Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18521)
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea on soudastreamissa? Eikö ne kuplat pilaa hampaat? En vaan yksinkertaisesti ymmärrä soudastreameja.
Sodastream on laitteen nimi. Haluan korjata sen verran, että uusimpien tutkimusten mukaan hiilihappo ei ole itsessään lainkaan haitallista hampaille. Eikä sillä muutenkaan ole paljoa terveysvaikutuksia, paitsi joillekin voi aiheuttaa turvotusta ja ehkä närästystä.
Mutta makeutusaineet, sitruunahappo ja sokeri ovat todella haitallisia hampaille, eli makuja ei kannata mukaan laittaa.
Jotkut ihmiset juovat vettä ihan liian vähän, joten jos hiilihapotuksella saa heidät juomaan enemmän on hyvä juttu. Joidenkin mielestä vesi on parempaa niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea on soudastreamissa? Eikö ne kuplat pilaa hampaat? En vaan yksinkertaisesti ymmärrä soudastreameja.
Idea on varmaan siinä, että ihmiset kuvittelevat säästävänsä aika, vaivaa ja rahaa, kun eivät joudu ostamaan ja raahaamaan hiilihapollisia juomia kaupasta. Ja kuulemmakin tämä on ympäristöystävällistä, kun muovipulloja ei tarvitse valmistaa ja heittää pois suuria määriä (mainokset, joissa näin kerrotaan, eivät tiedä että Suomessa valtaosa muovipulloista kierrätetään).
Laitteiden tarve ilmeisesti liittyy tapaan juoda hiilihapollisia juomia myös ruoan kanssa. Jos muutama sata vuotta sittenhän alettiin Euroopassa juomaan hiilihapotettuja kivennäisvesiä, joita pidettiin terveellisinä.
Mutta sitten alettiin kivennäisvesiä muistuttavien juomien sijasta valmistaa makeutettuja ja maustettuja hiilihapotettuja juomia ja nythän ympäri maailmaa monet nuoret varsinkin eivät muuta juokaan.
Ihan lyhyesti sanottuna, hiilihapolliset juomat eivät ole kovin terveellisiä runsaasti nautittuina kellekään, koska hiilihappo ärsyttää mahaa, vaikeuttaa kalsiumin imeytymistä ja kun niihin lisätään sokeria tai makeutusaineita ja vielä kofeiinia (kuten kolajuomissa), sitten terveyshaittoja tulee vain lisää. Sokeri lihottaa, makeutusaineet ja sokeri pilaavat hampaita, jne...
Joten olen täysin samaa mieltä kanssasi että laite on turha ja suorastaan turmiollinen.
Pelkkä hiilihapotus ei vaikuta kalsiumiin millään tasolla. Kolajuomilla on löydetty yhteyttä kalsiumin imeytymiseen vaikutusta, edes muilla limsoilla ei ole. Sillä on juomassa hiilihappoa vai ei, ei vaikuta terveyteen, mehu ja limu on ihan yhtä epäterveellistä, juurikin hampaille ja sokerin haittojen vuoksi. Joillekin hiilihapot voi aiheuttaa turvotusta tai pahentaa närästystä.
Kuuluuko kaikilla ihmisillä korvista rusahtelua joka kerta kun nielaisee?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Vaan jos olen ollut lentokoneessa, kuuluu minulla.
Mistä voi johtua, että aikuinen ihminen suuttuu todella paljon täysin mitättömästä ja lapsellisista asioista? Kuten vaikka siitä, että joku toinen ihminen juo mieluummin kahvia kuin teetä, vaikka hän itse haluaa juoda teetä? Tuollaisen syyn takia hän saattaa ruveta itkemään ja huutamaan kahvia juovalle ihmiselle, että tämä on ihan kamala ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi johtua, että aikuinen ihminen suuttuu todella paljon täysin mitättömästä ja lapsellisista asioista? Kuten vaikka siitä, että joku toinen ihminen juo mieluummin kahvia kuin teetä, vaikka hän itse haluaa juoda teetä? Tuollaisen syyn takia hän saattaa ruveta itkemään ja huutamaan kahvia juovalle ihmiselle, että tämä on ihan kamala ihminen.
Taustalta löytyy varmasti joku mielenterveydellinen diagnoosi, mutta ilman yksityiskohtia ja tutkimusta paha sanoa tarkemmin. Voi olla useampi asia.
Vierailija kirjoitti:
Hyödynnättekö mitenkään öljyyn säilöttyjen syötävien öljyjä?
Esim artisokansydämiä ja valkosipulinkynsiä tulee ostettua lasipurkissa. Kompostiin olen heittänyt sen öljyn, joskus paistan jotakin siinä.
Kyllä, käytän öljynä, paistoon, salaattiin, mihin vaan öljyä laitetaan. Käytän kaikki muutkin liemet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kauniskantinen kirja, jonka sivut on töherrelty ja piirretty täyteen.
Voiko kannet pelkästään pelastaa ja saada puhtaat kirjansivut tilalle?Voi tietysti, mutta se on melkoinen askartelurupeama, jos haluaa kansiin uudet sidotut lehdet.
Toinen mahdollisuus olisi irrottaa kannet ja liimata ne uuden muistivihkon kansien päälle.
Onkohan ketään yritystä tms joka tekisi? Oon niin tumpelo että menisi pilalle jos itse alan tonkeloida.. Koko on neliönmallinen. Pitäisoi löytää samankokoinen vihko ensin..
Jos seudullasi on kirjanisitomo, niin voithan kysellä heiltä. Rahalla varmasti laittaisivat sinne sidotut hienot sivut oikeaoppisesti. En osaa yhtään sanoa mitä maksaisi, mutta käsityötähän tuo on, joten ei ihan halpaa.
Olen ollut kirjansitomossa töissä ja tehnyt tuollaisiakin töitä. Tämä sitomo oli säätiön ylläpitämä ja siellä oltiin palkkatuella, joten tuotteet olivat yllättävänkin halpoja suhteutettuna työtuntien määrään. Eri asia tietysti, jos kirjansitoja on yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa isotyttö? Onko myös olemassa termi isopoika?
Tulee mieleen nuori aikuinen nainen.
Iso tyttö, lähes aikuinen, isotyttö, vaakan kauhu.
Onko mahdollista, että perussuomalaisten kannattajakunnassa on keskimääräistä enemmän sosiopaatteja ja muita persoonallisuushäiriöisiä? Esim. sosiopaateiltahan puuttuu empatiakyky. Voiko joku korkeastikoulutettu ihminen uskoa, että nöyryyttämällä ja vihalla muista kulttuureista tulevia kohtaan saadaan maamme turvallisemmaksi? Eikö nyt tarvittaisi kiihkotonta ja asiallista vuoropuhelua ihmisten kesken? Tulevina vuosina ja vuosikymmeninä "kansainvaellukset" varmasti tulevat lisääntymään, kun suuret alueet maapallolla muuttuvat ja ovat jo muuttuneet asumiskelvottomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin hiilihapotuslaitteen aikoinaan siksi, että minulla oli tapana juoda hiilihapotettua vettä (joka on minusta paljon parempaa kuin vesi sellaisenaan) mutta pulloja oli raskasta kantaa kaupasta kotiin. Itse hiilihapottamalla ostokseni kevenivät huomattavasti. T. autoton
leva kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako toisen tontille rakentaa, kuoppa olisi jo valmiina.
Kysymys kuuluu: saako toisen maalle rakentaa, kysyy nimim. paalutinko turhaan. Lähde: Radie Jerevan joskus 70-luvulla
Mä kuulin muodossa: saako toisen tontille rakentaa, kysyy nimimerkki paalutinko turhaan. Ja lähde olisi ollut Maamiehen Tietolaari (Yle).
Miksi usein lihalla tarkoitetaan vain punaista lihaa? (Esim. ruoan kontekstissa puhutaan usein "lihasta, kanasta ja kalasta".)
Voiko kiropraktikolle vain mennä ja varata ajan ? Tarviiko erikseen saada joku lappu tai lähete terkkarista ?
Miten saan hoitajat suostumaan kehitysvamma asuntolassa että minulle täytyy tehdä hyvää ruokaa paljon koska olen iso mies? Lihaa makkaraa juustoa, makkaraperunoita, pizzaa, hampurilaisia, kananmunia, makaronia, ja täytekakkua täytyy olla. Huudan hoitajille kovaa että minulle täytyy olla paljon enemmän ruokaa kuin muille asukkaille ja hyvää minun omaa ruokaa, mutta hoitajat eivät tottele vaikka kuinka paljon huudan, kiroilen, uhkailen, nimittelen ja yritän lyödä hoitajia nyrkillä kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei rusahtelua. Mutta joskus kuuluu "plonks".
Vierailija kirjoitti:
Miten saan hoitajat suostumaan kehitysvamma asuntolassa että minulle täytyy tehdä hyvää ruokaa paljon koska olen iso mies? Lihaa makkaraa juustoa, makkaraperunoita, pizzaa, hampurilaisia, kananmunia, makaronia, ja täytekakkua täytyy olla. Huudan hoitajille kovaa että minulle täytyy olla paljon enemmän ruokaa kuin muille asukkaille ja hyvää minun omaa ruokaa, mutta hoitajat eivät tottele vaikka kuinka paljon huudan, kiroilen, uhkailen, nimittelen ja yritän lyödä hoitajia nyrkillä kovaa.
Entäpä, jos söisit muutakin kuin rasvaa? Edes vähän, osa ruoista
Vierailija kirjoitti:
Onko totta, että Vesa-Matti Loirin pojan Ukon oikea, virallinen nimi olisi joku muu kuin Ukko? Muistan nimittäin lukeneeni, että se olisi oikeasti Janne?
Ei ole. Se oli eri poika.
roooger kirjoitti:
Voiko kiropraktikolle vain mennä ja varata ajan ? Tarviiko erikseen saada joku lappu tai lähete terkkarista ?
Ei niihin saada lähetteitä. Tilaat vaan itse ajan. Ja maksat.
Kiitos paljon sinulle.