Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18346)

Vierailija
1481/18346 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olette pelanneet Candy Crush Sagaa, oletteko koskaan saaneet Jackpotia, kun olette pyöräyttäneet boosteripyörää. Itse en ole koskaan saanut sitä, mutta kaikkiin muihin olen osunut. Mistä se johtuu? Onko tuota Jackpotia jostain syystä vaikeampi saada?

En ikinä monen vuoden aikana.

Vierailija
1482/18346 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi basisti on vitseissä kuvattu yksinkertaiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/18346 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten usean aikavyöhykkeen maissa lähetetään televisio-ohjelmat? Jos esim. joltain kanavalta tulisi ohjelma New Yorkissa klo 12, milloin sama ohjelma esitetään Los Angelesissa? Tai entäpä Venäjällä, jonka itäosissa on ilta kun länsiosissa on aamu?

Ainakin Yhdysvalloissa eri aikavyöhykkeillä esitetään ohjelmat omilla aikatauluillaan siten, että ne paremmin sopivat juuri sillä vyöhykkeellä asuvien ihmisten aikaan. Monesti TV-ohjelmien mainosten yhteydessä mainitaan ohjelman alkamisajan vieressä, että minkä aikavyöhykkeen aikaa tarkoitetaan. Käytännössä siis todennäköisesti sama ohjelma esitetään sekä New Yorkissa että Losissa klo 12 paikallista aikaa. Siellä tosin erilaisten TV-yhtiöiden ja asemien sekamelska on melko kirjava, joten voi olla ettei asia ole ihan niin yksinkertainen.

Vierailija
1484/18346 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun älypuhelimet maksavat korkeintaan 150 euroa. Kalleimmat puhelimet maksavat nykyisin joitakuinkin 1000 euroa. Mitä saa vastikkeeksi sillä rahalla.

Jotkut ihmiset ovat valmiita maksamaan ylimääräiset 850 euroa siitä, että muut ihmiset näkevät että heidän puhelimensa on viimeisintä mallia. No joo, onhan ominaisuuksiakin tietysti enemmän, mutta nykyään kaikki puhelinmallit hoitavat kaiken tarpeellisen riittävällä tehokkuudella, joten kyse on lähinnä egoilusta. Ja isot puhelinvalmistajat kylpevät rahassa.

Vierailija
1485/18346 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa ebin? Jotain nörttikieltä?

Vierailija
1486/18346 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epic win

Vierailija
1487/18346 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ghghfgh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina, kun nauttii alkoholia, pitäisi juoda itsensä humalaan? Eräs henkilö kerran sanoi minulle näin, että se on alkoholin juomisen tarkoitus, ja jos juo esim. vain pari olutta, se on sama kuin joisi pari limonadia.

Jotkut ihmiset eivät ymmärrä ns. sivistynyttä juomista. Heille alkoholin nauttimisen ainut tarkoitus on humaltuminen. Se on heidän henkilökohtainen näkemyksensä, ei yleinen totuus. Aivan hyvin voi nauttia vähempiäkin määriä alkoholia. Se on jopa suositeltavampi tapa kuin humalahakuinen juominen. Olut ja limonadi eivät ole sama asia. Vaikka alkoholia joisi vain vähän, se vaikuttaa silti elimistössä eri tavalla kuin alkoholiton juoma. 

No mutta kun se pari olutta ei aiheuta mitään aistein havaittavaa vaikutusta mihinkään, niin miksi sitten juoda niitä ollenkaan kun voisi yhtä hyvin juoda mitä tahansa muuta? Maun takia ne juodaan? Minusta vaikkapa limsa on maultaan parempaa kuin mikään alkoholijuoma. Sen takia minäkään en juo alkoholia muuten kuin humaltumistarkoituksessa. En näe alkoholille mitään muuta tarkoitusta. Ymmärrän toki, että esimerkiksi viiniharrastajat osaavat arvostaa viinin makuominaisuuksia, mutta tuota parin kaljan tai siiderin tissuttelua en ole koskaan ymmärtänyt.

Kyllä kai joku saattaa pitää maustakin.

Vierailija
1488/18346 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikilla saatananpalvojilla pitkät hiukset? Minulle on sanottu, että on, eli jos et ole pitkätukkainen, et voi myöskään olla saatananpalvoja.

Vierailija
1489/18346 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin voi sanoa, että joku tunnettu henkilö kuoli unohdettuna? Tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa lueteltiin julkkiksia, joilla on surullinen kohtalo. Sanottiin, että Simo Salminen kuoli unohdettuna. Voisiko hänestä muka sanoa, että ihan unohdettunakaan kuoli? Eihän hän kuitenkaan ollut näytellyt enää vuosikymmeneen, mutta eikö hän kuitenkin haastatteluja antanut lehdille?

Ihan samaa se tarkoittaa kuin vähemmäntunnetuilla. Kukaan ei enää käy katsomassa, kukaan ei enää välitä läheisistäkään. Aika unohdettuna kuoli Olavi Virta, Laila Kinnunen ja moni muu, vaikka lehtijuttuja kyllä riittää vieläkin. Sitä tosin emme tiedä, kuinka heidän lähiomaisensa ovat muistaneet ja käyneet.

Vierailija
1490/18346 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin voi sanoa, että joku tunnettu henkilö kuoli unohdettuna? Tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa lueteltiin julkkiksia, joilla on surullinen kohtalo. Sanottiin, että Simo Salminen kuoli unohdettuna. Voisiko hänestä muka sanoa, että ihan unohdettunakaan kuoli? Eihän hän kuitenkaan ollut näytellyt enää vuosikymmeneen, mutta eikö hän kuitenkin haastatteluja antanut lehdille?

Ihan samaa se tarkoittaa kuin vähemmäntunnetuilla. Kukaan ei enää käy katsomassa, kukaan ei enää välitä läheisistäkään. Aika unohdettuna kuoli Olavi Virta, Laila Kinnunen ja moni muu, vaikka lehtijuttuja kyllä riittää vieläkin. Sitä tosin emme tiedä, kuinka heidän lähiomaisensa ovat muistaneet ja käyneet.

Eikö Simon tytär ainakin käynyt katsomassa häntä?

Vierailija
1491/18346 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun monien piirrossarjojen jaksoja, siis ei kaikkia niitä, on julkaistu Suomessa suomenkielisellä puheella vhs:llä tai dvd:llä, niin minkä mukaan se päätetään, mitkä jaksot julkaistaan ja mitkä ei?

Vierailija
1492/18346 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomen jääkiekkojoukkue on voittanut vain kaksi maailmanmestaruutta? Miksi näitä kahta kertaa lukuun ottamatta viimeistään finaalissa on sitten mennyt aina tiedätte kyllä mitkä housuun?

Vierailija
1493/18346 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olette pelanneet Candy Crush Sagaa, oletteko koskaan saaneet Jackpotia, kun olette pyöräyttäneet boosteripyörää. Itse en ole koskaan saanut sitä, mutta kaikkiin muihin olen osunut. Mistä se johtuu? Onko tuota Jackpotia jostain syystä vaikeampi saada?

En ikinä monen vuoden aikana.

En minäkään, eikä kumpikaan mun lapsista.

Vierailija
1494/18346 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on monta?

Vierailija
1495/18346 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekon mm-kisojen 2003 loppuottelun ratkaisumaalia tarkasteltiin pitkään, kun ei pystytty mistään kuvakulmasta saamaan selville, menikö kiekko maaliin kokonaan. Sittenhän käytettiin kuvaa, jossa kiekko oli suurennettu, ja siinä sitten näkyi, että se meni maaliin. Mutta ovatko jotkut yhä sitä mieltä, että siitä ei ole täyttä varmuutta, että kiekko meni maaliin?

Vierailija
1496/18346 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko ketään, joka pitää jonkun opiskelemista ja valmistumista yliopistosta tai ammattikorkeakoulusta mahdollisena, vaikka sinä et pidä? Ja miksi sinä et pidä sitä mahdollisena, mutta tämä toinen pitää?

Joo, itteni. Tällä toisella vaan on musta täysin väärä käsitys, kuvittelee että musta vois tulla vaikka mitä (siis vaikka presidentti, kyllä). Ei ymmärrä mitä kaikkea vaikeuksia mulle voi niiden vuosien aikana tulla, jotka yliopistossa pitää olla. Ehkä pääsisin sisään, mutta että pystyisin vuosikaudet pitämään itseni siinä kunnossa, että en missään vaiheessa keskeyttäisi... todella epätodennäköistä.

Ja en kyllä tiedä mistä sen toisen harhakäsitykset johtuu. Oisko se sitten itse vielä muakin tyhmempi, että vaikutan sen silmissä neropatilta? Mua luullaan muutenkin fiksummaksi kuin olen, ehkä ihmiset pinnallisista syistä luulee rumaa, rehellistä ja rauhallista silmälasipäätä älyköksi. Tai sitten se ei empatiakyvyn puutteen ja oman "kaikkeen kykenevän" ja itsevarman luonteensa vuoksi voi kuvitella toisen ihmisen kyvyttömyyttä ja esim. pelkoja normaaleissa sosiaalisissa tilanteissa.

Olen myös hidas oppija, keskittymiskyky on aika kehno, ja muistivaikeuksiakin on viime vuosina tullut. Olen hänelle niistä kertonut, mutta jotenkin ei vain tajua, etten vain pysty mihinkään ihmeisiin.

Oikeastaan koen tuollaiset liian suuret odotukset lannistavina, vaikka tarkoitus voikin olla kannustaa. Eli jos mä saisin vaivan ja taistelun kautta itseni johonkin oikeaan työhön, vaikka siivoojaksi, niin hänen odotuksiinsa verrattuna se ei olisi mitään, vaikka itselleni se olisi iso asia. Silloin toivoisi muiltakin vähän kannustusta eikä mitään pettynyttä "ai sä et sit ruvennukaa pressaks". :D

Vierailija
1497/18346 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epic win

Mistä epic winiä tarkoittavaan ebiniin tulee b-kirjain? Miksei se ole epin (tai ewin)? Onko b kenties englannin kielessä äänteellisesti joku p:n ja w:n välimuoto?

Vierailija
1498/18346 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on monta?

Tämä taitaa olla samanlainen kysymys kuin "paljonko on iso?" eli vastaus vähän riippuu. Kokoa tai määrää verrataan vaikka odotettavaan/yleiseen (50 grammaa painava omena olisi pieni, koska keskiverto-omppu on isompi) tai toivottavaan/pyrittyyn (200 grammaa painava omena olisi pieni, jos oltaisiin kehittämässä puolen kilon jättiomenaa, mutta tulokseksi saatiin vain tuo).

15 ihmistä minibussissa on monta (ellei suorastaan hirveesti), mutta jos vaikka johonkin tapahtumaan tulee isoon saliin 15 ihmistä, niin eihän se ole monta, vaan voisi sanoa että kourallinen tai muutama.

Vierailija
1499/18346 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun matkustaa maahan jossa tarvitsee eri valuuttaa, niin eikö sen rahan voi vaan nostaa automaatista kohteessa?

Vierailija
1500/18346 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaisiko joku paremmin, että miten Megavisassa voittaja sai itselleen rahaa? Kun siis voitto toi hänelle 1000 markkaa, mutta oliko niin, että kun hänen piti loppukilpailussa tehdä niin, että saisi muodostettua monitoriseinälle suoran joko vaakaan, pystyyn tai vinottain, niin jos hän esim. laittoi 500 markkaa panokseksi, hän sanoi 1000 markan päälle 500 markkaa eli 1500 markkaa, jos sai muodostettua suoran mutta jos ei saanut muodostettua, hän menetti 500 markkaa ja hänelle jäi 500 markkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme