Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18521)
Kuinka paljon rahaa painaminen maksaa suhteessa rahan nimellisarvoon?🤔 Kun raha on painettu, sen arvo on se mikä on etukäteen määritelty, mutta kyllähän raaka-aineetkin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä tarkoittaa lentolipusssa "layover"
Välilasku ja todennäköisesti myös koneen vaihto.
Mikä on siis välilasku ja miten konetta vaihdetaan?
Olet ostanut liput paikasta A paikkaan B. Mutta tällä välillä ei ole suoraa lentoa. Niinpä sinulla on välilasku kentällä C. Poistut siellä koneesta ja kävelet paikkaan B lähtevän toisen koneen lähtöportille. Voi olla, että joudut juoksemaan koneesta toiseen, tai odottelemaan useamman tunnin.
Lentoyhtiö huolehtii koneen ruumassa olevien matkatavaroiden siirrosta toiseen koneeseen mikäli ne on paikassa A selvitetty perille saakka. Muuten joudut itse siirtämään matkatavarasi koneesta toiseen ja tekemään siinä välissä matkatavaselvityksen, Eli paikassa C joudut ehkä odottamaan matkatavroitasi 1. koneesta ja viemään ne 2. koneen lähtöselvitykseen.
Jotkut lentokentät ivat todella suuria ja terminaalista touseen on oitkä matka.
Jotenkin tähän tyylín se menee.
Samanlaista kuin junassa. Jos matkustat Keravalta Kouvolaan, suoraa yhteyttä ei ehkä ole. Silloin teet "välilaskun" Riihimäellä, jossa vaihdat Kouvolaan menevään junaan ( menet sen raiteelle odottamaan). Matkatavarat kuskaat junassa itse.
Jos sanotaan, että ihmisellä on kasvoissaan lapsen pyöreyttä, tarkoittaako se, että hän on ikäistään nuoremman näköinen eli kasvojen ei välttämättä tarvitse olla pyöreät? Kun eiväthän läheskään kaikkien ikäistään nuorempien kasvot ole pyöreät. Eli onko tuo lapsen pyöreys vain sanonta?
Vierailija kirjoitti:
Jos sanotaan, että ihmisellä on kasvoissaan lapsen pyöreyttä, tarkoittaako se, että hän on ikäistään nuoremman näköinen eli kasvojen ei välttämättä tarvitse olla pyöreät? Kun eiväthän läheskään kaikkien ikäistään nuorempien kasvot ole pyöreät. Eli onko tuo lapsen pyöreys vain sanonta?
Siis ikäistään nuoremman näköisten.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tarkoittaa, että on pyöreät, pulleat posket.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisena teräväpiirteisenkin ihmisen kasvot ovat olleet lapsena pehmeämmät ja pyöreämmät, jopa "pullaposket". Ylipainoisissa aikuisissa on samaa pyöreyttä, vaikka kasvoluut olisivatkin sinänsä teräväpiirteiset rasvan alla.
Te jotka käytätte Taptiqom- silmätippoja
silmänpaineisiin, kirveleekö?
Mun silmät kirvelee kovasti, joka ilta tiputan.
Vierailija kirjoitti:
Mun silmät kirvelee kovasti, joka ilta tiputan.
Tuo on kyseisen lääkkeen yleinen haittavaikutus. Jos tilanne ei parane, älä lopeta lääkkeen käyttöä vaan ota yhteys hoitavaan lääkäriin ja keskustele siitä olisiko mahdollista vaihtaa lääke toiseen, joka ehkä sopisi paremmin.
Onko naisille olemassa after shave eli ajon jälkeen "partavoidetta" (miehille on)? Kasvoille, rauhoittava voide. Miesten tuoksu ei käy naisille. Pitäisi olla tuoksuton tai makeahko mieto, allergisille sopiva. Sellainen joka käy myös kulmille, kainaloille, nivusiin tai sääret. Sitten kun on kulunut sopiva aika, että voi laittaa, ettei rikkoutuneelle iholle. t. tähän on menty
Mistä johtuu, että jos pyykki kuivaa hitaasti, se alkaa haista kissanpissalle ja haisee vielä kuivanakin.
Jos se kuivaa nopeasti esim. tuulisella säällä, ei hajua tunnu.
Pesu samalla pitkällä ohjelmalla ja samoilla aineilla. Kissaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko naisille olemassa after shave eli ajon jälkeen "partavoidetta" (miehille on)? Kasvoille, rauhoittava voide. Miesten tuoksu ei käy naisille. Pitäisi olla tuoksuton tai makeahko mieto, allergisille sopiva. Sellainen joka käy myös kulmille, kainaloille, nivusiin tai sääret. Sitten kun on kulunut sopiva aika, että voi laittaa, ettei rikkoutuneelle iholle. t. tähän on menty
Voiteista tai niiden hajusteista en tiedä, mutta 100% tuoksuton, parranajossa käytettävä "osma alunakivi" rauhoittaa ihoa parranajon jälkeen. Sitä käytetään kyllä etenkin heti jälkeen, eli sopii myös rikkoutuneelle iholle. Että sikäli tämä vastaukseni saattoi olla turhakin. Mutta ehkä sen rauhoittumisen jälkeen voi sitten käyttää tavallisempia voiteita suosikkituoksuilla?
Muistaako kukaan mikä on se termi kun joku juttu josta joku puhuu koko ajan kyllästyttää? Esim: Joku tuttusi jauhaa jostakin elokuvasta päivittäin viikkotolkulla, ja olit enenn halukas sen katsomaan mutta koska kuulet siitä jatkuvasti niin sinua ei juurikaan enää kiinnosta sitä nähdä? Tai jos joku vaikka puhuu jostakin kirjasta jatkuvasti niin ei tee mieli enää lukea sitä?
Ja siis puhuu vaan ihan yleisiä juttuja, ei paljasta juonipaljastuksia jne.
Enkä nyt tarkoita ihan perus kyllästyminen termi vaan mun muistaakseni on joku paljon kuvaavampikin?
Jos luottokortille siirtää ylimääräistä rahaa (jolloin ainakin S-Pankin mobiilisovelluksen "Luottoa käytettävissä" -kohdassa näkyy tuo myönnettyä luottorajaa isompi summa), niin pystyykö luottokortilla tällöin tekemään myönnettyä luottorajaa isomman kertaostoksen eli näyttääkö maksujärjestelmille tuo isompi summa luottokortin "luottorajalta"?
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan mikä on se termi kun joku juttu josta joku puhuu koko ajan kyllästyttää? Esim: Joku tuttusi jauhaa jostakin elokuvasta päivittäin viikkotolkulla, ja olit enenn halukas sen katsomaan mutta koska kuulet siitä jatkuvasti niin sinua ei juurikaan enää kiinnosta sitä nähdä? Tai jos joku vaikka puhuu jostakin kirjasta jatkuvasti niin ei tee mieli enää lukea sitä?
Ja siis puhuu vaan ihan yleisiä juttuja, ei paljasta juonipaljastuksia jne.
Enkä nyt tarkoita ihan perus kyllästyminen termi vaan mun muistaakseni on joku paljon kuvaavampikin?
Booring?
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu, että jos pyykki kuivaa hitaasti, se alkaa haista kissanpissalle ja haisee vielä kuivanakin.
Jos se kuivaa nopeasti esim. tuulisella säällä, ei hajua tunnu.Pesu samalla pitkällä ohjelmalla ja samoilla aineilla. Kissaa ei ole.
Hitaassa kuivumisessa vaatteeseen pesun jälkeen jääneet bakteerit ja homeet ehtivät lisääntyä siinä määrin että ehtivät tuottaa haisevia yhdisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos luottokortille siirtää ylimääräistä rahaa (jolloin ainakin S-Pankin mobiilisovelluksen "Luottoa käytettävissä" -kohdassa näkyy tuo myönnettyä luottorajaa isompi summa), niin pystyykö luottokortilla tällöin tekemään myönnettyä luottorajaa isomman kertaostoksen eli näyttääkö maksujärjestelmille tuo isompi summa luottokortin "luottorajalta"?
Kyllä. Teen tätä aina välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun silmät kirvelee kovasti, joka ilta tiputan.Tuo on kyseisen lääkkeen yleinen haittavaikutus. Jos tilanne ei parane, älä lopeta lääkkeen käyttöä vaan ota yhteys hoitavaan lääkäriin ja keskustele siitä olisiko mahdollista vaihtaa lääke toiseen, joka ehkä sopisi paremmin.
Täysivaltainen, oikeustoimikelpoinen ihminen ei tarvitse toisen aikuisen mielipidettä haitallisen lääkkeen lopettamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä tarkoittaa lentolipusssa "layover"
Välilasku ja todennäköisesti myös koneen vaihto.
Omista kokemuksista jo useampi vuosi, mutta lentänyt useita lentoja, joissa kone ei vaihdu. Itse ollut sekä se, jonka vieruskaveri joko vaihtuu tai ei vaihdu. Tai sitten se, joka jää välissä a-b pois ja antaa paikkansa väliä b-c matkustavalle.
Tieto löytyy kyllä jostakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko lentokoneen ruumaan ottaa avattuja shampoopulloja?
Kyllä voi, mutta laita ihmeessä tiiviiseen muovipussiin, ettei sotke muita kamppeita, jos avautuisi matkan aikana.
Minne olet lähdössä 😊?
Olen kuljettanut repussa myös pumppupulloja ajatuksella, että saan suurimman osan sisällöstä pitää pullossa. Toiminut.
Olet ostanut liput paikasta A paikkaan B. Mutta tällä välillä ei ole suoraa lentoa. Niinpä sinulla on välilasku kentällä C. Poistut siellä koneesta ja kävelet paikkaan B lähtevän toisen koneen lähtöportille. Voi olla, että joudut juoksemaan koneesta toiseen, tai odottelemaan useamman tunnin.
Lentoyhtiö huolehtii koneen ruumassa olevien matkatavaroiden siirrosta toiseen koneeseen mikäli ne on paikassa A selvitetty perille saakka. Muuten joudut itse siirtämään matkatavarasi koneesta toiseen ja tekemään siinä välissä matkatavaselvityksen, Eli paikassa C joudut ehkä odottamaan matkatavroitasi 1. koneesta ja viemään ne 2. koneen lähtöselvitykseen.
Jotkut lentokentät ivat todella suuria ja terminaalista touseen on oitkä matka.
Jotenkin tähän tyylín se menee.