nyt kun olen kokenut suunnitellun sektion, voin todellakin yhtyä mielipiteeseen
sektio ei ole synnytys!
ei todellakaan ole, enhän minä siinä synnyttänyt! makasin vaan, kun muut tekivät työn!
kyllä esikoisen maailmaantulo oli oikea synnytys, tämä oli leikkaus. eikä se vähennä mitenkään äitiyttäni tai rakkauttani tähän kuopukseen, mutta ikinä en kehtaisi sanoa että olisin hänet synnyttänyt.
Kommentit (52)
Kaksi ei elektiivistä sektiota kokeneena voin sanoa, että ei harmitä yhtään, etten saanut pyllistää vauvojani pihalle! Sektioista jo kymmenen vuotta aikaa, ja aluksi minua kyllä vähäteltiin ja syyllistettiin äitipiireissä, kun en ole lastani " oikeasti" synyttänyt, mutta:
Tänä päivänä olen niiiiin onnellinen, etten kärsi alatiesynnytyksen aiheuttamista; virtsankarkailusta, pierujen karkailusta(!) revenneestä peräsuolesta, pilalle venyneestä sekä rumasta ja arpisesta vaginasta ---> ja näiden seurauksena huonosta itsetunnosta, jota täytyisi pönkittää haukkumalla sektiolla lapsensa SYNNYTTÄNEITÄ.
HAH!
kukaan ei haukkunut sektiota huonoksi asiaksi, sinun kommenttisi kyllä oli asiaton ja typerä.
t: alatiesynnyttänyt, jolla ei ole mitään mainitsemistasi vaivoista.
Ainahan sektioon on joku syy ja äidin ja lapsen turvallisuushan se tässä tärkein asia pitäisi olla. Naurettavaa ja lapsellista tuo nahistelu.
Vastaus ei todellakaan ollut tarkoitettu pelkästään ap:lle, vaan kaikille, jotka väittävät ettei sektion kokeneet naiset ole oikeasti synnyttäneet lapsiaan ja aliarvioivat sekstiolla synnyttäneitä, NIIN SYNNYTTÄNEITÄ! Olen todellakin synnyttänyt lapseni, vaikkakin sektiolla.
Mulla takana 2 luomua ja 1 sektio. Kaikki ne synnytyksiä ovat olleet. Minun mielestäni ainakin. Jos jonkun mielestä leipä ei ole pulla, niin ihan yksi lysti.
Vierailija:
Vastaus ei todellakaan ollut tarkoitettu pelkästään ap:lle, vaan kaikille, jotka väittävät ettei sektion kokeneet naiset ole oikeasti synnyttäneet lapsiaan ja aliarvioivat sekstiolla synnyttäneitä, NIIN SYNNYTTÄNEITÄ! Olen todellakin synnyttänyt lapseni, vaikkakin sektiolla.
en mitenkään väheksynyt sektioSYNNYTYSTÄSI, sinä väheksyit minun alatiesynnytystäni.
ihan paska hailee kuka pitää itseään synnyttäneenä ja kuka ei, mutta on naurettavaa vastata ketjuun, jossa ap ITSE sektion kokeneena sanoo, ettei se ole synnytys. alat riehumaan omasta sektiostasi. mitä järkeä? anna ap:n pitää mielipiteensä, ja pidä itse omasi. mutta älä ala lapsellisesti haukkumaan normaalisti alakautta synnyttäneitä.
Pitäisikö sinun lukea kuitenkin ihan koko ketju? Eikö mielestäsi se ole sektiolla synnyttäneiden väheksymistä, että sektion kokeneet eivät edes saisi sanoa synnyttäneensä lapsen, vaan että lapsi on vain leikattu tähän maailmaan?
Kiinnitäpä huomio ihan ensimmäisenä palstan otsikkoon AIHE VAPAA! Jokaisella on oikeus kirjoittaa oma mielipiteensä tänne, oli se sitten sinun mieleisesi tai ei. Ja millä perusteella väität, että minun kirjoitukseni oli juuri sinulle osoitettu? Itse sen valitsit siksi että se sinuun kolahti.
Tässä sen taas näkee miten lapsellista pikkusieluista porukkaa täällä kirjoittelee.
Ikävä kyllä, en päivystä täällä 24/7, joten luen viestejä pitkästi taaksepäin, kun paikalle satun. No jo on. Jatkankin tästä saman tien matkaa. Mukavaa päivää vaan sullekin!
että pitää olla tyhmiä ihmisiä maailmassa. Lopputulos on sektiossa ja puskepuske-synnytyksessä sama; lapsi syntyy. Yhden sektion kokeneena en voi muuta sanoa kun että toivottavasti saan toisen alakautta - onhan se ihan kiva maata morfiinipöllyssä pari päivää, pyörtyillä sairaalan vessaan ja käytäville, ihan ihana on menettää verta niin että hb on 70, tosi mukavalta tuntuu kun ei pääse sängystä ylös alle 15 minuutissa kun koskee niin sikana. Eritoten mukavaa oli kusella käyminen, kun sektiohaavan läheisyyteen tuli hematooma, joka painoi virtsaputkea, toisena ihanana asiana muistan kohonneet tulehdusarvot, joiden takia jouduin makailemaan sairaalassa päiväkausia sektion jälkeen. Oli siinä sitten aikaa tiirailla muita mammoja, joita ehti tulla ja mennä useampi kipale. Siellä ne juoksentelivat pitkin käytäviä, kun itse en edes päässyt siitä saamarin sängystä ylös. Kyllä tuli melko selväksi, kuka siinä suuremman työn on saanut tehdä ja tulee tekemään.
Voin vielä kertoa, että ihan laitoin tutuille tekstari-ilmoitukseen, että nyt on poika syntynyt. En laittanut, että on leikattu umpilisäkkeen tapaan minusta.
Leikkuupäivä (sektio) ja syntymäpäivä (alatiesynnytys) :D