Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18353)

Vierailija
1921/18353 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toiseen jalkapohjaan tulee enemmän kovettumia kuin toiseen?

Vierailija
1922/18353 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö torttutaikina kaulita (ne valmiit pakastelevyt)? Miten saa tortut pysymään kiinni? 

Kostuta vedellä sakaroiden se kohta joka tulee  keskelle yhteen, ja vain kostuta,liika vesi saattaa pilata koko homman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/18353 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toiseen jalkapohjaan tulee enemmän kovettumia kuin toiseen?

Toinen jalkasi voi olla hiukan erimittainen. Astumisesi ei ole samanlaista molemmilla puolilla. Ihminenei ole täysin samanlainen molemmilta  "puoliskoiltaaan".

Vierailija
1924/18353 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruspuolista kysyisin sen verran, että ovatko sisaruspuolet keskenään henkilöt, joilla on sama äiti mutta eri isät, sama isä mutta eri äidit vai kummatkin, siis sekä sellaiset joilla on sama äiti ja eri isät että sellaiset joilla on sama isä mutta eri äiti?

Vierailija
1925/18353 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin tuhannet suomalaiset (mukaanlukien minä) ja aloita päivittäinen lääkitys. Sinulla on suuri mahdollisuus päästä ahdistuksesta kokonaan ja elää tasapainoista elämää.

Vierailija
1926/18353 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsisi eroon ahdistuksesta? Lopullisesti? Ja ei, en tarkoita itsemurhaa, en ole itsetuhoinen, viakka jatkuva ahdistus onkin vaivannut koko elämän. Terapiaa on kokeiltu, samoin vitamiineja, ulkoilua, rentoutusharjoituksia jne. 

Ja edellinen oli vastaus tähän.

Vierailija
1927/18353 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten luotettava Internet Movie Database on? Voinko läheskään aina satavarmasti luottaa sen tietoihin?

Mihinkään ei tietenkään voi luottaa satavarmasti.

Mikäli tarkoitat arvosteluja, niin sanoisin, että komedioilla on aina yksi tähti liian vähän ja sarjoilla yksi liikaa.

Käytön kannalta tämä tarkoittaa sitä, että esim seitsemän tähden komedialta voi odottaa jo aika paljon. Kahdeksan tähden sarja voi tasoltaan olla ihan mitä vain...

Vierailija
1928/18353 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

???? kirjoitti:

Sisaruspuolista kysyisin sen verran, että ovatko sisaruspuolet keskenään henkilöt, joilla on sama äiti mutta eri isät, sama isä mutta eri äidit vai kummatkin, siis sekä sellaiset joilla on sama äiti ja eri isät että sellaiset joilla on sama isä mutta eri äiti?

Kaikki, joilla on yhteinen toinen vanhempi (ja toinen eri). Sukupuolilla ei väliä tässä asiassa.

Vierailija
1930/18353 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teen, kun yksi kaveri jatkuvasti lainailee minulta rahaa ja sanoo että ei enää lainaa tämän jälkeen mutta sitten taas kuitenkin lainaa? Tätä on jatkunut jo monta kuukautta ja minua huolettaa se kun koko ajan vain velkasumma kasvaa eikä hän ole pystynyt maksamaan siitä takaisin kuin vain osan ja hän sanoo myös että jossakin vaiheessa saan ne takaisin. Alkaa kyllästyttää tämä jatkuva lainaaminen ja on jo myös lievästi sanottuna hyväksikäytetty olo.

Itse olen sanonut tiukasti: "En lainaa yhtään enempää, ennen kuin aiemmat velat on maksettu!" Enkä sitten lainaa vähän aikaan senkään jälkeen, kun velat on maksettu, koska velkojen kanssa kuhnailijaan en heti uuden velan kanssa luota. Kun kerrankin saa sen vapauden, ettei tarvitse murehtia velkojen saamisten perään, niin aion siitä tunteesta nauttia.

Pysy tiukkana! Kukaan ei voi tuota "koska olet ennestäänkin velkaa" -perustelua vastaan väittää mitään. Kun olet selkeä asiassa, sulta ei tulla enää niin helposti rahaa kyselemään. Nyt olet antanut tarkoittamattasi sellaisen käsityksen, että sulle se velan antaminen sopii. Älä anna sellaista helppoa kuvaa itsestäsi. Tsemppiä.

Olen joka kerta käyttänyt lainaamisessa Pikasiirtoa, koska minulla ja kaverillani on eri pankit, eli muuten kestäisi muutaman päivän, ennen kuin rahat olisivat hänen tilillään. Mitä mieltä olet Pikasiirrosta? Kannattaako sitä käyttää lainaamiseen?

Vierailija
1931/18353 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teen, kun yksi kaveri jatkuvasti lainailee minulta rahaa ja sanoo että ei enää lainaa tämän jälkeen mutta sitten taas kuitenkin lainaa? Tätä on jatkunut jo monta kuukautta ja minua huolettaa se kun koko ajan vain velkasumma kasvaa eikä hän ole pystynyt maksamaan siitä takaisin kuin vain osan ja hän sanoo myös että jossakin vaiheessa saan ne takaisin. Alkaa kyllästyttää tämä jatkuva lainaaminen ja on jo myös lievästi sanottuna hyväksikäytetty olo.

Itse olen sanonut tiukasti: "En lainaa yhtään enempää, ennen kuin aiemmat velat on maksettu!" Enkä sitten lainaa vähän aikaan senkään jälkeen, kun velat on maksettu, koska velkojen kanssa kuhnailijaan en heti uuden velan kanssa luota. Kun kerrankin saa sen vapauden, ettei tarvitse murehtia velkojen saamisten perään, niin aion siitä tunteesta nauttia.

Pysy tiukkana! Kukaan ei voi tuota "koska olet ennestäänkin velkaa" -perustelua vastaan väittää mitään. Kun olet selkeä asiassa, sulta ei tulla enää niin helposti rahaa kyselemään. Nyt olet antanut tarkoittamattasi sellaisen käsityksen, että sulle se velan antaminen sopii. Älä anna sellaista helppoa kuvaa itsestäsi. Tsemppiä.

Olen joka kerta käyttänyt lainaamisessa Pikasiirtoa, koska minulla ja kaverillani on eri pankit, eli muuten kestäisi muutaman päivän, ennen kuin rahat olisivat hänen tilillään. Mitä mieltä olet Pikasiirrosta? Kannattaako sitä käyttää lainaamiseen?

Mistä johtuu, että kaverillasi tulee aina niin äkillinen rahantarve, ettei ehdi laittaa lainaan normaalilla pankkisiirrolla? Jotain peräti hämärää siinä hommassa on, kun sinä hölmö vielä maksat pikasiirtomaksun päälle.

Entä oletko ajatellut, miksi kaverisi ei ota mitään normaalia luottoa vaan 'lainaa' sinulta? Tässä sana lainaa on siksi lainausmerkeissä, että sinä varmaan ymmärrät itsekin, että et tule koskaan saamaan rahojasi takaisin.

Vierailija
1932/18353 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu, että kaverillasi tulee aina niin äkillinen rahantarve, ettei ehdi laittaa lainaan normaalilla pankkisiirrolla? Jotain peräti hämärää siinä hommassa on, kun sinä hölmö vielä maksat pikasiirtomaksun päälle.

Entä oletko ajatellut, miksi kaverisi ei ota mitään normaalia luottoa vaan 'lainaa' sinulta? Tässä sana lainaa on siksi lainausmerkeissä, että sinä varmaan ymmärrät itsekin, että et tule koskaan saamaan rahojasi takaisin.

En keskustele enää asiasta kanssasi, koska et osaa keskustella asiallisesti. Ketjun sääntöhän on, että ei saa keljuilla. Nyt haukuit minua hölmöksi. Tiedän sanomattakin, että olen tehnyt typerästi. Käännä sinä sitten vielä veistä haavassa.

Vierailija
1933/18353 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En keskustele enää asiasta kanssasi, koska et osaa keskustella asiallisesti. Ketjun sääntöhän on, että ei saa keljuilla. Nyt haukuit minua hölmöksi. Tiedän sanomattakin, että olen tehnyt typerästi. Käännä sinä sitten vielä veistä haavassa.

No, jos nyt sittenkin vastaan. Tässä on kopioita muutamista hänen laittamistaan viesteistä minulle. Uusin on ensin, joten aloita lopusta. "Kysyn nyt eka sulta. Musta tuntuu et ne ei oo laittaneet tänään(kään) maksuun sitä rahaa ja oon tosi tosi kusessa jos se ei tuu. Ens vkolla sen on pakko tulla!!!! On siis maksettavaa 200€ edestä ja kysynkin et voisitko luottaa muhun niin et lainaisit siihen ku ne tulee ja laittaisin sit heti sulle sen koko summan mitä sieltä tulee. Oon ihan paniikissa, ku oon siis kaverille velkaa ja se perii niitä varmasti aika rankasti takas jos en maksa. Ja ihan varmasti tulisi sulle koko summa!" "Ne rahat on ennen viittä mulla, ku ne tulee toisen tilin kautta. Pakko olis käyä apteekissa ennen sitä, kauhee olo on! Siis vatsaan koskee ja närästää. Voisitko kiltti vielä 20€ lainaa ni saat sit takas? Lähtisin nyt samantien sinne apteekille." "Ei hitto. Anteeksi tosi paljon, nyt saa lyödä! Mut mun sisko on menossa huomenna aamusta Mattimeikälään ja se kysyi et onhan mulla x:lle lahja mukaan, ku sillä syndet. Eihän mulla oo! Enkä ehdi aamulla kaupalle ennen ku lähtevät. Voisit sä vielä 20€, sit lopetan. En pyydä enää ikinä! Huomenna ku tulee rahaa hoidan vaan velkaa pois ja sen jälkeen en ota uutta! Olisin maailman kiitollisin sinulle jos vielä tän kerran pystyt jeesaa". Ei ole aikasemmin ollu tällasta että tosi tiuhaan olisi lainannut, mutta nyt kun tutkin siirtohistoriaa, huomasin, että yhdessä vaiheessa oli puolentoista viikon aikana tullut siirrettyä peräti 26 kertaa hänelle. Onhan hän luvannut maksaa minulle ja olen tähän saakka luottanut häneen, koska olen tuntenut hänet yli 10 vuotta eikä hän ole koskaan ennen ollut minulle mitenkään ilkeä, päinvastoin.

Vierailija
1934/18353 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kesällä että pulut parveilivat autojen pakoputkien luona ja nokkivat niitä. Yksi pulu jopa hääti muita puluja pois aarteensa luota. Mitä siellä oikein on pululle?

Vierailija
1935/18353 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa paikkoja, joissa tarjotaan kaikki päivän ateriat (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala)? Siis paikkoja, jonne ihan kuka tahansa voi maksua vastaan mennä vaikka useammaksi päiväksi asustelemaan. Tyyliin jotain "täysihoitohotelleja/-laitoksia".

No intissä ainakin on tälläinen täysihoito :D.

Vierailija
1936/18353 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos entisaikoina vauvan äiti kuoli synnytyksessä eikä kukaan pystynyt imettämään vauvaa, niin kuoliko se vaan?

Sijaisimettäjiä on myös eikä lapsi kuole siihen ettei maitoa saakkaan.

Vierailija
1937/18353 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsee joka iltaisesta paniikki ja ahdistuskohtauksista eroon? Palkään jo iltoja kun kaikki illat samanlaisia. Terapiaan en päässyt. Niistä ei kuulemma ole kuitenkaan apua. Olen yrittänyt meditoimista, hengitysharjoituksia, ajatuksen siirtämistä muualle, yrittänyt vain kuunnella oireita ja hyväksyä tilanteen, se vaikeinta ja pelottavinta. mutta ei auta. Joka ilta joutuu ottamaan opamoxia. Lääkäri sanoi ettää ota joka ilta ENNEN kohtausta, mutta taukojakin pitäisi pitää. Miten pidetään tauko kun kohtaukset ei mene ohi ilman.

Osaako joku oikeasti auttaa? Olen lukenut netin ohjeet ym läpi, enkä ole apua löytänyt.

Leikkaa kofeiini pienissä erissä pois elämästäsi kokonaan ja kokeile ottaa magnesium (sitraattimuodossa) lisää 2x suositeltu vrk annos jonkin aikaa.

Toinen mikä voi auttaa on E-Epa.

Vierailija
1938/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos nyt sittenkin vastaan. Tässä on kopioita muutamista hänen laittamistaan viesteistä minulle. Uusin on ensin, joten aloita lopusta. "Kysyn nyt eka sulta. Musta tuntuu et ne ei oo laittaneet tänään(kään) maksuun sitä rahaa ja oon tosi tosi kusessa jos se ei tuu. Ens vkolla sen on pakko tulla!!!! On siis maksettavaa 200€ edestä ja kysynkin et voisitko luottaa muhun niin et lainaisit siihen ku ne tulee ja laittaisin sit heti sulle sen koko summan mitä sieltä tulee. Oon ihan paniikissa, ku oon siis kaverille velkaa ja se perii niitä varmasti aika rankasti takas jos en maksa. Ja ihan varmasti tulisi sulle koko summa!" "Ne rahat on ennen viittä mulla, ku ne tulee toisen tilin kautta. Pakko olis käyä apteekissa ennen sitä, kauhee olo on! Siis vatsaan koskee ja närästää. Voisitko kiltti vielä 20€ lainaa ni saat sit takas? Lähtisin nyt samantien sinne apteekille." "Ei hitto. Anteeksi tosi paljon, nyt saa lyödä! Mut mun sisko on menossa huomenna aamusta Mattimeikälään ja se kysyi et onhan mulla x:lle lahja mukaan, ku sillä syndet. Eihän mulla oo! Enkä ehdi aamulla kaupalle ennen ku lähtevät. Voisit sä vielä 20€, sit lopetan. En pyydä enää ikinä! Huomenna ku tulee rahaa hoidan vaan velkaa pois ja sen jälkeen en ota uutta! Olisin maailman kiitollisin sinulle jos vielä tän kerran pystyt jeesaa". Ei ole aikasemmin ollu tällasta että tosi tiuhaan olisi lainannut, mutta nyt kun tutkin siirtohistoriaa, huomasin, että yhdessä vaiheessa oli puolentoista viikon aikana tullut siirrettyä peräti 26 kertaa hänelle. Onhan hän luvannut maksaa minulle ja olen tähän saakka luottanut häneen, koska olen tuntenut hänet yli 10 vuotta eikä hän ole koskaan ennen ollut minulle mitenkään ilkeä, päinvastoin.

Et ole hölmö vaan empaattinen ja hyväsydäminen ihminen.

Kaverisi kuitenkin käyttää sinua törkeästi hyväkseen. Lopeta välittömästi rahan lainaaminen tai lopeta koko ns. ystävyys.

Hän on ehkä ajattelematta sitä itse aluksi "hieman" halunnut joskus sinulta apua. Kun et ole laittanut rajaa, hyödyntäminen on tullut röyhkeämmäksi ja röyhkeämmäksi.

Ei hänellä varmaan ole mitään motivaatiota hallita rahankäyttöään ja säästää pahan päivän varalle, koska sinä tulet pelastamaan pulasta.

On vaikea irtisanoa pitkäaikaista ystävyyttä, joka on liukunut hyväksikäyttösuhteeksi. Todennäköisesti hän loukkaantuu, jos et enää lainaa. Menetät kyllä omat hermosi, jos vielä lainaat.

Vierailija
1939/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko naapurin tontille rakentaa ilman lupaa?

Vierailija
1940/18353 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli tuosta hierojajutusta mieleen, että mites tuo sokerointi. Kehtaako sinne mennä, jos paikat rehottaa ja on peräpukamat ja pakaratkaan eivät ole kovin timmit? Vai käykö niissä vain jotkut mallitytöt?

Ei se vakoon kurkka, eli pukamat ei haittaa :)

Karvatkin saa rehottaa ihan valtoimenaan, mutta mina kuitenkin pidän sääret ja kainalot aina karvattomina, alapuskaakin hieman siistin.

Miksei kurkkaa? Kyllä minä haluan, että sieltäkin poistetaan karvat.