Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18329)
Jos naapurin aivastus kuuluu mulle, niin kuuluuko mun aivastus sille? Vai onko mun naapuri vaan äänekäs aivastamaan? eli kuuluuko normaali aivastus naapuriin?
Vierailija kirjoitti:
Jos naapurin aivastus kuuluu mulle, niin kuuluuko mun aivastus sille? Vai onko mun naapuri vaan äänekäs aivastamaan? eli kuuluuko normaali aivastus naapuriin?
Riippuu talon rakenteista. Joissain äänieristys toimii esim. paksujen kiviseinien ansiosta niin, että tuntuu kuin asuisi yksin. Kevytrakenteisemmissa taloissa taas voi kuulua kovaääninen puhekin. Yhdessä rivitalossa, jossa tuttu asui, tavallinen puhekin kuului.
Helpoiten asua selviää, kun kysyt naapuriltasi. Jos kuulet hänen aivastuksensa, vähän kovemmat äänet todennäköisesti kuuluvat puolin ja toisin.
Rakennettavien kerrostalojen äänieristykseen pitäisi kiinnittää huomiota asumisviihtymisen vuoksi. Asia on kai kustannuskysymys. Samoin lattiamateriaaleiksi tulisi valita mielummin vinyyliä.
Saako hihnassa olevan koiran antaa jahdata lintuja jos ei päästä kiinni?
Tykkään katsella Youtubesta ns life hacks ja niitä sit aina tarjotaankin mulle.
Tänään yksi filmi käsitteli pikaliimaa ja miten sen saa tarttumaan heti paikalla hyvin.
Mies käsittelee vastakappaletta - vedellä! Onkohan tuo nyt aivan todenmukaista? Hänen mielestään voi hyvin jättää ostamatta kallista aktivaattoria spraypurkissa, kun yhtä hyvin voi käyttää tavallista hanavettä.
Osaako joku sanoa, toimiiko tuo todella?
Helsingin jäähallin black box. Onko siellä olutta/muuta alkoholia keikan aikana myynnissä? Ekaa kertaa koskaan sinne talvella menossa.
Helsingin jäähallin black box. Onko siellä olutta/muuta alkoholia keikan aikana myynnissä? Ekaa kertaa koskaan sinne talvella menossa.
Hienoa! :-)
Mitä pitää opiskella / miksi pitää valmistua, että pääsee onnettomuustutkintakeskukseen hakemaan töihin? Olen juuri matemaattisissa aineissa ollut koko peruskouluaikani tosi vahva ja lukiossa nyt sama jatkuu, ensimmäisen vuoden perusteella. Onneksi on vielä tulevat kaksi talvea ja siinä välissä kesä aikaa mietiä ja hakeutua oikeisiin kouluihin.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
National Geographic -kanavalta tulee sarja Lentoturmatutkinta, jossa ammattilaiset tutkivat lento-onnettomuuksia. Miten tällaiseen tutkintatiimiin pääsee mukaan töihin? Lentokoneet pitää toki tuntea hyvin, mutta tarvitaanko esim. kokemusta lentämisestä? Fysiikkaa ja matikkaa pitää toki lukea ja niissä olen onneksi ollut aina hyvä, samoin kielissä. Mitä muuta?
Onko Suomessa tällaista tutkijatiimiä ollenkaan? Onhan tämä pieni maa ja yhtäkään lento-onnettomuutta Suomessa ei ole tietääkseni tapahtunut ainakaan sotien jälkeen? Se yksi lentokone kaapattiin kyllä, mutta sehän laskeutui hallitusti, vaikka olikin kaapattu?
Suomessa on onnettomuustutkintakeskus, joka tutkii suuronnettomuuksia ja niiden vaaratilanteita.
Jostain kuullut tai lukenut, että sexi on maailman kaunein asia?Mitä olette mieltä nuoret ja vanhat? Itse en näkisi näin!
Vierailija kirjoitti:
Jostain kuullut tai lukenut, että sexi on maailman kaunein asia?Mitä olette mieltä nuoret ja vanhat? Itse en näkisi näin!
Seksi ON maailman kaunein ja ihanin asia. Niin se nyt vaan on.
Miksi ihmiset ei ymmärrä että ei ole vain sokeita ja näkeviä vaan kaikkea siltä väliltä? Minun siskolla ja sen parhaalla kaverilla on kummallakin näkövamma, siskoni näkee lähelle mutta ei kauas ja hänen kaveri näkee myös vähän kauemmas mutta stereonäkö puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on TCL merkkinen televisio. Kun kanavaa vaihtaa, alkaa naisen ääni puhua Englanniksi. Se kertoo mikä kanava on ja ohjelman aiheen. Eihän tämä sinänsä kestä kun muutaman sekunnin mutta pois se pitäisi saada. Enkä saa sitä millään pois. Noloa. Help me?
Sulla on päällä se sokeiden asetus, mene asetuksiin ja oisko helppokäyttötoiminnot ja puheavustin?
Jatkokysymys: Miten sokeat katsovat televisiota? Kuuntelevatko vaan?
Täysin sokeilla ei muuta vaihtoehtoa ole.
Nyt kuitenkin, teidän näkevien on ymmärrettävä, että meitä näkövammaisia on laaja skaala siinä mielessä, että näkötilanne on meillä kaikilla aina erilainen. Ihan k
VALEHTELET!!!!!!!
Kaikkea tänne saavatkin kirjottaa!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset ei ymmärrä että ei ole vain sokeita ja näkeviä vaan kaikkea siltä väliltä? Minun siskolla ja sen parhaalla kaverilla on kummallakin näkövamma, siskoni näkee lähelle mutta ei kauas ja hänen kaveri näkee myös vähän kauemmas mutta stereonäkö puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on TCL merkkinen televisio. Kun kanavaa vaihtaa, alkaa naisen ääni puhua Englanniksi. Se kertoo mikä kanava on ja ohjelman aiheen. Eihän tämä sinänsä kestä kun muutaman sekunnin mutta pois se pitäisi saada. Enkä saa sitä millään pois. Noloa. Help me?
Sulla on päällä se sokeiden asetus, mene asetuksiin ja oisko helppokäyttötoiminnot ja puheavustin?
Miten ihmisestä tulee vihervassari, mikä sen aiheuttaa ja saa aikaan ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu talon rakenteista. Joissain äänieristys toimii esim. paksujen kiviseinien ansiosta niin, että tuntuu kuin asuisi yksin. Kevytrakenteisemmissa taloissa taas voi kuulua kovaääninen puhekin. Yhdessä rivitalossa, jossa tuttu asui, tavallinen puhekin kuului.
Helpoiten asua selviää, kun kysyt naapuriltasi. Jos kuulet hänen aivastuksensa, vähän kovemmat äänet todennäköisesti kuuluvat puolin ja toisin.
Rakennettavien kerrostalojen äänieristykseen pitäisi kiinnittää huomiota asumisviihtymisen vuoksi. Asia on kai kustannuskysymys. Samoin lattiamateriaaleiksi tulisi valita mielummin vinyyliä.
Tarkoitatko keinolaminaattilattiaa, joka on hirvittävä staattinen sähköistäjä(talvella supervattumainen) kun vaatteet, vuodevaatteet ja verhot sähköistyy, kerää kaikki pölyt, kopinat kuuluu..
Huoh, mikä tekele...olen vuokralla, eikä kehtaa pyytää lattiaa vaihtamaan, koska kallista :(
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan oppinut käyttämään bideesuihkua. Jos isomman hädän jälkeen alkaa heti suihkutella, niin ei koskaan tuu kerralla puhdasta, vaan aina joutuu tarkkomaan paperilla. Lisäksi paperia menee tosi paljon, kun joutuu kuivailla karvat. Jos taas koettaa eka paperilla ja viimeistellä suihkulla, niin sittenki menee paljon paperia karvojen kuivaamiseen. Nimim. Uusavuton nainen 😅
Ensin kakkaat, pyyhit paperilla, sitten peset ja kuivaat pyyhkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmisestä tulee vihervassari, mikä sen aiheuttaa ja saa aikaan ?
Ihmiset valitsevat kannattamansa poliittisen aatteen monista syistä.
On tavallista, että ihminen miettii yhteiskunnan toimintaa. Hän tarkastelee sitä omasta kokemusmaailmastaan käsin.
Elämme demokratiassa, jossa yhteiskunnallinen päätöksenteko tapahtuu edustuksellisen demokratian kautta eli sitä toteuttavat kansanedustajat.
Kun ihminen käyttää äänioikeuttaan, hän antaa vaaleissa valtakirjansa puolueelle ja kansanedustajaehdokkaalle, jonka katsoo edustavan hänelle läheistä arvomaailmaa.
Jokaisella ihmisellä on arvot, joita hän pitää hyvinä ja haluaa edistää. Osa näistä voi olla lapsuuden kodin perua, osa oman harkinnan tulosta. Myös koulutus ja työ voi vaikuttaa ajattelutapaan. Samoin, mikäli ihminen on matkustanut paljon ja tuntee muiden maiden ja kulttuurien oloja, hän tarkastelee asioita laajemmasta perspektiivistä. Myös ihmisen oma lahjakkuus ja taidot sekä henkinen kypsyminen vaikuttavat.
Poliittisia aatteita on laidasta laitaan.
Oikeisto painottaa ihmisen omaa vastuuta kaikissa tilanteissa ja pyrkii ajamaan varakkaiden ihmisten ja suurpääoman etuja. Jokaisen tulee pärjätä omillaan. Tällöin erot rikkaiden ja köyhien välillä kasvavat koko ajan. Politiikkaa tehdään talous edellä eikä esim. ympäristökysymyksiä pidetä tärkeinä. Esim. Yhdysvalloissa tätä suuntausta edustavat republikaanit.
Vasemmisto taas tavoittelee tasa-arvoisempaa tulonjakoa esim. työlainsäädännön ja sosiaaliturvan kautta. Erot rikkaiden ja köyhien välillä kasvavat maltillisesti. Samoin pyritään mahdollisuuksien tasa-arvoon, jolloin varaton lapsuudenkoti ei estäisi kouluttautumista ja menestystä elämässä.
Ympäristökysymyksiä on nostanut esiin erilaiset viherpuolueet. Taustalla on huoli planeetan tilasta. Asuinkelpoiset alueet ja juomavesi eivät ole itsestäänselvyyksiä tulevaisuudessa. Uhkana ovat myös muutosten aiheuttamat kansanvaellukset. Ilmastonmuutostoimia kannatetaan ja niihin halutaan panostaa. Muukin luonnonsuojelu ja eläinten hyvä kohtelu on heidän agendallaan. Tämä tarkoittaa erilaisia rajoituksia ja ohjeistuksia.
Jostain tällaisesta paletista ihminen valitsee itselleen tärkeät asiat. Mainitsemasi vihervassari haluaa ehkä, että yhteiskunnassa mahdollisimman monella olisi mahdollisuus pärjätä ja että luontoa ei tuhottaisi vastuuttomalla toiminnalla.
Nämä ovat vain arvauksia. Jokaisella on omat perusteensa, miksi kannattaa jotain poliittista suuntausta.
Miksi peilissä kulmakarvat näyttää mustilta, mutta valokuvissa ne on hiusten kanssa saman väriset? Kuvaa ei ole otettu salaman kanssa.
Miten herkän oksennusrefleksin omaava voi helpottaa vaipan vaihtoa?
Vierailija kirjoitti:
Miten herkän oksennusrefleksin omaava voi helpottaa vaipan vaihtoa?
Olet ehkä tv:n rikossarjoissa nähnyt, miten patologi sipaisee jotain ainetta nenänsä alle ennen kuin poistaa peitteen ruumiin päältä.
En tiedä, mitä tämä aine on, mutta itse sain siitä idean. Joudun joskus korjaamaan koiran oksennuksia ja ripuleita ja sipaisen silloin nenäni alle voimakastuoksuista Vicks Vaporubbia. Se peittää kaikki hajut. Se on flunssassa käytettävää, voimakaistuoksuista voidetta, jota sivellään vaikka rintakehälle. En tiedä, voiko sitä käyttää pidempään, koirat nyt ei kovin usein sotke. Saa apteekista. Toinen keino on tunkea sieraimiin pienet talouspaperitollerot. Saattaa koronamaskeistakin olla apua.
Transaiheinen kysymys, johon toivoisin vastausta joltain, jolla on omaa tai lähipiirin kokemusta asiasta:
Kun tyttö jostain syystä kokee, että onkin poika, miten hän kokee oman murrosikänsä ja siihen liittyvät asiat? Haluaisiko, että hän kokisi pojan puberteetin testosteronimyrskyineen, vai haluaisiko hän, ettei murrosikää olisi ollenkaan ja pyrkii peittämään varsinkin naiselliset puberteetin merkit mahdollisimman hyvin? Hänelle kuitenkin väistämättä kasvaa rinnat, lantio pyöristyy ja hänellä on kuukautiskierto? Voiko hän mennä (koskaan) uimahalliin, kylpylään, rippileirille tai urheiluseuraan, kuten muut, vai ovatko kaikki sellaiset toiminnat, joihin voi liittyä vähäpukeisuutta tai alastomuutta, poissuljettuja?
Enkä halua nyt kuulla mistään puberty blockereista tai rintojenpoistoleikkauksista yms., jotka ovat mielestäni kammottavia tapoja pilata mahdollisesti nuoren ihmisen loppuelämä. Tiedän myös, että moni elää transelämää ilman minkäänlaisia hormonihoitoja, saati leikkauksia.
Haluaisin tietää, mitä tällainen tyttö/ poika itsestään ajattelee?
Kylmä ilma laskee painetta, sen takia talvirenkaissa pitää olla 0,1 - 0,2 bar enemmän painetta. 10 astetta vaikuttaa 0,1 bar:n verran. Jos siis +30 C lämpötilassa laitat kumiin 2,3 bar niin se on -30 C päivinä vain 1,7 bar.
Auton järjestelmiä on kahdenlaisia, passiivisia ja aktiivisia. Usein auton valikoista voi valita, haluaako esim. "eco"-paineet tai jotkut muut, tämä vaikuttaa hälytysrajoihin. Auton ohjekirjasta löytyy. Hyvälaatuinen painemittari on silti ehdoton hankinta jokaiselle autonomistajalle. Huoltoasemien painemittareihin ei voi luottaa, olen havainnut jopa yli 1,0 bar:n heittoja niissä ja paine pitää mitata kylmästä (=parin tunnin ajan ajamattomasta tai vain vähän ajetusta) kumista.