Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18353)

Vierailija
1941/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ounonuonu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa paikkoja, joissa tarjotaan kaikki päivän ateriat (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala)? Siis paikkoja, jonne ihan kuka tahansa voi maksua vastaan mennä vaikka useammaksi päiväksi asustelemaan. Tyyliin jotain "täysihoitohotelleja/-laitoksia".

No intissä ainakin on tälläinen täysihoito :D.

Aivan ja vielä kaupan päälle vaatetuskin kuuluu mukaan, saa liikuntaakin ja tarvittaessa ihan kelvolliset terveyspalvelut, niin ja jonkunlainen toimi johon liittyvä koulutuskin niin ettei laiskottelun lomassa yletön pitkästyminen liiemmälti vaivaa :D

Vierailija
1942/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko naapurin tontille rakentaa ilman lupaa?

t. nimimerkki: Paalutinko  turhaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö torttutaikina kaulita (ne valmiit pakastelevyt)? Miten saa tortut pysymään kiinni? 

Kostuta vedellä sakaroiden se kohta joka tulee  keskelle yhteen, ja vain kostuta,liika vesi saattaa pilata koko homman.

Ei tarvitse kostuttaa, riittää että painaa sormenpäällä keskeltä taittamisen jälkeen yläpuolelle jääneen torttutaikinan keskeltä kiinni napakasti väliin jääneen luumuhillon läpi. Tarvittavan voiman löytää kokeilemalla muutamna kerran. Toinen tapa on tuossa pari viestiä aiemmin ehdotettu toisen koulukunnan, joka laittaa hilloin taitoksen päälle, ratkaisu. Hillo painaa sen verran ettei torttu aukea. Molemmat tavat toimivat. Niin ja ei tarvitse kaulita. Kannattaa noudattaa sitä ohjetta taikinan sulatuksesta niin, ettei taikina ole liian lämmintä. Kylmä ja hiema kohmeassa olevaa voitaikinaa on helpompi käsitellä. Se ei tartu sormiin eikä alustaan.

Vierailija
1944/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuhmaa lasta joka ei usko kieltoja ja karkaa jäähyltä ei saa tukistaa? 

Eikä mitään pahoinpitely hirtto tukistusta vaan ihan pieni 2 sormen näpäytys niskatukasta.

Vierailija
1945/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Pinokkiolla ja Samu Sirkalla riitti happi merenpohjassa, kun he etsivät Geppettoa?

No saduissa ei pienet tekniset yksityiskohdat estä tekemästä asoita, jotka todellisuudessa eivät onnistu.

Vierailija
1946/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä mitään pahoinpitely hirtto tukistusta vaan ihan pieni 2 sormen näpäytys niskatukasta.

Nykyisin on aivan älyttömät lait. Veikkaan että kaikkia meitä postaajia on lapsuudessa tukistettu eikä siitä mitään ole koskaan tullu kellekkään. Päinvastoin. Opittiin kunnioittamaan vanhempia ihmisiä ja käytöstapoja. 

Vierailija
1947/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska meillä Suomessa laki kieltää sen. Lasten ruumiillinen kuritus kiellettiin vuonna 1984.

Vierailija
1948/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten britti ilmaisee englanniksi sen enempiä selittelemättä, että jollain on harrastushevonen?  Siis oikea hevonen, jota hän hoitaa ja se hoitaminen on harrastus, eikä siis keppari joka on hobbty horse.

Vierailija
1949/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten britti ilmaisee englanniksi sen enempiä selittelemättä, että jollain on harrastushevonen?  Siis oikea hevonen, jota hän hoitaa ja se hoitaminen on harrastus, eikä siis keppari joka on hobbty horse.

Jos omistaa hevosen niin: "i have a horse" 

Jos ei omista mutta käy tallilla niin: "my hobby is riding and taking care of horses" 

Vierailija
1950/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei omista mutta käy tallilla niin: "my hobby is riding and taking care of horses" 

1) no tietysti,

2) on jo selittelyn makua, en hakenut vaan tarkoitin sitä, että onko joku lyhyt ilmaisu kuten meillä harrastehevonen.

ps. Puhun ja käytän englantia lähes kuin natiivi. Olen käyttänyt sitä vuoskymmeniä työssäni lähes koko ajan ja olen myös työskennellyt vuosia jenkkifirmassa täysin englannilla kommunikoiden niin että en käyttänyt suomea käytännössä koko aikana. Takaisin muutettuani minun piti opetella suomen puhuminen osittain uudestaan ja näen edelleenkin usein unia sekä päivittäin huomaan ajattelevani mielessäni asioita englanniksi. Siitä huolimatta joskus törmään asiaan ja mietin että miten todella aidosti natiivi sen sanoisi. Ajattelin kysäistä tästä ketjusta kun sen näin ja sitä lueskelin. Kysymys nousi toissapäivänä mieleeni Slushissa vierailleen prinssin saastua keppareita lapsilleen vietäväksi ja jäin sitä pohtimaan enkä heti keksinyt sujuvaa ilmausta. Tämän kysyjä ei siis vasta opettele enlannin alkeita vaan on sitä jo jonkin aikaa käyttänyt :)

pps. On minulla ystäviä, entisiä kollegoja britteinsaarilla joilta voin kysyä, mutta emme nyt vain ole vielä olleet yhteydessä ja en sentään kehtaa aivan tämän vuoksi vaivata.

Vierailija
1951/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) no tietysti,

2) on jo selittelyn makua, en hakenut vaan tarkoitin sitä, että onko joku lyhyt ilmaisu kuten meillä harrastehevonen.

ps. Puhun ja käytän englantia lähes kuin natiivi. Olen käyttänyt sitä vuoskymmeniä työssäni lähes koko ajan ja olen myös työskennellyt vuosia jenkkifirmassa täysin englannilla kommunikoiden niin että en käyttänyt suomea käytännössä koko aikana. Takaisin muutettuani minun piti opetella suomen puhuminen osittain uudestaan ja näen edelleenkin usein unia sekä päivittäin huomaan ajattelevani mielessäni asioita englanniksi. Siitä huolimatta joskus törmään asiaan ja mietin että miten todella aidosti natiivi sen sanoisi. Ajattelin kysäistä tästä ketjusta kun sen näin ja sitä lueskelin. Kysymys nousi toissapäivänä mieleeni Slushissa vierailleen prinssin saastua keppareita lapsilleen vietäväksi ja jäin sitä pohtimaan enkä heti keksinyt sujuvaa ilmausta. Tämän kysyjä ei siis vasta opettele enlannin alkeita vaan on sitä jo jonkin aikaa käyttänyt :)

pps. On minulla ystäviä, entisiä kollegoja britteinsaarilla joilta voin kysyä, mutta emme nyt vain ole vielä olleet yhteydessä ja en sentään kehtaa aivan tämän vuoksi vaivata.

Jatkan vielä, että mieleen ensin tulivat itselle seuraavat, mutta nekin ovat selittelyä ts. vain tarkentavat asiaa, jota ilman kuulija assoioi kuulemanssa keppareihin ei todelliseen hevoseen.

... a hobbyhorse w/o stick

... a hobbyhorse no shaft

Vierailija
1952/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kuukautiset lisäävät infektioriskiä alapään alueella? Usein kun kuulee, että uimista pitäisi menkkojen aikaan välttää, tai vähintäänkin vaihtaa tamponi heti uimisen jälkeen. Mutta eihän menkkojen aikana mikään paikka ole sen enempää auki kuin muulloinkaan, yksi hedelmöittymätön munasolu se sieltä vaan tulee mukanaan pieni määrä kohdun limakalvoa (?). Eihän se uimavesi nyt kohtuun asti muutenkaan pääse, vai mistä tässä on kysymys?

Kyllä mun gyne ainakin sano että kuukautisten aikaan kohdunsuu on enemmän auki ku normaalisti. Tähän perustuu myös se että kierukka on helpoin asentaa kuukautisten aikana.

Vierailija
1953/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö naiset mitään miesten anatomiasta, kun kädellä runkatessaan miestä ne vaan vatkaavat sitä peniksen varsiosaa?

Tästä tulikin mieleeni, että miten ympärileikattua penistä pitäisi runkata?

Mäkin haluan vastauksen tähän!

Liukuvoiteen kanssa niin että kuvittelet että sun käsi on se esinahka. Hellästi mutta jämäkästi. 😘

Vierailija
1954/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa paskan kaunistuminen? Kaverin mummo oli joskus käyttänyt tällaista sanontaa.

Vierailija
1955/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on harrastehevonen? Eikö suomalainen sanoisi vain, että hänellä on hevonen?

Vierailija
1956/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisevosista puhuttiin usein termillä "all-round horse", mutta jos harrastehevonen on vain pelkkä puskamopo niin ei tämä ilmaisu on aika huono...

Vierailija
1957/18353 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sydänfilmissä olla ilman rintsikoita?

Pitää

Vierailija
1958/18353 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku ollut eilisestä asti todella kipeä, ei muita oireita. 3viikkoa sitten oli angiina. Koska taas lääkäriin?

Vierailija
1959/18353 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1960/18353 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilasarvosanoista: jos olen kirjoittanut 2xE ja 2xM, onko minulla silloin M:n vai E:n yo-paperit?