Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18331)
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö paikkansa että monien länsimaisten miesten alapäät on leikelty, kuten amerikkalaisten? Ei Pohjoismaalaisten miesten kuiteskaan.
Ei. Islamissa ja juutalaisuudessahan tuo on ihan normikäytäntö länsimaissakin, mutta ei kait sellaiseen juurikaan muita syitä ole kuin nämä uskonnolliset.
Vierailija kirjoitti:
Saako itsepalvelukassalta poistua edellisen asiakkaan vanavedessä samalla portinaukaisulla? Eli siis jos minä avaan portin kuitilla, saako seuraava asiakas luikahtaa samalla portista, vai pitäisikö hänen odottaa, että portti sulkeutuu ja avata se omalla kuitillaan uudestaan?
Itse odotan ja avaan portin omalla kuitillani, mutta olen nähnyt myös tuota luikahdustyyliä.
Pitäisi sitä omaakin kuittia aina vilauttaa. Portin ei tarvitse sulkeutua välissä, mutta on kuitenkin piipattava itsensäkin ulos.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut veetuilee lähes jokaisesta asiasta?
Syitä on ehjä lähinnä kaksi:
1. hölmöt/tyhmät/itsestäänselviä kyselevien aloitukset ja/tai viestit ärsyttävät
2. Kettuilijalla on itsellään syystä tai toisesta paha olo ja haluaa purkaa sitä johonkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut veetuilee lähes jokaisesta asiasta?
Syitä on ehjä lähinnä kaksi:
1. hölmöt/tyhmät/itsestäänselviä kyselevien aloitukset ja/tai viestit ärsyttävät
2. Kettuilijalla on itsellään syystä tai toisesta paha olo ja haluaa purkaa sitä johonkin
Ja on muuten vielä 3. Syy: kettuilija pitää sellaista toimintaa hauskana ja saa sitä hupia itselleen
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi sitä omaakin kuittia aina vilauttaa. Portin ei tarvitse sulkeutua välissä, mutta on kuitenkin piipattava itsensäkin ulos.
Miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Niin on ohjeistettua. Tarkempia perusteita voit kysyä esim siltä myyjältä, joka itsepalvelukassa-aluetta valvoo, tai asiakaspalvelusta.
Miten tekoäly voisi ns. "karata käsistä", eikö riitä että vedetään töpseli irti seinästä?
Vierailija kirjoitti:
Miten tekoäly voisi ns. "karata käsistä", eikö riitä että vedetään töpseli irti seinästä?
Jos tekoäly "karkaa käsistä" se ei fyysisesti enää sijaitse missään tietyssä paikassa, josta voisi vetää töpselin irti. En ole ammattilainen, mutta tämä on ymmärtääkseni suurin syy.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitää kysyä, jos haluaa oikeasti tietää, miten jollakin menee eikä halua vastausta "ihan hyvin, mites sulla?"
Ei kannata kysyä pelkästään "miten menee" vaan kannattaa esimerkiksi täsmentää kysymystä "Miten menee töissä/mitä lapsille kuuluu/jne" niin saa jo heti ohjattua keskustelua täsmällisemmäksi.
Lisäksi pelkän "miten menee" kysymyksen voi esittää esimerkiksi näin: "Olen kiinnittänyt huomiota viimeaikoina siihen, että vaikutat apealta. Haluaisitko kertoa, miten sinulla menee?"
Eli muotoilemalla kysymyksen tarkemmin saa yleensä tarkempia ja kattavampia vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö paikkansa että monien länsimaisten miesten alapäät on leikelty, kuten amerikkalaisten? Ei Pohjoismaalaisten miesten kuiteskaan.
On yleistä yhdysvalloissa ja aasiassa mutta ei tietenkään jokaiselle miehelle siellä ole tehty leikkausta.
Kun on kuumeessa ja käsketään juomaan paljon, mihin se kaikki neste katoaa?
Vierailija kirjoitti:
Kun on kuumeessa ja käsketään juomaan paljon, mihin se kaikki neste katoaa?
Ulkoilmaan, osittain hikoilun ja osittain hengityksen mukana.
Miten puhelimella otetaan kuvakaappaus? Minulla ei ole käyttöohjeita puhelimeeni, koska olen saanut tämän käytettynä enkä edes tiedä mikä tämän malli on. Katsoin netistä, miten kuvakaappauksen pitäisi onnistua Android-puhelimella, mutta kun kokeilin niin ei onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Ikäänkuin todisteeksi siitä, että olet maksanut ostoksesi etkä yritä livahtaa ulos maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Miten puhelimella otetaan kuvakaappaus? Minulla ei ole käyttöohjeita puhelimeeni, koska olen saanut tämän käytettynä enkä edes tiedä mikä tämän malli on. Katsoin netistä, miten kuvakaappauksen pitäisi onnistua Android-puhelimella, mutta kun kokeilin niin ei onnistunut.
No kun pääset puhelimellasi nettiin, niitä etsi sieltä oman puhelimesi käyttöohje. Toiminta vaihtelee samankin valmistajan eri malleissa. Ja vielä enemmän eri puhelin valmistajien malleissa.
Kun kerrot tekoälylle puhelimen merkin ja mallin ja Android version ja kuvaat ongelman, kertoo sekin nykyään hyvin miten jotain toimintoa käytetään. Itse en vuoteen ole enää etsinyt eri puhelin mallien käyttöohjeita avustaessani ihmisiä. Kysyn tekoälyltä ja lähes aina oikea vastaus tulee saman tien.
Tässä muutamia tapoja. Joissain puhelimissa nopea ruudun tupla näpäytys rystysellä ottaa näyttö kuvan ( Honor). Toisissa ruudun pyyhkäisi kämmensyrjällä vasemmalta oikealle tai päin vastoin ( Samsung). Joissain tätä varten on pikavavalinta näppäin ( ne tulee näkyviin kun pyyhkäisee yläreunasta alas, tai alareunasta ylös). Joissain pitää yhtä aikaa painaa ääni näppäintä ja virtanäppäintä. Jne.
Tekoäly vastaa sitä paremmin, mitä paremmin muotoiset kysymyksen. Ja aina voit esittää tarkentava kysymyksen jos ei eka vastaus riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun pääset puhelimellasi nettiin, niitä etsi sieltä oman puhelimesi käyttöohje. Toiminta vaihtelee samankin valmistajan eri malleissa. Ja vielä enemmän eri puhelin valmistajien malleissa.
Kun kerrot tekoälylle puhelimen merkin ja mallin ja Android version ja kuvaat ongelman, kertoo sekin nykyään hyvin miten jotain toimintoa käytetään. Itse en vuoteen ole enää etsinyt eri puhelin mallien käyttöohjeita avustaessani ihmisiä. Kysyn tekoälyltä ja lähes aina oikea vastaus tulee saman tien.
Tässä muutamia tapoja. Joissain puhelimissa nopea ruudun tupla näpäytys rystysellä ottaa näyttö
Mutta kun kerroin jo, että en tiedä puhelimeni mallia.
Mikä on golitz housujen ja pieruverkkareiden ero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutamia tapoja. Joissain puhelimissa nopea
Puhelimen asetuksissa on varmaan kohta: "Tietoja puhelimesta" jossa lukee puhelimen merkki ja malli, sarjanumero ym.