Otatko häistä tai hautajaisista jääneet ruuat mukaan
Eikö pitopalvelu muuten syö ne? Sinähän ne maksoit.
Siis tietysti omat järjestämäsi
Kommentit (38)
Meillä maksettiin ainakin 90 hengestä ja lasku tuli siitä määrästä. Hautajaisiin n. 80 tuli ja muutenkin ruokaa olisi jäänyt yli ja pitopalvelu tosiaan käski tuodat astiat pakkaamista varten. Jos ei olisi saatu ylijäämiä mukaan, olisi maksettu siitä, mitä hautajaisiin tuli vieraita. Näin se yleensä menee. Eikä pitopalvelu voi lauantaina monta tuntia pöydässä seisseitä ruokia mihinkään oikein viedä, sekä tuskin hekään jaksavat itse syödä. Ei se pitopalvelun työntekijä määrä kovin iso yleensä ole, jos on seisova pöytä. Mekin jaettiin sukulaisten kesken ylijäämät ja annettiin muutamalle vähävaraiselle lähistöllä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin saavani häistäni loput ruuat mukaan. En saanut yhtään mitään muuta kuin minikakun. En siis edes sitä hääkakun ylintä kerrosta saanut. Olin ottamassa ruokia mukaan ja sanoivat, että mitään ei saa ottaa.
En käsitä, mihin he loput veivät sitten tarjolle. Kuka joutui ostamaan kauan esillä ollutta ruokaa.
Yleinen käytäntö on että jos maksoitte lautaskaupalla hinnan niin loppu ruoka jää pitopalvelulle.
Terveystarkastaja ei hyväksy ruoan pois antamista, hiukan on eri käytäntöjä.Höpöhöpö. Mukaan lähtee ja jos ei halua mukaan kaikkea, niin pitopalvelun kautta menee esim. kakkuja vanhainkoteihin, tai vaikka työttömien tms. ruokailujärjestäjille.
Pitopalvelu on elikeinoyrittämistä siinä missä muukin yrittäminen. Se ei ole hyväntekeväisyyttä ja ruokia ei jaella ympäriinsä. Katteiden vuoksi lasketaan tarkkaan miten paljon ruokaa tarvitaan. Vai luuletko että sellainen yrittäjä kauan yrittää jolla on varaa lahjoitella ruokaa ympäriinsä jokaisen keikan jälkeen?
Vain siinä tapauksessa, että asiakas maksaa AINA todella korkean hinnan. Ei tule tapahtumaan tässä maassa, missä aina yritetään saada halvemmalla, jos vähän itse leivon kuivakakkua tms.....Sinä voit jankata agendaasi vaikka ylimmälle portinvartijalle asti, mutta se ei muuta käytäntöä. Mukaan on aina lähtenyt ja vähän aikaa sitten kuolleen mummini hautajaisista esim. yksi iso täytekakku lähti vanhainkotiin ja tämä ihan pitopalvelun ehdotuksesta, kun emme halunneet niin isoa kakkua mukaan. Kylmässä se oli koko ajan ollut, ei niitä kaikkia ruokia kerralla pöytään tuotu. Muut ruoat otimme mukaan.
Niin, jos on oikeasti jäänyt jotain yli siitä mitä teille on varattu. Mutta mikään tapa/käytäntö tuo ei ole.
Mikä osa tarjolla olevasta ruoasta ei ole tilaisuuden järjestäjälle varattu? Kenelle sitten?
Joskus lapset, vanhukset, tai joku muu voi syödä hyvin vähän ja ruokaa jää paljon. Olen kuitenkin maksanut ihan normiannoksesta ja sen mukaan ruokaa täytyy olla.
Ajatuksesi on outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut useammassa catering-firmassa töissä 15 vuoden aikana ympäri Suomea. Asiakkaille kyllä tarjotaan ylijäänyttä ruokaa mukaan, jos ei huoli, niin sitten tarjotaan työntekijöille. Jos ei työntekijätkään ota, niin ruoat menee roskiin. Parissa firmassa ylijääneet yksityiskeikan ruoat pistettiin lounaspöytään tarjolle.
Sangen laadukasta toimintaa
Näkisitpä, mitä ravintolakeittiöissä tapahtuu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut useammassa catering-firmassa töissä 15 vuoden aikana ympäri Suomea. Asiakkaille kyllä tarjotaan ylijäänyttä ruokaa mukaan, jos ei huoli, niin sitten tarjotaan työntekijöille. Jos ei työntekijätkään ota, niin ruoat menee roskiin. Parissa firmassa ylijääneet yksityiskeikan ruoat pistettiin lounaspöytään tarjolle.
Jaa, no, sangen taloudellista, eettistä ja ekologista toimintaa taasen minun silmääni. Arvostan sitä, että työpaikkaruokalamme laittaa kabinetti- ja juhlatarjoiluista ylijääneet tarjolle linjastolle, eivätkä heitä syöntikelpoista ruokaa roskiin. Onko hävikki jengille joku ihanne ja tavoite? I
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin saavani häistäni loput ruuat mukaan. En saanut yhtään mitään muuta kuin minikakun. En siis edes sitä hääkakun ylintä kerrosta saanut. Olin ottamassa ruokia mukaan ja sanoivat, että mitään ei saa ottaa.
En käsitä, mihin he loput veivät sitten tarjolle. Kuka joutui ostamaan kauan esillä ollutta ruokaa.
Yleinen käytäntö on että jos maksoitte lautaskaupalla hinnan niin loppu ruoka jää pitopalvelulle.
Terveystarkastaja ei hyväksy ruoan pois antamista, hiukan on eri käytäntöjä.Höpöhöpö. Mukaan lähtee ja jos ei halua mukaan kaikkea, niin pitopalvelun kautta menee esim. kakkuja vanhainkoteihin, tai vaikka työttömien tms. ruokailujärjestäjille.
Pitopalvelu on elikeinoyrittämistä siinä missä muukin yrittäminen. Se ei ole hyväntekeväisyyttä ja ruokia ei jaella ympäriinsä. Katteiden vuoksi lasketaan tarkkaan miten paljon ruokaa tarvitaan. Vai luuletko että sellainen yrittäjä kauan yrittää jolla on varaa lahjoitella ruokaa ympäriinsä jokaisen keikan jälkeen?
Vain siinä tapauksessa, että asiakas maksaa AINA todella korkean hinnan. Ei tule tapahtumaan tässä maassa, missä aina yritetään saada halvemmalla, jos vähän itse leivon kuivakakkua tms.....Sinä voit jankata agendaasi vaikka ylimmälle portinvartijalle asti, mutta se ei muuta käytäntöä. Mukaan on aina lähtenyt ja vähän aikaa sitten kuolleen mummini hautajaisista esim. yksi iso täytekakku lähti vanhainkotiin ja tämä ihan pitopalvelun ehdotuksesta, kun emme halunneet niin isoa kakkua mukaan. Kylmässä se oli koko ajan ollut, ei niitä kaikkia ruokia kerralla pöytään tuotu. Muut ruoat otimme mukaan.
Niin, jos on oikeasti jäänyt jotain yli siitä mitä teille on varattu. Mutta mikään tapa/käytäntö tuo ei ole.
Mikä osa tarjolla olevasta ruoasta ei ole tilaisuuden järjestäjälle varattu? Kenelle sitten?
Joskus lapset, vanhukset, tai joku muu voi syödä hyvin vähän ja ruokaa jää paljon. Olen kuitenkin maksanut ihan normiannoksesta ja sen mukaan ruokaa täytyy olla.
Ajatuksesi on outo.
Tähän olisi kiva saada vastaus. Me kyllä saatiin (ja ilman muuta oletettiinkin) häistä jääneet ruoat ja herkut mukaan. Olimmehan niistä maksaneetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no, sangen taloudellista, eettistä ja ekologista toimintaa taasen minun silmääni. Arvostan sitä, että työpaikkaruokalamme laittaa kabinetti- ja juhlatarjoiluista ylijääneet tarjolle linjastolle, eivätkä heitä syöntikelpoista ruokaa roskiin. Onko hävikki jengille joku ihanne ja tavoite? I
Ei, vaan jos on tilattu sadan hengen ruuat ja tuleekin 70. Kaksi vaihtoehtoa:1. laskutetaan 70 hengestä ja pitopalvelu tekee lopuille mitä lystää. 2. Laskutetaan sadasta hengestä ja kaikki ylijäämä annetaan mukaan sille, joka laskun maksaa. Ei voi mennä niin, että laskustetaan sadasta ja pitopavelu ei anna loppuja mukaan, vaikka yli jää runsaasti. Ne ruuat kuuluvat maksajalle. Näin meidän kylän pitopalvelu toimii. Jopa vajaan kahvipaketinkin antoi mukaan sekä sokeria ja kermaa, kahvitusta varten varattua. Eli kaikki mukaan, mistä olimme maksaneet.
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Jos sinä tilasit KOKONAISEN hääkakun ja maksoit sen, niin kyllä sinä olisit saanut ottaa niin ylimmän kerroksen kuin kaikki muutkin kerrokset. Mutta jos sinä tilasit x annosta ruokaa&kakkua, niin se oli sitten siinä mitä juhlassa syötiin.
Meillä on kaikki juhlat kissanristiäisistä isomummon hautajaisiin lasten häihin järjestetty omin voimin. Itsestään selvää on ollut se, että kaikki otetaan mukaan. Ensin ottavat talkoolaiset, lähiomaiset ja loput jaetaan muille tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tietty otan mukaan jos olen ne maksanutkin.
Samoin! Tilatessa täytyy kyllä harkita, mitä tilaa. Jos haluaa hääkakusta loput mukaan, silloin tilataan ja maksetaan hääkakku. Jos taas maksetaan tiukasti käytettyjen lautasten mukaan, ei oteta mukaan yhtään mitään, mutta ei myöskään makseta kuin 67 annosta, vaikka olisi tilattu 90:lle.
Mutta asiakashan on maksanut sen ektra ruuan, jonka pitopalvelu varaa, ettei ruoka lopu kesken. Eihän nimenomaan kukaan yrittäjä sitä omasta pussista tarjoa, kyllä se on laskettu lautashintoihin jo mukaan, jolloin asiakas on maksanut kaikesta ruuasta, joka on tehty tarjottavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Laitan jääkaappiin tai pakastimeen samantien. Meillä on juhlittu häät ja hautajaiset kotona, ruokaa jää aina yli, vaikka väkeä olisi 200 paikalla.
Näin meilläkin.
Paitsi viimeksi hautajaisissa pitopalvelu pakkasi niin ruuat kuin isovanhempien häälahja-astiaston matkaansa väittäen, että tarjoiluastiat on heidän. Totesin, että teillä tuskin on käsinpestävää Arabiaa käytössä, joten sekä ruuat että astiat pois laatikoista. Olen maksanut ruuat ja loput jää meille, myös kokonainen aloittamaton täytekakku (tilasin 4 kpl, halusin myös ne 4 kpl eikä selityksiä siitä, että olikin 3 kpl isompia). Tästä sitten riideltiin pitopalvelun kanssa melkein kaksi viikkoa.
Meillä oli juhlat Kaisankodissa Espoossa. Eivät suostuneet antamaan loppuruokia meille. Kysyin vielä esimieheltä, niin sanoivat että ei.
Ruoka oli henkilömäärän mukaan tilattu. Minusta oli törkeää, kun olisimme seuraavana päivänä syöneet ne loput.
Maksu kuitenkin kelpasi henkilömäärän mukaan.
Miten tämä asia virallisesti on? Haluaisin tietää seuraa kertaa varten. Miten sen voi sopia listaa suunniteltaessa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä maksettiin ainakin 90 hengestä ja lasku tuli siitä määrästä. Hautajaisiin n. 80 tuli ja muutenkin ruokaa olisi jäänyt yli ja pitopalvelu tosiaan käski tuodat astiat pakkaamista varten. Jos ei olisi saatu ylijäämiä mukaan, olisi maksettu siitä, mitä hautajaisiin tuli vieraita. Näin se yleensä menee. Eikä pitopalvelu voi lauantaina monta tuntia pöydässä seisseitä ruokia mihinkään oikein viedä, sekä tuskin hekään jaksavat itse syödä. Ei se pitopalvelun työntekijä määrä kovin iso yleensä ole, jos on seisova pöytä. Mekin jaettiin sukulaisten kesken ylijäämät ja annettiin muutamalle vähävaraiselle lähistöllä jotain.
Luulen, ettei edes lounaspöydän antimista henkilökunta saa syödä? Tai onko sitten työeduksi laskettu?
Pitopöydästä myös jos henkilökunta syö, niin luulisi sen olevan jo useamman kerran jälkeen verotettava etu.
Onneksi ei tarvinnut niitä ruokia alkaa mihinkää roudata.
Taitaa siinä tilanteessa mulle se ruoka olla sivuseikka joten, ottakoon ne joilla on siihen tarvetta.
Jos on tilattu ruokaa 90 hengelle, sitä myös tehdään 90 hengelle, ja silloin joka muru on maksajan omaisuutta, vaikka vain 10 henkeä olisi tullut paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli juhlat Kaisankodissa Espoossa. Eivät suostuneet antamaan loppuruokia meille. Kysyin vielä esimieheltä, niin sanoivat että ei.
Ruoka oli henkilömäärän mukaan tilattu. Minusta oli törkeää, kun olisimme seuraavana päivänä syöneet ne loput.
Maksu kuitenkin kelpasi henkilömäärän mukaan.
Miten tämä asia virallisesti on? Haluaisin tietää seuraa kertaa varten. Miten sen voi sopia listaa suunniteltaessa?
Olisin selvittänyt asiaa kuluttaja-asiamiehen kanssa. Jos henkilömäärän mukaan on maksettu, niin sitten maksetaan TODELLISEN henkilömäärän mukaan, jos ruokia ei saanut mukaan.
Vaatisin hinnanalennusta ja maksaisin vain siitä, mitä on syöty.
Kyllä suomalainen on hullu- tässäkin ketjussa näkee,mikä määrä kateutta, pahansuopuutta ja pikkusieluisuutta meissä on!
Ilman muuta olemme ottaneet mukaan. Olemme tuoneet rasiat ja laatikot jo valmiiksi keittiöön mahdollista ylijäämää varten ja pitopalvelu on ne sitten pakannut valmiiksi.
En minäkään ymmärrä tuon yhden jankkaamista, että ruokia ei muka saisi mukaan. Jos asiakas kerran niistä maksaa, niin toki ne on asiakkaan ruokia ja asiakkaalle kuuluvat.
Mitä ihmettä tuo roskiin heittäminen oikein on? Hyvää ruokaa roskikseen? Kaikkea sitä..