Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ihmiset korostavat paljon sitä, että juuri naisten kokema väkivalta on paha asia? Minun mielestäni kaikki väkivalta on väärin oli uhrin sukupuoli mikä tahansa. Minun mielestäni ei voi sanoa, että "Naisten kokema väkivalta on väärin", vaan että "Kaikki väkivalta on väärin".
Lain mukaan kaikki väkivalta on väärin.
Se että korostetaan naisten kokemaa väkivaltaa johtuu ikävistä tosiasioista: nainen on useimmiten miesten väkivallan uhri, ja alakynnessa koko- ja voimaeron takia. Naisiin kohdistuva väkivalta on usein kovin raakaa.
Kaikessa väkivallassa uhri on alakynnessä. Ei hän muuten joutuisi uhriksi.
Mitä sitten on se, jos esimerkiksi 7-vuotias lapsi lyö aikuista puukolla?
Hampurilaispaikoista on alkanut viime vuosina satunnaisesti saada ihmeellisiä kosteanpehmoisia löllösämpylöitä; samantapaisia öklötyksiä kuin nk. korealaiset "höyrytetyt sämpylät" (kalvakoit löysänpehmoisia puolikosteita lussuja). Mikä ihmeen trendi tämä on, vaiko vain laatuongelma? Ovatko nämä nyt niitä paljon mainostettuja "briossisämpylöitä", ja jos, niin miksi kukaan moisia tahtoisi? Onko kaikkiin pikaruokakeittiöihin hankittu jotain uusmuotisia sämpylähöyryttimiä vai mistä tämä muutos johtuu?
Kauanko likööri säilyy? Löysin kaapista avaamattoman pullon likööriä, eikä mitään muistikuvaa, mistä se on tullut. Arvioisin, että on ainakin 5-10 vuotta vanha. On 40% alkoholia. Voisin viedä sen kaverille, koska ei tule meillä juotua, jos on vielä käypää tavaraa.
En oikeastaan pidä perunalastuista juuri lainkaan. Miksi silti muutaman kerran vuodessa minulle tulee himo ostaa ja syödä niitä? Niissähän on tosin suolaa ja rasvaa melko paljon. Mutta jos minun elimistöni kaipaa erityisesti juuri suolaa tai rasvaa, niin miksi sitten tulee himo juuri perunalastuihin? Miksi ei johonkin muuhun suolaiseen tai rasvaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ihmiset korostavat paljon sitä, että juuri naisten kokema väkivalta on paha asia? Minun mielestäni kaikki väkivalta on väärin oli uhrin sukupuoli mikä tahansa. Minun mielestäni ei voi sanoa, että "Naisten kokema väkivalta on väärin", vaan että "Kaikki väkivalta on väärin".
Se että korostetaan naisten kokemaa väkivaltaa johtuu ikävistä tosiasioista: nainen on useimmiten miesten väkivallan uhri, ja alakynnessa koko- ja voimaeron takia. Naisiin kohdistuva väkivalta on usein kovin raakaa.
Mitä sitten on se, jos esimerkiksi 7-vuotias lapsi lyö aikuista puukolla?
Se on väkivaltaa, mutta eroaa lain näkökulmasta täysi-ikäisen ja täydessä ymmärryksessä olevan tekemästä väkivallasta. Seitsemänvuotiaan kyseessä ollessa ei voi olla varma, ymmärtääkö lapsi tekojensa todellisia seurauksia. Erittäin todennäköisesti ei. Tämän takia Suomen rikoslain mukaan täällä tuomitaan ihmisiä teoistaan rikosvastuullisena vasta yli 15-vuotiaana. Tätä nuorempien esimerkiksi juuri väkivallan tekijöiden katsotaan yleensä tarvitsevan pikemminkin hoitoa kun rangaistusta.
Kaupoissa myytävistä persikoista iso osa on kovia kuin omenat. Siis raakoja. Kypsä persikka on mehevä ja maku tulee hyvin esiin.
Persikat ilmeisesti säilyvyyssyistä tuodaan maahan raakoina, mutta miksei niitä kypsytetä ennen myyntiä?
Miten ja missä persikat voi kypsyttää kotona? Ne ovat herkkiä homehtumaan ja keräämään banaanikärpäsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhri ei välttämättä ole aina kaikissa tapauksissa fyysisesti alakynnessä. On mahdollista joutua fyysisen väkivallan uhriksi, vaikka olisi vahvempi ja kookkaampi kuin toinen. Toki se on paljon harvinaisempaa kuin toisinpäin, mutta esim. jos hyökkäys tulee täysin yllättäen vaikkapa juuri puukon kanssa, ei vahvakaan ihminen ehdi reagoida.
Toisena esimerkkinä tulee mieleen se, jos nainen pahoinpitelee miestään. Olen nähnyt dokumentin aiheesta. Mies oli täysin uhri tilanteessa, vaikka hän olisi voinut päihittää vaimonsa fyysisesti koska vain. Hän ei vain halunnut itse toimia tilanteessa väkivaltaisesti, koska ei halunnut antaa naisen käyttää "sinä(kin) löit" -korttia. Lisäksi kaikesta näki, että hän oli henkisesti täysin alistunut suhteessa vaimoonsa.
Kaikki väkivalta on väärin ja vahingollista, käytti sitä kuka tahansa ja ketä kohtaan tahansa. Tekijä ja kohde ei määritä sitä, onko teko oikein vai väärin.
Useimpia näistä kysymyksistä voi ja kannattaisi kysyä ChatGPT:ltä :) voi kysyä ihan suomeksi.