Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18335)
Olen kuullut tällaisen teorian, poliisi sulkisi ylilaudan, mutta se ei sitä tee koska käyttää kyseistä sivustoa rikostutkintaan. Voisiko tämä pitää paikkansa?
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut tällaisen teorian, poliisi sulkisi ylilaudan, mutta se ei sitä tee koska käyttää kyseistä sivustoa rikostutkintaan. Voisiko tämä pitää paikkansa?
Ei voi pitää paikkaansa. Tuollainen sulkemispäätös olisi niin sanottua hallintopakkoa, ja se on täysin erillinen prosessi yksittäisistä rikostutkinnoista. Sellainen vaatisi tietysti myös selkeät, lakiin perustuvat perusteet.
Yliksen kaltaisen keskustelualustan hyöty esimerkiksi vinkkien lähteenä potentiaalisissa rikostutkinnoissa lienee myös vähäisempi kuin sen aiheuttama kuormitus rikostutkinnalle sillä, että alustan viestejä itsessään joudutaan tutkimaan esimerkiksi kunnian tai yksityisyyden loukkauksina.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka englannin sana trough tulisi ääntää?
Kirjoita etsimäsi sana ja "pronunciation" googleen, niin saat sanan foneettisesti kirjoitettuna ja ääninäytteen ääntämisestä.
Englannin kielessä toki on paljon erilaisia ääntämistapoja, kun sitä puhutaan niin monissa eri yhteisöissä. Ne googlen antamat esimerkit ovat varmasti kuitenkin sellaisia, jotka ymmärretään suunnilleen kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako autoon vaihtaa enää akselia jos alkuperäinen on rikki? Pitäisi koko toinen akseli vaihtaa, että sillä saisi ajaa. Toisaalta tähän liittyy myös kysymys muutoskatsastuksesta ja noin iso muutos tarvisi siis käsitykseni mukaan jo tuon kaiken eli ei menisi ns tavallisella katsastuksella. Tämä muutoskatsastus taas maksaa 400 euroa. Onko joku tehnyt tai teettänyt autoon näin suuria korjauksia? Järki sanoo, ettei kannata, mutta olen jo yhden auton romuksi laittanut tämän vuoksi ja mietin voisiko tätä toista edes harkita korjattavaksi, kun on muuten paremmassa kunnossa.
Kuitenkin tätäkin autoa on korjattu jo ja kuitenkin joudun nytkin maksamaan korjaajalle työstä ja osista mitä hän on jo autoon laittanut. Yritettiin siis saada auto katsastuksesta läpi ja nyt tuli tuo akseli ongelma. Mietin, että onko turhaa maksaa korjauksesta ja romuttaa auto vai lähdenkö sitten akselin vaihtoon ja maksan enemmän ja saan ehkä toimivan auton. Tai sit
________
Siis mikä akseli on rikki? Vetoakseli? Ohjausakseli? Näitähän vaihdetaan autoihin harva se päivä. Sellainen korjaus ei vaadi muutoskatsastusta.
Riippuen auton vähän autosi arvosta ja hajalla olevasta akselista, ostaisin itse joko uuden varaosan tai romuttamolta vähän käytetyn ja asennuttaisin sen autooni. Joskus voi olla hieman työläs jumppa, mutta varmaan töineen ja osineen ehkä 500 - 1000€:n juttu?
t.automies
"Siis mikä akseli on rikki? Vetoakseli? Ohjausakseli? Näitähän vaihdetaan autoihin harva se päivä. Sellainen korjaus ei vaadi muutoskatsastusta.
Riippuen auton vähän autosi arvosta ja hajalla olevasta akselista, ostaisin itse joko uuden varaosan tai romuttamolta vähän käytetyn ja asennuttaisin sen autooni. Joskus voi olla hieman työläs jumppa, mutta varmaan töineen ja osineen ehkä 500 - 1000€:n juttu?
t.automies"
Kiitos vastauksestasi. Autossa niin siis koko taka-akseliston vaihto edessä jos se meinataan vielä ajokuntoon saada. Järki sanoo, että tuo tulee jo kalliiksi ja luin, että se vaatii jo muutoskatsastuksen. Lisäksi auton arvoon nähden iso summa olisi. Jos vielä viitsit vastata niin kiva olisi kuullamielipiteesi tästä.
Onko isänmaallisuus yliarvostettua? Sodassa tapetaan julmasti miehiä..
Vierailija kirjoitti:
Onko isänmaallisuus yliarvostettua? Sodassa tapetaan julmasti miehiä..
Ennen vanhaan satoja ja tuhansia vuosia sitten sotilas on työ siinä missä muukin. Sodittiin sen puolesta kuka palkkaa maksoi ja tarvittaessa vaikka vaihdettiin puolta, jos palkanmaksu loppui tai jos toiselta puolelta sai paremman tarjouksen. Ei välttämättä oikeastaan ollut olemassa valtioita, vaan korkeintaan pienempiä kylä/kaupunkiyhteisöjä.
On se sotilas ammatti nykyäänkin, mutta yhä enenevässä määrin isänmaallisuus vie ihmisiä sotaan. Ilmaiseksi. Moni lähtee jopa mielellään, toki suurin osa ei niin mielellään mutta menevät koska niin on oikein tehdä. Valtavan hyvä diili valtaa pitävälle!
Vierailija kirjoitti:
"Siis mikä akseli on rikki? Vetoakseli? Ohjausakseli? Näitähän vaihdetaan autoihin harva se päivä. Sellainen korjaus ei vaadi muutoskatsastusta.
t.automies"
Kiitos vastauksestasi. Autossa niin siis koko taka-akseliston vaihto edessä jos se meinataan vielä ajokuntoon saada. Järki sanoo, että tuo tulee jo kalliiksi ja luin, että se vaatii jo muutoskatsastuksen. Lisäksi auton arvoon nähden iso summa olisi. Jos vielä viitsit vastata niin kiva olisi kuullamielipiteesi tästä.
Ei kai sitä muutoskatsastusta tarvita, jos laitat samanlaisen osan autoosi kuin siinä on ollutkin. Sitten, jos esim. akselin kantavuus muuttuu, niin silloin pitää muutoskatsastaa. Katsastusasemilla neuvovat näissä asioissa, eikä neuvot maksa mitään.
Mikähän siinä taka-akselissa on vikana, että se pitää kokonaan vaihtaa...jos näin tosiaan on, niin sitten sitten on kyllä kalliimpi remontti kyseessä (romuttamo osatkin, perämurikoineen, voi helposti olla tuhansia). En ihan heti lähtisi sitä tekemään, etenkin kun auto on vanha. Kohta se hajoaa kuitenkin jostain toisesta kohtaa ja sinä olet polttanut rahasi taka-akseliin.
Myy autosi varaosiksi ja osta toinen samanhintainen tilalle? Koko taka-akselin vaihtoa vaativat viat ovat niin harvinaisia, että tuskin osuu toista kohdalle.
t.automies
Monia sotaelokuvia sanotaan sodanvastaisiksi. Ok. Mutta mitä rauhanelokuvia on, jotka ovat rauhanvastaisia?
Miten on mahdollista, että käsiin tulee ihottumaa tuotteista, joiden syöminen ei kuitenkaan aiheuta mitään oireita (käsien ihottuma ainoa oire)?
Sellainen kysymys olisiko kenelläkään lojumassa vanhoja lidlin lehtiä tai sattuisi muuten tietämään hinnan lidlin silvercrest bluetooth bathroom speaker kaijuttimelle netistä löysin käyttöohjeen jotta saa kuvan mistä laitteesta kyse https://manuall.fi/silvercrest-ian-103019-kaiutin/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi pitää paikkaansa. Tuollainen sulkemispäätös olisi niin sanottua hallintopakkoa, ja se on täysin erillinen prosessi yksittäisistä rikostutkinnoista. Sellainen vaatisi tietysti myös selkeät, lakiin perustuvat perusteet.
Yliksen kaltaisen keskustelualustan hyöty esimerkiksi vinkkien lähteenä potentiaalisissa rikostutkinnoissa lienee myös vähäisempi kuin sen aiheuttama kuormitus rikostutkinnalle sillä, että alustan viestejä itsessään joudutaan tutkimaan esimerkiksi kunnian tai yksityisyyden loukkauksina.
Murhis infoa he ovat kuitenkin myöntäneet seuraavansa aktiivisesti. Tästä ovat ihan mediassakin sanoneet. Ehkä kysyjä sotkee siis siihen ?
Vierailija kirjoitti:
Meneekö olkapään kiertäjäkalvosimen kiputila itsestään ohi?
Särkylääkkeet ei auta, Mobilat ehkä vähäksi aikaa helpottaa. Kuminauhajumppaan löysin ohjeet netistä ja olen sitä tehnyt. Inhottavaa polttavaa juilimista lavasta kyynärvarteen. Lääkäriltä sain tuon diagnoosin.
Itsellä auttaa vain kiputilaa ja tulehdusta tekevän liikkeen lopetus. Mulla se oli lapioiminen ja kaikki siihen verrattavissa oleva liike.
Kerro ensin mitä tarkoitat "akselilla"? Autossa on monenlaista akselia, myös pyöräntuennan toteutuksissa.
Tämmöisenään kysymykseesi on mahdotonta vastata.
Tämä on varjonyrkkeilyä pimeässä. Kysymykseen on edelleenkin mahdotonta vastata kun kysyjä ei kerro mitään olennaista, kuten:
- onko taka-akseli vetävä
- mikä on taka-akselin rakenne
- auton merkki ja malli (ja tieto onko esim sedan tai farmari, millä koneella)
- miten niin muutoskatsastus
Arvaan: kyse on ranskalaisesta autosta, jossa on takana vääntösauvajousitus ja pyörän tukivarren laakerointi on mennyt jumiin sillä tuloksella, että ei enää jousta lainkaan? Isohko remppa, taistelua edessä jumiutuneiden pulttien kanssa.
Joskus sattuu, että unohdan, mitä olin aikonut juuri tehdä tai sanoa. Vaikka pinnistelen kuinka, en muista. Mutta, kun menen takaisin siihen paikkaan, jossa olin asian päättänyt (vaikka keittiön pöydän luo tai eteiseen), muistan asian heti.
Mistä tämä johtuu?
Katselin Free-kanavalta Suomurhat -nimistä sarjaa, joka perustuu tositapahtumiin. Siinä saatetaan haastatella uhrin latinoäitiä tai m*rhaaja voi olla nimeltään vaikka Rodriguez, mutta näyttelijät, jotka sarjaan on valittu, ovat aina täysin valkoihoisia. Mistä tämä johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Monia sotaelokuvia sanotaan sodanvastaisiksi. Ok. Mutta mitä rauhanelokuvia on, jotka ovat rauhanvastaisia?
Ei sellaisia ole. Sodanvastaisuus voi näkyä sotaelokuvassa siten, ettei itse sotaa millään tavoin ihannoida, eikä sotilaita kuvata superkovina, ihanteellisina huipputaistelijoina, vaan he voivat mokailla, pelätä, toimia raukkamaisesti tai kuolla rumasti.
Kannattaako autoon vaihtaa enää akselia jos alkuperäinen on rikki? Pitäisi koko toinen akseli vaihtaa, että sillä saisi ajaa. Toisaalta tähän liittyy myös kysymys muutoskatsastuksesta ja noin iso muutos tarvisi siis käsitykseni mukaan jo tuon kaiken eli ei menisi ns tavallisella katsastuksella. Tämä muutoskatsastus taas maksaa 400 euroa. Onko joku tehnyt tai teettänyt autoon näin suuria korjauksia? Järki sanoo, ettei kannata, mutta olen jo yhden auton romuksi laittanut tämän vuoksi ja mietin voisiko tätä toista edes harkita korjattavaksi, kun on muuten paremmassa kunnossa.
Kuitenkin tätäkin autoa on korjattu jo ja kuitenkin joudun nytkin maksamaan korjaajalle työstä ja osista mitä hän on jo autoon laittanut. Yritettiin siis saada auto katsastuksesta läpi ja nyt tuli tuo akseli ongelma. Mietin, että onko turhaa maksaa korjauksesta ja romuttaa auto vai lähdenkö sitten akselin vaihtoon ja maksan enemmän ja saan ehkä toimivan auton. Tai sitten ei mene edelleenkään läpi.
Onko muuten ok jos katsastaja löytää viat ja sitten ne korjataan sekä jälkitarkastuksessa taas toinen katsastaja löytää lisää vikoja ja huomauttaa niistä. Ei ole koskaan aiemmin käynyt näin. Kiitos jos joku osaisi neuvoa.