Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18331)

Vierailija
18161/18331 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisin tietää mitä lajiketta eräs omenapuu on niin miten voisin sen selvittää. En voi kysyä keneltäkään pihan omistajalta, koska en tiedä heitä. Erään hylätyn talon piha kyseessä ja tien vieressä todella iso ja hyväkuntoinen vanha omenapuu. Tunnustan, että olen muutamia omenoita puusta syönyt myös ja hyvän makuisia. Näin tuli ajatus saman lajikkeen puusta omaan pihaani.

Itse olen yrittänyt lajiketta selvittää puun omenoiden sekä satoajankohdan mukaan. Syksyllä sato ja omenat kypsinä  sellaisia keltapohjaisia joissa punaisia pystysuoria viivoja. Maku melko hapan ja kiinteä omena, ei pehmeä. Lajikkeena muistuttaa esim Sariola omenaa ulkonäöllisesti. Puu hyvin iso ja leveä oksainen. 

Vierailija
18162/18331 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaisin tietää mitä lajiketta eräs omenapuu on niin miten voisin sen selvittää. En voi kysyä keneltäkään pihan omistajalta, koska en tiedä heitä. Erään hylätyn talon piha kyseessä ja tien vieressä todella iso ja hyväkuntoinen vanha omenapuu. Tunnustan, että olen muutamia omenoita puusta syönyt myös ja hyvän makuisia. Näin tuli ajatus saman lajikkeen puusta omaan pihaani.

Itse olen yrittänyt lajiketta selvittää puun omenoiden sekä satoajankohdan mukaan. Syksyllä sato ja omenat kypsinä  sellaisia keltapohjaisia joissa punaisia pystysuoria viivoja. Maku melko hapan ja kiinteä omena, ei pehmeä. Lajikkeena muistuttaa esim Sariola omenaa ulkonäöllisesti. Puu hyvin iso ja leveä oksainen. 

https://www.suomalainentaimi.fi/content/fi/52/34/207/Syysomenat.html

Olisiko joku tuolta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18163/18331 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kännykässä oikeassa reunassa kolme nappulaa. ( 2 ylintä on äänenvoimakkuus ja alimmasta suljetaan/avataan puhelin.)

Kuvakaappaus onnistuu painalalla nopeasti ja tasaisesti kahta alinta. Jos vahingossa painaa toista kovemmin kuin toista, ei onnistu. Yhtä aikaa ja yhtä nopeasti. Kannattaa sinnikkäästi kokeilla. Aina mullakaan ei onnistu.

Minulla on siis kaksi nappulaa. Ylemmän napin yläreunasta lisätään äänenvoimakkuutta ja alareunasta vähennetään sitä. Alemmasta suljetaan puhelin.

Ja olen nyt jo lukemattomia kertoja painellut noita nappeja yhtä aikaa eri tavoin. Ei vain tapahdu mitään, paitsi että äänenvoimakkuus muuttuu tai puhelin menee aloitusnäyttöön. En tosiaan usko, että kuvakaappaus onnistuu noin. Kyllä se muuten olisi vähintään vahingossa jo onnistunut ainakin kerran. Eihän se voi olla niin vaikeaa.

Vierailija
18164/18331 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti sitä (vaikka vain 10 vuotta).

Vierailija
18165/18331 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisissa kaunis (ja myös kallis) arkku, jos vainaja tuhkataan poltetaanko arkku samalla? 

Vierailija
18166/18331 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisissa kaunis (ja myös kallis) arkku, jos vainaja tuhkataan poltetaanko arkku samalla? 

Kyllä. Mihin se muuten laitettaisiin? Tai miten vainaja laitettaisiin krematorion uuniin ilman arkkua?

Arkun uudelleenkäyttö ei olisi helposti mahdollista, koska vainajasta on jäänyt nesteitä yms arkkuun. 

Aika ajoin on ollut ehdotuksia, että olisi jonkinlainen kevytarkku, joka sijoitettaisiin kalliin, uudelleenkäytettävän arkun sisään, mutta asia ei ole tainnut edetä.

Hautaustoimistoista löytyy myös kohtuuhintaisia arkkuja. Polttohautaukseen tuskin kannattaa valita tammiarkkua. 

Hautaamiskulttuuriin liittyvät muutokset ovat sensitiivisiä, koska vainajan eettinen ja kunnioittava käsittely tulee ottaa huomioon.

Vierailija
18167/18331 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kännykässä oikeassa reunassa kolme nappulaa. ( 2 ylintä on äänenvoimakkuus ja alimmasta suljetaan/avataan puhelin.)

Kuvakaappaus onnistuu painalalla nopeasti ja tasaisesti kahta alinta. Jos vahingossa painaa toista kovemmin kuin toista, ei onnistu. Yhtä aikaa ja yhtä nopeasti. Kannattaa sinnikkäästi kokeilla. Aina mullakaan ei onnistu.

Minulla on siis kaksi nappulaa. Ylemmän napin yläreunasta lisätään äänenvoimakkuutta ja alareunasta vähennetään sitä. Alemmasta suljetaan puhelin.

Ja olen nyt jo lukemattomia kertoja painellut noita nappeja yhtä aikaa eri tavoin. Ei vain tapahdu mitään, paitsi että äänenvoimakkuus muuttuu tai puhelin menee aloitusnäyttöön. En tosiaan usko, että kuvakaappaus onnistuu noin. Kyllä se muuten olisi vähintään vahingossa jo onnistunut ainakin kerran. Eihän se voi olla niin vaikeaa.

Mene johonkin puhelinhuoltoliikkeeseen, vaikka Fonumiin ja kysy heiltä neuvoa. 

Vierailija
18168/18331 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isomassa kaupungissa on useampi asukastupa nimettynä asuinalueiden mukaan Onko tiettyjen asukastupien palvelut/retket tarkoitettu tiukasti vain kyseisen asuinalueen sisällä asuville, Voiko huoletta ilmottautua ja osallistua toisen asuinalueen asukastuvan retkelle jos maksaa osallistumismaksun? Saman kaupungin sisällä siis. Omalle asuinalueelle nimetty asukastupa ei ole kovinkaan aktiivinen on siellä joku ompelupalvelu mutta läheinen asukastupa mainostaa ryhmiä ja maksullisia reissuja ja houkuttelisi siksi enemmän 

Vierailija
18169/18331 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mihin se muuten laitettaisiin? Tai miten vainaja laitettaisiin krematorion uuniin ilman arkkua?

Arkun uudelleenkäyttö ei olisi helposti mahdollista, koska vainajasta on jäänyt nesteitä yms arkkuun. 

Aika ajoin on ollut ehdotuksia, että olisi jonkinlainen kevytarkku, joka sijoitettaisiin kalliin, uudelleenkäytettävän arkun sisään, mutta asia ei ole tainnut edetä.

Hautaustoimistoista löytyy myös kohtuuhintaisia arkkuja. Polttohautaukseen tuskin kannattaa valita tammiarkkua. 

Hautaamiskulttuuriin liittyvät muutokset ovat sensitiivisiä, koska vainajan eettinen ja kunnioittava käsittely tulee ottaa huomioon.

Tavallinen maahan hautaus on ihan verrattavissa polttohautauksessa tapahtuvaan arkun "tuhoutumiseen". Ei arkkua kukaan näe haudan umpeen luomisen jälkeen.

Vierailija
18170/18331 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kainaloiden hien haju muuttuu? Peseydyn yhtä usein ja samalla suihkusaippualla, liikuntamäärä on sama, vaatteet pesty samoilla aineilla. Ruokavalio sama, hormonitoiminta sama. Ei sairauksia.

Silti välillä hien haju on yllättävän pistävä eikä deodoranttikaan auta. Välillä ei ole hajua lainkaan.

Vierailija
18171/18331 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Happamuus viittaisi talviomenaan eli se säilyy pitkälle talveen oikein varastoituna. Sen makeutuu varastoinnin aikana ja saattaisi kuulua ns jouluomenoihin. 

Jos pidät omenasta kannattaa varttaa se kevättalvella, niin pääset istuttamaan sen omalle pihallesi sitten kesän alussa.

Suomessa on Pomologian kerho, joka on aktiivisessa toiminnassa. He osaavat opastaa sinua lähemmäksi mistä lajikkeesta on kyse. Mikä niistä 166 lajikkeesta, joita Suomessa on.

Vierailija
18172/18331 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen maahan hautaus on ihan verrattavissa polttoha

Paksu puinen arkku säilyy haudassa olosuhteista riippuen yllättävän kauan. Vastikään löydettiin Turun Maarian kivikirkon lattian alta 200 keskiaikaista puuarkkua. Tuorein oli 1800-luvulta ja oli kuin vasta haudattu. Arkeologiset tutkimukset jatkuvat.

Vierailija
18173/18331 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Happamuus viittaisi talviomenaan eli se säilyy pitkälle talveen oikein varastoituna. Sen makeutuu varastoinnin aikana ja saattaisi kuulua ns jouluomenoihin. 

Jos pidät omenasta kannattaa varttaa se kevättalvella, niin pääset istuttamaan sen omalle pihallesi sitten kesän alussa.

Suomessa on Pomologian kerho, joka on aktiivisessa toiminnassa. He osaavat opastaa sinua lähemmäksi mistä lajikkeesta on kyse. Mikä niistä 166 lajikkeesta, joita Suomessa on."

Kiitos sinulle vastauksesta. Terveisin asiasta kysynyt. 

Ei minulle tullut varttaminen mieleen. Mietin vaan, että mahtaako puu kärsiä oksien otosta, mutta ei kai jos muutamia ottaa. Täytyy tätä asiaa pohtia talvea varten. En varmaan itse osaa varttaa, mutta ainakin yksi puutarha tekee sitä asiakkaiden lähettämistä oksista ja toimittaa sitten perusrunkoon vartetut oksat kotiin. Ehkä kokeilen tälläistä palvelua ja kiva olisi taimia saada omaan pihaan niin olisi tuosta samasta puusta. Lajike vieläkin silti hakusessa. Keltakanelia mietin eniten. Varmasti syysomena ehkä kyseessä. Arvelen näin. 

Vierailija
18174/18331 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paksu puinen arkku säilyy haudassa olosuhteista riippuen yllättävän kauan. Vastikään löydettiin Turun Maarian kivikirkon lattian alta 200 keskiaikaista puuarkkua. Tuorein oli 1800-luvulta ja oli kuin vasta haudattu. Arkeologiset tutkimukset jatkuvat.

Itse kirkko on keskiaikainen, mutta toistaiseksi löytyneet arkut eivät, vaan ne ovat 1700-1800-luvulta (keskiajan katsotaan yleisesti päättyneen vuoteen 1500 mennessä).

Hautoja on useissa kerroksissa, ja mahdollisesti alempaa tulee myöhemmin löytymään jotain keskiaikaisiakin.

Vierailija
18175/18331 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä bussiyhtiö tekee halpoja seuramatkoja Saksaan tai Itävaltaan ?

Vierailija
18176/18331 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kirkko on keskiaikainen, mutta toistaiseksi löytyneet arkut eivät, vaan ne ovat 1700-1800-luvulta (keskiajan katsotaan yleisesti päättyneen vuoteen 1500 mennessä).

Hautoja on useissa kerroksissa, ja mahdollisesti alempaa tulee myöhemmin löytymään jotain keskiaikaisiakin.

Kiitos korjauksesta. Mielenkiintoinen projekti. Tulee mieleen Palermon kapuusiinikatakombit. Siellä muumioiden joukossa on muistaakseni myös taiteilija Diego Velazquez. Suurin osa on pelkkiä luurankoja vaatteet päällä. Ahneus valtasi munkit ja he hutiloivat palsamoinnin kanssa. 

Vierailija
18177/18331 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalastani hoidettiin kynsisieni, joka oli vaivannut pitkään. Yllättäen samalla hävisi myös polven nivelkipu. Onko muilla kokemusta, että näillä olisi jokin yhteys?

Vierailija
18178/18331 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä prosentilla (suunnilleen) on ihmisiä jotka eivät ole koskaan olleet somessa? 

Vierailija
18179/18331 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Vierailija
18180/18331 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalastani hoidettiin kynsisieni, joka oli vaivannut pitkään. Yllättäen samalla hävisi myös polven nivelkipu. Onko muilla kokemusta, että näillä olisi jokin yhteys?

Ei ole kokemusta, mutta haluan kysyä, että miten se hoidettiin ja paraniko kynsisieni? Minulla on kynsisieni, joka ei ole kotikonstein parantunut. Minulla  on myös polvikipua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi