Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18521)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lähetän sähköpostia, saako Vastaanottaja jostain tiedot henkilöllisyydestäni? Voiko sen tarkistaa jostain ilmoittamalla sähköpostiosoitteen?
Ei voi. Mutta jos ajattelit herjata jotakuta, niin rikosilmoituksen tekemällä henkilöllisyytesi kyllä saadaan selville mikäli poliisi katsoo aiheelliseksi tutkia asiaa.
Huonolla tuurilla henkilöllisyytesi voi selvitä sähköpostiosoitteesta, jos tietosi ovat levinneet jonkin hakkeroinnin seurauksena verkkoon
Riippuu siitäkin, että mihin ap on osoitettaan levittänyt. Jos hän toimii esim. jossain yhdistyksissä ja hänen osoitteensa on postituslistoilla ja yhteyshenkilöiden joukossa, niin helpostihan se henkilöllisyys selviää kun Googleaa osoitteen. Riippuu myös kuinka hyvin yhdistys, työpaikka tms. on suojannut sivustonsa. Ja ap oman koneensa.
Kiitos vastauksista. Lähinnä ajattelin, että jos lähetän kysymyksen sähköpostilla johonkin kolmannen sektorin palveluun, olenko anonyymi. Olen kirjautunut sähköpostiosoitteella ja itse keksityllä salasanalla heidän palveluunsa, mutta yhteystietoja ei kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ammatteja voi nopealla aikataululla opiskella verkossa, jos on alanvaihtoa kyseessä ja ammattikoulu pohja? Pitäisi olla melko helppoakin, jos ei ole kouluja käynyt vuosikymmeniin.
Kehottaisin katsomaan eri oppilaitosten tarjontaa. Ehkä juuri ammattikoulu olisi sinulle ainoa vaihtoehto, koska et omaa toisenasteen koulutusta. Jotkut ammattioppilaitokset järjestävät verkkokoulusta. Niitä linjoja vaan on melko vähän minkä olen itsekin saanut huomata. Jos mietin kaikkia mitä itse olen nähnyt niin merkonomikoulusta järjestetään verkossa. Tässäkin muistaakseni meni sitten niin, että pitää olla alan työpaikka tai kokemusta alalta. Kannattaa hakea tietoa tuosta jos kiinnostaa. Samoin joku oppilaitos järjesti lähihoitajakoulutusta. Kannattaa käydä myös kaikki monimuoto koulutukset läpi. Niissä lähipäiviä välillä, mutta niitä on yleensä melko vähän. Muuten saa opiskella verkossa ja toki työssäoppimiset on myös sen lisäksi. Kävisin sinuna kaikki lähellä olevat oppilaitokset läpi ja etsisin olisi siellä monimuotokoulutuksia. Täysin verkossa olevia koulutuksia on melko vähän.
Lemmikin omistajille tai omistaneille kysymys. Jos ostat jotain varusteita tai muuta tavaraa lemmikille niin katsotko värit ja kuviot yms sen mukaan onko kyseessä naaras vai uros?Vai valitsetko värit vaan esim sattuman tai oman lempivärisi mukaan. Vai onko esim varusteen hyvä laatu ratkaiseva tekijä ja et katso silloin väriä sen tarkemmin. Näkeekö lemmikistäsi päältä mitä sukupuolta se on jos katsoo varusteita? Voit myös peukuttaa näkee tai ei näe.
https://www.redbull.com/fi-fi/cartoons/aarre tvssä näkyy näitä redbull mainoksia tuossa aarre mainoksessa jäänyt tuon parrakkaan hahmon ääni häiritsemään on niin tutun oloinen mutten vaan saa yhdistettyä. niin kuin olisi ollut äänenä jollekkin piirroshahmolle kenties Richard Scaryn touhukas maailmasta jokin hahmo se tulee etäisesti mieleen tai jokin muu 90 luvun - 2000 luvun alun piirretty
tunnistaako kukaan kenelle tuo ääni kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Lemmikin omistajille tai omistaneille kysymys. Jos ostat jotain varusteita tai muuta tavaraa lemmikille niin katsotko värit ja kuviot yms sen mukaan onko kyseessä naaras vai uros?Vai valitsetko värit vaan esim sattuman tai oman lempivärisi mukaan. Vai onko esim varusteen hyvä laatu ratkaiseva tekijä ja et katso silloin väriä sen tarkemmin. Näkeekö lemmikistäsi päältä mitä sukupuolta se on jos katsoo varusteita? Voit myös peukuttaa näkee tai ei näe.
Meillä on neljä koiraa, kaikki narttuja. Jokaisella on oma väri varusteissa ja ne on vihreä, violetti, punainen ja keltainen. Varusteet ostetaan silleen että ne kestää koiran eliniän ja ne voi kierrättää sen jälkeen eteenpäin jos ei itsellä enää tarvetta ole.
Lähdin ihan samaa googlaamaan! Se on jostain lastenohjelmasta, mitä on muksuna tullut katsottua, mutta en myöskään saa päähäni, että kuka.
Vierailija wrote:
https://www.redbull.com/fi-fi/cartoons/aarre tvssä näkyy näitä redbull mainoksia tuossa aarre mainoksessa jäänyt tuon parrakkaan hahmon ääni häiritsemään on niin tutun oloinen mutten vaan saa yhdistettyä. niin kuin olisi ollut äänenä jollekkin piirroshahmolle kenties Richard Scaryn touhukas maailmasta jokin hahmo se tulee etäisesti mieleen tai jokin muu 90 luvun - 2000 luvun alun piirretty
Jukka Rasilaksi veikkaisin.
https://vieraslajit.fi/lajit/MX.206832
Tuolla alaotsikko "Mitä voin tehdä?"
Yritetäänkö tuolla sanoa, että jos löytää aurinkoahvenen, niin se kuuluu taqqaa? Tuossa lähinnä sanotaan mitä ei saa tehdä, antamatta selkeä ohjetta mitä sille pitää tehdä, eikä minulle tule mieleen muutamaan mitä jäisi jäljelle. Onkohan kyse siitä, että kuulostaisi liian pahalta kehottaa taqqamaan, joten se on annettu lukijalle "itse pääteltäväksi"?
(Nuo q-kirjaimet tarkoittaa sitten p-kirjaimia. En halunnut että viesti menee "tarkastukseen".)
Olisiko mahdollista tuottaa maitoa pehmeällä rasvalla? Eli maidon kovan rasvan tilalla olisi vaikka rypsiöljyä.
Vierailija wrote:
Mistä johtuu että vatsalihasliikkeitä tehdessäni kaulaan sattuu niin että pitää lopettaa jumppaaminen?
Lihasjumit?
Liian heikot lihakset kaulalla vaativat niskalta ja hartioilta enemmän, jotta saadaan kompensoitua pään paino ja sento.
Edelliseen viestiin tuli vaan kuva, mutta minulla on siis tuollaiset näivettyneet kädet. Vähän kuin jollain syömishäiriötä sairastaneella. Olin nuorena ihan tavallisen painoinen, mutta toisaalta en käynyt esim koulussa syömässä tiettyjen seikkojen takia ja olin pitkiä päiviä nälässä pienillä eväillä. Minulla oli usein kylmät kädet ja verenkierto huono. Mietin onko tämä kaikki vaikuttanut käsiini (kämmenet ja ranteet) ja tehnyt niistä sellaiset ohuet ja ilman mitään kunnon lihaksia tai rasvakudosta olevat. Minulla näkyy rystysten luut läpi. Ei ole kuin ohut iho päälle. Lisäksi ranne on todella ohut. Verisuonet näkyvät läpi kunnolla. Kädet eivät näytä normaalilta. Samalla kädet kyllä toimivat. Ovat vaan melko heikot ja kylmänarat. Toivon, että joku ymmärtää mitä tarkoitan. Mietin vaan onko nuoruuden pitkien aikojen suömättömyydellä (olin koulussa lähes ilman ruokaa) tai esim jollain vitamiinien puutteella vaikutusta tähän. Käteni, kun eivät ole normaalin näköiset ja se niiden palelu on epätavallista. Samalla on aikuisena vaikeaa enää vaikuttaa käsiinsä, kun ne ovat kasvaneet tuollaiseksi.
Edelliseen vielä jatkona kysymys. Eli jos laitat toisen kätesi peukalon ja keskisormen ranteesi ympärille niin saatko niiden päät koskettamaan toisiaan eli riittääkö ympärys siihen. Minulla riittää ja ehkä sekin kertoo siitä kuinka ohuet ranteeni ovat.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jukka Rasilaksi veikkaisin.
Rasila on!
Voisiko joku vihjata jonkun sivuston mistä löytäisin suomalaisen tekstin italialaiseen sarjaan Il Marsigliese 1975.
Google tarjoaa vain Cumuluksen coveria siihen tunnariin.
Sarjan olen saanut ladattua Youtubesta mutta siinä ei ole tekstitystä.
Miksi kaikkien upeiden ja ylväiden rakennusten edessä on aina leijona patsaita? Yleensä se on aina tyypillisesti leijona kaikkialla maailmassa tai kotka. Miksi?
Biudet wrote:
Miten on mahdollistä, että niin käsittämättömän suuri määrä typeryyttä on tiivistynyt suomalaisen viher-vasemmiston poliittiseen eliittiin?
Tämä oli varmaan provo, mutta haluan vastata. Olen pienen ikäni näissä "vihervassaripiireissä" pyörinyt, vasta hiljan tehnyt pesäeroa, ja muutama seikka tulee mieleen joiden vuoksi moni ns. tavis näkee vihervasemmiston jutut outoina/hölmöinä.
Moni vaikuttaja (etenkin politiikassa) seuraa useampaakin postmodernismista juonnettua teoriaa, joita nyt politiikan sekä muun vaikuttamisen myötä yritetään soveltaa käytäntöön. Teoriatasolla suuri osa näistä ajatuksista on ihan käypiä, jopa jaloja, mutta niitä on lähes mahdotonta soveltaa reaalimaailmaan. Abstraktit teoriat eivät usein ole yhteensopivia tosimaailman realiteettien kanssa.
Lisäksi omaa poliittista kantaa haetaan opposition kautta, eikä niin, että itse havahduttaisiin pohtimaan omia arvoja syvällisemmin. Toisin sanoen sillä ei ole väliä, mitä sanotaan, vaan painotus on muuttunut niin, että mietitään enemmän sitä, kuka sanoo. Jos ja kun arvomaailmansa määrittelee pitkälti niin, että ykskantaan vastustaa kaikkea mitä "vastapuoli" sanoo tai ehdottaa, ei lopputulos ole kovin fiksun oloinen.
Kolmantena sanoisin vielä, että ideologinen ja poliittinen tribalismi elää ja voi hyvin Suomessakin. Ei ehkei ihan niin vahvana kuin muualla maailmassa, mutta yhtälailla täälläkin. "Omien puolta" pidetään, vaikka olisi päivänselvää, että siinä ei ole enää mitään järkeä (ja on joskus myös täysin paradoksaalista). Ihan viimeisimpänä esimerkkinä mainitsisin esim. nämä Lähi-Idän selkkaukset viime viikonlopulta. Vihervasemmistolaisiksi, peräti feministeiksi, katsotut (ja sellaisiksi identifioituvat) naiset ovat painaneet villaisella naisiin kohdistuvan v_k_vallanteot, sillä aggressori oli tässä tapauksessa sitä niin sanottua omaa puolta. Kognitiivista dissonanssia siis.
Aivan lopuksi: identiteettipolitiikka ei ole loogista eikä ylipäätään kovin progressiivista, jos sitä tarkastelee lähemmin. Intersektionaalinen feminismikään ei ole tuottanut juuri mitään, joka naisia konkreettisesti auttaisi - se on usein tyhjän kuuloista sanahelinää, vailla substanssia.
Tässä omia mietteitäni. Terveisin vihervassarifemakko, joka on lähivuosina tullut toisiin aatoksiin tämän ihmisryhmän "fiksuudesta."
Vihervassarifemakko pahoittelee; lainaus meni ihan päin honkia. Pahoittelut siitä! Ensimmäinen kappale viestissä 16299 siis kysymys, loppuosa on omaa vastaustani.
Milläköhän nimellä meidän elämäämme aikakautta aletaan myöhemmin kutsumaan? Kenessäkään ennustajan vikaa?
Riippuu siitäkin, että mihin ap on osoitettaan levittänyt. Jos hän toimii esim. jossain yhdistyksissä ja hänen osoitteensa on postituslistoilla ja yhteyshenkilöiden joukossa, niin helpostihan se henkilöllisyys selviää kun Googleaa osoitteen. Riippuu myös kuinka hyvin yhdistys, työpaikka tms. on suojannut sivustonsa. Ja ap oman koneensa.