Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18343)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kehitysvammaiselle ei saisi antaa lopputiliä Suomessa?
Oletan, että viittaat kysymyksellä tapaukseen, joka on ollut mediassa esillä viime päivinä. Henkilö työskenteli Oulussa K-marketissa tuetun työtoiminnan kautta. Kun kauppias vaihtui, töitä järjesteltiin uudella tavalla. Tuolloin hänelle ilmoitettiin, ettei hänen työpanostaan tarvita pullonpalautuksessa.
Työnantaja saa irtisanoa työntekijän työsopimuksen taloudellisista ja tuotannollisista syistä.
Tässä tapauksessa se ei olisi ollut yrityksen imagon mukaista. Keskon arvojen ja perinteen mukaista on, että myös erityisryhmät työskentelevät liikkeissä. Tämän henkilön pitkän työsuhteen päättäminen herätti keskustelua julkisuudessa ja toi nimenomaan negatiivista julkisuutta kaupalle. Uusi kauppias ei ehkä osannut ajatella heti asian tätä puolta.
Asia on kuitenkin muuttunut. Kesk
Paitsi että kyseessä ei ollut työsopimuslain tarkoittama työsuhde eikä tämä henkilö saanut työstään palkkaa. Hän oli tuetussa työtoiminnassa ja hänelle maksettiin siitä 12 euroa työosuusrahaa per päivä. Ja vaikka kauppias tarjosi työtä takaisin, niin tämä potkut saanut ei halunnut palata sinne takaisin.
Kehitysvammainen voi olla myös ihan oikeassa työssä ja hänelle maksetaan siitä oikeaa palkkaa. Silloin työsuhteen ehdotkin menevät normaalin mukaan, myös irtisanominen.
Johtuu ilmeisesti ohjelmien tekijöiden tekijänoikeuksien aiheuttamista rajoituksista. En usko että Yle muuten panttaa ohjelmiaan, vaan antaa kuunnella niitä niin laajalti kuin mahdollista.