauhallisen oloisia.
Joskus nuorempana ehkä. Nyt olen pakosta esillä ammattini puolesta.
Minulla miehen läsnäolo aiheuttaa tämän. Hän on hirveä sählä ja alan jo valmiiksi panikoida hänen tekemisiään, kun olemme jossain käymässä. Joskus hän onkin ihan rauhallisesti ja sitten se olen minä, joka sählää. Esim. Kahvilan kassalla hän alkaa vaihtaa, mitä sittenkin ottaa tai alkaa puhua illalla hoidettavasta asiasta, kun teen itse tilausta. Minulla menee valmiiksi jo pää sekaisin, kun odotan aina tällaista.
Et ole ainoa. Menetän ammattitaitoni heti kun joku kolleega on vieressä. Siksi en tykkää tehdä parityönä mitään. Pitää asiat olla yhdessä päässä jotta pysyvät koossa.
joo.