Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nyt kun olen kokenut suunnitellun sektion, voin todellakin yhtyä mielipiteeseen

Vierailija
30.03.2006 |

sektio ei ole synnytys!



ei todellakaan ole, enhän minä siinä synnyttänyt! makasin vaan, kun muut tekivät työn!



kyllä esikoisen maailmaantulo oli oikea synnytys, tämä oli leikkaus. eikä se vähennä mitenkään äitiyttäni tai rakkauttani tähän kuopukseen, mutta ikinä en kehtaisi sanoa että olisin hänet synnyttänyt.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Luupää, ei voi muuta sanoa... Itsellä kaksi sektiota takana joista toinen hätäsektio; ilman olis vauva kuollut. Sektio on synnytys. Ap on IDIOOTTI!!!!

jos miehesi tekee sinulle voileivän nukkuessasi, sanotko että teit itse voileivän?

no miksi sitten sanot synnyttäneesi, jos nukuit kun vauvasi syntyi?

ei se vähennä äitiyttäsi myöntää, ettet ole synnyttänyt.

Vierailija
22/52 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on takana molemmat, mutta ei nyt heti ensimmäisenä tule mieleen miettiä että onkohan tämä ollut se synnytys ja tämä toinen ei ja plää plää. Molemmista kuitenkin tuloksena ihanat lapset ja se on mielestäni pääasia. Mutta sektion avulla toinenkin pääsi ulos sieltä (jalkatarjonta) mahasta vähän paremmin ja toinen tuli sitten perinteiseen tapaan vähän " hikisemmällä" menetelmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todellakin synnyttänyt hänet, vaikka lopullinen ulostulo tapahtuikin vatsanpeitteiden läpi.

Vierailija
24/52 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puhuttiin omasta tulevasta synnytyksestä. Hän sanoi, että reipas tyttö, kyllä se siitä sujuu. Jotenkin tuli vaan sanottua pahasti takas. Äitini kyllä minulle asian selitti, että ei se sektio mikään helppo homma ole ja hän on lapsensa synnyttänyt!



Tuohon aikaan sektio tehtiin nukutuksessa ja äitini sanoi, että hän näki niin kamalia painajaisia, että ei mitään rajaa. Minun synnytys oli sitten ollut helpompi kun sektio oli suunniteltu, eikä hirveessä kiireessä tehty, jolloin oli jo valtava pelko vauvasta sekä omasta itsestään.



Ja synnytyshän on aika pieni osa äitiyttä. Loppupeleissä, kai! Korjatkaa jos olen väärässä!

Vierailija
25/52 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys vatsateitse! Missä raamatussa se lukee, että synnytys on vain sitä, kun äiti puristää vauvan ulos pimppansa läpi? Läpä läpä lää näitä teidän juttuja.

Ja ei, itse en ole SYNNYTTÄNYT tytärtäni sektiolla vaan ihan perinteisesti alateitse.

Vierailija
26/52 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatvoa asiaa keskustelun tason liikkuessa ala-asteikäisten tasolla.

Jokainen tietää mitä sektiossa tapahtuu. Tapahtuu leikkaus.

Siitä huolimatta se on myös synnytys. Tapahtuma jossa syntyy lapsi.

Synnytysvalmennuksessakin puhutaan säännöllisestä synnytyksestä (alatie) ja epäsäännöllisestä synnytyksestä (keisarinleikkaus).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/52 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tapa jolla lapsen maailmaan saa, ei mitenkään liity siihen että rakastaa lastaan =)

Vierailija
28/52 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin en ole koskaan synnyttänyt alakautta,kun rv10 kuolleen sikiön,joten en muusta tiedä,4 sektiota takana,noista 3 oli ihan simppeleitä juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/52 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saaneet. Yrittäkää päästä tuosta kateudesta yli. itselläni oli suunniteltu sektioa ja niinkuin joku tuossa kirjoittikin niin ei ole mitään tarvetta jatkuvasti ihmetellä synnytystapojen eroa! Eli en voi muuhun päätyä kuin siihen että alateitse lapsen saaneet luulevat sektion olevan jotain taivaallista mitä he eivät ole päässeet kokemaan. Heille voisin sanoakin että taivashan se oli---kipulääkkeitä meinaan sai ja niitä tarjottiin yli oman tarpeenkin :)

Vierailija
30/52 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääkettä saa kyllä sektion jälkeen mutta en silti nukkunut ensimmäisenä yönä kun haavaa aristi ja sänkyyn meno ja nouseminen oli yhtä tuskaa. Kävelin myös pari päivää kumarassa ja hoida siinä sitten vauvaa.

Serkullani oli sektiohaava 2 viikkoa kipeä ja hänellä on todella suuri kipukynnys. Ei turhista valita.

Mutta kivut ovat yksilöllisiä. Leikkaus on kuitenkin paljon riskialttiimpaa kuin normaali synnytys. Varsinkin jos saisi vielä sairaalabakteerinkin.

Ensimmäinen lapseni syntyi sektiolla mutta 2 seuraavaa synnytin normaalista eikä tullut mieleenkään valita enää sektiota vaikka olisin sen ilman muuta saanut.

Paranin normaali synnytyksista hyvin ja pääsin liikkumaan normaalista ja nostamaan tavaroita ja muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/52 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko sittenkin..?

Vierailija
32/52 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin kyllä kertoa kaiken siitä, miltä tuntuu leikkaushaavan parantuminen, mutta ainuttakaan supistusta minulla ei ollut.



Toivon, että jos joskus synnytän alateitse, minua kohdellaan ensisynnyttäjänä, koska en todellakaan tiedä, millaista on alateitse synnyttäminen!



Tietämättömyys ei vaikuta äitiyteeni millään tavalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/52 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei tule minulle mussuttamaan, että sinähän olet jo toista kertaa synnyttämässä, ponnista vain samalla tavalla!

Vierailija
34/52 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Luupää, ei voi muuta sanoa... Itsellä kaksi sektiota takana joista toinen hätäsektio; ilman olis vauva kuollut. Sektio on synnytys. Ap on IDIOOTTI!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/52 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta suurin osa sektioista lienee kiireellisiä ja hätäsektioita, jotka mielestäni ovat synnytyksiä, koska silloin on saatettu synnyttää jo tuntitolkulla. Itse olen ponnistanut yli 2,5 h ja vaikka lapsi lopulta syntyi sektiolla, olen synnyttänyt niin perkeleesti.

Vierailija
36/52 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin sektion ja piti oikein kovasti keksiä syitä, jotta saisin sen. Lopulta pelkoon vetoaminen auttoi. Kokemus oli upea, itkin kun vauva nostettiin rinnalle. Kaikkein parasta oli, kun pääsin niin vähillä kivuilla ja sain terveen vauvan. MIehelle oli myös hyvä kokemus. Hän sanoi jälkeenpäin, että olisi ollut sietämätöntä seurata sivusta kipuhuutojani ja alapäästä lapsen kiskomista. Meillä alapää liittyy seksiin, ei repeämisiin eikä kipuihin. Eli oikea ratkaisu kaikin puolin.



Mielettömän hyvä kokemus siis, nyt toinen lapsi syntymässä sektiolla. Edellisen papereissa lukee: SYNNYTYSTAPA SEKTIO:-)



En ollut lääkepöllyissä, ei ne mitään morfiinia anna paitsi ihan kivusta kahjoimmille. Itselläni oli vahva särkylääkepumppu 1/2 vuorokautta ja sitten otatin sen irti. Sen jälkeen pärjäilin tavallisella parasetamolilla muutaman päivän ja kotiin lähdin ilman lääkkeitä.



Että voi synnytys mennä kivuttakin, myös sektio.

Vierailija
37/52 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mennyt pahoissa aavistuksissa äitipolille, eikä kotiin sitten enää ollut lähtemistä. Onneksi menin! Synnyttää en kyllä ehtinyt, leikkauspäätös tuli kuin salama taivaalta!

Vierailija
38/52 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsumasta vuosittaista merkkipäiväänsä syntymäpäiväksi, sen sijaan heidän tulisi kutsua sitä LEIKKAUSPÄIVÄKSI? Syntymäpäiväksi sitä saisivat kutsua vain ja ainoastaan alateitse maailmaan saapuneet ihmiset, että oikeus toteutuisi tässä maailmassa?



Laitetaanko adressi asian puolesta kiertoon?

Vierailija
39/52 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistelen lämmöllä synnytystä siitä alkaen kun viimein pääsin leikattavaksi tuntien ponnistelun jälkeen.

Vierailija
40/52 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, ettei sektio aina tunnu synnytykseltä. Tulkinta on varmasti äidin itse tehtävä, miltä se on tuntunut :)