Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään miehelle määrätty lääke/hormonihoitoa lapsettomuushoidoissa?

Vierailija
30.03.2006 |

Mikä oli syy? Tehosiko?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas kortisoni. Vaikutti huomattavasti, mutta myöhemmin, kun piti olla inseminaatio, niin pieni kortisonimäärä ei enää vaikuttanutkaan riittävästi.

Vierailija
2/14 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuiko miehesi siittiöiden vähyys jostakin verikokeista ilmenneestä hormonivajeesta?



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kyse hormonivajeesta, ei syy selvinnyt meille, mutta kortisonill aoli suuri vaikutus. Mutta tosin loppumetreillä siitä ei sitten ollutkaan apua.

Vierailija
4/14 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon helpompaa on kuulemma turvautua esim. icsi-hoitoon lapsettomuusongelmassa, jossa miehellä on vain vähän siittiöitä. Liikkuvien ja oikean muotoisten siittiöiden määrää on ilmeisesti tosi vaikea saada hormooneilla niin suureksi, että normaali hedelmöittyminen olisi todennäköistä.



Kertoisitko vähän, miksi tämä kiinnostaa? Onko miehellesi määrätty hormooneja?

Vierailija
5/14 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisemme täyttää syksyllä 4-vuotta ja hän on tullut aivan luomuna ensi rykäisyllä. Koeputkihedelmöitys ei ole meille vaihtoehto.

Vierailija
6/14 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä siittiöiden vähyyteen ei ainakaan ilmennyt lääkärissä " käsikopelolla" ja mieheni ohjattiin verikokeisiin.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kiinnostunut koeputkihedelmöityksen kokenut

Vierailija
8/14 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siinä on kuitenkin peinimuotoinen riski) ja se muuttaisi ensimmäisen lapsemme elämän heikommaksi. Uskomme myös jossain määrin luonnon valintaan - eli kaarimaljassa ei toteudu meidän rakkautemme hedelmä. Emme ole sitä mieltä, että se olisi väärin muiden tehdä - emme todellakaan - mutta se nyt vain ei ole meidän juttumme. Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, eihän niitä siittiöitä tarvita kuin se yksi. Onnea vaan yrityksille!

Vierailija
10/14 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska meillä ei " pala kiinni" millään. Itse bongailen oviksen, joten minulla olisi villi ajatus, että syy olisi miehessäni, kenties. Kun vain ukkokin innostuisi tutkimuksiin menemisestä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jokainen taaplaa tyylillään. Onnea yrityksiin, mutta ilmeisesti aika vähän noita hormoonihoitoja miehille tehdään ja vielä vähemmän niistä on apua.

Vierailija
12/14 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


Ensinnäkin: tervetuloa lapsettomuuspalstalle, siellä saa paljon asiantuntevaa tietoa ja tukea.



Meillä kanssa luomulapsi, mutta kakkosta ei kuulu :´´´´(.

Tutkimuksissa selvisi syy: miehen sperma heikkoa.

Meille ei ainakaan puhuttu mistään hormonivaihtoehdosta.

vaan hoidoksi suositeltiin ICSI.



En tiedä, miksi et ole menossa koeputkihedelmöityshoitoihin, mutta jos siinä on esim uskonnollisista syistä jotain, miksi se ei sovi, tuli mieleen:

mites inseminaatio? Siinä sperma pestään ja ruiskutetaan sitten kohtuonteloon. Hoitona naiselle paljon IVFää kevyempi, eikä pelkoa " ylimääräisistä" hedelmöittyneistä munasoluista.



Onnea matkaan!



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
14/14 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


siis meillekin suositeltiin IVF/ICSIä, vaikka sperma ei ihan älyttömän toivotonta olekaan (5% normaalimuotoisia, määrä kuitenkin onneksi tosi hyvä, liikkuvuus muistaakseni yht 17 %)



Inseminaatiossa IVF/ICSIä huonommat mahdollisuudet, mutta varmasti luomua paremmat. Ajattelin vain ehdottaa sitäkin, jos ap ei terveydellisistä tai uskonnollisista tms syistä voi mennä koeputkihedelmöityshoitoon.



tsemppiä siis edelleen!







Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän