Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18336)

Vierailija
17301/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minua pelottaa niin paljon kaikki nettiasiat, että en tahdo käyttää somea, enkä käyttää foorumeita kuin lukemiseen, tätäkin mietin kovasti. En tahdo itseäni nettiin.. miksi ketään edes kiinnostaisi tämmöinen randomin jutut, miksi pelätä?

Älä kirjoita omalla nimelläsi, ja käytä selailuun incognito-tilaa. Tavallisen ihmisen jutut ei kiinnosta niin paljon valtiollisia tai muita toimijoita, että ryhtyisivät jostain ip-osoitteesta selvittelemään henkilöllisyyttäsi. Voit siis surffailla huoletta. Jos et siitä huolimatta tunne itseäsi turvalliseksi, pelkosi saattaa kummuta jostain muusta ja olla enemmän epärationaalista. 

Voit käyttää myös VPN:ä. Esim proton-vpn on luotettava ilmainen

Vierailija
17302/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hieroja ajattelee noin, niin hän on vääräälä alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17303/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Lämmitysvaiheessa kiinni ja saunottaessa auki.

Vierailija
17304/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkkisyyni / punkkitarkastus

Olen tänä kesänä mökkeillyt saaristossa ja miettinyt paljon punkkiasioita. Olen lukenut varmaan sadasta lähteestä punkkisyyniohjeita, mut oon kai tyhmä kun en vieläkään ymmärrä :D Enkä voi pyytää ketään auttamaan punkkisyynissä kun läheisiä ei mökkipaikkakunnalla ole.

Ohjeissa käsketään tarkistamaan tai käymään iho läpi. Pitääkö iho siis katsoa vai tunnustella läpikotaisin? 

Onko punkit niin isoja, että ne näkee jos taskupeilin avulla katsoo esim. selkää?

Tai tunteeko esim. päänahassa olevat punkit ihan sormin tunnustelemalla? 

Jos iholla on irrallaan vaeltavia punkkeja jotka eivät vielä ole purreet/kiinnittyneet, niin lähteekö ne pois suihkussa tai uidessa? 

Vierailija
17305/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten saan selvitettyä veriryhmäni. en voi luovuttaa verta. mitään papereita ei ole missä lukisi.

onko jotain apteekista ostettavaa testiä tai vastaavaa.

On laboratorioita, joista voi ostaa testauksen. E-ABORh maksaa n. 70-100€ testauspaikasta riippuen.

Vierailija
17306/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koirankakka muuttuu valkoiseksi ajan myötä? 

Koiranruokaan lisätyn kalkin vuoksi

Vierailija
17307/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on erillistalo? Joku sanoo että on sama asia kuin omakotitalo ja toiset sanoo että on ihan eri asioita ne. Jotkut sanoo että se jos sanoo että erillistalo on sama kuin omakotitalo, on sama kuin sanoisi, että kerrostalo on sama kuin pilvenpiirtäjä...? Täh?

Omakotitalo on omalla tontilla oleva kiinteistö, omistaja omistaa sekä tontin (tai sen vuokraoikeuden) ja rakennuksen.  Erillistalot ovat yleensä asunto-osakeyhtiömuotoisia eli yhdellä tontilla on useita erillisiä taloja, jotka omistaa asunto-osakeyhtiö, osakkaalla on hallintaoikeus asuntoon, ei omista taloaan. Tontin omistaa se asunto-osakeyhtiö. Erillistalot ovat joko kokonaan erillään toisistaan tai kaksi/useampia taloja toi olla toisiinsa yhteydessä esim. autokatostan/ varastojen välityksellä. Erillistaloissa kunnossapitovastuut ja asuntokohtaisen pihojen hallinta voi olla järjestetty eri tavoin kuin tavanomaisessa rivitalossa.

Vierailija
17308/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt meikattavana (itse en ole koskaan käynyt), miten meikkaajat laittaa ripsivärin? Samalla harjalla kuin muille asiakkaille? Pesemättä välillä? Voiko sen ripsarin harjan pestä asiakkaiden välissä? Mutta eikö väri kuivu sillä aikaa kun harja kuivuu? Tiedän, että on "first world problem".

Vierailija
17309/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen.

Mistä se johtuu , että meillä vanhemmat naiset (mummot) värkkäytyy

ihan saman näköiseksi kuin heidän miehensä ?? ( vanhat ukot )

On outoa kun "ukko/äijä"  alkaa puhumaankin  naisen äänellä !!!!

Onko kyseessä  jonkun lainen "samaistuminen" ??

Kun ei ukolla tukkaa päässä , niin ,,,,,?

En ole huomannut tällaista. Mihin viittaat, vaatetukseenko? Minkälaiseen vaatetukseen? Ehkä monet iäkkäämpien suosimat vaatteet ovat useimmiten yksivärisiä ja hillittyjä väriltään, se on ainakin yksi asia, joka on yhteistä molemmille sukupuolille. Iäkkäät naiset eivät yleensä myöskään pukeudu vartaloa nuoleviin asuihin, joten ruumiinmuodot eivät heti paljasta sukupuolta. 

Iän myötä hiukset harvenevat myös monilla naisilla, ja laittautuminen kampaajalla ei välttämättä kiinnosta, tai eläkeläise

Oikeasti tässä on syynä se, että naisilla hiipuu estrogeenin tuotanto ja miehillä testosteronin tuotanto elimistössä. Siitä syystä kumpikin sukupuoli alkaa muistuttaa enemmän toisiaan.  Lisäksi lihaksen väheneminen ja rasvan määrän lisääntyminen ja kollageenin väheneminen muuttaa kroppaa kummallakin

Vierailija
17310/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyt meikattavana (itse en ole koskaan käynyt), miten meikkaajat laittaa ripsivärin? Samalla harjalla kuin muille asiakkaille? Pesemättä välillä? Voiko sen ripsarin harjan pestä asiakkaiden välissä? Mutta eikö väri kuivu sillä aikaa kun harja kuivuu? Tiedän, että on "first world problem".

Asiansa osaavat ammattimeikkaajat huolehtivat todella tarkasti hygieniasta ja siitä, etteivät asiakkaiden pöpöt pääse koskaan sekoittumaan. Tämä on myös hyvä vinkki meikkaajaa valitessa: ammattitaitoisella meikkaajalla on hygienia hallussa. 

Ripsivärin laittaminen asiakkaalle tulisi hoitaa niin, että meikkaajalla on iso nippu kertakäyttöisiä maskaraharjoja. Yhtä harjaa käytetään vain yhdellä asiakkaalla eikä harjaa koskaan laiteta takaisin ripsiväriputkiloon niin että se olisi käynyt asiakkaan iholla/ripsissä.

Proseduuri menee siis näin:

--> Meikkaajalla on perinteinen ripsiväriputkilo, korkki kiinni ja harja paikallaan. Mutta tätä ripsivärin mukana tulevaa, korkissa kiinni olevaa harjaa ei koskaan käytetä asiakkaalla.

--> Meikkaaja ottaa ripsiväriputkilon oman harjan pois ja laskee sen hygieeniselle alustalle.

--> Hän on ottaa kertakäyttöisen ripsiväriharjan, dippaa sen ripsiväriin ja laittaa sillä ripsivärin asiakkaalle.

--> Mikäli yksi dippauskerta ei riitä vaan tarvitaan useampi, ei asiakkaan ripsillä käynyttä harjaa laiteta takaisin ripsiväriputkiloon, vaan meikkaaja ottaa käyttöön uuden kertakäyttöisen ripsiväriharjan. 

Toinen vaihtoehto on käyttää asiakkaan omaa ripsiväriä. Jotkut meikkaajat pitävät myös valikoimissaan avaamattomia/uusia ripsivärejä, joista asiakas sitten ostaa itselleen mieluisen. 

Vierailija
17311/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun pää ei kestä yhden illan juttuja vaikka kaikki muut harrastaa niitä? :( Miten saisin pääni siihen kuntoon että voisin vain naida ympäriinsä (toki raskauden ja seksitautien ehkäisystä parhaani mukaan huolehtien) kuten kaikki muutkin???

Vierailija
17312/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aina joskus sanoo että uskoo Jumalaan. Joku toinen taas sanoo että uskoo Jeesukseen.

Mitä eroa näillä on?

Kiitos.

Vierailija
17313/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tänä kesänä mökkeillyt saaristossa ja miettinyt paljon punkkiasioita. Olen lukenut varmaan sadasta lähteestä punkkisyyniohjeita, mut oon kai tyhmä kun en vieläkään ymmärrä :D Enkä voi pyytää ketään auttamaan punkkisyynissä kun läheisiä ei mökkipaikkakunnalla ole.

Ohjeissa käsketään tarkistamaan tai käymään iho läpi. Pitääkö iho siis katsoa vai tunnustella läpikotaisin? 

Onko punkit niin isoja, että ne näkee jos taskupeilin avulla katsoo esim. selkää?

Jos iholla on irrallaan vaeltavia punkkeja jotka eivät vielä ole purreet/kiinnittyneet, niin lähteekö ne pois suihkussa tai uidessa? 

Itse olen huomannut punkit lievästä kivusta ja tunnustelemalla. Ovat tiukassa olevia kovia pieniä mollukoita

Vierailija
17314/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun pää ei kestä yhden illan juttuja vaikka kaikki muut harrastaa niitä? :( Miten saisin pääni siihen kuntoon että voisin vain naida ympäriinsä (toki raskauden ja seksitautien ehkäisystä parhaani mukaan huolehtien) kuten kaikki muutkin???

ei saa yleistää!!!!! en minä ainakaan!!!!!

Vierailija
17315/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Sinä teet jauheliha-perunasoselaatikon ja makaronilaatikon? En siis etsi yleispätevää ohjetta, minkä voisin ihan hyvin itse etsiä netistä, vaan minua kiinnostaa saada tietää persoonallisia tapoja, miten Juuri Sinä teet nämä kaksi klassikkoruokaa.

Vierailija
17316/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sanotaan nämä kuuluisien säveltäjien nimet? Minulle sanotaan monesti, että ääntämiseni aiheuttaa myötähäpeää

Chopin

Liszt

Bethoven

Mozart

Smetana

Vierailija
17317/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsominen enimmäkseen riittää, tosin esim. polvitaipeesta tai nivusista voi olla helpointa kokeilla kädellä. Selästä taskupeilillä katsominen riittää, mutta on vähän hankalaa (ja punkin poistaminen yksin varmaan mahdotonta), mutta onneksi punkit ei ehkä mieluiten selkään kiinnitykään. Päänahassa mulla ei punkkia ole ollut koskaan, kaulassa on ollut kerran. Taipeet ja esim. pikkuhousujen lahkeensuun kohdat kannattaa sen sijaan kokeilla tarkkaan. Nymfivaiheen punkki on tosi pieni, mutta kyllä senkin näkee ja myös tuntee sormin. Kaikki mustat pilkut katso tarkkaan. 

Jos punkki vasta kulkee iholla, se lähtee kevyesti pyyhkäisemällä, joten eiköhän se suihkussakin lähde. En tosin pysty tätä todistamaan.

Jos punkki on ehtinyt kiinnittyä kunnolla, se on tosi tiukassa. Vedä lujasti! Rengasihottumaa tiedät varmaan tarkkailla. Puremakohtaan tulee itselläni kunnon punainen läikkä ja se kutiaa monta päivää, eikä se silti borrelioosia ole tarkoittanut, että ei se ihan joka punkissa luuraa. 

Punkki ei muuten sitten tahdo kuolla litistämällä millään. Kääri se paperiin ja polta. 

Vielä yks juttu: Punkkisyyni on hyvä tehdä, mutta ota rauhassa. Liikun paljon punkkialueella ja näin kesällä ohjeiden vastaisesti paljain säärin, mutta ei niitä päivittäin tai viikottainkaan ole takertunut ainakaan minulle. Kissalla niitä sen sijaan on jatkuvasti. Ihminen ei siis ole punkin ykkösvalinta. 

Vierailija
17318/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen pysyy pystyssä vaikka jalkapohjissakin on vain teoriassa luiden päällä "nuljuavaa" nahkaverhoilu ja miksi se nahka käytännössä ei kuitenkaan juurikaan anna periksi koko ruumiin painon alla kun kumminkin meko pieneen pinta-alaan kosketuspinnassa maahan kohdistuu varmaan melkoiset veto- ja/tai työntövoimat kävellessä, varsinkin ylä- ja alamäkeen?

Jaloissa on luitten ja mainitsemasi nahkaverhoilun lisäksi jänteitä, hermoja, verisuonia ja lihaksia. Näiden avulla jalka liikkuu ja tunnemme sen. Kyllä jalka painon alla jonkin verran antaa periksi. Ylipainosta seuraa usein jalkaterän virheasentoja,joita korjataan erilaisilla tukipohjallisilla. Jalkojen rasituksesta kertovat myös suonikohjut. 

Loppukevennys: savolaiset väittävät, että kenkien kulumisesta voidaan päätellä, että kävelemme maapallolla, mutta emme sen ulko- vaan sisäpinnalla, sillä kengänpohj

Tähän lisään, että ihmisen pystyssä pysyminen ja kävely ei olekaan mikään helppo juttu. Miettikää, miten kauan ihmislapsi joutuu sitä opettelemaan (mihin tahansa eläimeen verrattuna). 

Vierailija
17319/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö olkapään kiertäjäkalvosimen kiputila itsestään ohi?

Särkylääkkeet ei auta, Mobilat ehkä vähäksi aikaa helpottaa. Kuminauhajumppaan löysin ohjeet netistä ja olen sitä tehnyt. Inhottavaa polttavaa juilimista lavasta kyynärvarteen. Lääkäriltä sain tuon diagnoosin.

Vierailija
17320/18336 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jo käynyt niin, että hallituksen toimesta"ääri"oikeisto on kaapannut Suomen median? Kaikki keskustelut, joissa arvostellaan hallituksen toimia, katkaistaan.

Heillä on selvästi paras some-osaaminen ja motivaatio kaapata media. Tässä he ovat jo hyvin pitkällä, esim. maalittaminen ja ylen rahoituksen vähentäminen puhuu sen puolesta. Aihe vapaan ja muiden vastaavien palstojen spämmi, trollaus ja muiden mielipiteiden aiheettomasti ilmiantaminen on samaa asiaa. Suoraan nasse Saksan oppikirjasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän