Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18521)
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/4d0569bb-1ef7-4905-a937-e2d0667d4530
Onko miehille tyypillistä se, että voivat ns romuttaa pitkän liiton sen vuoksi, että nuorempi nainen ottaa yhteyttä. Tässäkin tapauksessa Eicca Toppinen on pitkään yhdessä vaimonsa kanssa. Heillä kaksi lasta. Sitten nuori nainen ottaa chatissa yhteyttä ja heti se on menoa. Mies vielä kokee "ansainneensa" sen kaiken, vaikka myöntää senkin kuinka juominenkin on lähtenyt käsistä jo aikoja sitten. Viestittelee salaa tälle nuorelle naiselle ja sitten vaimo saa yhden tilanteen jälkeen vahingossa tietää. Mies vielä selittelee, ettei mitään pahempaa ole tapahtunut, vaikka onhan tuokin jo ikävää ja monen mielestä kiellettyä parisuhteessa olevalta. Sitten raitistuminen ja lopussa maininta kuinka kävi juuri niin kuin oletti eli ero ja tämä mies asuu nyt juuri tuon viestittely aloittaneen naisen kanssa ilmeisesti Norjassa.
Kovin on minusta heikolla pohjalla tämä kaikki jos pitkän liiton voi tuhota tuollainen ja mies jää heti koukkuun johonkin viestittelyyn ja ns tuntematon ihminen voi saada aikaan tuon kaiken. Aloin oikein miettiä sitä kaikkea. Toki ymmärrän sen, ettei liitto varmaan ollutkaan ns hyvällä pohjalla muutenkaan. Silti se kaikki alkoi niin pienestä, etten ymmärrä miten elämää nähnyt "vanhempi" ihminen enää lähtee mukaan tuollaiseen. Toki asiaa voi pohtia myös asetelmassa vanhempi nainen ja nuorempi mies.
Onko kukaan muu polkupyöräilijä huomannut, että pimeän aikaan pyöräily olisi kevyempää kuin valoisana aikana?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan muu polkupyöräilijä huomannut, että pimeän aikaan pyöräily olisi kevyempää kuin valoisana aikana?
Olen ihmetellyt aivan samaa!
Miksi haukottelette suu auki? Miksi ette ymmärrä pitää suuta kiinni haukotellessa? Missä käytöstavat?
Vai ovatko vanhempanne yhtä moukkamaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ole huomannut, mutta voisikohan se ohtua siitä että tavallaan ajaa "tunnelissa" ja ikäänkuin havainnot jäävät vähemmälle..?
Jos matkalla on paljon mielenkiintoista katsottavaa, niin matka voi tuntua pidemmältä..
Vähän siihen verrattavaa, kun lapsi ilman elämänkokemusta kokee ajan hitaampana. Kun olemme vanhoja - aika tuttuine kokemuksineen vilahtaa ohi huomaamatta.
Äh.. en osaa selittää, mitä tarkoitan!
Uskaltaako käteistä rahaa enää käyttää ollenkaan. En huomaa - ja tämä on tapahtunutkin - saadessani väärää rahaa esim kaupan kassalla. On sitten käynyt niin että seuraavassa vaiheessa huomataan, enkä voikaan käyttää sitä.
Ei edes näköni riittäisi huomaamaan.
Kuinkahan monta tankkiautollista naisten rintojen täytteeksi laitettua nestemäistä silikonia on piilossa Instagramin uhkeiden sometyrkkyjen valokuvissa?
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako käteistä rahaa enää käyttää ollenkaan. En huomaa - ja tämä on tapahtunutkin - saadessani väärää rahaa esim kaupan kassalla. On sitten käynyt niin että seuraavassa vaiheessa huomataan, enkä voikaan käyttää sitä.
Joku täällä alapeukuttelee mutta on se törkeää että näinkin voi rehellinen ihminen menettää rahojaan. Siinä vaiheessa kun asia paljastuu, sitä ei itse enää muista mistä se väärä raha on tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerien ja nolojen kysymysten ketju. Ehkä kehtaan kysyä tällaista...
Eli, menen huomenna ensimmäistä kertaa gynekologille ja mietin, että kehtaanko mainita samalla oudosta "vaivastani"? Mulla on nimittäin ollut jo pidemmän aikaa outo ja kiusallinen tapa raapia alapäätäni nukkuessani. Muutaman kerran olen herännyt siihen että raavin, mutta yleensä haistan sen käsistäni aamulla (tiedän, ällöttävää). Päivisin en alapäätäni raavi eikä se edes kutise, mutta en tiedä miksi ihmeessä teen tuollaista nukkuessani.
Totta kai kehtaat. Ei se ehkä mikään niin outo vaiva ole, mutta kaikesta omaa mieltään askarruttavasta saa kertoa ja kysyä. Joskus asiat voivat olla hassujakin, mutta ei se haittaa. Elämässä kun on kaikenlaista hassua, outoa, hämmentävää jne. Etenkin lääkärit törmäävät kaikenlaisiin asioihin.
Kiitos rohkaisusta. Kävin gynekologilla ja kaikki oli muuten ok (ei polyyppeja eikä myoomia), mutta ultraäänessä kohdun limakalvo näytti kuulemma kovin paksulta tässä vaiheessa kiertoa (kuukautisten pitäisi alkaa n. 10 päivän päästä).
Mulla on vuoto aika runsasta ja hyytymiä tulee joka kerta, niin gynekologi kehotti käyttämään joko Slindaa tai Caprilonia, mutta en tiedä uskallanko... Pelottaa veritulpan mahdollisuus, vaikka mainitsin, että mulla on ollut muutaman kerran migreeniaurakohtaus, ja vakuutti että noita pillereitä voi silti käyttää.
Onko vaarallista, jos kohdun limakalvo on kovin paksu, eikä vaivaa hoida?
Kysyin myös öisestä alapään raapimisesta ja gyne suositteli öljypohjaisen rasvan käyttöä (ulkoisesti).
Vierailija kirjoitti:
Käteinen raha on edelleen hyvin turvallista. Toki väärää rahaa on jonkin verran liikenteessä kuten on aina ollut, mutta käteisen kohdalla suurin riski lienee että ihminen itse pudottaa rahaa jonnekin tai hukkaa lompakkonsa. Maksukorttia käyttämällä toki väistää väärät rahat kokonaan.
Väärennetty seteli pitää viedä poliisille. Lisätietoa on esimerkiksi tuolla: https://www.suomenpankki.fi/fi/raha-ja-maksaminen/vaarennokset/
Kuinka kauan ajattelet kahdella ihmisellä riittävän tavallisessa käytössä kaksi rullaa vessapaperia? Ajattelen siis mieluummin kymykseen liittyen kahta naista, koska meillä menee ehkä paperia enemmän. Mietin asiaa vaan sen vuoksi, kun olimme yhdellä lomamökillä ja siellä oli varattu käyttöön vaan tuo kaksi rullaa viideksi päiväksi ja me kulutimme ne jo siinä ajassa loppuun. Tämän jälkeen mietin oikeasti kulutimme paperia liikaa. Tähän lisättynä toinen meistä käytti kyllä paperia myös "nessuna", kun allergista nuhaa. Tämäkin kulutti paperia.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan ajattelet kahdella ihmisellä riittävän tavallisessa käytössä kaksi rullaa vessapaperia? Ajattelen siis mieluummin kymykseen liittyen kahta naista, koska meillä menee ehkä paperia enemmän. Mietin asiaa vaan sen vuoksi, kun olimme yhdellä lomamökillä ja siellä oli varattu käyttöön vaan tuo kaksi rullaa viideksi päiväksi ja me kulutimme ne jo siinä ajassa loppuun. Tämän jälkeen mietin oikeasti kulutimme paperia liikaa. Tähän lisättynä toinen meistä käytti kyllä paperia myös "nessuna", kun allergista nuhaa. Tämäkin kulutti paperia.
Lomamökeille kannattaa ostaa omat vessapaperit mukaan, harvoin niissä on tarpeeksi.
Mutta varsinaiseen kysymykseen: Itselläni menee ehkä rulla viikossa (yksin asuva nainen), mutta kun olin hotellissa naispuoleisen kaverin kanssa niin ei meinannut riittää rulla päiväksi. En tiedä mihin sitä käytti niin paljon, mutta erilaisia tapoja on näemmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerien ja nolojen kysymysten ketju. Ehkä kehtaan kysyä tällaista...
Eli, menen huomenna ensimmäistä kertaa gynekologille ja mietin, että kehtaanko mainita samalla oudosta "vaivastani"? Mulla on nimittäin ollut jo pidemmän aikaa outo ja kiusallinen tapa raapia alapäätäni nukkuessani. Muutaman kerran olen herännyt siihen että raavin, mutta yleensä haistan sen käsistäni aamulla (tiedän, ällöttävää). Päivisin en alapäätäni raavi eikä se edes kutise, mutta en tiedä miksi ihmeessä teen tuollaista nukkuessani.
Totta kai kehtaat. Ei se ehkä mikään niin outo vaiva ole, mutta kaikesta omaa mieltään askarruttavasta saa kertoa ja kysyä. Joskus asiat voivat olla hassujakin, mutta ei se haittaa. Elämässä kun on kaikenlaista hassua, outoa, hämmentävää jne. Etenkin lääkärit törmäävät kaikenlaisiin asioihin.
Kiitos rohkaisusta. Kävin gynekologilla ja kaikki oli muuten ok (ei polyyppeja eikä myoomia), mutta ultraäänessä kohdun limakalvo näytti kuulemma kovin paksulta tässä vaiheessa kiertoa (kuukautisten pitäisi alkaa n. 10 päivän päästä).
Mulla on vuoto aika runsasta ja hyytymiä tulee joka kerta, niin gynekologi kehotti käyttämään joko Slindaa tai Caprilonia, mutta en tiedä uskallanko... Pelottaa veritulpan mahdollisuus, vaikka mainitsin, että mulla on ollut muutaman kerran migreeniaurakohtaus, ja vakuutti että noita pillereitä voi silti käyttää.
Onko vaarallista, jos kohdun limakalvo on kovin paksu, eikä vaivaa hoida?
Kysyin myös öisestä alapään raapimisesta ja gyne suositteli öljypohjaisen rasvan käyttöä (ulkoisesti).
Liian paksu kohdun limakalvo voi kohdunrungon syöpäriskiä ainakin ("Pitkittynyt estrogeenivaikutus kohdussa aiheuttaa ensin kohdun limakalvon liikakasvua, ns. hyperplasiaa. Hyperplasia voi myöhemmin muuttua kohdun limakalvon syöväksi"/terveyskirjasto), mutta voi myös kertoa alkaneesta raskaudesta. Miten paksu limakalvo oli?
Itselläni oli noin kp 23/29 kohdun limakalvon paksuus kerran ultratessa 21mm joka kertoi kuulemma että menkat alkaa sinä päivänä tai alkanut raskaus, mutta koska vuodon määrä mulla on aina runsas ja tulee paljon hyytymiä ja menkatkin alkoi ihan normaaliin aikaan, todennäköisempi vaihtoehto oli liian paksu kohdun limakalvo. Jäi tosin seurantaan, koska oli yritys raskautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tämä liittyä jotenkin ilman kosteuteen tai viileyteen? Pimeän tullenhan lämpötila yleensä laskee.
Kaurismäen elokuvassa Arvottomat Pellonpää menee baariin ja tarjoaa baarimikolle takkiaan pantiksi. Mikä oli tämän baarimikon nimi?
Mitä tarkoittaa jääkiekossa termi "shorthanded goal" eli vapaasti suomennettuna "lyhytkätinen maali"? Googlasin mutta en ymmärtänyt sitä
Miten on mahdollistä, että niin käsittämättömän suuri määrä typeryyttä on tiivistynyt suomalaisen viher-vasemmiston poliittiseen eliittiin?
Ja jatkan vielä, olen itse ollut mukana tutkimuksessa jonka tavoitteena on kehittää digitaalisia palveluita joita vanhusten on helppo käyttää. Käytiin ihan paikan päällä vanhainkodeissa näyttämässä vanhuksille prototyyppejä digipalveluista ja kyseltiin mitä mieltä ovat ja kokeiltiin miten käyttö onnistuu.
Vanhukset tykkäsi kun kävimme ja saatiin paljon hyödyllistä oppia, vanhuksilla on tosiaan omanlaisensa erityistarpeet mikä ei nuorempi huomaa vaikka olisi kuinka taitava palvelumuotoilija tai käyttöliittymäsuunnittelija.