Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18353)
Vierailija kirjoitti:
Asun Keski-Euroopassa vuonna 1998 rakennetussa aika hienon ja laadukkaan tuntuisessa kerrostaloasunnossa. Mutta tässä ei ole minkäänlsista ilmanvaihtoa. Ikkunat on ilman mitään "räppänöitä", kaikki seinät on sileät. Ei todellakaan mitään. Ilma vaihtuu ikkunoista itse tuulettamalla, myös ikkunallisessa kylppärissä, ja se on oman aktiivisuuden varassa. Voiko olla näin?!
Ainakin Saksassa hyvin yleistä. Meni kauan oppia tuulettamaan.
Tämän jutun mukaan Urho Kekkosen pojantytär Tea ja tämän äiti Brita katsoivat Peyton Placea, Dallasia ja Dynastiaa, mutta Urho ei katsonut niitä. Eräs tuttavani on väittänyt, että Urho ei katsonut niitä samasta syystä kuin hänkään, eli koska jos niitä katsoo, ne alkavat hallita elämää, eli niiden katsojat alkavat elää sarjan hahmojen elämää ja tämä pätee myös esim. Salattuihin elämiin ja yleensäkin saippuasarjoihin. Mistä ihmeestä hän voi tietää, että Kekkonen ajatteli samalla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Jos entisaikoina vauvan äiti kuoli synnytyksessä eikä kukaan pystynyt imettämään vauvaa, niin kuoliko se vaan?
Varakkaat perheet palkkasivat imettäjän. Köyhemmät saivat jonkun imettämään jos sattui sopimaan (sukulainen, naapuri) ,maitoa laimennettiin jos se sopi ja jos sitä oli.
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsisi eroon ahdistuksesta? Lopullisesti? Ja ei, en tarkoita itsemurhaa, en ole itsetuhoinen, viakka jatkuva ahdistus onkin vaivannut koko elämän. Terapiaa on kokeiltu, samoin vitamiineja, ulkoilua, rentoutusharjoituksia jne.
Kokeile pientä annosta sieniä "shrooms" tai puolikasta "mollya", but stay safe! Kotioloissa, ei missään klubilla.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta mistä tulee tuo "no shit" eli "ei paskaa"?
Shitting someone tarkoittaa huijaamista/kusettamista. Eli "No shit!??!" on saman kuin "Et oo tosissas!?!?". No shit on sarkastinen versio samasta.
Sellainen ele jossa päätä pudistetaan sivullepäin vähän ja huokaistaan samalla , tilanteesta riippuen mitä sillä tarkoitetaan? Joku asia menee oman käsitysrajan yli tai on nolo?
Mitä teen, kun yksi kaveri jatkuvasti lainailee minulta rahaa ja sanoo että ei enää lainaa tämän jälkeen mutta sitten taas kuitenkin lainaa? Tätä on jatkunut jo monta kuukautta ja minua huolettaa se kun koko ajan vain velkasumma kasvaa eikä hän ole pystynyt maksamaan siitä takaisin kuin vain osan ja hän sanoo myös että jossakin vaiheessa saan ne takaisin. Alkaa kyllästyttää tämä jatkuva lainaaminen ja on jo myös lievästi sanottuna hyväksikäytetty olo.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sketsissä, jossa Vesa-Matti Loirin esittämä asiakas tulee kauppaan, hän ei tunnu ymmärtävän, mitä prosentti tarkoittaa, kun kertoo saaneensa 6 %:n palkankorotuksen, mutta sitten kuitenkin ymmärtää, kun puhutaan alkoholista?
Niin, kyllähän hän sitten ymmärtää, että prosentteja voi olla korkeintaan 100, kun sanoo, että jokaisessa pullossa on 100 % alkoholia, koska ne ovat täysiä.
Kumpi on oikein? "Kateissaolo" vai "kateissa olo"?
Jos ihminen kuolee yöllä nukkuessaan sydänkohtaukseen niin herääkö siihen sydänkohtaukseen ja sitten kuolee? Vai kuoleeko heräämättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö naiset mitään miesten anatomiasta, kun kädellä runkatessaan miestä ne vaan vatkaavat sitä peniksen varsiosaa?
Tästä tulikin mieleeni, että miten ympärileikattua penistä pitäisi runkata?
Mäkin haluan vastauksen tähän!
Mulle käy monesti niin, että kuvittelen näkeväni DVD:n kannessa tietyn näyttelijän, mutta leffaa katsoessa tai tarkempia tietoja lukiessa selviää, ettei se olekaan se näyttelijä, vaan joku muu.
Mietin vaan, laitetaanko kansikuviin tarkoituksella juuri sellainen kuva näyttelijästä, jossa se näyttää toiselta (tunnetummalta) näyttelijältä, vai johtuuko tuollainen väärinkäsitys pelkästään minusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jos joku sanoo jotain itsestään selvää, sanotaan "no shit", "no shit, Sherlock" tai "Sherlock"? Mihin tuo perustuu?
Viitataan mestarietsivä Sherlock Holmesiin, joka sai kaiken selville päättelemällä.
Niin, mutta mistä tulee tuo "no shit" eli "ei paskaa"?
😂 no shit tarkoittaa siis samaa kun "ihanko totta?" Suomeksi. Tällä viitataan siihen jos ihminen kertoo tajunneensa jotain itsestäänselvää ja sen ääneen mainitsee nii tokaistaan että ihan tottako tajusit? Ja Sherlock siihen perään nyt meinaa, että heh olipas varsinainen välkky kun tämänkin hoksasit.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teen, kun yksi kaveri jatkuvasti lainailee minulta rahaa ja sanoo että ei enää lainaa tämän jälkeen mutta sitten taas kuitenkin lainaa? Tätä on jatkunut jo monta kuukautta ja minua huolettaa se kun koko ajan vain velkasumma kasvaa eikä hän ole pystynyt maksamaan siitä takaisin kuin vain osan ja hän sanoo myös että jossakin vaiheessa saan ne takaisin. Alkaa kyllästyttää tämä jatkuva lainaaminen ja on jo myös lievästi sanottuna hyväksikäytetty olo.
Itse olen sanonut tiukasti: "En lainaa yhtään enempää, ennen kuin aiemmat velat on maksettu!" Enkä sitten lainaa vähän aikaan senkään jälkeen, kun velat on maksettu, koska velkojen kanssa kuhnailijaan en heti uuden velan kanssa luota. Kun kerrankin saa sen vapauden, ettei tarvitse murehtia velkojen saamisten perään, niin aion siitä tunteesta nauttia.
Pysy tiukkana! Kukaan ei voi tuota "koska olet ennestäänkin velkaa" -perustelua vastaan väittää mitään. Kun olet selkeä asiassa, sulta ei tulla enää niin helposti rahaa kyselemään. Nyt olet antanut tarkoittamattasi sellaisen käsityksen, että sulle se velan antaminen sopii. Älä anna sellaista helppoa kuvaa itsestäsi. Tsemppiä.
Mitä on se valkoinen möhnä, mitä tulee, kun laittaa korvakorun paikalleen?
Pitääkö torttutaikina kaulita (ne valmiit pakastelevyt)? Miten saa tortut pysymään kiinni?
Mitä tapahtuu, jos laittaa kakkuun liian vähän jauhoja?
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan. Jos kissa on kateissa, niin sitten se on kateissa. Ihan niinkuin käydään naisissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan. Jos kissa on kateissa, niin sitten se on kateissa. Ihan niinkuin käydään naisissakin.
Kateissaolo. Kateissa oleva.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö torttutaikina kaulita (ne valmiit pakastelevyt)? Miten saa tortut pysymään kiinni?
Mitä tapahtuu, jos laittaa kakkuun liian vähän jauhoja?
Ei kaulita. Laita täyte vasta, kun olet taitellut torttujen sakarat.
On se mahdollista. Noita näkee Briteissä aika usein, jopa niin että molemmat vanhemmat ovat päällepäin mustia. Vaikka äiti näyttäisi mustalta niin hänellä voi silti olla toinen vanhemmista valkoinen ja kantaa valkoista geeniä. Parhaassa tapauksessa tytön isovanhemmista kolme voi olla vaaleatukkaisia.